Negatieve nep-supporters?!? Om gek van te worden!!

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gesloten
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Negatieve nep-supporters?!? Om gek van te worden!!

Bericht door Fean Fan Drachten »

Bij de thuiswedstrijd tegen Vitesse stond ik als steward in vak 20. Net als de wedstrijd ervoor tegen RBC (toen ik op 17 stond) heb ik me vreselijk zitten ergeren aan die zogenaamde supporters vlak achter mij die de hele wedstrijd verschrikkelijk negatief waren over het vertoonde spel. Volgens mij is dit het type supporter wat Heerenveen als kiespijn kan missen. Zoveel mensen op de wachtlijst, en dan zitten er weet-ik-veel hoeveel mensen op de tribune met zo'n instelling. Niets was goed, maar dan ook helemaal niets. Vloeken, schelden, tieren op vooral Sibon, Hestad, Knopper... Tien minuten voor tijd had ik er helemaal genoeg van en ben bovenin gaan zitten. Mensen, als jullie het helemaal niets vinden: ga dan bij Ajax of PSV zitten maar HOU HIER TOCH EENS MEE OP!!!! Ga als een (echte) supporter achter je ploeg staan, misschien was Europees voetbal dan nu intussen wel zeker geweest! Ik kan me de reactie van Seip helemaal voorstellen (LC, de maandag erna), dat de spelers er momenteel moeite mee hebben om de supporters te bedanken. Zeker die verwende seizoenkaarthouders op de Oost-tribune. Dus thuisblijven en mensen op de wachtlijst een kans geven of zelf je club ECHT aanmoedigen!!
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Word ook lid van Nieuw Noord, en steun hun strijd voor meer sfeer in het stadion!
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

Met een lidmaatschap van NN verander je de instelling van die zogenaamde supporters echt niet... Mijn voorstel is om nog drie ringen op de huidige oost-tribune te bouwen en deze supporters helemaal bovenin te zetten. Hebben ze het mooiste uitzicht en niemand die ze hoort klagen over het vertoonde spel. Met al die lege plaatsen op de onderste ringen hebben we meteen een mooie buffer :lol:

Ik mis trouwens de kosten van een lidmaatschap van NN op nieuwnoord.org. Actiepunt? Ik denk er wel over om lid te worden, maar zolang ik steward ben gun ik mijn plaatsje in het nieuwe sfeervak liever aan iemand die wel voor zijn plaats betaald...;-)
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Het publiek is gewend na 5/6 'vette' jaren is het spel de afgelopen periode (2002-2004) een stuk minder geworden (alhoewel, 'er zit geen verbetering meer in' is misschien beter). Misschien moet het eerst maar een korte periode heel slecht gaan zodat het publiek het spel weer meer gaat waarderen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het publiek is inderdaad verwend, maar ook in de tijd van Aldo Swager/Tammer/Echteld zaten er draken van wedstrijden tussen.

Het verwachtingspatroon is misschien wat te hoog.

Hebben jullie trouwens de reacties van de Feyenoordsupporters gezien na de nederlaag tegen Groningen? Ik zag zelfs bejaarde omaatjes met middelvingers wapperen... Ik denk dat het overal zo gaat, alleen omdat de Heerenveensupporters normaal wat rustiger zijn, dat nu de negatieve reacties wat opvallen.

En hoe zie je het voor je om bij een draak van een wedstrijd als een dolle te gaan zingen en springen?
Laatst gewijzigd door Jeroen op 07-05-2004 13:54, 1 keer totaal gewijzigd.
sch-united
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 13-10-2003 20:33
Locatie: IJlst

Bericht door sch-united »

Ik heb ook een verschrikkelijke hekel aan de sup. achter me. Telkens als je ff staat roepen ze om t hardst dat je moet zitten. een tijdje geleden trok eentje me aan men jas een bijna had ik em een klap voor zn smoel gegeven. Conclusie:dat NNvak moet snel komen.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Misschien zit het wel in de aard van de Heerenveensupporter, van zekere leeftijd misschien, en dan generaliseer ik graag - om een soms wel erg kritische en negatieve instelling te hebben.

