Is de supportersclub er wel voor de supporters?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Bijna goed. SOVS. ;)

Nieuw Noord is sowieso beter geinformeerd. Ze zijn niet eens belanghebbende (ze houden zich eigenlijk alleen met thuiswedstrijden bezig immer) maar kwam toch naar buiten met een persbericht. De Supportersclub heeft tot nu toe in alle talen gezwegen, op het commentaar van de vernielingen na.


De supportersclub heeft wat nauwere banden met de club dan NN en is misschien wat aan banden gelegd.


Eigenlijk wel fijn dat er twee spreekbuizen zijn, al zwijgt de ene. Laat de supclub de busreizen maar voor z'n rekening nemen. Enne.... hou het gezellig. ;)
Wéér uit!!!!
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

een kwartier lang smoordronken hetzelfde deuntje trommelen...

wie kan het zich nog herineren?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ja, dat waren nog eens lekkere Italiaanse taferelen... :urgs:
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Vanmorgen stond er in de LC een ingezonden brief van de eindredacteur van de Feanfan. En als je die brief leest dan kun je maar tot één conclusie komen. De supportersclub heeft een groot imago probleem. Ja Sietze, hoe zou dat nou komen?? :blbl:

Hier is zijn column van de suppclubsite die hij waarschijnlijk ook naar de LC heeft gestuurd.
Zaterdag 24 januari 2004. Een zwarte dag in de geschiedenis van sc Heerenveen. Enkele egoistische malloten proberen het zo gekoesterde positieve imago van Heerenveen om zeep te helpen. Waarom? Die vraag maalt maar door mijn hoofd. Om zich af te zetten tegen 'thermoskankoffielurkende huisvaders'? Kom nou toch! Een klein stel beschonken en gedrogeerde hooligans (waarschijnlijk minder dan 10) is gewoon uit op rellen. Ze zijn kennelijk gefrustreerd dat ze in de hooliganwereld niet meetellen. In mijn ogen is dit juist een compliment.
Uit betrouwbare bron krijg ik de indruk dat de communicatie tussen de verschillende politiekorpsen (Overijssel, Friesland, Spoorwegpolitie) nou niet van het hoogste niveau is geweest. De beslissing de trein met Heerenveenfans terug te sturen naar Friesland is een discutabele. Wie nam dit besluit? Waarom dit besluit terwijl met de conductrice overeen was gekomen dat de ruit vergoed zou worden en er doorgereden zou worden naar Arnhem? Waarom mochten de meegereisde Heerenveenstewards niet mee terug in dezelfde coupé naar Friesland? Waarom trad de politie wel op toen daar geen reden voor was (op het station) en trad zij niet op toen daar alle reden voor was (toen enkele vandalen met hun sloopwerk begonnen)? Allemaal redenen die het bloed van de Heerenveenfans op hogere temperaturen hebben gebracht. Maar dat mag NOOIT een excuus zijn om dan maar het treintje te gaan slopen. Nooit-Nooit-Nooit! Daar zijn die paar zgn. Heerenveenfans schromelijk over de schreef gegaan. Dit is niet te tolereren. Bovendien is de goede naam van Heerenveen in het algemeen en de feanfans in het bijzonder te grabbel gegooid door enkele zatte doorgedraaide heethoofden.
Dan de berichtgeving in de LC. ‘Donateur worden van de supportersclub is duur’, zo staat te lezen in de Leeuwarder Courant. De prijs van de reis naar uitwedstrijden van sc Heerenveen zou één van de redenen zijn waarom supporters op eigen gelegenheid naar uitwedstrijden reizen. Een andere reden zou de sfeer in de supportersbussen zijn.
Ik voel behoefte te reageren:
Ten eerste de prijs. Voor iets meer dan 22 euro is het gehele gezin een heel seizoen donateur. Ga je met 2 personen 1x per seizoen met de supportersbus naar een uitwedstrijd, dan heb je je kosten er al uit. Bovendien krijg je als je met de supportersbus reist, vaak fikse korting op de toegangskaart voor de wedstrijd. Voorbeeld? De wedstrijd Vitesse-uit kost een supporter die met de trein reist ca. 50 euro (15 euro voor het wedstrijdkaartje en 35 euro voor de treinkaart). Ga je met de supportersbus en ben je donateur van de supportersvereniging, dan was je voor minder dan 20 euro klaar geweest. Simpele rekensom, toch. Enne... bovendien krijg je het zeer informatieve supportersmagazine FEANFAN 8x per jaar thuis bezorgd.
Dan de sfeer.. Sfeer maak jezelf! Dus ‘geen sfeer’ is kritiek op jezelf. Of je moet onder sfeer onbeperkt zuipen en rotzooi schoppen verstaan.
Nog niet overtuigd? Nog aan het twijfelen? Dan hier een spe-ci-a-le aanbieding: de rest van het seizoen kun je voor slechts 10 euro donateur worden van de supportersclub. Dit alles onder het motto: elke èchte fan is Feanfan! De onechte fans houden we liever buiten…
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Dat van die trein klopt inderdaad niet helemaal. Ze zaten wel in de trein maar mochten zich niet bij de fans voegen van de politie. Dat de prijs ooit genoemd werd, zou wel eens willen weten wanneer dat begonnen is, wordt nu als alibi gebruikt. Wie is daar over begonnen eigenlijk. Is dit weer gekomen uit de koker van Willem Bosma of is dat ooit in het forum gezegd? Gek eigenlijk.... Kan het me niet voor de geest halen. Het kan best zijn dat het hier gezegd is maar als iemand me op de tekst kan wijzen mag die het zeggen.

