Sfeervak weer wat verder weg?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

ALS 26.000
Superster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 17-12-2002 16:30
Locatie: Heerenveen

Sfeervak weer wat verder weg?

Bericht door ALS 26.000 »

Hoorde van een kennis die gisteren op de jaarlijkse vrijwilligersavond was van sc Heerenveen dat Riemer woest was over gedrag en spreekkoren vanuit het NN-vak afgelopen woensdag. Geen goede promotie voor een eigen vak, ben ik bang. De rotte appels verpesten het voor de goede en moeten dus ook direct aangepakt worden!!
Iedereen staat open voor vriendelijkheid...
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Het verhaal wordt steeds mooier...

Kijk eens een topic verder...
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Ik heb gehoord dat Riemer rood uitsloeg over het NN vak en met z'n vuist het spreekgestoelte in tweeen heeft geslagen.... 8)
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Toen ik over de A7 reed, was het hele stadion verdwenen... En Riemer stond op de puinhopen te springen :urgs:

En on-topic: ik kan me er wel iets bij voorstellen, Riemer kennende. Ik denk dat ie het prima vindt dat er sfeer gemaakt wordt. Als de consequentie is dat er dan dus ook dingen over de scheidsrechter (,,hoerenjong'') en de trainer (,,rot op'') worden geroepen, denk ik dat ie het sfeervak liever achterwege laat.
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Foppe rot op is er niet gezongen hoor, misschien een keer geroepen maar niet gezongen.
Forza
Wereldspeler
Berichten: 1205
Lid geworden op: 02-12-2002 15:44

Bericht door Forza »

Nou goed dan, de essentie blijft hetzelfde. Ik denk dat Riemer liever zeventien keer totale apathie op de tribunes ziet (of beleving, zoals ie het zelf noemt), dan dat hij een keer een wedstrijd gestaakt ziet worden omdat het publiek de moeder van de scheidsrechter blijkt te kennen.
Wicky de Viking
Invaller
Berichten: 403
Lid geworden op: 16-12-2003 14:14
Locatie: Ljouwert

Bericht door Wicky de Viking »

Riemer is altijd wel heel erg bang om sponsors te verliezen, maar blijkbaar kan de beste man zich niet voorstellen wat spelers voelen als ze gesteund worden door het publiek. Nou pakte dat toevallig tegen NEC iets minder uit maar meestal werkt het wel. En ik denk dat ie zich voor lul voelt staan als het hele vak begint te zingen Riemer, Riemer kijk eens wat een sfeer. Alhoewel ik deze man ook weer niet helemaal af wil zeiken omdat hij de club bijna uit de tweede divisie naar de subtop van de eredivisie heeft geleid maar dat is weer een heel ander verhaal. :huh:
Gebruikersavatar
Klaassie
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 23-04-2003 23:14

Bericht door Klaassie »

Riemer is altijd wel heel erg bang om sponsors te verliezen, maar blijkbaar kan de beste man zich niet voorstellen wat spelers voelen als ze gesteund worden door het publiek.
Het verhaal over zijn FC Groningen-tijd is natuurlijk bekend. Hij heeft bij zijn overstap naar SC Heerenveen een groot aantal sponsoren meegenomen onder het mom van: 'Je bent toch geen sponsor van een hooliganclub?'. En natuurlijk lopen er bij Groningen jongens tussen die zich niet kunnen gedragen, maar tegelijkertijd moet je erkennen dat, dat misschien 2% van het geheel is. Hij heeft zich toen dus schandalig uitgedrukt.

En zijn woedeuitbarsting over NN past heel goed in de lijn der traditie. Nu is opeens heel NN een hooliganvak/organisatie? Wat een lul de behanger die Riemer. Spreekkoren zouden niet tegen Foppe moeten (waar ik persoonlijk best respect voor heb) maar tegen die zak van een Riemer. Nou, er wordt eens wat geroepen of gezongen... So what? Voetbal is emotie... maar in Heerenveen blijkbaar niet, als het aan Riemer ligt. Misschien is het naast een nieuwe trainer ook eens tijd voor een nieuwe voorzitter bij jullie? Ik gooi maar een balletje op.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Klaassie, bovenstaande is een overdrijving. Lees pagina 19 en 20 van het NEC-topic even, en je leest het ware verhaal.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Klaasje schreef:Misschien is het naast een nieuwe trainer ook eens tijd voor een nieuwe voorzitter bij jullie? Ik gooi maar een balletje op.
Hij houdt ermee op als de verbouwing gereed is (zo zegt ie) dus das omstreeks 2006.

