jelgrins schreef:Tja, je verwacht toch niet dat OM/politie zullen spreken van "toevallige voorbijgangers met sc Heerenveen sympathieen"? Op basis van het onderzoek totdusver zijn er kennelijk aanwijzingen om de heren als daders aan te merken. De een zal wat nadrukkelijker van zijn "clubliefde" hebben laten zien dan de ander maar dat wordt in het proces- verbaal wel duidelijk gemaakt en op de zitting toegelicht. Als het OM dat niet goed kan motiveren op basis van feiten, zal het met vrijspraak en een werkstrafje hier en daar wel loslopen.
Ernstig vind ik dat met deze wat sneue actie van vermoedelijk 12(!) verdachten tegen een (!) Groninger de naam en reputatie van de club worden aangetast. Het is mij al eerder gebleken dat LC en OF alles doen om supportersellende van Cambuur zoveel mogelijk uit beeld te houden omdat het nieuwe stadion er moet komen en om het zorgvuldig opgebouwde beeld van sc Heerenveen aan te tasten. Want de rechtzaak zelf zal ongetwijfeld breed uitgemeten in de pers komen. Kortom, we kunnen nog lang genieten van dit ge-OH!
Als de rechter heeft gesproken, zal de club bij een veroordeling ook maatregelen moeten treffen tegen deze, dan terecht te noemen, daders.
Ik verwacht dat ze spreken van "verdachten", want als je nog niet veroordeeld bent, kun je ook niet als "dader" bestempeld worden. Voor het publiek is dit nu echter al wel het geval door deze trieste wijze van berichtgeving.
Hoezo wordt de slechte naam van de club aangetast met deze actie? Bij studenten is het bijvoorbeeld traditie om voorwerpen te "brassen", die vervolgens teruggekregen kunnen worden na een tegenprestatie (naakt over de Grote markt rennen bijvoorbeeld). Bij supporters is dit het geval met spandoeken, wie zegt bijvoorbeeld dat er geweld gebruikt is? Precies: de media, zij zijn dus degenen die de club schaden met hun voorbarige berichtgeving. \
Overigens zijn er al maatregelen getroffen jegens de verdachten: alle 12 stadionverbod zolang het onderzoek loopt. De politie kan dus willekeurig mensen oppakken, dit melden bij de club, en op deze wijze de bewuste supporter een sv aannaaien "zolang het onderzoek loopt". Chapeau OM, chapeau Heerenveen en chapeau media

.