Stadionsongs

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Stadionsongs

Berichtdoor HVNFL » 28-02-2016 23:15

Wolliepoly schreef:Dieptepunt in de 2e helft uit bij de Graafschap. Alleen maar anti Cambuur liederen.
Grow up.

Huh? Volgens mij viel dat wel wat mee. Misschien 2 keer dat ik iets gehoord heb over dkv? En dat lijkt me toch geen probleem..

Goede sfeer in het uitvak trouwens!
HVNFL
Basisspeler

Berichtdoor Mackan68 » 29-02-2016 00:48

HVNFL schreef:
Huh? Volgens mij viel dat wel wat mee. Misschien 2 keer dat ik iets gehoord heb over dkv? En dat lijkt me toch geen probleem..

Goede sfeer in het uitvak trouwens!

Dat viel ook wel mee. Er werd inderdaad een paar keer 'Cambuur degradeert olé olé' gezongen. Maar dat was puur om de Achterhoekers een hart onder de riem te steken. 1 Keer werd alle herten moeten dood gezongen. Beetje overtrokken reactie dus. Maar dieptepunt of niet. Het was weer een prima sfeertje in het uitvak. Waar de fanatieke supporters van de Graafschap 'Boeren, boeren, boeren' zongen werd dat door ons beandwoord met 'Friezen, Friezen, Friezen. Er was ook een leuke afwisseling. Als ze hadden gewild hadden ze ons met al hun publiek natuurlijk compleet overstemd, maar dat was niet het geval.
Hoeveel revoluties kan een club overleven??
Mackan68
Superster

Berichtdoor DSCH » 29-02-2016 16:18

Ik vond het ondanks de slechte pot ook een mooie away day en de sfeer was zeker niet slecht. Waar ik mij echter wel zorgen om begin te maken zijn songs als alle herten moeten dood en die song over ik sla dy dood. Die laatste werd gelukkig niet massaal gezongen, maar er was toch wel zeker een groep die het een aantal keren inzette. Met dit soort songs wil ik absoluut niet geassocieerd worden en ik vind dat daar ook wel tegen opgetreden zou mogen worden mocht deze lijn zich doortrekken. Dit soort songs brengen de club namelijk in diskrediet en er ontstaat daardoor ook een heel onaangename sfeer. Hoop dat we zulke songs niet meer zullen horen.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor Appie_M » 29-02-2016 18:36

Als je je echt zo erg stoort aan dat soort liedjes en alleen braaf en positief gezang wilt horen is het misschien een beter idee om je zondagmiddag in de kerk door te brengen in plaats van bij een uitwedstrijd. Ik hoor precies dezelfde liedjes en ik stoor me er echt totaal niet aan. Zolang het bij liedjes blijft en er verder niemand op welke manier dan ook schade van ondervindt, wat is dan precies het probleem?
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor kaaskop » 29-02-2016 21:36

Wen alvast maar aan de teksten over Cambuur.
Onze sfeermakers op noord willen niets liever.
Volgend seizoen met het grotere sta-vak moet het lukken!
Dat trekt ook meer publiek naar het stadion, vast wel.
Daar zitten we echt op te wachten.
kaaskop
Selectiespeler

Berichtdoor bollebert » 29-02-2016 21:46

kaaskop schreef:Wen alvast maar aan de teksten over Cambuur.
Onze sfeermakers op noord willen niets liever.
Volgend seizoen met het grotere sta-vak moet het lukken!
Dat trekt ook meer publiek naar het stadion, vast wel.
Daar zitten we echt op te wachten.

jou misschien niet anderen misschien wel.
we moeten van een mug geen olifant maken het viel allemaal reuze mee.
en zonder die sfeermakers stond jij in een uitvak met 50 man die niet verder komt dan het volkslied.
bollebert
Basisspeler

Berichtdoor feanryp23 » 29-02-2016 22:03

Duizend keer liever het volkslied met 50 man dan 'klap op dyn freet' of iets in die trant met 500 man. Het zal ook wel wat meegevallen zijn, maar die dwaze teksten hoeven ook wat mij betreft niet het nieuwe repertoire te worden. Tenzij dit bijdraagt aan de prestaties op het veld, want dat kan natuurlijk ook. Daar gaat het immers om. :?
Fries om utens
feanryp23
Superster