Hij heeft gelijk als hij de prijzen van de trein afzet tegen die van de bus. Het is goedkoper. Waar het de fans met vrij vervoer om gaat, is die vrijheid. Men kan op eigen gelegenheid naar het stadion en de dag zelf invullen zoals ze willen. Ze zijn niet gebonden aan de snelheid van de bus.

Ik was noodgedwongen met de trein. De bussen zaten vol....

Opmerkelijk trouwens dat hij aanhaalt dat degenen die schuldig zijn zeer zwaar worden veroordeeld. Niets mis mee, maar als het om de communicatie gaat tussen de verschillende politiekorpsen dan is hij opmerkelijk mild als hij zegt "niet van het hoogste niveau is geweest." Kom op Sietze, wees eens een vent. Die was gewoon slecht! Draai nu niet met wollig taalgebruik om de brei heen! Waarom hij het woord "gedrogeerd" in de mond neemt is helemaal voor zijn rekening.

Taferelen als in Volendam (was fantastisch) zijn nu (even) verleden tijd. De twee supportersgroepen hadden niets tegen elkaar en kwamen voor- en deels na de wedstrijd bijeen. Erg zonde dat die mogelijkheid ons nu is ontnomen....

Anyway, hij zal zijn stuk wel gebaseerd hebben op Willem Bosma. En dat is nu een bron "die nou niet van het hoogste niveau is geweest". Komt voor mijn rekening. :)
Wéér uit!!!!
BBB
Selectiespeler
Berichten: 643
Lid geworden op: 02-12-2002 14:06
Locatie: De Jouwer
Contacteer:

Bericht door BBB »

Lullen hoe het je uitkomt, altijd makkelijk maar niet konsekwent. En nog even over Jaap Jongedijk. Neem een voorbeeld aan de voorzitters van sommige andere voetbalclubs. Die wel eerst kijken naar het verhaal van de supporters. Er zaten ook leden van jou cluppie die ten onrechte terug zijn gestuurd. Ga eens kijken wat je misschien voor hen, en alle anderen zou kunnen doen. Daar ligt ook een taak van een supportersclub. En ga niet in jezelf gaan juichen (en ga het ook niet met Riemer vieren) omdat iedereen die nog naar een uitwedstrijd gedwongen wordt om met jou (veel te goedkope) bussen te gaan rijden. Jullie hebben nog 75000 euro over he, gebruik die dan echt een keer voor de supporters ipv het naar de bankrekening voor Heerenveen te sturen.
Dit is het enige wat gezegd is in het kader van de prijs van uitwedstrijden. Gewoon slecht gelezen dus, maar wel met alle gevolgen van dien.

Opvallend vind ik wel dat de supportersclub stelling neemt tegen het besluit om de trein terug te sturen ("het onterechte", of moet ik ook zeggen onrechtmatige (...) "optreden van de politie op het station"). Dit in tegenstelling tot Riemer van der Velde die nog altijd vol heeft gehouden dat terugsturen terecht was. Waarom eigenlijk??

Ik vind de laatste zin van de brief in de LC wel grappig... :shock:
Ik ruik corruptie...
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ik zie niets anders dan één grote advertentie van de supportersclub... :urgs:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Enkele egoistische malloten proberen het zo gekoesterde positieve imago van Heerenveen om zeep te helpen. Waarom? Die vraag maalt maar door mijn hoofd. Om zich af te zetten tegen 'thermoskankoffielurkende huisvaders'? Kom nou toch! Een klein stel beschonken en gedrogeerde hooligans (waarschijnlijk minder dan 10) is gewoon uit op rellen.
Net of was van te voren het plan los te gaan in zwolle en de trein te mollen, wat een kolder van de supp club.
Komt bij dat ik de eerste persoon(zoals BWA verwoorde) nog moet tegenkomen die in 3 kwartier dronken is.
Gedrogeerd? hebben ze de foto op onze site gezien dat iemand een joint rookt? nou gedrogeerd hoor....Jezus, kan iemand die lui niet even wakker schudden?
Lang leve het censuur
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Mogen wij de volgende keer als we al met de bus moeten reizen wel: Naar de wc toe, chips en borrelnoten eten, de dames rustig naar naar wc bij benzinestation, mag er nu wel beperkt gerookt worden en komen er nu eindelijk eens opstapplaatsen voor supporters die niet in de buurt van Hveen wonen. Ik denk als dit allemaal niet veranderd er nog steed half volle bussen rijden naar wedstrijden in het zuiden van het land.
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

De supp.club heeft het voor zichzelf verneukt met hun sneue en kinderachtige regeltjes. Zelfs met een VC weiger ik om met die club mee te reizen. En helemaal na dat zielige, zichzelf verkopende stukje van Sietze in de LC. Want ow wat willen ze de naam van hun supp. club hooghouden, terwijl ze verdomme nog nooit iets hebben gedaan voor de fanatieke supporters. Maar wel altijd graag genoemd willen worden als NN weer vlaggetjes had neergelegd, want dan waren ze er wel weer bij om hun naam naar voren te laten komen, terwijl ze geen flikker uitvoerden. Ik kots flink op die club.

