Open Brief Nieuw Noord aan supporters

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Pleuro. Dit is een heel mooi verhaaltje, maar het geeft niet weer wat er in Zwolle gebeurt is. Wat duidelijk op de scanner te horen was, is dat de politie geen idee hadden wie we waren, en wat we daar kwamen doen. ze dachten dat we RBC supporters waren, en om te voorkomen dat er een confrontatie kwam met de aanwezige Zwolle supporters hebben ze ons daar vast gezet. Pas na een lange tijd kwamen ze erachter dat wij naar Arnhem moesten, maar toen was het al te laat. we hadden de trein al gemist. (Er is op de scanner nog te horen dat ze willen proberen ons door te krijgen naar Arnhem.)

Ik hoop dat het verhaal nu duideiljk voor je is...
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Een trein vol RBC supporters die vanuit Meppel komen reizen? dat is inderdaad een voor de hand liggende conclusie :urgs:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Blijkbaar heeft pleuro geen kennis van zaken, ze maakt leuke lachwekkende verhaaltjes en begint steeds over het ruit, het Ruit hebben ze de dader al van, de rest denk ik zullen ze wel achterkomen maar nooit allemaal.
Komt bij dat ze daadwerkelijk dachten dat het RBC supporters waren, mischien is een cursus Fries wat voor je bij de LOI, dan kun je de fragmenten van OF naluisteren, je lult over van alles en nog wat, maar in mijn ogen speculeer je alleen maar hoe jij denkt dat het gegaan is.
Lang leve het censuur
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Stel dat je in de kroeg hoort dat er een groepje mensen van plan is om je huis te vernielen op het tijdstip waarop jij daar lekker aan je biertje zit... wat zou jij dan doen?
Stel je hoort... Da's echt een hele leuke in deze. Deze opmerking verklaart iets wat later in het onderzoek nog wel naar voren al komen :?

Ik begrijp je verhaal, Pleuro. Maar als aanwezige in de trein kan ik je verzekeren dat het van een verkeerde veronderstelling uitgaat... Het perspectief waar jij het verhaal vanuit wilt bekijken en in de metafoor bekijkt gaat in deze zeker niet op. Iedereen in de trein, waarschijnlijk op een iemand na, zal dat bevestigen... Nuance is dus wel degelijk van belang, jammer dat de Zwolse politie de tijd niet kreeg om deze uit te vinden...
Ik ruik corruptie...
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Pleuro, ga voordat je terug komt van vakantie eerst eens dit gehele topic doorlezen voordat je je menig geeft. Je hele verhaal, en vooral de vergelijking die je maakt raken kant noch wal.

Even de hoofdnoot nog eens aan je uitleggen. De spoorwegpolitie heeft ons niet terug gestuurd vanwege het vernielen van één klein raam en het gooien van vuurwerk. Ze hebben ons terug gestuurd omdat of de trein naar Arnhem al weg was en ze ons niet langer op het staion wouden hebben of ze wouden ook wat te doen hebben en hebben ons teruggestuurd.
Het lijkt me ook niet dat NN zich in deze kwestie voorop in de strijd moet gooien tenslotte heeft NN als doel het bevorderen van de sfeer in het Abe Lenstra Stadion middels een eigen sfeervak. Dat heeft totaal niks te maken met de ongeregeldheden welke tijdens de bewuste treinreis zijn voorgevallen.
Tja, als je het zo stelt, dan heb je gelijk. Maar dan had NN van begin af aan afstand moeten nemen van alles. En er ook geen mening over moeten geven. Nu besteden ze er aandacht aan en hebben ze, volgens mij, de intentie om de leden van NN te helpen. Dus ze zijn al over de grens om er niks meer aan te doen. Ik snap de goede intentie, maar via zo'n slappe brief komt het op mij nog niet erg goed over. Al zal ik de positie ook wel.
fuss
Bankzitter
Berichten: 165
Lid geworden op: 15-05-2003 20:41

Bericht door fuss »

(pl)euro schreef:Ik sprak ook niet over de heenreis maar over de treinreis fuss, en als iedereen zich gewoon tijdens die reis had gedragen was het ook niet zo uit de hand gelopen als dat het nu gebeurd is. Als iedereen als makke schaapjes in de trein naar Arnhem zat was er ook geen reden geweest om de trein uit de roulatie te nemen. Je maakt mij in elk geval niet wijs dat er werkelijk niets is voorgevallen en dat de politie zonder ook maar enige aanwijsbare reden tot actie is overgegaan!
was je dr bij dan?

nee hea? :?:
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Even de hoofdnoot nog eens aan je uitleggen. De spoorwegpolitie heeft ons niet terug gestuurd vanwege het vernielen van één klein raam en het gooien van vuurwerk. Ze hebben ons terug gestuurd omdat of de trein naar Arnhem al weg was en ze ons niet langer op het staion wouden hebben of ze wouden ook wat te doen hebben en hebben ons teruggestuurd.
Prima, echter wanneer je zelf het topic over de wedstrijd Vitesse sc Heerenveen leest zal je begrijpen dat er zelfs voor de mensen die in de trein aanwezig waren ook verschillende varianten geschreven worden. Hoe je het ook wil bekijken, ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat er NIETS aan het handje is geweest.


Dat NN er met een open brief van Sikke op in gaat is heel begrijpelijk en voor de hand liggend. Voor NN staat er meer op het spel dan het verlies van het vrije vervoer naar uitwedstrijden. NN zet zich al geruime tijd in voor ons als leden om een sfeervak te krijgen binnen het verbouwde stadion en de mogelijkheid om sfeerakties te mogen organiseren.

Zoals de brief van Sikke op mij overkomt laat hij weten dat dit soort akkefietjes het bijna onmogelijk maakt voor NN om dezelfde koers betreffende de onderhandelingen te kunnen varen. Dat Sikke daarom vraagt aan de mensen om een keer goed na te denken voor ze zich zo laten gaan en desnoods tot 10 te tellen is een advies wat een ieder ander in zijn positie ook gedaan zou hebben.

En ik was inderdaad niet mee fuss, maar ik lees niet alleen het forum. Zo heel af en toe spreek ik ook nog wel eens mensen die in dit geval ook in de trein aanwezig waren en een andere versie geven dan men hier op het forum weet te vertellen. Heel toevallig waren dat ook nog mensen die afzonderlijk van elkaar bijna exact hetzelfde verhaal wisten te vertellen.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Lul niet Pleuro, die drie redenen zijn geen reden om een groep van 80 man terug te sturen.
Lang leve het censuur
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Er is tot nu toe maar een persoon geweest die een geldige reden heeft genoemd om 80 supporters terug te sturen...
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Cross79 schreef:Lul niet Pleuro, die drie redenen zijn geen reden om een groep van 80 man terug te sturen.
Ik heb die drie redenen in deze kwestie niet aangevoerd Cross (en het lullen laten we aan jou over 8))
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

(pl)euro schreef:Ik sprak ook niet over de heenreis maar over de treinreis fuss, en als iedereen zich gewoon tijdens die reis had gedragen was het ook niet zo uit de hand gelopen als dat het nu gebeurd is. Als iedereen als makke schaapjes in de trein naar Arnhem zat was er ook geen reden geweest om de trein uit de roulatie te nemen. Je maakt mij in elk geval niet wijs dat er werkelijk niets is voorgevallen en dat de politie zonder ook maar enige aanwijsbare reden tot actie is overgegaan!
Dus wel, de politie had geen recht in te grijpen, ze dachten dat we rbc supporters waren, maar dat bleek niet zo te zijn, dus de trein naar Arnhem was al weg en moesten ze wel, maar om ons terug te sturen om dat raam wat al afgesproken was vergoed te worden. lijkt me sterk.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2865
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

[immitatie mod modus]
Gaan we nu alle topics vervuilen met dat welles niettus gedoe.
Probeer het alstublieft in 1 topic hier dus te houden.
Het is de laatste tijd al een beetje matig hier, maak het aub niet nog erger.
[/immitatie mod modus]
Laatst gewijzigd door Freezeman op 08-02-2004 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Anti anti. :)
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Goed punt Vriesman. En misschien een einde aan dat eindeloze gezever over die treinreis? Das verleden tijd, politie maakte fout, ruitje is stuk en 80 man teruggestuurd...welkom in Nederland!...allemaal verleden tijd, dus wat kun je er nog aan doen....op naar de volgende wedstrijd.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Hoe je het ook wil bekijken, ik persoonlijk kan me niet voorstellen dat er NIETS aan het handje is geweest.
Dat geeft je vooroordeel al aan. En dan kan ik wel weer met allemaal argumenten komen, dat heeft blijkaar geen zin. Het wordt als een injectienaald bij jou en anderen die er niet bij waren ingespoten en je kunt het mensen niet meer duidelijk maken.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Net als jij niet wilt begrijpen waarom NN in dit geval niet naar jouw gevoel bevredigend genoeg voor de supporters opkomt die hierbij betrokken waren Roelof.

Ik heb in elk geval een zeer bevredigend gesprekje met Sikke gehad afgelopen zaterdag, en we waren het unaniem met elkaar eens over de rol van NN binnen deze kwestie en de brief van Sikke waar het in dit topic uiteindelijk om ging , want die rol ligt daar niet voor NN en de brief van Sikke was een brief waarmee hij supporters op het hart wil drukken dat ze er rekening mee moeten houden dat het onderhandelen voor het realiseren van een sfeervak juist door dit soort acties er niet beter op worden!
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

de brief van Sikke was een brief waarmee hij supporters op het hart wil drukken dat ze er rekening mee moeten houden dat het onderhandelen voor het realiseren van een sfeervak juist door dit soort acties er niet beter op worden!
En nou juist dat geeft aan dat je niet achter je supporters gaat staan.

En dat terwijl er nota bene nog drie andere bestuursleden in de trein erbij aanwezig waren. Alsof die er nu ook toe hebben bijgedragen dat het realiseren van een sfeervak in gevaar komt.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

En nou juist dat geeft aan dat je niet achter je supporters gaat staan.
Nee Roelof... Het geeft alleen aan dat NN heel goed weet waar ze mee bezig zijn nl. het bevorderen van de sfeer binnen het Abe Lenstra Stadion
Dat je bestuursleden van NN erbij gaat halen, omdat ze ook in die trein gestapt zijn heeft hier natuurlijk ook niks mee te maken. Die jongens zijn naast bestuurslid ook nog eens gewoon supporter van hun club net als jij en ik en zoveel andere mensen.
Het werkterrein van NN beperkt zich tot het Abe Lenstra Stadion en hun leden hebben door hun lidmaatschap van NN aangegeven dat ze ook meer sfeer willen en samen met NN als 12de man achter hun club te willen staan. Er staat nergens bij je aanmelding als lid van NN dat je kan verwachten dat NN het organiseren van trein/bus reisjes naar uitwedstrijden gaat verzorgen of zich hard zal maken voor hun leden wanneer er ongeregeldheden plaatsvinden buiten hun te realiseren sfeervak. NN en haar leden hebben totaal andere belangen dan de supportersvereniging, wanneer je voor jezelf die scheiding kan maken zit je al aardig op de goede weg.
Nieuw Noord is een jonge supportersvereniging, opgericht begin 2001. De vereniging is een initiatief van zeven enthousiaste supporters die van mening waren dat de sfeer in het Abe Lenstra Stadion aan de matige kant was. Met jaloezie werd soms naar andere clubs gekeken, waar een actieve en hoorbaar aanwezige groep supporters vaak de twaalfde man was voor hun ploeg. Nieuw Noord is van mening dat dat ook mogelijk is in Heerenveen. Immers, in het oude stadion aan de J.H. Kruisstraat was die twaalfde man er ook. Diverse wedstrijden, denk bijvoorbeeld eens terug aan de historische bekerwedstrijd tegen PSV in 1993, sleepte het publiek de ploeg over het dode punt heen en hielp ze aan de overwinning.
Om het maar eens vanaf de site van NN te quoten
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Nee Roelof... Het geeft alleen aan dat NN heel goed weet waar ze mee bezig zijn nl. het bevorderen van de sfeer binnen het Abe Lenstra Stadion
Prima als dat alleen je doelstelling is, maar NN gaat in hun persbericht en in de brief van Sikke al verder. Als het bevorderen van de sfeer binnen het Abe Lenstra Stadion je enige doelstelling is, dan moet je het daar ook bij laten. Maar ze hebben inmiddels het SOVS al ingeschakeld. Als je er dan mee bezig gaat moet je het ook goed doen.
(dit argument had ik al eens eerder genoemnd, dus ik begrijp niet waarom je nu weer met dit argument komt, daar waren we al voorbij)
Dat je bestuursleden van NN erbij gaat halen, omdat ze ook in die trein gestapt zijn heeft hier natuurlijk ook niks mee te maken. Die jongens zijn naast bestuurslid ook nog eens gewoon supporter van hun club net als jij en ik en zoveel andere mensen.
Ik haal dat er bij om jou argument onderuit te halen:
Ik heb in elk geval een zeer bevredigend gesprekje met Sikke gehad afgelopen zaterdag, en we waren het unaniem met elkaar eens over de rol van NN binnen deze kwestie en de brief van Sikke waar het in dit topic uiteindelijk om ging , want die rol ligt daar niet voor NN en de brief van Sikke was een brief waarmee hij supporters op het hart wil drukken dat ze er rekening mee moeten houden dat het onderhandelen voor het realiseren van een sfeervak juist door dit soort acties er niet beter op worden!
Hieruit kan ik halen, dat je bedoelt dat één ieder die in de trein aanwezig was, niet bijdraagt aan het realiseren van een sfeervak. Dat is natuurlijk niet zo. En dat argument versterk ik door te zeggen dat er zelfs bestuursleden van NN bij aanwezig waren. Dan zou het wel erg dom zijn.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

roelof de vries schreef: Even de hoofdnoot nog eens aan je uitleggen. De spoorwegpolitie heeft ons niet terug gestuurd vanwege het vernielen van één klein raam en het gooien van vuurwerk. Ze hebben ons terug gestuurd omdat of de trein naar Arnhem al weg was en ze ons niet langer op het staion wouden hebben of ze wouden ook wat te doen hebben en hebben ons teruggestuurd.
Hoho! Ik houd de heer Zuiderhoek aan zijn woord. Hij heeft duidelijk gezegd dat we zijn terug gestuurd op basis van de drie genoemde feiten; Roken, Raampje en vuurwerk. En niets anders! Het is allemaal te horen in het interview bij OF. Dat de trein gemist werd is een conclusie die ik deed op basis van het scanner verkeer en de klok. Niemand was op de hoogte van het terugsturen van de supporters, behalve de spoorwegpolitie. De reguliere politie, zo zal ik het maar noemen, was dat niet. Anders zou je het wel laten om bussen te regelen.

Cross79 schreef:Lul niet Pleuro, die drie redenen zijn geen reden om een groep van 80 man terug te sturen.
Je hoort het Zuiderhoek zeggen. Daar komt het wel op neer.

Ik heb zaterdag een functionaris van Heerenveen gesproken en die wist me te vertellen dat het eigenlijk allemaal binnen twee weken zou moeten zijn afgerond. Ik wacht af.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Ik kan me nu echt niet langer stil houden alhoewel ik me als bestuurslid eigenlijk niet in deze discussie wil mengen, maar het gaat over mijn brief dus.

Maar: ROELOF BEGRIJPT ER NOG STEEDS GEEN LOR VAN
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Ik heb zaterdag een functionaris van Heerenveen gesproken en die wist me te vertellen dat het eigenlijk allemaal binnen twee weken zou moeten zijn afgerond.
Deze geluiden heb ik gehoord. Alleen vandaag bereikte mij het bericht dat het nog niet eens duidelijk is of het OM in Zwolle of Leeuwarden deze zaak gaat behandelen.
Dus of het idd binnen 2 weken zal worden afgerond is dus nog maar de vraag.
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Sikke schreef:Ik kan me nu echt niet langer stil houden alhoewel ik me als bestuurslid eigenlijk niet in deze discussie wil mengen, maar het gaat over mijn brief dus.

Maar: ROELOF BEGRIJPT ER NOG STEEDS GEEN LOR VAN
Mission impossible Sikke... :wink:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Oh ja, sterk hoor. Als je dan al reageert, reageer dan met argumenten.
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Hè, hè, eindelijk eens duidelijke taal! Mooi gezegd Sikke.
Wat een zinloze discussies zeg, bah! :blbl:
GSVK, the Blue Devils!!
Plaats reactie