Wat betreft de uitspraken van Riemer (als gelezen in het NEC-topic), deze waren al min
of meer bekend hij heeft het dus weer eens onderstreept. Ik heb al eerder gezegd dat
hij best z'n mening mag uiten (wie niet?) maar dat hij er wel eens rekening mee mag gaan
houden dat niet iedereen voetbal op dezelfde manier beleefd en dat hij voorzitter is van
de hele club en niet alleen van de OSSH!
Juist daarom zou het sfeervak de ideale oplossing zijn, west kan lekker voortijdig op
kosten van z'n bedrijf naar binnen gaan, oost kan al koffiekannent van het voetbal
genieten en noord schreeuwt z'n ploeg naar de overwinning! Tsja, en als R.vdV. er niet
tegen kan dat er wat tips gegeven worden aan de technische staf over het wisselbeleid
is dat heel jammer (voor hem).
Heerenveen: superbia ex septentrio
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ik kan de reactie van Riemer wel voorstellen,
Heerenveen heeft een jong elftal en zet zich enorm in maar het komt er niet uit het wil gewoon niet...
Als je als team dan ook nog half word afgezeikt is dat enorm KUT.
De suporters moeten gewoon lijnrecht achter de spelers en de staf staan dan komt alles goed.
Ik heb gezien hoe Heerenveen speelde toen het publiek 100% achter ze stond terwijl het slecht ging in de competitie (Vorig jaar de beker wedstrijd thuis tegen FC National Boekarest )
Zo moet het nu gewoon ook weer...
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Carwood Lipton schreef:Ik kan de reactie van Riemer wel voorstellen,
Heerenveen heeft een jong elftal en zet zich enorm in maar het komt er niet uit het wil gewoon niet...
Als je als team dan ook nog half word afgezeikt is dat enorm KUT.
De suporters moeten gewoon lijnrecht achter de spelers en de staf staan dan komt alles goed.
Ik heb gezien hoe Heerenveen speelde toen het publiek 100% achter ze stond terwijl het slecht ging in de competitie (Vorig jaar de beker wedstrijd thuis tegen FC National Boekarest )
Zo moet het nu gewoon ook weer...
Jij was er dus zeker weten niet bij.
Het sfeervak stond als enige achter de spelers.
Pas toen het een kwartier voor tijd mis ging werd er om quito geroepen, en toen quito veel te laat inkwam nadat we al achterstonden kreeg Foppe wat kritiek.
Waar jij het dan ingodsnaam vandaan haalt om te beweren dat het team half werd afgezeken...
En zo slecht ging het helemaal niet tegen bucaresti, 2-0 gewonnen en op 1 doelpunt uitgeschakeld uiteindelijk.
Dus wat jij beweert is een beetje belachelijk.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

En zo slecht ging het helemaal niet tegen bucaresti, 2-0 gewonnen en op 1 doelpunt uitgeschakeld uiteindelijk.
ik zei ook niet dat het slecht ging, het ging juist goed dat was vond ik het keerpunt van de slechte wedstrijden het publiek ging er weer in geloven.
Ja het team werd niet afgezeeken door het sfeervak, maar mischien was Riemer wel niet te spreken over de rest van het publiek...
Ik denk soms dat het publiek(niet beslist sfeervak) net iets te negatieve is.
Maar dat is meer gebaseert op wat 2 jaar terug voor sfeer in het stadion was volgens mij hebben we toen maar 1 of 2 keer thuis verloren.
Mischien moeten we weer eens kijken naar die tijd?
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

En ook toen was de sfeer slecht in het als.
We hadden toen een veel beter team, die veel beter op elkaar was ingespeeld.
Lang leve het censuur
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Cross79 schreef:En ook toen was de sfeer slecht in het als.
We hadden toen een veel beter team, die veel beter op elkaar was ingespeeld.
Een veel beter team vind ik wat overdreven.
Het loopt gewoon niet als je elke wedstrijd weer een andere speler in het veld staat.
Ik denk dat de trainings kamp in Malta het team veel goeds zal doen, dan word er veel meer met elkaar gespeelt.
De laaste weken werd er weer met 1 selectie gespeelt ging veel beter.
Het heeft wat tijd nodig voor alles weer op zijn pootjes komt.
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Carwood Lipton schreef: Een veel beter team vind ik wat overdreven.
Het loopt gewoon niet als je elke wedstrijd weer een andere speler in het veld staat.
Ik denk dat de trainings kamp in Malta het team veel goeds zal doen, dan word er veel meer met elkaar gespeelt.
De laaste weken werd er weer met 1 selectie gespeelt ging veel beter.
Het heeft wat tijd nodig voor alles weer op zijn pootjes komt.
Ja, het team liep toen beter en de huidige selectie kan beter dan dat ze tot nu hebben
laten zien.
Maar het ging erom dat er een paar jaar geleden (in de jaren dat er Europees werd
gehaald) de sfeer niet veel beter was dan nu terwijl bijna iedere wedstrijd werd
gewonnen. Ook toen zou het publiek de ploeg niet over een dood punt hebben getild en
dat lukt alleen als er wel een sfeervak is (komt).
Heerenveen: superbia ex septentrio
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

michel schreef: Ja, het team liep toen beter en de huidige selectie kan beter dan dat ze tot nu hebben
laten zien.
Maar het ging erom dat er een paar jaar geleden (in de jaren dat er Europees werd
gehaald) de sfeer niet veel beter was dan nu terwijl bijna iedere wedstrijd werd
gewonnen. Ook toen zou het publiek de ploeg niet over een dood punt hebben getild en
dat lukt alleen als er wel een sfeervak is (komt).
Helemaal mee eens Michel. Maar ja, je weet hoe dat gaat....wanneer het niet optimaal goed gaat wordt er altijd naar 'oorzaken' gezocht.......
Petter Hansson, rots in de branding.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Trouwens ik heb nog een vraag.
Ik een IQ heb van 23 daarom de volgende vraag.
Een sfeer vak wat houd dat eigenlijk in?
Komt daar dan zoon soort van dweil orkest in?
Is die er al niet op de zuidtribine?
Ik hoop dat jullie ff wille uit leggen wat een sfeervak is?
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Bekijk dit eens: http://www.nieuwnoord.org :!:
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Die vraag heeft niets met je iq te maken.
Het sfeervak is gewoon de benaming voor het vak (of meerdere vakken) waar mensen
die hun club op een zichtbare/ hoorbare wijze willen steunen plaats in kunnen nemen.
Op dit moment zitten deze mensen verspreid door het stadion (of helemaal niet in het
stadion) waardoor gezang ed. niet echt uit de verf komt.
Wat mij betreft komen er geen teletoeters op of bij de tribune, het gaat om de
supporters.
(niet iedereen zal bij een sfeervak aan precies hetzelfde denken maar dit dekt wel aardig
de lading dacht ik)
Heerenveen: superbia ex septentrio
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Ik kreeg op de laatste dag van 2003 een "enquete" binnen van de SC. Hierin werd mij gevraagd voor de belangstelling in het Sfeer vak NN.

Dus dat het vak er komt lijkt me duidelijk. Wat in een ander topic door Cross ook al wordt aangegeven is een goed punt. Kun je in alle vakken gaan staan of ben je verplicht (dmv hekken/glazen wand??) om in je eigen vak te blijven.
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Fotze Bumser schreef:... Kun je in alle vakken gaan staan of ben je verplicht (dmv hekken/glazen wand??) om in je eigen vak te blijven.
We zijn niet een stel apen die in een kooi opgesloten worden :grmbl:
Ik denk dat als NN een staanvak word, je alle ? 5 ? vakken door kan lopen en kan gaan staan waar je wilt.
Maar als het zitvakken worden/blijven heeft iedereen zijn eigen stoeltje en is het denk ik de bedoeling om op je eigen stoel te blijven "zitten".
Anti anti. :)
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

Freezeman schreef: Maar als het zitvakken worden/blijven heeft iedereen zijn eigen stoeltje en is het denk ik de bedoeling om op je eigen stoel te blijven "staan".
Let's Go Blue White Army!!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Blue white billy schreef:
Fotze
Superster
Berichten: 2729
Lid geworden op: 02-12-2002 19:58

Bericht door Fotze »

Vrieskist schreef:
Gebruikersavatar
Fulton
Selectiespeler
Berichten: 672
Lid geworden op: 02-12-2002 13:14
Locatie: Amsterdam

Bericht door Fulton »

Freezeman schreef: Maar als het zitvakken worden/blijven heeft iedereen zijn eigen stoeltje en is het denk ik de bedoeling om op je eigen stoel te blijven "zitten".
Ik denk dat nieuwnoorders daar weinig maling aan hebben.
Alhoewel ik het me wel afvraag hoe we 5 vakken kunnen vullen met mensen die er allemaal zo over denken en zo sfeervol zijn als bij uitwedstrijden bijvoorbeeld.
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

Hoop niet dat dr mensen in dat vak komen, zie zo nodig willen zitten!! Dan gaan ze maar op de familietribune zitten!!

5 vakken staat gelijk aan hoeveel supporters??
Let's Go Blue White Army!!
André
Wereldspeler
Berichten: 1349
Lid geworden op: 21-02-2003 17:19

Bericht door André »

5 vakken zal neerkomen op ruim 2000 mensen, maar zoals NN al aangaf wisten zij ook niet waar de vakken 412 413 vandaan kwamen.
Blue White Billy
Bankzitter
Berichten: 223
Lid geworden op: 03-12-2002 17:02
Locatie: Middle Friesland

Bericht door Blue White Billy »

nee, 2000 man is idd iets te overdreven.. Als die junior heroes allemaal wat ouder zijn kan t wel gaan lukken.. Maar dat is iets voor de toekomst :P;)
Let's Go Blue White Army!!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

De vakken 412 en 413 worden natuurlijk vakken die je vanuit buiten het stadion zult kunnen bereiken. Dat worden natuurlijk de bovenste vakken. Ik hoop niet dat het zo gepland wordt dat het NieuwNoord vak daar geplaatst wordt. Daar ga ik ook niet vanuit gezien de vakken die aangegeven worden op de aanvraag voor een nieuwe seizoenskaart. Als NN zich maar niet laat wegstoppen boven in de vakken.
Plaats reactie