De supp. club is er voor de bejaarden en bingo-fanaten, en laat ze dat ook maar lekker blijven, maar haal dan niet op zo'n zielige wijze uit naar de fanatiekere supporters.
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

De supp.club heeft het voor zichzelf verneukt met hun sneue en kinderachtige regeltjes. Zelfs met een VC weiger ik om met die club mee te reizen. En helemaal na dat zielige, zichzelf verkopende stukje van Sietze in de LC. Want ow wat willen ze de naam van hun supp. club hooghouden, terwijl ze verdomme nog nooit iets hebben gedaan voor de fanatieke supporters. Maar wel altijd graag genoemd willen worden als NN weer vlaggetjes had neergelegd, want dan waren ze er wel weer bij om hun naam naar voren te laten komen, terwijl ze geen flikker uitvoerden. Ik kots flink op die club.

De supp. club is er voor de bejaarden en bingo-fanaten, en laat ze dat ook maar lekker blijven, maar haal dan niet op zo'n zielige wijze uit naar de fanatiekere supporters.
Ben het volledig met je eens BWA. De supp.club heeft nog nooit iets voor de (fanatieke) supporter gedaan. En dat zie ik ze ook nooit doen. Gelukkig is NN op dat vlak een stuk actiever.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Cross:
ik stem ervoor dat de Zuid voorzitter wordt, of beter nog Gonzo, dan mogen we ook weer bier drinken in de bus
Dat kan niet, Cross, want jij mag niet mee!! :blbl:
Maar hier heb je de keutel wel bij het schone eind beet!
Dat is ook één van de redenen dat ik noooit met de supportersclub mee gaat.
Ja, op de trug weg mag je een biertje drinken, maar op de heenreis is het nagels bijten.

Ut liekt mi wel wat, samen met Gonzo de supporters reizen organiseren.
Dan gaan we wel uit van het Tsjerketours principe!
Gezellig!!
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Geen bier op de heenreis daar kan ik mee leven. Bier blijft een onzekere faktor. Je verliest je remmen en weet niet meer hoe je verstandig handelen moet. Er is vorige week zaterdag al teveel aangetoond wat het aanricht.

Nog even een detail over dat het goedkoper zou zijn. Velen zijn studerende en hebben een ov-jaarkaart. Zet die af tegen de supporters bus en dan is de trein goedkoper. Goed, het is een kleine dooddoener en voor het merendeel gaat die vlieger niet op. Groot verschil is de vrijheid zelf je dag in te vullen.

Het is niet altijd de trein. Zelf een busje huren en een wedstrijd bezoeken kan (kon) ook.
Wéér uit!!!!
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Bier blijft een onzekere faktor. Je verliest je remmen en weet niet meer hoe je verstandig handelen moet. Er is vorige week zaterdag al teveel aangetoond wat het aanricht.
Nou jongens de dominee heeft gesproken!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ja beetle die trein werd zoals jij zegt gesloopt omdat iedereen die sloopte laveloos was.
Kom op zeg, je was er zelf bij in de Trend, werd daar nou zoveel gezopen?
Nee zeg ik, en in drie kwartier in de trein ook niet, dat kun je niet eens gezien hebben want je zat elders.
Hou aub eens op joh, je hebt het altijd over mij maar je maakt jezelf nu wel heel belachelijk, net of heb jij zo gigantisch veel schade opgelopen, nee dan zijn er wel anderen.
Lang leve het censuur
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik word echt woest als ik zulke schijnheilige artikelen lees. Afgelopen zondag ook het wykoersjoch gekeken op Omrop Fryslan en daar zag ik Jongedijk en Van der Velde Weer voorbij komen. Ik krijg echt de rillingen over lichaam als ik zulke mannen hoor praten. Jongedijk zegt dat er vantevoren als iets broeide bij de groep en dat de groep van plan was om ergens de trein uit te gaan en daar iets van plan was. Riemer bevestigt dat en meldt daar ook nog een bij, dat hij vind dat de mensen die mee waren daar van op de hoogte waren en dus een bepaald risico namen. Dieptriest! En ik eis gewoon dat dit terug genomen wordt! Ik ben zelf in staat om mijn seizoenskaart in te leveren door zulke bewoordingen. Als 'mijn' eigen voorzitter zich zo afzet tegenover zijn supporters die er wel elke week bij zijn, dan wil ik daar niks mee te maken hebben. Ik ben in staat om me aan te melden bij Slachtofferhulp (puur uit principe), om het voor te leggen aan de gebroeders Anker en alle media hierover in te schakelen.
Toch wacht ik nog maar even af.

(sorry, complete frustratie inderdaad)
Plaats reactie