Berichtdoor Lenstra » 29-02-2016 22:45

Ach, als je mee wilt zingen zing je mee en als je niet mee wilt zingen zing je niet mee. Zelf stond ik gisteren ook vooraan, daar waar het werd gezongen, maar zong zelf niet mee. Niet omdat ik mij eraan stoor maar omdat het van mij niet zo nodig hoeft om dat te zingen, maar dat is persoonlijk toch?
Leven en laten leven, ik bedoel zingen en laten zingen. :wink:
Lenstra
Selectiespeler

Berichtdoor bollebert » 01-03-2016 20:43

feanryp23 schreef:Duizend keer liever het volkslied met 50 man dan 'klap op dyn freet' of iets in die trant met 500 man. Het zal ook wel wat meegevallen zijn, maar die dwaze teksten hoeven ook wat mij betreft niet het nieuwe repertoire te worden. Tenzij dit bijdraagt aan de prestaties op het veld, want dat kan natuurlijk ook. Daar gaat het immers om. :?

Ach werd in de bus op de heenreis aangezet na wat drankjes en onder de wedstrijd 1x.
waar het om een klein groepje ging gewoon drank in de man en een geintje mij betreft.
de wedstrijd was om te huilen dus dit nr ook laten we het daar maar op houden. ;)
bollebert
Basisspeler

Berichtdoor DSCH » 02-03-2016 10:47

Appie_M schreef:Als je je echt zo erg stoort aan dat soort liedjes en alleen braaf en positief gezang wilt horen is het misschien een beter idee om je zondagmiddag in de kerk door te brengen in plaats van bij een uitwedstrijd. Ik hoor precies dezelfde liedjes en ik stoor me er echt totaal niet aan. Zolang het bij liedjes blijft en er verder niemand op welke manier dan ook schade van ondervindt, wat is dan precies het probleem?

Dus jij vindt songs als "ik sla dy op dyn bek" doodnormale songs? Songs die de spelers ondersteunen om de drie punten over de streep te trekken? Dit soort songs hebben toch totaal niks te maken met het ondersteunen van het team? En is dat niet waar songs voor bedoeld zijn? Wat ook de essentie is voor het toekomstige sfeervak? Meer sfeer bieden op een positieve manier? Als deze lijn zich doortrekt leidt dit alleen maar tot imagoschade en het verliezen van supporters.

Ik heb altijd positief tegenover het sfeervak gestaan en dat blijf ik eerst ook. Maar ik vind wel dat dit soort liedjes kunnen leiden tot een averechts effect van het sfeervak en daar moeten we echt voor uitkijken.
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor Appie_M » 02-03-2016 13:03

DSCH schreef:Dus jij vindt songs als "ik sla dy op dyn bek" doodnormale songs? Songs die de spelers ondersteunen om de drie punten over de streep te trekken? Dit soort songs hebben toch totaal niks te maken met het ondersteunen van het team? En is dat niet waar songs voor bedoeld zijn? Wat ook de essentie is voor het toekomstige sfeervak? Meer sfeer bieden op een positieve manier? Als deze lijn zich doortrekt leidt dit alleen maar tot imagoschade en het verliezen van supporters.

Ik heb altijd positief tegenover het sfeervak gestaan en dat blijf ik eerst ook. Maar ik vind wel dat dit soort liedjes kunnen leiden tot een averechts effect van het sfeervak en daar moeten we echt voor uitkijken.

Ik vindt dat jij je er veel te veel druk over maakt. Het was maar een kleine groep die het eventjes zong, so what? Als je je er aan stoort dan zing je toch niet mee en negeer je het toch lekker? Dat soort liederen klinken nooit massaal in het NN-vak, dus dat het op termijn zou kunnen leiden tot imagoschade en verlies van supporters vind ik zeer overdreven gedacht. Leven en laten leven :wink:
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

Berichtdoor DSCH » 02-03-2016 13:35

Appie_M schreef: Ik vindt dat jij je er veel te veel druk over maakt. Het was maar een kleine groep die het eventjes zong, so what? Als je je er aan stoort dan zing je toch niet mee en negeer je het toch lekker? Dat soort liederen klinken nooit massaal in het NN-vak, dus dat het op termijn zou kunnen leiden tot imagoschade en verlies van supporters vind ik zeer overdreven gedacht. Leven en laten leven :wink:

Ik zing uiteraard niet mee, maar toch vind ik het lastig om te negeren. Zulke songs storen mij gewoon enorm omdat ze totaal niet bij het voetbal en Heerenveen horen. Dat ik nu wat overdrijf ben ik met je eens. Ik sta zelf ook in NN en ik weet ook dat dit niet vaak voorkomt en dat velen er net zoals ik over denken. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat we toch wat moeten oppassen voor dit soort songs. Als deze lijn zich doortrekt zou het op de langere termijn wel schade voor de club kunnen betekenen.