Want het is altijd zo geweest. Vanaf begin jaren 80 ben ik bij wedstrijden geweest en het is niet anders geweest dan de topicstarter beschrijft. Gezeur en geklaag. Maar het hoort erbij en ik vind niet dat je de mensen daar echt op aan kan spreken. Iedereen heeft het recht voetbal op zijn eigen manier te beleven. De link met seizoenskaarthouders vind ik niet zo logisch. Probeer maar gewoon bij deze mensen uit de buurt te blijven.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Jaap F. schreef: Probeer maar gewoon bij deze mensen uit de buurt te blijven.
NN-vak?
Ik ruik corruptie...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Zometeen hebben we nog een NN vak van 22.000 mensen nodig :wink:
Oke nartuurlijk mag je je ff ergeren aan een speler dat heeft iedereen wel maar ik ken mensen die zitten 24/7 over de zelfde speler te zeuren....
schgirl
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 14-02-2003 19:28
Locatie: balk

Bericht door schgirl »

Waar ik zit heb je ook een paar mensen die alleen maar zitten te zeiken.
Dat is elke wedstrijd weer. :evil:
sc heerenveen pride of the north
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Is mooi klote als je van die echte zeikerds achter je hebt zitten, want je zit me je vaste plaats wel mooi altijd met ze opgescheept. De eerste jaren in het nieuwe stadion zat ik in vak 23 met een rijtje ontzettende negatievelingen achter me, het was echt nooit goed, vanaf de eerste minuut aan één stuk door kankeren. Wat het extra irritant maakte was dat ze werkelijk de ballen verstand van voetbal hadden. Ter illustratie: in een bepaalde wedstrijd hadden ze volop commentaar op een bepaalde speler, hij bakte er in hun ogen deze avond echt he-le-maal niks van. Nu kon dat kloppen, desbetreffende speler zat tijdens deze wedstrijd namelijk een schorsing uit....

Voor ons was dit wel een reden om naar een ander vak te verhuizen, wat uiteindelijk gelukt is. Met de staanplaatsen in het oude stadion had je nog lekker de mogelijkheid om een stukje op te schuiven als de mensen om je heen je irriteerden.
Tja....
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2453
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

dekoning schreef:Is mooi klote als je van die echte zeikerds achter je hebt zitten, want je zit me je vaste plaats wel mooi altijd met ze opgescheept. De eerste jaren in het nieuwe stadion zat ik in vak 23 met een rijtje ontzettende negatievelingen achter me, het was echt nooit goed, vanaf de eerste minuut aan één stuk door kankeren. Wat het extra irritant maakte was dat ze werkelijk de ballen verstand van voetbal hadden. Ter illustratie: in een bepaalde wedstrijd hadden ze volop commentaar op een bepaalde speler, hij bakte er in hun ogen deze avond echt he-le-maal niks van. Nu kon dat kloppen, desbetreffende speler zat tijdens deze wedstrijd namelijk een schorsing uit....

Voor ons was dit wel een reden om naar een ander vak te verhuizen, wat uiteindelijk gelukt is. Met de staanplaatsen in het oude stadion had je nog lekker de mogelijkheid om een stukje op te schuiven als de mensen om je heen je irriteerden.
hehe grappig :D ik zit ook in 23 nu, rij5. En een rij achter ons (of 2) ... zitten een paar zeikerds :D hele tijd "dat kin net" .... aarhg
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2866
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Vrieskist schreef: hehe grappig :D ik zit ook in 23 nu, rij5. En een rij achter ons (of 2) ... zitten een paar zeikerds :D hele tijd "dat kin net" .... aarhg
Hey, daar zit ik ook dichtbij.
Laatst kwam "kito" in de 2e helft het veld in, iedereen roepen 'Kito, Kito, Kito'.
Gaat die uil achter ons ook mee doen en roept hij van 'Pipo, Pipo, Pipo'.
De beste man weet g*****me niet eens hoe de spelers heten. :grmbl:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2866
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Jaap F. schreef:Misschien zit het wel in de aard van de Heerenveensupporter, van zekere leeftijd misschien, en dan generaliseer ik graag
Puber, ga je mond spoelen. :twisted:

O ja, generalisatie: gele kaart :wink:
Anti anti. :)
Gebruikersavatar
camataru
Wereldspeler
Berichten: 2248
Lid geworden op: 31-12-2002 11:46
Locatie: N.V.T

Bericht door camataru »

Waar ik me ook aan erger is van die studio sport suporters die dan +/- 7 a 8 minuten voor tijd weg moeten om studio sport niet te missen.
Maar als ze eenmaal staan en het wordt spannend blijven ze of op de trap staan of ze gaan daar op het platvorm staan waar je de tribune opkomt, wat dus vrij lastig is voor mensen die vooraan zitten.
Aangezien dit zo ongeveer 3 kwart van de supportes uit ieder vak dit doed zie je dus niet meer.
Mijn stand punt is of blijf tuis en geef je kaart aan echtte fans of blijf zitten totdat de scheids affluit.
Wij zijn Heerenveen.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat er veel mensen altijd negatief zijn. Maar op dit moment komt het natuurlijk ook wel ergens vandaan. Ik denk dat Heerenveen één van de clubs in Nederland waar het publiek nou juist niet zo kritisch is. Bij clubs als de top 3, maar vooral ook Utrecht, Vitesse en Groningen is het helemaal nooit goed. Ik denk dat het bij osn nog wel meevalt. Al heb ik zulke supporters ook liever niet, dan wel.
Fean Fan Drachten
Selectiespeler
Berichten: 554
Lid geworden op: 08-12-2002 00:56

