De nieuwe Trend

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Kun je t ff plaatsen Niels?
ajvd
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-05-2003 13:19

Bericht door ajvd »

zoals de meeste mensen wel weten ben ik een bekende in de trend,en zijn de mensen die er nu zitten er ook maar tijdelijk.
de prijzen zijn inderedaad flink omhoog gegaan,en uit de losse hand schenken is er ook niet meer bij.
de boel is flink kaal en wordt ook niet veranderd omdat het toch maar tijdelijk is.
de muziek keuze is vaak ook niet zoals we gewent zijn.
en de mensen achter de bar zijn niet echt meedenkend,alleen maar omzet draaien.
maar aan gebrek aan beter (op dit ogenblik dan) zaterdag eerst maar eens kijken,hoe het de rest bevalt.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Twintig Heerenveners kopen café
HEERENVEEN - Het Heerenveense café De Trend komt zeer waarschijnlijk in handen van twintig aandeelhouders. Daarmee wordt de kroeg aan de Nieuwstraat het eerste zogeheten 'aandeelhouderscafé' van Friesland. Het plan is een initiatief van vier Heerenveense horecaondernemers.
Het kwartet heeft twintig potentiële eigenaren voor het café bij elkaar weten te krijgen. De nieuwe eigenaren krijgen ieder evenveel zeggenschap. Een groot deel van de aandeelhouders is voetbalsupporter en wil het café behouden als ontmoetingsplaats rond de wedstrijden van SC Heerenveen.
De bedoeling is dat de aandeelhouders zelf een biertje tappen voor hun gasten. Daardoor zijn er geen werknemers nodig. Het dagelijks bestuur van het café zal bestaan uit vijf verkozen bestuursleden uit de groep van twintig aandeelhouders. Bedoeling is het café 'enigszins rendabel' te maken.

Deze ondernemingsvorm is vrij nieuw in horecaland en volgens Koninklijk Horeca Nederland ,,steeds vaker voorkomend''. Voor Friesland betekent het zelfs het allereerste aandeelhouderscafé.

De vorige uitbater toverde het café om tot een supporterswalhalla. De kroeg hing vol met sjaaltjes, shirt en andere voetbalattributen. Dat oude concept blijft niet helemaal bestaan. ,,Er zal wel sprake zijn van enige voetbalidentiteit, maar het komt niet helemaal vol te hangen met voetbalsjaaltjes. De kroeg werd daardoor veel te donker'', aldus Jorn de Ruijter, een van de vier initiatiefnemers. Ook vanwege de brandregelgeving mogen er in de kroeg niet te veel voetbalattributen hangen.

Er zal dus het een en ander veranderen in de voormalige thuishaven van de ietwat fanatiekere Heerenveen-supporter. Dat hoeft volgens De Ruijter echter geen probleem te zijn. ,,We hopen dat de voetballiefhebbers zich ook bij ons thuis gaan voelen, ook al krijgt de kroeg een iets algemener karakter. Laat ze maar komen met shirtjes, dan lijsten we die in en krijgen ze een plaatsje aan de wand''. Ter kennismaking kunnen de voetbalfans dit weekeinde alvast tegen een vriendelijk prijsje 'sfeer proeven'.
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

Ter kennismaking kunnen de voetbalfans dit weekeinde alvast tegen een vriendelijk prijsje 'sfeer proeven'
Dit is eigenlijk één van de weinige positieve regels die ik lees!! Zijn er ook eigenaren op het forum van de trend?
Let's Go Blue White Army!!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

De vorige uitbater toverde het café om tot een supporterswalhalla. De kroeg hing vol met sjaaltjes, shirt en andere voetbalattributen. Dat oude concept blijft niet helemaal bestaan. ,,Er zal wel sprake zijn van enige voetbalidentiteit, maar het komt niet helemaal vol te hangen met voetbalsjaaltjes.
Het had een naam, nu willen hun ermee doorgaan wat een ander heeft opgebouwd,
Ik ga wel lekker bij de buren zitten of bij het sportcafe.
Ik persoonlijk vind het erg jammer dat de sjaals e.d er niet mogen hangen.
Het kon eerst ook waarom nu niet meer.
We zien wel hoe het gaat lopen.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Cross79 schreef: Het had een naam, nu willen hun ermee doorgaan wat een ander heeft opgebouwd,
Ik ga wel lekker bij de buren zitten of bij het sportcafe.
Ik persoonlijk vind het erg jammer dat de sjaals e.d er niet mogen hangen.
Het kon eerst ook waarom nu niet meer.
We zien wel hoe het gaat lopen.
Ook vanwege de brandregelgeving mogen er in de kroeg niet te veel voetbalattributen hangen.
Dat is oa. één van de redenen waarom het dus niet meer kan.
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Dit gewaagde initiatief moet zeker gesteund worden vind ik. De negatieve benadering van Cross is dan ook niet terecht. In theorie moet dit concept financieel zeker uit kunnen. Je hebt geen personeelskosten en dat scheelt een hoop. Dit omdat deze kosten normaliter behoorlijk op de begroting drukken.
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Is de Trend zaterdag uberhaupt wel voor vijfen open?
Hij is morgen om drie uur open.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

En ik ook! Negatief gedoe.