Zo ver is het gelukkig nog niet en komt het hopelijk ook niet. Het sfeervak moet komend seizoen laten zien hoe een ploeg ondersteund dient te worden. En ik ben ervan overtuig dat we dat kunnen laten zien!!
DSCH
Wereldspeler

Berichtdoor SVSCH » 02-03-2016 15:25

Of niet alles zo serieus nemen en over laten waaien. En je even in de artiest Sytse Sneekweek verdiepen ivm juiste context etc. Gewoon geintsje weestwel.
SVSCH
Basisspeler

Berichtdoor TORCIDA » 02-03-2016 18:03

kaaskop wordt een beetje een azijnzeikert en neemt alles veel te serieus. En richt zn gifpijlen dan op NN en het aanstaande sfeervak. Gelukkig zijn we niet allemaal zo degelijk als jou, daar zitten er al genoeg van in het stadion. Wen er maar aan dat er zo nu en dan iets anders gezongen wordt en zo niet, in NoordHolland is een club met klappertjes. Dat is lekker onschuldig.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor NNboss » 02-03-2016 18:14

https://www.youtube.com/watch?v=duBBZjIwGbo

dit nooit meer doen? heel erg gejat...
Pride of the north! :stan:
NNboss
Selectiespeler

Berichtdoor SVSCH » 02-03-2016 18:29

Leven en laten leven schijnt bij moraalridders nog weleens wat moeilijk te zijn. Met alleen de Fryske identiteit en het idee dat alles positief moet zijn ga je in ieder geval in deze tijd geen supporters terugwinnen. Zo lang er niets racistisch of beledigend wordt gezongen snap ik de discussie niet om deze paar liedjes en is het aan de critici om het te overstemmen als ze dat nodig vinden. Het moet wel wat spontaan blijven.
SVSCH
Basisspeler

Berichtdoor Lenstra » 02-03-2016 18:35

NNboss schreef:https://www.youtube.com/watch?v=duBBZjIwGbo

dit nooit meer doen? heel erg gejat...
Vond het persoonlijk wel grappig. Wat ze op de tribune zingen overnemen met eigen tekst en vervolgens overstemmen.
Lenstra
Selectiespeler

Berichtdoor Grimo » 03-03-2016 10:01

SVSCH schreef:Met alleen de Fryske identiteit en het idee dat alles positief moet zijn ga je in ieder geval in deze tijd geen supporters terugwinnen.

Juist met positiviteit win je mensen, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.
Grimo
Superster

Berichtdoor pes5 » 03-03-2016 17:00

Grimo schreef:
Juist met positiviteit win je mensen, dat is nooit anders geweest en zal nooit anders worden.

Nee, want dan ben je geen ekte ekte en moet je met de thermoskan op de tribune gaan zitten. Alsof er tussen beide geen ruimte is.
Ik heb zelf 0,0 met de beleving van een aantal mensen in NN, maar zolang het niet te gek gaat en men respect houdt voor een ander, dan vind ik het prima. Leeftijd speelt daar ook vaak een rol. Verstand komt met de jaren en je hebt nu eenmaal altijd een paar meelopers die die fratsen uithalen om ergens bij te horen of status aan te ontlenen.

De toegevoegde waarde van zo'n liedje vind ik 0,0 maar als het een keer door een paar man gezongen wordt, moeten ze dat lekker zelf weten. Ik heb meer moeite met het verwijderen van andermans spandoeken of het daar overheen hangen van eigen doeken. Of doeken zo hangen dat andermans zicht ontnomen wordt.
Leven en laten leven inderdaad.
pes5
Beheerder

Berichtdoor André » 04-03-2016 15:26

Laat ik ook eens een duit in het zakje doen:

Op de melodie van Billy Ray Cyrus' Achy Breaky Heart:

oohh Heerenveen
sport club Heerenveen
De club int pompebledenshirt.

