Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Feanfan-4-life » 03-02-2017 17:17

Opmerkelijk om te zien dat de Politie een bericht de wereld in kan slingeren, bepaalde media (nu.nl, lc etc.) dat dan vervolgens zonder pardon overnemen en dat vrijwel iedereen dat dan direct als waarheid aanneemt. Ik zet ook grote vraagtekens bij het niveau van journalistiek van het LC, want waarom spreken zij al in termen van "daders" en "12 personen die er bij waren"? In Nederland ben je onschuldig tot het tegendeel bewezen is, maar blijkbaar neemt het OM het hier niet zo nauw mee, gezien zij in reacties aan het LC en DVHN ook spreken over "daders".

Ik vind het bijzonder kwalijk dat deze jongens al als zodanig worden neergezet, terwijl er van een veroordeling (nog) geen sprake is. Het lijkt er ook op dat het opstoken van de rest van "ultra-Nederland" tegen NN d.m.v. het eerdergenoemde persbericht een bewuste actie is van het OM. Ik had de meeste groepen in NL dan ook hoger ingeschat op dit gebied, dus eerst even onderzoek doen en de feiten afwachten alvorens de actie af te keuren en GF een hart onder de riem te steken.

GF heeft het over het naleven van de zogenaamde erecode, maar houdt dit ook niet in dat er geen aangifte gedaan wordt? Houdt dit ook niet in dat er geen graffiti op deuren van willekeurige supporters wordt gespoten? Houdt dit ook niet in dat er geen ramen worden ingegooid bij willekeurige supporters? Over "privé erbuiten houden gesproken"...

Ik raad iedereen aan om eerst de feiten af te wachten, en niet als een stek makke schapen achter de berichtgeving van media te gaan staan die duidelijk bewijzen dat ze het niet zo nauw nemen met journalistieke principes en de grondwet.
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor jelgrins » 03-02-2017 17:57

Tja, je verwacht toch niet dat OM/politie zullen spreken van "toevallige voorbijgangers met sc Heerenveen sympathieen"? Op basis van het onderzoek totdusver zijn er kennelijk aanwijzingen om de heren als daders aan te merken. De een zal wat nadrukkelijker van zijn "clubliefde" hebben laten zien dan de ander maar dat wordt in het proces- verbaal wel duidelijk gemaakt en op de zitting toegelicht. Als het OM dat niet goed kan motiveren op basis van feiten, zal het met vrijspraak en een werkstrafje hier en daar wel loslopen.
Ernstig vind ik dat met deze wat sneue actie van vermoedelijk 12(!) verdachten tegen een (!) Groninger de naam en reputatie van de club worden aangetast. Het is mij al eerder gebleken dat LC en OF alles doen om supportersellende van Cambuur zoveel mogelijk uit beeld te houden omdat het nieuwe stadion er moet komen en om het zorgvuldig opgebouwde beeld van sc Heerenveen aan te tasten. Want de rechtzaak zelf zal ongetwijfeld breed uitgemeten in de pers komen. Kortom, we kunnen nog lang genieten van dit ge-OH!
Als de rechter heeft gesproken, zal de club bij een veroordeling ook maatregelen moeten treffen tegen deze, dan terecht te noemen, daders.
jelgrins
Nieuw talent
 
Berichten: 104
Geregistreerd op: 28-12-2007 17:24

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Feanfan-4-life » 03-02-2017 18:10

jelgrins schreef:Tja, je verwacht toch niet dat OM/politie zullen spreken van "toevallige voorbijgangers met sc Heerenveen sympathieen"? Op basis van het onderzoek totdusver zijn er kennelijk aanwijzingen om de heren als daders aan te merken. De een zal wat nadrukkelijker van zijn "clubliefde" hebben laten zien dan de ander maar dat wordt in het proces- verbaal wel duidelijk gemaakt en op de zitting toegelicht. Als het OM dat niet goed kan motiveren op basis van feiten, zal het met vrijspraak en een werkstrafje hier en daar wel loslopen.
Ernstig vind ik dat met deze wat sneue actie van vermoedelijk 12(!) verdachten tegen een (!) Groninger de naam en reputatie van de club worden aangetast. Het is mij al eerder gebleken dat LC en OF alles doen om supportersellende van Cambuur zoveel mogelijk uit beeld te houden omdat het nieuwe stadion er moet komen en om het zorgvuldig opgebouwde beeld van sc Heerenveen aan te tasten. Want de rechtzaak zelf zal ongetwijfeld breed uitgemeten in de pers komen. Kortom, we kunnen nog lang genieten van dit ge-OH!
Als de rechter heeft gesproken, zal de club bij een veroordeling ook maatregelen moeten treffen tegen deze, dan terecht te noemen, daders.


Ik verwacht dat ze spreken van "verdachten", want als je nog niet veroordeeld bent, kun je ook niet als "dader" bestempeld worden. Voor het publiek is dit nu echter al wel het geval door deze trieste wijze van berichtgeving.

Hoezo wordt de slechte naam van de club aangetast met deze actie? Bij studenten is het bijvoorbeeld traditie om voorwerpen te "brassen", die vervolgens teruggekregen kunnen worden na een tegenprestatie (naakt over de Grote markt rennen bijvoorbeeld). Bij supporters is dit het geval met spandoeken, wie zegt bijvoorbeeld dat er geweld gebruikt is? Precies: de media, zij zijn dus degenen die de club schaden met hun voorbarige berichtgeving. \

Overigens zijn er al maatregelen getroffen jegens de verdachten: alle 12 stadionverbod zolang het onderzoek loopt. De politie kan dus willekeurig mensen oppakken, dit melden bij de club, en op deze wijze de bewuste supporter een sv aannaaien "zolang het onderzoek loopt". Chapeau OM, chapeau Heerenveen en chapeau media :roll: .
Avatar gebruiker
Feanfan-4-life
Selectiespeler
 
Berichten: 481
Geregistreerd op: 26-08-2007 20:28

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor baasje » 03-02-2017 20:36

Prosac schreef:
Wat? Met 12 man thuis iemand mishandelen om een doekje af te pakken? :roll.