Ik vind het een topinitiatief en het is geweldig om te lezen, dat ze de kroeg als ontmoetingsplaats voor de fanatiekere Heerenveensupporter in ere willen houden. Ik kwam er niet ontzettend vaak, maar als ik ga, dam ga ik gewoon weer naar De Trend!!!
crosssider
Jeugdspeler
Berichten: 28
Lid geworden op: 07-12-2002 16:39

Bericht door crosssider »

Ach zeik allemaal niet zo op Cross. Hij heeft best wel gelijk! Het is gewoon dik afwachten hoe het zal worden zonder de vertrouwde sfeer en gezichten. Ik denk dat het toch een ander cafe gaat worden in de toekomst...

Het supportershome in het nieuwe stadion zie ik al helemaal niet zitten, alleen al om het feit dat het bestuur dan de 'beveiliging' kan bepalen.. dus nu voor tijdens en na de wedstrijd stewards om ons heen.. denk dat ik dan helemaal gek ga worden, en velen met mij.. Het is dus op dit moment even roeien met de welbekende riemen, en het lijkt mij het beste ze het voordeel te geven, en wellicht kunnen we dingen veranderen, naar onze voorkeuren??
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2870
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Ik weet dat ik me hier niet mee moet bemoeien, maar als ik sommige reacties lees snap ik bepaalde dingen niet.
Ik val niemand aan , maar o.a. zulke stukjes begrijp ik niet.
crosssider schreef:...Het supportershome in het nieuwe stadion zie ik al helemaal niet zitten, alleen al om het feit dat het bestuur dan de 'beveiliging' kan bepalen....
Als er al 'beveiliging' is, wat zou daar op tegen zijn?
Of heb je bepalde 'duistere' plannen :?:
Anti anti. :)
JD
Invaller
Berichten: 398
Lid geworden op: 18-12-2003 19:15

Bericht door JD »

crosssider schreef:...Het supportershome in het nieuwe stadion zie ik al helemaal niet zitten, alleen al om het feit dat het bestuur dan de 'beveiliging' kan bepalen....
Als er al 'beveiliging' is, wat zou daar op tegen zijn?
Of heb je bepalde 'duistere' plannen :?:[/quote]

als er een supporters home komt waar 2500 mensen(vandaag gehoord op de open dag) in kunnen met beveiliging.... lijkt me niet echt gezellig
JeroenDeBoer
Nieuw talent
Berichten: 88
Lid geworden op: 27-01-2004 17:08

Bericht door JeroenDeBoer »

Ik wil graag even zeggen dat de Trend kon bestaan door de vaste stamgasten. Zeker niet die lui die alleen voor en na wedstrijden hun kop laten zien. Dit is een vaak geuitte klacht van Dagmar. Er zijn uitzonderingen natuurlijk, o.a. Rimmer, Klaas Sietse, e.a. Het was jullie kroeg niet en dat zal het ook nooit worden. Oudejaarsdag was ie voor het laatst open onder Dagmar en Tessa. Daarna heb ik er nooit weer een voet binnen gezet (en zal dat ook niet doen) De Trend is gebeurd, jammer maar helaas. Ik heb er hoogte en dieptepunten beleefd, maar dat was niet op de dagen dat er voetbal was....

Getekend,

Een "ex"-supporter die af en toe nog naar een wedstrijd gaat.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Heb met de nieuwe eigenaren gesproken en heb voorgesteld dat ze de sjaals impregneren, en dat ze ze dan ophangen, dit vonden ze een goed idee en zouden ze voorleggen aan de politie en brandweer.
Verder draai ik mijn mening dat ze een kans moeten hebben.
MAAR let wel, het zal nooit weer zo worden als toen.
Lang leve het censuur
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

nou ben er zaterdag nadat ik uit zwolle terug kwam, nog even geweest. maar ik geloof niet dat het mijn kroeg is. mischien dat het bij het voetbal wel gezellig is maar nee ben nog niet overtuigt.
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
andersonline
Jeugdspeler
Berichten: 3
Lid geworden op: 28-01-2004 22:00

Bericht door andersonline »

Hello, Does anyone speak english here?

When will the match agaainst AJAX take place?

Or if anyone have the phonenumber to SC Heerenveen...

/Best regards Anders Edman, sweden
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

de boswachter schreef:nou ben er zaterdag nadat ik uit zwolle terug kwam, nog even geweest. maar ik geloof niet dat het mijn kroeg is. mischien dat het bij het voetbal wel gezellig is maar nee ben nog niet overtuigt.
:shock:
Heb je nog snel gedaan....


andersonline schreef:Hello, Does anyone speak english here?

When will the match agaainst AJAX take place?