Ongeacht de stand,
wat er ook gebeurt

Je blijft de mooiste van het land!

in Engeland onder meer bekend als de "Payet-song" of "Özil-song".
http://www.claretandhugh.info/the-complete-history-of-the-dimitri-payet-song/
Als één man achter onze trots!
André
Wereldspeler

**LARS KONING HEERENVEEN WATCHER BEDENKT NIEUW LIED!!**

Berichtdoor lars » 04-03-2016 19:21

Hallo trouwe Heerenveen supporters!

ik (Lars koning bekend van Syndroom) heb een nieuw stadion liedje bedacht! ik moet het van vak nieuw noord promoten. Ik hoop op goede reacties!

het is een liedje gemaakt in het fries op het melodietje van *in de blote kont van Mooi Wark*

Songtekst*

Heerenveen stean net te sliepen, heerenveen blieuw wekker no!
yn it stadion, yn it stadion!
Heerenveen stean net te sliepen, heerenveen blieuw wekker no!
Score mar dat kin dan no!

hier de youtube link: https://www.youtube.com/watch?v=Owx_3tJtA4k

Alvast bedankt!
groetjes.,

Lars Koning
lars
Bankzitter

Berichtdoor lars » 04-03-2016 19:23

hallo ik heb een forum aangemaakt met een nieuw lied daar staat ook de youtube link bij!
lars
Bankzitter

Re: **LARS KONING HEERENVEEN WATCHER BEDENKT NIEUW LIED!!**

Berichtdoor CrazyArgos » 05-03-2016 11:24

Ik vind het een pracht lied.
Mooi gedaan Lars!!!!
CrazyArgos
Selectiespeler

Berichtdoor Irevino » 05-03-2016 12:07

Ik moet zeggen de laatste paar jaar bij de thuiswedstrijden zijn er niet echt veel nieuwe songs bij gekomen. Wel wat jalala gedoe, ook leuk natuurlijk, maar echte songs niet. De song van Lars Koning is natuurlijk geweldig en die van André is ook mooi.
Irevino
Nieuw talent

Berichtdoor schamibijf » 05-03-2016 12:37

DSCH schreef:Ik zing uiteraard niet mee, maar toch vind ik het lastig om te negeren. Zulke songs storen mij gewoon enorm omdat ze totaal niet bij het voetbal en Heerenveen horen. Dat ik nu wat overdrijf ben ik met je eens. Ik sta zelf ook in NN en ik weet ook dat dit niet vaak voorkomt en dat velen er net zoals ik over denken. Maar ik blijf wel bij mijn standpunt dat we toch wat moeten oppassen voor dit soort songs. Als deze lijn zich doortrekt zou het op de langere termijn wel schade voor de club kunnen betekenen.

Dan moet je er wat van zeggen op het moment zelf en niet achteraf op een forum gaan lopen jammeren. Dat is wat te makkelijk gedacht.
schamibijf
Nieuw talent

Berichtdoor Jazz » 05-03-2016 19:24

Het moet klaar zijn met die anti-cambuur songs, het voegt helemaal niks toe...
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor bollebert » 05-03-2016 20:07

Jazz schreef:Het moet klaar zijn met die anti-cambuur songs, het voegt helemaal niks toe...

nog paar potjes en dan is het vast klaar ;)
dkv naar de eerste divisie en de liedjes stoppen vanzelf.
bollebert
Basisspeler

Berichtdoor NNboss » 06-03-2016 15:08

wat zit iedereen hier te janken op die DKV chants... als je tegen bent zing je niet mee als je het wel wil zing je wel mee..
Ik irriteer me meer aan dat 80% van het vak de kaken stijf op elkaar houd...
NNboss
Selectiespeler

Berichtdoor FeanfanSpursfan » 06-03-2016 16:49

Ik hoorde ook vrij veel gemor bij 'I wanne go home'. Werd op een verschillende momenten ook overheen gezongen met andere songs. Waar komt dat nummer eigenlijk vandaan en waarom wordt het gezongen? Als je naar de tekst kijkt is het niet echt positief tegenover je spelers (worst trip I've ever been on) of bekijk ik dat verkeerd.
FeanfanSpursfan
Bankzitter

Berichtdoor NNboss » 06-03-2016 16:59

FeanfanSpursfan schreef:Ik hoorde ook vrij veel gemor bij 'I wanne go home'. Werd op een verschillende momenten ook overheen gezongen met andere songs. Waar komt dat nummer eigenlijk vandaan en waarom wordt het gezongen? Als je naar de tekst kijkt is het niet echt positief tegenover je spelers (worst trip I've ever been on) of bekijk ik dat verkeerd.

Dit word gewoon meer dan terecht gezongen.
Als je 0-4 verliest dan wil je naar huis en is het een kut trip, of niet?
Spelers mogen weten dat ze gefaald hebben, ook na wedstrijd supporters bedanken... Ze moeten zich kapot schamen en de kleedkamer in lopen!
NNboss
Selectiespeler

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters