Is de supportersclub er wel voor de supporters?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Is de supportersclub er wel voor de supporters?

Bericht door Jeroen »

Is de supportersclub er wel voor de supporters?

In het topic Vitesse wordt de rol van de supportersvereniging binnen de club al min of meer aan de orde gesteld, en dan met name de rol van de voorzitter van die club. Om dat topic niet teveel te vertroebelen met de discussie over de rol van de supportersclub open ik dit topic.

Ik heb namelijk een maand geleden mijn lidmaatschap van de supportersclub opgezegd. Waarom? Per jaar betaal ik 22 euro om goedkoper met bussen te reizen waar ik liever niet in zit. Ten tweede heb ik niks met bingo-avonden en miss-verkiezingen. Het is prima dat deze georganiseerd worden, er is een publiek voor, maar niet mijn publiek.

Vervolgens heb ik absoluut niet het gevoel dat de supportersclub de belangen van de supporters wil behartigen. De reactie van Jaap Jongedijk over de recente gebeurtenissen in de trein naar Arnhem bevestigen dit weer.

Neemt men een kijkje op de site van de supportersclub: http://www.supclubheerenveen.nl/index.php en zoek naar de doelstellingen van de supportersclub, dan vind je die niet. Nergens een statement waar de club voor staat, en wie of wat zij behartigen. Het enige wat je kan vinden zijn 3 redenen om lid te worden van de supportersclub.
De Supportersclub

Opgericht in 1981 had de supportersclub in de beginjaren als belangrijkste taak het organiseren van busreizen naar de uitwedstrijden. Later kwam daar nog het uitgeven van het supportersmagazine, de Feanfan bij. Overige aktiviteiten van de supportersclub zijn o.a. de feestavond aan het einde van het seizoen, bingoavonden en verkiezing speler van het jaar. Het donateurschap kost € 22,69 per seizoen.

3 redenen waarom u donateur van de supportersclub moet worden.

Feanfan, het supportersmagazine
<knip info over feanfan>

€ 10,- korting op de busreis
<knip info over korting>

10% korting in de Feansjop
<knip info over korting>
Dan ben je geen supportersvereniging, maar in mijn ogen een verlengstuk van de Sc Heerenveen, puur om commercieel gezien een mooie database te creeren. Bij Ajax en Feyenoord zijn er (meerdere) verenigingen die echt opkomen voor de supporters, die de strijd met het bestuur aangaan als er in hun ogen belangen van supporters in het geding komen. Dit zie ik helaas niet gebeuren bij de huidige bestuurders (?) van de supportersclub. Ze lullen het liefst mee met het bestuur om hun leuke positie niet op te hoeven geven.

De beslissing om het lidmaatschap op te zeggen was dan ook een makkelijke, en is nu helaas zuur omdat ik uitwedstrijden nu wel kan vergeten, maar dat neem ik op de koop toe.

Een club als Nieuw Noord heb ik wat dat betreft meer vertrouwen in, mede omdat daar mensen in het bestuur zitten die naar mijn idee weten wat er onder de supporters leeft.

Zijn er reacties op deze visie??
Arie de Boer
Bankzitter
Berichten: 213
Lid geworden op: 02-12-2002 14:49
Locatie: Heerenveen

Bericht door Arie de Boer »

Ik ben nog lid van de supp.club, maar om nou elke wedstrijd met de bus te bezoeken...
Ik ken Jaap Jongedijk zijn dochter wel en heb die reacties op haar vader (in het topic Vitesse) ook al laten lezen en ze zal ze meenemen voor haar pa...
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Als je weet wat voor rotzooi zijn zoons over heb zeggen of the record weet je genoeg, hij is gewoon het penis verlengstuk van Riemer.
Laat die kerel eens aftreden en laat er iemand zitting nemen die wel dingen voor haar supporters wil doen.
Bij Feyenoord en Ajax zie je vaak een felle strijd tussen de SV en het bestuur, dat zul je hier niet meemaken.
Lang leve het censuur
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Laten we niet teveel op de persoon spelen, dat is in principe niet relevant. Ik snap ook wel dat dhr. Jongedijk hierop aangekeken wordt, aangezien hij voorzitter en woordvoerder is, maar laten we het ff netjes houden.