Je Doet nogal wat aannames. Dat er 12 gearresteerd zijn, wil niet zeggen dat daadwerkelijk 12 bij waren. Gebeurde het thuis of onderweg na het verlaten van het café? Mishandeld klinkt heftig, hebben ze hem bewerkt met een mes of heeft ie een tikje gekregen omdat hij zo eigenwijs was dat hij het doek niet wilde geven? Zoals al eerder aangegeven heb ik niks met die ultra dingen zoals elkaars doekjes stelen maar als je zoiets doet, kun je een actie terug verwachten.

Hulde voor Feanfan4life, beschrijft mijn mening exact.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor abegoal » 04-02-2017 16:52

Ik vind je verhaal best hout snijden hoor, maar met de tekst uit je laatste alinea ben ik het volledig oneens.

Feanfan-4-life schreef:Overigens zijn er al maatregelen getroffen jegens de verdachten: alle 12 stadionverbod zolang het onderzoek loopt.

Prima toch? Het gebeurd wel vaker dat verdachten gedurende het onderzoek al wel een form van straf krijgen.
Feanfan-4-life schreef:en op deze wijze de bewuste supporter een sv aannaaien

Het gaat hier over verdachten, snap ik ook wel, maar ze zijn niet voor niets verdacht in een mishandeling zaak. Dat de club dan hangende het onderzoek je even niet in het stadion wil hebben, lijkt me niet meer dan logisch.
Feanfan-4-life schreef:De politie kan dus willekeurig mensen oppakken

Wat een onzin. Deze mensen zijn opgepakt omdat ze verdacht worden van een mishandeling. Dat kun je met geen mogelijkheid willekeurig noemen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor TORCIDA » 04-02-2017 22:41

Bijzonder dat er nooit zoveel ophef is geweest om de steekpartijen
Van de Groningers vorig jaar. Deze mannen lopen vrij rond zonder straf. Lees je nergens in de Lc
Die 12 man hebben niet met z'n allen staan in te timmeren op die gf-er. De Lc suggereert dit wel. De zogenaamde
Code...wat deden die Groningers in Hveen afgelopen week. Huis aan huis krant ?

De reden van opdoeken gf moet ook dichterbij gezocht worden . De z side leefde nu niet bepaald
Op goede voet met hen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor FeanYme » 10-02-2017 16:49

Reactie Heerenveen op gestolen doek GF

Ik had het al in de gaten, alle media maken het zwaarder dan het is. En dan zelf zeggen dat ze 'Privé is privé' zijn, maar zelf gaan ze dan ook weer stenen door ruiten gooien en muren van huizen bekladden met graffiti.

Erecodes? :lol:
HEERENVEEN
Avatar gebruiker
FeanYme
Selectiespeler
 
Berichten: 315
Geregistreerd op: 02-04-2014 08:48
Woonplaats: Wolvega

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor vak ff » 12-02-2017 09:29

Is dit echt namens een groep/mensen geschreven en niet door een verveelde puber ofzo die allerlei zaken door elkaar haalt?
Wat een beroerd geschreven stuk, doordrenkt met allerlei frustraties en weet ik veel wat...
Als ik ergens bij zou horen en we zouden dan toch tegen onze principes in es een keer met een verklaring komen dan zou er niet zo'n matig stuk de deur uitgaan.
Wat er nu allemaal wel/niet in die nacht en daarna eventueel gebeurt is laten we verder maar in midden, was ik niet bij, maar feit dat de schrijver bv de actie twente in 2007 verbindt aan de verhuizing naar hoekvak in 2010 helpt de geloofwaardigheid niet echt. GF zou dan drie jaar uit stadion verdwenen zijn als je de schrijver mag geloven.
En zo staan er wel meer dingen in die of feitelijk of qua tijdlijn domweg niet kloppen. Dat is gewoon de boel zelf niet op een rijtje hebben of bewust de ander als slecht willen neerzetten, als tegengif voor een actie van jezelf die door veel mensen zo beoordeeld wordt, door dingen aan elkaar te koppelen die in werkelijkheid niet bij elkaar horen.
Dat is in beide gevallen niet echt sterk. Op zo'n manier proberen aan te tonen dat de ander nog slechter is dan jij bent geweest komt meestal niet echt lekker over.
Als je wilt reageren op 'onjuiste berichtgeving' en eigen stuk staat dan vol met frustratie en onjuistheden helpt ook niet en dat blijkt ook wel uit de reacties op diverse plekken waar het stuk geplaatst is.
vak ff
Selectiespeler
 
Berichten: 299
Geregistreerd op: 15-10-2006 09:24
Woonplaats: grunn

Re: Wees es creatief (spandoeken en banner-topic)

Berichtdoor Appie_M » 12-02-2017 11:45

Feit blijft dat de GF zelf ook niet zo heilig is als ze willen doen geloven. Ze lopen nu te jammeren over dat het 12 tegen 1 zou zijn geweest, maar ik ken genoeg verhalen dat GF zelf ook pas wat durft als ze met minstens 5 tegen 1 staan. Daarnaast hebben ze nu twee keer een doek van ons gejat. Dan moet je niet gaan lopen jammeren als je zelf een keer de pineut bent.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Vorige

Keer terug naar Sfeer & supporters

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron