Foppe boos op publiek!?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

"Het doet me pijn als ik zie hoe apatisch ons publiek erbij zit. We zeuren vaak over de trommels bij Utrecht, maar als je ziet hoe ze daar, en ook bij Feyenoord en Ajax achter de ploeg blijven staan... Je fluit je eigen spelers toch niet uit! De mensen hebben geen idee hoe moeilijk voetbal soms is", ageerde De Haan. Hij had ook desalniettemin ook nog een positief woord over voor de fans: "Een groot voordeel is wel dat de mensen gelukkig hardstikke trouw zijn."

HIJ MOET NIET ZEUREN. JE HOORDE IEDEREEN MAAR OVER NEC "LUL"LEN. MEN VOND ADO DEN HAAG NIET EENS BELANGRIJK. KRIJG JE ERVAN ALS HET BESTUUR ZO MET HAAR SUPPORTERS OMGAAT. EINDELIJK EENS REACTIE VAN DE CLUB OVER HET KLOOTJESVOLK !! MISSCHIEN DAT ZE GAAN BESEFFEN DAT MEN OOK HET KLOOTJESVOLK NODIG HEEFT OM TE BLIJVEN BESTAAN !!
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

MJP schreef:"Het doet me pijn als ik zie hoe apatisch ons publiek erbij zit. We zeuren vaak over de trommels bij Utrecht, maar als je ziet hoe ze daar, en ook bij Feyenoord en Ajax achter de ploeg blijven staan... Je fluit je eigen spelers toch niet uit! De mensen hebben geen idee hoe moeilijk voetbal soms is", ageerde De Haan. Hij had ook desalniettemin ook nog een positief woord over voor de fans: "Een groot voordeel is wel dat de mensen gelukkig hardstikke trouw zijn."

HIJ MOET NIET ZEUREN. JE HOORDE IEDEREEN MAAR OVER NEC "LUL"LEN. MEN VOND ADO DEN HAAG NIET EENS BELANGRIJK. KRIJG JE ERVAN ALS HET BESTUUR ZO MET HAAR SUPPORTERS OMGAAT. EINDELIJK EENS REACTIE VAN DE CLUB OVER HET KLOOTJESVOLK !! MISSCHIEN DAT ZE GAAN BESEFFEN DAT MEN OOK HET KLOOTJESVOLK NODIG HEEFT OM TE BLIJVEN BESTAAN !!
!!! TYP NU EENS ZONDER DIE VERDOMDE CAPSLOCK AAN !!!
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Natuurlijk heeft Foppe gelijk, maar de oplossing is reeds twee jaar geleden aangedragen!
Maar om dit nu juist te zeggen na een wedstrijd waarin Tubbie de eerste helft een solo van 45 minuten heeft gegeven op de trommel, die er pas na een enquette in mocht en waar Foppe op tegen was, vind ik wat lullig.
Ook werd er wel gezongen, maar inderdaad, meer dan een man of 15 boven in 26/27 waren het er niet en het deuntje begon wel te vervelen na 10 minuten en ook daar sloeg de meligheid toe, mede omdat niemand het oppakte en door het vertoonde spel. Het een is altijd een reactie van het ander.
Wat het uitfluiten betreft, dat kreeg op het einde van de wedstrijd een positieve wending, toen Knoppert eindelijk een hoekschop voor de goal wist te krijgen, werd hij toegejuichd. Dit moet een hart onder de riem zijn voor zo'n jongen denk ik dan maar.
Op naar de volgende wedstrijd.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Gelijk aanstellen als promoter van :stan: .
Natuurlijk is het wel wat raar dat ie dus nu utrecht aanhaald maar misschien bedoelde Foppe dit iets meer als voorbeeld.
Natuurlijk weet een ieder die hier komt dat het vak er hoognodig moet komen maar wie weet is deze opmerking een steun in de rug.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Maar om dit nu juist te zeggen na een wedstrijd waarin Tubbie de eerste helft een solo van 45 minuten heeft gegeven op de trommel, die er pas na een enquette in mocht en waar Foppe op tegen was, vind ik wat lullig.
Dank u Dank u.... Heb de blaren nog op mijn handen van die solo, maar ja mocht niet stoppen anders zouden ze de trommel als hoofddeksel gebruiken bij me :mrgreen: [/url]
Lang leve het censuur
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Toch heeft Foppe wel een punt denk ik, maar zijn de mensen die hier posten nou net niet de mensen die het zich aan moeten trekken maar het wel doen.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Heb je ook weer gelijk in Jaap, maar toch trek ik het me aan, puur om het feit dat hij het anders had kunnen formuleren, hij had kunnen zeggen "het grootste deel zit apatisch op de tribune"
Lang leve het censuur
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Als ik de mensen om me heen hoor (op Oost) wordt het alleen maar negatiever. Een deel zit vanaf de eerste minuut te zeuren (werkelijk iedere actie wordt als slecht beoordeeld), men komt niet eens meer overeind als er gescoord wordt. Er zijn zelfs figuren die hopen dat de tegenstander scoort en dat nog hardop durven te zeggen ook. Als ik daar dan op reageer zitten ze wat dom voor zich uit te kijken. Het wordt op deze manier steeds minder leuk.
Tja....
kornhorngroetheerenveen
Jeugdspeler
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-01-2003 13:33
Locatie: KORNHORN