(ik ken overigens geen andere bestuursleden van naam...)
fuss
Bankzitter
Berichten: 165
Lid geworden op: 15-05-2003 20:41

Bericht door fuss »

heb nog nooit wat van de supp vereniging gemerkt...behalve dat blaadje iedere maand. En als je dan een keer de toto in de bus wint krijg je het geld niet eens... :?
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Ja en nee. Ik denk dat er genoeg mensen zijn bij de supportersvereniging (de officiele? rare uitdrukking...) die heel veel hart voor de club hebben en alles voor de club en voor de supporters zouden willen doen. Met name de mensen die voor de bussen en kaarten voor uitwedstrijden zorgen.

De vraag is wat je mag verwachten van een supportersclub. JeroenB heeft een aantal zaken genoemd die de supportersclub organiseerd maar ik denk dat iets wat een supportersclub altijd heeft te doen, en misschien wel dé belangrijkste taak is is het opkomen voor de belangen van de supporters. Een onderdeel dat hiermee samenhangt is de onafhankelijkheid van zo'n vereniging. Die kan en mag geen verlengstuk zijn van het bestuur van een BVO.

Op dit moment zit er bij de supportersclub van SCH echter een voorzitter die niet altijd naar de belangen van de supporters kijkt. De uitspraken die hij over de supporters die richting Zwolle reisden heeft gedaan kunnen niet. Dat Wat mij betreft zou het bestuur van de sup.club hem alleen al om deze uitspraken uit zijn functie moeten ontheffen.

Wat de onafhankelijkheid betreft. De kaartjes voor de uitwedstrijden kunnen nu dus via de sup.club gekocht worden. Zou hier Nieuw Noord mee bedoeld worden?
Ik ruik corruptie...
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Ik vind dat het bestuur van NN serieus moet overwegen om ook reizen naar uitwedstrijden te gaan organiseren. Volgens mij staat de club hier ook wel bereidwillig tegenover. Helemaal sinds de gebeurtenissen van afgelopen zaterdag.
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

De supportersclub is er meer voor het gros van de supporters heb ik het idee. 10 procent korting in de feanshop, een leuk heerenveenblaadje thuis en een enkeling gaat ook nog eens goedkoper met de bus. Alles wat 'de gemiddelde heerenveensupporter' wil toch?
Het lijkt inderdaad op een verlengstuk van het bestuur. Die voorzitter, ik ken em niet, zit duidelijk nogal erg ver weg van de fanatiekere supporters hier. Daarom is Nieuw Noord waarschijnlijk opgericht
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Denk dat dhr. Jongedijk eens bij zich zelf ten rade moet gaan wat hij allemaal zegt, is volgens mij niet de 1e keer. En het zal hem vast ook wel zijn opgevallen dat er bijna geen supporters meer met de bus reizen op de gebruikelijke groep na. Wat wil je ook met al die regeltjes. Verder denk ik dat de supportersclub grotendeels atijd op 2 mensen heeft gedraaid.
Sharan
Invaller
Berichten: 294
Lid geworden op: 26-07-2003 12:42
Locatie: @Home

Bericht door Sharan »

Cross79 schreef:Als je weet wat voor rotzooi zijn zoons over heb zeggen of the record weet je genoeg, hij is gewoon het penis verlengstuk van Riemer.
Laat die kerel eens aftreden en laat er iemand zitting nemen die wel dingen voor haar supporters wil doen.
Bij Feyenoord en Ajax zie je vaak een felle strijd tussen de SV en het bestuur, dat zul je hier niet meemaken.
Yes, Tubbie for president!!! Tijd zat de komende jaren....
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

De grootste kern raakt idd de waarheid wel ja.
Als ik een uitwedstrijd bezoek ga ik meestak met de supoporters bussen mee.
Niet omdat dit nou zoveel gezelliger is(in tegendeel juist) maar meer de kwestie van centen je reist goedkoper dan bijv met de trein.
Regels ja die zijn er om na te leven maar geen drank op de heenreis ed zijn wel heel kinderachtig.
Natuurlijk moet je wel je grens stellen en tot zover gaan en niet verder maar laat eeen ieder dat voor zichzelf bepalen.
Als supver. word er idd weinig gedaan voor de fans alleen de eerder genoemde bladen en korting.
Word het niet eens tijd om eens rond de tafel te gaan met beide zowel NN al de supver. om eens te kijken wat er gezamelijk kan worden gedaan??
Ik weet niet of dit zinvol is dat kunnen anderen misschien beter beoordelen maar ja we moeten nu toch wat gaan proberen.
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

En het één-tweetje tussen SCH en de supportersclub wordt keurig afgemaakt:

Subclub heerenveen
Ik ruik corruptie...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Tja, die busreizen zijn uiteraard ook gewoon goedkoop. Dat is de kritiek ook niet. De kritiek is dat het geen supportersclub is. Ik heb de supportersclub nooit over een eigen vak gehoord, de supportersclub vond de huidige sfeer wel prima. De supportersclub gaat niet met onheus bejegende supporters de discussie met de club aan. Maar goed, als dat niet de insteek van de supclub is, dan hoeven we daar in de toekomst ook niet op te rekenen.

En de -quote: informatieve- feanfan? Copy-paste van Jaap's column (misschien met toestemming dat weet ik niet...) en de rest opgevuld met 'voor u gelezen'. Ja, dat had ik zelf dus ook al gelezen... 8)
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

fuss schreef:heb nog nooit wat van de supp vereniging gemerkt...behalve dat blaadje iedere maand. En als je dan een keer de toto in de bus wint krijg je het geld niet eens... :?
Ik heb wel het genoegen mogen smaken van lekker gevulde toto-pot: verlies tegen Utreg... (Judas die ik ben :mrgreen: )

Voor we hier allemaal foute dingen gaan zeggen wil ik even oproepen wat terughoudend te reageren. Er zal het nodige overleg plaatsvinden over wat er allemaal gebeurd is. Maar wacht op de uitkomsten. Als je hier je kruit verschiet sta je machteloos.


Think about it.
Wéér uit!!!!
Jelle E
Nieuw talent
Berichten: 142
Lid geworden op: 02-12-2002 16:52
Locatie: Nunspeet

Bericht door Jelle E »

Laat ons eerst het overleg van vandaag afwachten en eens kijken wat de diverse mensen te melden hebben. Ik hoop een gedetailleerd verslag te lezen te krijgen.
N.a.v dit zal ik beslissen om mijn lidmaatschap op te zeggen of niet.

Vooral dit steekt mij
Aktieprijs voor nieuwe donateurs: 10 EURO voor rest van het seizoen!
gepost door Sietze op 26-01-2004
Is dit Sietze L ? voormalig forumganger en nu waarschijnlijk post onder 30 plus.
We're still a bunch of tough bastards.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Geen idee of Sietze ook 30plus is hiero. Wel weet ik dat Sietze ook de Sietze van de Feanfan is en dat hij inmiddels een bestuursfunctie schijnt te hebben...

Weet iemand trouwens überhaput dat er mensen gestopt zijn in het bestuur van de supportersclub en dat er nieuwe en extra mensen toegetreden zijn?

En wel erg opvallend dat ze nu net toevallig met een ledenwerfactie komen. Al hebben ze deze aanbieding wel elk jaar moet ik zeggen. De timing kan alleen beter... :urgs:

Verder zal Nieuw Noord vanmiddag zijn best doen om de belangen van de onschuldig betrokken supporters zo goede mogelijk te behartigen!
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Niet een sterke actie van de voorzitter op tv idd.
MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

Voor de personen die in Friesland wonen is de sup.club er zeker wel. Als men tenminste wilt profiteren van de korting op de busreis.

Ikzelf kan dit helaas niet (woon in Utrecht). Ik moet allen wedstrijden met Bus / Trein ? Auto bezoeken. Ben nog wel lid van de sup.club maar das voor het laatst dit seizoen.

Wat ik eraan heb? Weinig ! Krijg een keer of 8 zo'n blaadje in de bus waar weer instaat dat SC Heerenveen van AJAX met 6-5 heeft gewonnen. En daat betaal je dan 22,69 euro voor.

Korting in de winkel is wel leuk maar die zou ik ook wel via een ander kunnen regelen.

Dus voor mensen die in Friesland wonen heeft de sup.club wel nut; voor de personen daar buiten VEEL minder.


En zeg nou zelf: Regelde de sup. club goedkopere kaarten voor de beker wedstrijd SC Heerenveen tegen NEC ??

Nee dus. Dus zijn ze er dan voor de supporters of niet ???
fuss
Bankzitter
Berichten: 165
Lid geworden op: 15-05-2003 20:41

Bericht door fuss »

MJP schreef:Voor de personen die in Friesland wonen is de sup.club er zeker wel. Als men tenminste wilt profiteren van de korting op de busreis.

Ikzelf kan dit helaas niet (woon in Utrecht). Ik moet allen wedstrijden met Bus / Trein ? Auto bezoeken. Ben nog wel lid van de sup.club maar das voor het laatst dit seizoen.

Wat ik eraan heb? Weinig ! Krijg een keer of 8 zo'n blaadje in de bus waar weer instaat dat SC Heerenveen van AJAX met 6-5 heeft gewonnen. En daat betaal je dan 22,69 euro voor.

Korting in de winkel is wel leuk maar die zou ik ook wel via een ander kunnen regelen.

Dus voor mensen die in Friesland wonen heeft de sup.club wel nut; voor de personen daar buiten VEEL minder.


En zeg nou zelf: Regelde de sup. club goedkopere kaarten voor de beker wedstrijd SC Heerenveen tegen NEC ??

Nee dus. Dus zijn ze er dan voor de supporters of niet ???
nope
MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

fuss schreef: nope

Dat is al één persoon die het met me eens is. Bedankt.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

NN gooit hoge ogen omdat zij er wel zijn voor haar leden, er wordt nu strijd geleverd en dat hoort ook zo, Jaap en Co, halen alleen bruine armen.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Cross79 schreef: Jaap en Co, halen alleen bruine armen.
Zit die alweer languit in de zon te vakantie vieren?
Je zou bijna jaloers op hem worden. ;)
Anti anti. :)
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Zit die alweer languit in de zon te vakantie vieren?
Hahahahahaha, wie hem breed heeft, laat hem ook breed hangen.......... :blbl:

Het wordt tijd dat de Tsjerketour-operator maar weer eens van stal gehaald moet worden!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

een bestuur wordt toch gekozen???

wanneer hebben ze weer een algemene leden vergadering????? kan je dat aan kaarten toch. met stemming erbij. ???
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Precies, wegstemmen die gast, ik stem ervoor dat de Zuid voorzitter wordt, of beter nog Gonzo, dan mogen we ook weer bier drinken in de bus ;)
Lang leve het censuur
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Mijn vingers hebben zitten jeuken... We hebben alle hoon over ons heen gehad en de sup-club in de persoon van J. Jongedijk droeg ook zijn steentje bij. Inmiddels is wel duidelijk dat het niet allemaal zwart/wit is. Maar wat ik lees op de website van de supclub is een trap na en beschouw ik zelfs grievend!~
Donateur worden van de supportersclub duur, zo staat te lezen in de Leeuwarder Courant. De prijs van de reis naar uitwedstrijden van de sc Heerenveen zou één van de redenen zijn waarom supporters op eigen gelegenheid naar uitwedstrijden reizen. Een andere reden zou de sfeer in de supportersbussen zijn..
Een stuk tekst dat geinspireerd is op artikelen in de media.

En dan:
Dan de sfeer.. Sfeer maak jezelf! Dus geen sfeer is kritiek op jezelf. Of je moet onder sfeer onbeperkt zuipen en rotzooi schoppen verstaan.
Dat de club dit toestaat!! Er wordt met alle ellende van afgelopen weekend reclame gemaakt!

Sietze, je zou er goed aan doen deze nonsens van het net te halen anders doet de club het wel.

Nu we meer weten over zaterdag vat ik deze reclame op als respectloos en smakeloos. De hooligans zullen gestraft worden door de club, de anderen die mee waren en zich niet aan vernielingen schuldig hebben gemaakt niet.

Dat de supporters club een donateursactie op touw zet is in deze fase van de competitie begrijpelijk en ook juist. Maar gebruik dan niet deze teksten voor reclame.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik zit al een tijdje na te denken om een (open) brief te schrijven naar de 'supporters' vereningen. ik vraag me alleen af of het wel verstandig is...
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Even ter info, wegstemmen kan niet, de sup-club is een stichting en die bepaalt zelf wie er in het bestuur zitten.

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

Bij de supportersclub ben je ook donateur een geen lid.
Je kan dus betalen, krijg je een blaadje, korting en een paar bingoavonden voor.
Maar inspraak heb je er niet.

"Leuk" is ook het onderdeel echte fans op de site van de suppoters club:
Pak de vandalen, niet de fans
Ik wil weer gewoon naar uit- en thuiswedstrijden, zonder te worden behandeld als verdachte. Kom dus niet met nóg meer maatregelen die alle fans treffen. Terecht wordt gezegd dat mensen die als beesten worden behandeld, zich zo gaan gedragen. Behandel ons daarom als echte fans, dan zult u zien dat het in de stadions snel weer een stuk leuker wordt.
Hou je er daan ook aan, of haal het van je site af :evil:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Wist u dat.....

De supportersclub niet eens lid is van de SVOS(heet dat zo?)


Nieuw Noord is er wel lid van en zover ik begrepen heb is die instantie ook ingeschakeld??!!
Lang leve het censuur
Plaats reactie