Or if anyone have the phonenumber to SC Heerenveen...

/Best regards Anders Edman, sweden
Sorry to say that the match against Ajax had to be cancelled due to bad weather conditions. (Heavy snow.) The match was cancelled just an hour before kick off. If you want to contact sc Heerenveen directly you can phone them at (+31)(0)5136-12100.

Or you can mail them at info@sc-heerenveen.nl
Wéér uit!!!!
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

Beetle schreef: :shock:
Heb je nog snel gedaan....


werd om ongeveer 1 uur vrij gelaten toen met de taxi naar heerenveen. die reed idd wel lekker door ja..

hoe was het woensdag in de trend??
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Nou, ik kwam binnen:

Slingers, confetti, applaus!!

:mrgreen:

Just kidding, al kreeg ik wel eens commentaar. Jelle en Erik zater er ook bij. Het was niet echt vol, maar ja, het weer was ook niet echt lekker. De meesten zullen wel niet in de stemming zijn geweest. De barkeeper heeft trouwens ook verbaasd gereageerd op de mededeling dat hij het bier zaterdag in de aanbieding had....
Wéér uit!!!!
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

Sfeerloze bedoeling, er mag nog veel gebeuren in ieder geval. Ze willen dan wel de voetbalsfeer terug laten keren, maar volgens mij bedoelen ze daar niet de grafsfeer in het stadion mee?!!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Zoals ik zei gaan ze informeren naar de mogelijkheden of het wel dan niet mag om de sjaals te laten impregneren zodat die weer kunnen hangen.
Lang leve het censuur
KSI
Bankzitter
Berichten: 210
Lid geworden op: 02-12-2002 12:23

Bericht door KSI »

Ben gisteren voor de wedstrijd er weer ff geweest, maar ben er nu al een paar keer geweest maar de kroeg straalt niks meer uit.
Onder Dagmar en thessa was het gewoon een echte kroeg nou niet meer.
Na dat ik in het stadion ben geweest zijn we ook met een groepje de trend maar voorbij gelopen en zijn we in het centrum in een kroeg gezeten, waar het wel gezellig was.
SuperFries
Bankzitter
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-12-2002 06:41
Locatie: Drylts

Bericht door SuperFries »

En waar zitten we nu voor de wedstrijd?
Ik loop half Heerenveen in de ronde en kom in de supporterskantine uit, waar het
wel heeeeel erg druk is.
Ben in de hal blijven staan, niet te koud en niet te warm.
En na afloop vanavond met een smile naar huis gegaan.
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

En na afloop vanavond met een smile naar huis gegaan.
Geplaatst: 22 Feb 2004 22:03:19
Zo, dat heb je lang volgehouden Superfries. Dat noem ik nog eens stevig doorzakken na de wedstrijd! :wink:
Tja....
SuperFries
Bankzitter
Berichten: 239
Lid geworden op: 03-12-2002 06:41
Locatie: Drylts

Bericht door SuperFries »

Zo, dat heb je lang volgehouden Superfries. Dat noem ik nog eens stevig doorzakken na de wedstrijd
Scherp hoor... :stan: :stan:
ajvd
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-05-2003 13:19

Bericht door ajvd »

voorlopig brandpunt of de hoeksteen.
Del_Mario
Nieuw talent
Berichten: 68
Lid geworden op: 13-12-2002 15:09
Locatie: Langweer

Bericht door Del_Mario »

Wat ik tot dusver begrepen heb, zal de Trend in april de verbouwing klaar hebben. Dan maar eens ff weer zien
Superrrr Mariooo was eens Lid van de dag!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Nou succes dan he Mario in de trend. dat tijdperk is voor de fanatieke aanhang afgelopen zover ik heb begrepen, ook de meeste sjawls zullen daarbij weggaan.
Lang leve het censuur
Del_Mario
Nieuw talent
Berichten: 68
Lid geworden op: 13-12-2002 15:09
Locatie: Langweer

Bericht door Del_Mario »

Cross79 schreef:Nou succes dan he Mario in de trend. dat tijdperk is voor de fanatieke aanhang afgelopen zover ik heb begrepen, ook de meeste sjawls zullen daarbij weggaan.
Wat een domme redenering Cross79, alsof er in het Brandpunt wel sjaaltjes hangen :blbl:

En als jij jezelf tot fanatieke aanhang wilt rekenen, hoe kom je dan aan een SV? of delen ze die tegenwoordig uit als onderscheiding voor de inzet en het nobele gedrag voor/tijdens en na de wedstrijden?

Wat ik tot dusver begrepen heb, is dat een 20 tal eigenaren na de verbouwing zeker weer iets willen betekenen voor de supporters van onze club en daarnaast ook weer in samenwerking met :stan: leuke dingen willen organiseren voor de leden van :stan: . En naar mijn bescheiden mening is dat iets waar :stan: veel baat bij kan hebben.
Superrrr Mariooo was eens Lid van de dag!
Plaats reactie