Foppe boos op publiek!?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Foppe boos op publiek!?

Bericht door the rockII »

Dit is vandaag (voorpagina?) nieuws in de Lc

Foppe de Haan: publiek apathisch
HEERENVEEN - Trainer Foppe de Haan uitte gisteravond na afloop van SC Heerenveen -ADO Den Haag (2-0) kritiek op het eigen publiek in het Abe Lenstrastadion. Heerenveen worstelde vooral in de eerste helft met zichzelf en het elftal had wel wat meer steun kunnen gebruiken, aldus de coach.

,,It docht my sear hoe apatysk ús publyk sit te sjen. We seure faak oer dy trommels by Utrecht, mar ast sjochst hoe't se dêr en ek by Feyenoord en Ajax efter de ploech stean bliuwe? Ek it útfluitsjen fan eigen spilers fyn ik hiel ûnterjochte. Dy minsken ha gjin idee hoe muoilik fuotbal somtiden is. Mar se binne gelokkich hartstikke trou, dat is wol in grut foardiel.''



Goh...Het lijkt alsof Foppe ook eens gaat inzien dat een twaalfde man nodig is. Heel opvallend dit. :stan:
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Ach, ik kan me er niet meer aan storen, zoals ik me sowieso niet meer stoor aan de 'sfeer' in het stadion. Tegenwoordig kom ik eigenlijk alleen nog maar voor de wedstrijd en niet voor de sfeer, terwijl dat een aantal jaren geleden wel anders was.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Zo zeg, wanneer is hem dat opgevallen dan...?!? :urgs:
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Nou, dan moet Foppe maar 'lijstduwer' bij NN worden, om een sfeervak voor elkaar te krijgen...

Onvoorstelbaar dat ie nu nog niet door heeft dat er een wereld van verschil tussen een AC en een competitiewedstrijd zit...
Gebruikersavatar
michel
Wereldspeler
Berichten: 1937
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48
Locatie: DKV

Bericht door michel »

Foppe gaat weg aan het eind van het seizoen en ineens uit hij dit. Waarmee hij dus
vrijwel lijnrecht tegenover de uitspraken van Riemer gaat staan, die vond sfeer als in
verbale steun maar onzin.
Heerenveen: superbia ex septentrio
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Denk dat Foppe de hand maar eens in eigen boezem moet steken, Als de ploeg zo matig voetbald kun je niet verwachten dat er sfeer is, Of zou het komen door het Voeballuh voetballuh voetballuhh.
Lang leve het censuur
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ik herinner me nog uitspraken van hem, waarbij hij o.a. zei dat het publiek een afspiegeling van het spel is en dat hij Utrecht maar niets vond....

Wat moeten we nu met dergelijke passages... :?
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Publiek apathisch? Oké, zit wat in. Maar heeft ie z'n eigen spelers wel 's gezien? Om nou te zeggen dat daar de inzet, overtuiging en het enthousiasme van af straalt... :urgs:
G.S.V.V. The Knickerbockers
Richard
Nieuw talent
Berichten: 115
Lid geworden op: 02-12-2002 18:39

Bericht door Richard »

Van het voetbal van gisteravond kon ik absoluut geen strakke plasser krijgen.
Het lijkt of Foppe het matige spel wil verbloemen of afwentelen op het publiek.
We zijn dit seizoen nog niet verwend en tegen de zekere degradatiekandidaat Den Haag werd er wederom veel te weing gescoord. Over het wisselbeleid maar niet te spreken.
De gehele 2e helft 3 mensen laten warmlopen en 5 minuten voor tijd 1 persoon laten invallen. En dan moeten wij meer aanmoedigen?
Maar misschien begrijp ik het wel niet goed!
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Als Foppe zo graag een twaalfde man wil hebben moet hij er maar voor zorgen dat dat vak er snel komt! :upto:
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Richard schreef: Over het wisselbeleid maar niet te spreken.
De gehele 2e helft 3 mensen laten warmlopen en 5 minuten voor tijd 1 persoon laten invallen. En dan moeten wij meer aanmoedigen?
Maar misschien begrijp ik het wel niet goed!
En juist die reserves zijn het hardst aangemoedigt.. Viel me wel op hoe populair vooral Jesper Hakanson is! Alleen als je dan 45 minuten lang voor niets aan het warmlopen bent dan kan ik me niet voorstellen dat je dat de volgende wedstrijd weer lekker gemotiveerd gaat doen!
En Foppe moet niet gaan lopen zeuren over de sfeer, dat hadden ze een aantal jaren geleden ook wel al kunnen bedenken, dan hadden ze maar meteen een sfeervak moet creeeren... (Ik weet wel dat Foppe hier niet over gaat, maar over het algemeen is hij het toch altijd met Riemer eens en andersom..)
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Toch heb ik het volgens mij nog nooit zo stil meegemaakt als gisteren. En aan die oorverdovende stilte deed ik zelf ook mee, trouwens.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Edmanian Devil schreef:Toch heb ik het volgens mij nog nooit zo stil meegemaakt als gisteren. En aan die oorverdovende stilte deed ik zelf ook mee, trouwens.
Klopt, en maar rammen op die trommel terwijl er niet gezongen werd... leek net alsof ze tijdens de wedstrijd met de verbouwing verder gingen...
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

JeroenB schreef: Klopt, en maar rammen op die trommel terwijl er niet gezongen werd... leek net alsof ze tijdens de wedstrijd met de verbouwing verder gingen...
Er werd wel degelijk door een paar man, vooral de eerste helft, gezongen. Maar als er nooit us mensen zijn die het oppikken houdt het een x op :urgs:
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Ik denk dat Foppe hier (toch) een goed punt maakt.
Ik zie dit van Foppe dan ook absoluut niet als een excuus voor het zeer matige spel van sc Heerenveen de afgelopen wedstrijd.

Ik ben het ermee eens dat je altijd achter de ploeg moeten blijven staan, ook als veel dingen misgaan in het veld. Uitfluiten van spelers vind ik dan ook zeer triest dat dat gebeurt.
Ten eerste helpt dit de betreffende speler meestal voor geen meter en wordt het er alleen maar slechter op (speler krijgt nog minder vertrouwen en gaat nog meer fouten maken). Het zou juist zo moeten zijn als het slecht gaat dat ze juist meer aangemoedigd worden, over het algemeen heeft dit een beter effect dan ze in de wedstrijd te gaan uitfluiten.

Wat Foppe zich alleen wel moet blijven bedenken is dat het merendeel van het Heerenveenpubliek toeschouwer is en hoopt op een aantrekkelijke wedstrijd met leuk voetbal. Het is dan ook logisch dat deze 'toeschouwers' niet heel erg enthousiast dingen gaan lopen zingen als ze de ploeg zo slecht zien voetballen.

Maar goed, als Foppe graag meer steun van het publiek wil hebben moet ie nog maar even geduld hebben totdat het stadion helemaal klaar is... (of al eerder bij de amstel-cup wedstrijden natuurlijk!)

Greetings,
King
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Oh, hij heeft absoluut een punt, alleen vraag ik mij af waarom hij daar nu ineens mee komt. De afgelopen jaren heeft hij toch écht te kennen gegeven dat de sfeer een afspiegeling is van wat er op het veld gebeurt. Nu ineens noemt hij Utrecht als voorbeeld, terwijl zijn mening over Utrecht wel bekend is....
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
E.D.
Selectiespeler
Berichten: 568
Lid geworden op: 02-12-2002 21:31
Locatie: Mercuriusfontein
Contacteer:

Bericht door E.D. »

Goh ......Foppe kon wel eens gelijk hebben. Een beetje jammer dat dit niet eerder is gezegd. Hij mag ook wel eens kijken naar zijn wisselbeleid ja. Schandalig.......

En op oost mag je niks zingen o.i.d. : Gjin evu zitten jung en hald die stil! komt er dan vaak uit de monden. We zijn ook een beetje verwend de laatste jaren. Er is vaak mooi en goed voetbal gespeeld. En dat kan natuurlijk niet altijd. Maar er voor vechten is er ook niet bij. Ze stralen het in elk geval niet uit, op een paar na. (sorry dat ik afwijk van het oorspronkelijk onderwerp)
Gebruikersavatar
kingvak13
Bankzitter
Berichten: 150
Lid geworden op: 23-11-2003 16:58
Locatie: Zwolle

Bericht door kingvak13 »

Heert-Jan schreef:Oh, hij heeft absoluut een punt, alleen vraag ik mij af waarom hij daar nu ineens mee komt. De afgelopen jaren heeft hij toch écht te kennen gegeven dat de sfeer een afspiegeling is van wat er op het veld gebeurt. Nu ineens noemt hij Utrecht als voorbeeld, terwijl zijn mening over Utrecht wel bekend is....
Ik denk niet dat Foppe Utrecht als een goed voorbeeld ziet, hoe de sfeer in het stadion zou moeten zijn, maar een voorbeeld van publiek die ook als het slechter gaat de ploeg blijft aanmoedigen. Ik krijg zo'n idee uit de reacties van Foppe de laatste maanden dat ook Foppe een sfeervak steeds meer ziet zitten. Hij begint nu ook een beetje in te zien dat dat een ploeg misschien net even dat beetje extra geeft.

ff offtopic:
Hoorde trouwens in het interview met Vonk na afloop met NOS Langs de Lijn dat het lange halen snel thuis voetbal de te volgen tactiek was tegen ADO, maar ook in de komende wedstrijden. Heeft/had misschien wel wat te maken met het gemis van Radomski en Vayrinen op het middenveld, maar ik blijf het een beetje raar vinden. Je zou zeggen dat je dan nog kwaliteit genoeg in huis hebt om ze weg te tikken.
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2457
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Ik vond het idd erg jammer dat de spelers de eerste helft uitgefloten werden, het was dan niet een superpot, maar je staat wel voor en dan ga je niet je team uitfluiten.
Jonas van den Andel
Nieuw talent
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-11-2003 12:51

Bericht door Jonas van den Andel »

Misschien een beetje lullig om hier neer te zetten.

Bij Groningen - Feyenoord moedigden we na de 0-3 met het hele stadion de ploeg nog aan. "Boeren die geven nooit op!!"

Het werkt! 3-3 als eindresultaat. Foppe heeft gelijk.
My name is Jonas!!
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Tuurlijk heeft Foppe gelijk, maar wat hij zei dat wist iedereen al lang. Of was het hem ontgaan dat er al jaren enkele mensen bezig zijn om te veranderen.
Verder kun je het moeilijk met vroeger vergelijken, toen moest Heerenveen het van werken hebben en werd dit opgepakt door het publiek nu speelt (probeert) Heerenveen meer verzorgd voetbal te spelen dit levert alleen vaak maar applaus op.
En missen natuurlijk spelers als Maarten de Jong, Pietje Keur, Cammie die brachten altijd wel iets waar ze de mensen enthousiast mee maakten.
Maar al met al ben ik benieuwd wat Foppe's reactie zou zijn na de wedstrijd tegen NEC voor de Amstel Cup na een :stan: vak. Of is het dan gemaakte sfeer.
Jonas van den Andel
Nieuw talent
Berichten: 79
Lid geworden op: 26-11-2003 12:51

Bericht door Jonas van den Andel »

Jongens als Maarten de Jong en Piet Keur waren ook Nederlanders. Die wisten wat het publiek wilde, die wisten wat er leeft.

Wat hebben jullie nu? Jongens op het veld die niet meer voor het publiek spelen maar alleen nog voor eigen carriere en geld.

Tuurlijk, die spelers heb je nu overal, dat is de tijd. Maar bij Heerenveen is het extreem, vrijwel geen één speler weet wat er leeft onder het publiek. Hansma en Venema misschien, maar dan houdt het ook wel op.

Het is een wisselwerking, het één (enthousiast publiek) gaat niet zonder het ander (spelers die voor het publiek spelen )
My name is Jonas!!
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Dit probleem hebben we gisteravond onder de wedstrijd nog even besproken op de tribune over hoe de spelers te motiveren en het publiek weer goed achter zich te krijgen.
Een nieuwe trainer zal helpen, niet omdat foppe weg gaat daar gaat het niet om. Maar let op, volgend seizoen gaat het anders... Let maar op.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
holy foppe
Jeugdspeler
Berichten: 37
Lid geworden op: 26-09-2003 15:17

Bericht door holy foppe »

Foppe heeft misschien wel een beetje gelijk maar als je de laatste wedstrijden bekijkt "krijgt"het publiek niet echt veel waar voor hun geld. Ook door het niet kunnen opstellen van het team zoals hij dat voor ogen ziet door de vele blessures van de vaste kern basisspelers gaat het nog niet naar verwachting. Maar het geduld bij het publiek raakt natuurlijk een keer op. Een beetje vechtlust zou niet verkeerd zijn
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Wat is dit nou weer voor afgezaagd topic (en toch reageer ik :lol: )

Het lijkt mij duidelijk dat we de afgelopen jaren erg verwend zijn met goede resultaten, resultaten waardoor zelfs de 'harstochtige stille suporters' zo nu en dan even de kaken van elkaar af haalden. Momenteel worden we niet echt meer vermaakt en dan blijft het stil. Ach ja, ik vind het een beetje apart dat foppe dit soort uitspraken doet, terwijl hij in het verleden altijd aangaf zeer content te zijn met de supporters zoals die waren / zijn.
Het lijkt wel op een noodkreet..........

17 december: :stan: !
Petter Hansson, rots in de branding.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Jonas van den Andel schreef:. Maar bij Heerenveen is het extreem, vrijwel geen één speler weet wat er leeft onder het publiek. Hansma en Venema misschien, maar dan houdt het ook wel op.
Heerenveen lijkt wel een gemiddelde eredivisieclub zeg 8)
SCH Supporter
Invaller
Berichten: 286
Lid geworden op: 19-09-2003 17:02
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door SCH Supporter »

Tja ik kan het niet ontkennen dat er weinig/geen sfeer is maar dan moet je je afvragen hoe dat kan en het antwoord is dat er allemaal van die oude mensen in het vak zitten en en alles door elkaar heen zit.

Maar na een 2-0 winst op ADO moet je je spelers toch ook eens steunen zo van jongens bedankt maar dan gaan uitfluiten terwijl ze wel degelijk hun best doen.
ik ben een kut kind en mn wachtwoord is te simpel: heerenveen
klavertje
Jeugdspeler
Berichten: 20
Lid geworden op: 31-07-2003 10:36

Bericht door klavertje »

Die Foppe toch.... Dat uitfluiten van je spelers is natuurlijk ook iets minder sociaal. Persoonlijk vind ik dus dat Foppe hier al helemaal geen recht van spreken over heeft. Als boegbeeld van de club heeft hij in bijna elk tv interview of voor de radio weten te benadrukken dat wij friezen niet zo van die fratsen houden, maar als hij trommels wil, dan moet dat toch te realiseren zijn :?: Volgende wedstrijd allemaal een paar oude blikken en een paar trommelstokjes mee :mrgreen:
Raider
Basisspeler
Berichten: 885
Lid geworden op: 06-12-2002 22:59
Locatie: Damwoude

Bericht door Raider »

Wat ik me afvraag ,aan het begin van het seizoen zou Foppe een paar dagen op het veld staan en de volgende dagen de andere trainers, voor individuele trainingen.Volgens mij heeft dit helemaal geen zin.Word het voetbal nu zo veel beter ? Echt niet.
En dan nemen ze de hele wedstrijd zelf op om ze later van minuut tot minuut te bekijken wat er fout ging. Weggegooid geld en zonde van de tijd.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Jonas van den Andel schreef:Misschien een beetje lullig om hier neer te zetten.

Bij Groningen - Feyenoord moedigden we na de 0-3 met het hele stadion de ploeg nog aan. "Boeren die geven nooit op!!"

Het werkt! 3-3 als eindresultaat. Foppe heeft gelijk.
Ten eerste: het is 2-0 geworden, dus terugkomen van een achterstand was niet aan de orde.

Ten tweede: Groningen laat op het veld zien waarom de supporters erachter moeten gaan staan. Daar zit beleving in het elftal. Bij Heerenveen op het moment niet.
Plaats reactie