Bericht door Fean Fan Drachten »

camataru schreef:Waar ik me ook aan erger is van die studio sport suporters die dan +/- 7 a 8 minuten voor tijd weg moeten om studio sport niet te missen.
Maar als ze eenmaal staan en het wordt spannend blijven ze of op de trap staan of ze gaan daar op het platvorm staan waar je de tribune opkomt, wat dus vrij lastig is voor mensen die vooraan zitten.
Zulke mensen zijn dus bij mij aan de beurt als ik aan het werk ben; doorlopen of blijven zitten maar niet op de trap blijven hangen, zeg ik dan. Stelletje mafkezen. Volgens mij denken ze dat ze een seizoenskaart hebben die alleen geldig is voor anderhalf uur. Inclusief de rust knijp je 'm dan toch al gauw hoor, zo'n tien minuten voor tijd. ;-)

Tegen AZ ging het beter, ik stond helemaal bovenaan Oost dus geen last van die neppers.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

En waar was de helft van het publiek toen Foppe zijn laatste ere-rondje in het Abe Lenstra Stadion liep? Ik neem aan dat iedereen die zich zo stoort aan die 'neppers' toen natuurlijk nog in het stadion was.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Mensen die gisteren de hele middag roerloos op hun stoel zijn blijven zitten en waar geen eens een applaus van afkon bij het afscheid van velen, moeten zich doodschamen en per direct hun kaart inleveren. Toppunt van nep-supporters! En dat zit dan achter de goal, afvoeren zulken! :evil:
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2453
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Heerenveen rules schreef:Mensen die gisteren de hele middag roerloos op hun stoel zijn blijven zitten en waar geen eens een applaus van afkon bij het afscheid van velen, moeten zich doodschamen en per direct hun kaart inleveren. Toppunt van nep-supporters! En dat zit dan achter de goal, afvoeren zulken! :evil:
Allemaal in een apart vak stoppen, en dan kunnen er weer wat fanatieken naar 27/26 :D
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Forza schreef:En waar was de helft van het publiek toen Foppe zijn laatste ere-rondje in het Abe Lenstra Stadion liep? Ik neem aan dat iedereen die zich zo stoort aan die 'neppers' toen natuurlijk nog in het stadion was.
Hallo zeg - misschien kun je even een soort van gedragscode opstellen waar ik allemaal aan moet voldoen om een 'echte' supporter genoemd te mogen worden. Je kan ook overdrijven!
Niet zo snel oordelen Forza.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Ik oordeel niet. Ik constateer dat Foppe voor een half leeg/half vol ALS zijn ereronde loopt en daar heb ik me over verbaasd.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Forza schreef:En waar was de helft van het publiek toen Foppe zijn laatste ere-rondje in het Abe Lenstra Stadion liep?
Toen zat ik gelukkig hoog en droog in vak 4 op een stoeltje gereserveerd voor de medewerkers van Omrop Fryslân (die toen al lang en breed aan de bar hingen.... foei toch! 8) )
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Dan is het toch knap dat het op hetzelfde moment rechtstreeks in de uitzending te horen was... Zo'n baan wil ik ook!
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Dan waren dat zeker stagelopers :mrgreen:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
jeroentjeheerenveen
Invaller
Berichten: 337
Lid geworden op: 22-12-2003 17:40
Locatie: franeker

Bericht door jeroentjeheerenveen »

ik ga met zin altijd boven in de nok zitten bij 27, ben ik ook af van het gezeik, kan namelijk niet op mij reed blijven zitten.
h'veen supporter ben je nie even, maar voort leven!!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik vond het ook geweldig allemaal, maar het duurde natuurlijk ook wel erg lang. Griet Wiersma had van mij bijvoorbeeld al niet gehoeven. Als Foppe het maar leuk vind, want daar was het voor. Ik vind Freark fantastisch, een shanti koor kan ik wel waarderen en de Ankers zijn vaak gewoon grappig, maar nee, niet Griet Wiersma.
Dan waren dat zeker stagelopers
Hey, respect voor stagelopers hè...
Gesloten