Bericht door kornhorngroetheerenveen »

Ik ben ook van menig dat het publiek apathisch is! Heb er ook wel een verklaring voor! Het elftal straalt zoals zo vaak gezegd helemaal NIKS uit! Als je Knopper ziet lopen begrijp je helemaal niet waarom iedereen hem zo goed vind. Als het bij hem even tegen zit hangt zijn hoofd al bijna tussen zn schoenen! Sibon is gewoon een maat te groot voor Heerenveen: hij denkt al enige 4 stappen vooruit! Hij leest het spel erg goed, maar staat hier helemaal alleen in! Ik hoorde mensen zeggen dat Sela een goede wedstrijd had gespeeld! Ja inderdaad maar nog steeds komt hij zn man niet voorbij! Alle goede voorzetten kwamen van zn voet als zijn tegenstander niet in de buurt was. Ik wil hier maar mee zeggen dat de jongelui die Foppe steeds opsteld nog te kort komen voor het niveau wat we gewend waren!
Ik denk dat Foppe zich wel degelijk eens mag afvragen waar het door komt dat het publiek zo reageert! Ik ben van mening dat we gewoon te kort komen dit seizoen! Maar als je speler wegzend die het bij een ander team wel erg goed doen dan nemen de mensen dat in hun achetrhoofd mee naar het stadion! Dan gaan ze zeuren waarom die speler het bij die huurclub wel goe doet en hij hier weggezet werd naar het 2e team!
Het clubbelang moet maar eens boven het individuele belang worden gesteld! Dit geldt voor zowel de spelers als de technische staf!

Als dat eens gebeurt en er meer aan de club gedacht wordt dan ziet het publiek reslutaat en komen de aanmoedigingen vanzelf wel weer! WIj als publiek kunnen de spelers niet beter laten spelen............de etchnische staf zou dat wel moeten kunnen!
Het is dus gewoon een wisselwerking die nu even niet werkt! Maar omdan het publiek direct zo te veroordelen dat gaat te ver!
Heia Start
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 04-07-2003 08:54
Locatie: Kristiansand, Noorwegen

Bericht door Heia Start »

Nee, het is lekker om als publiek je eigen ploeg uit te fluiten...

Ok, er wordt niet goed gevoetbald, maar met uitfluiten zal het voetbal er ook niet beter van worden. Het is altijd zo lekker makkelijk om kritisch te zijn en de negatieve punten te benadrukken, maar bekijk het eens van de andere kant. Ik denk als het publiek de hele wedstrijd als een echte 12e man achter de ploeg staat, het ook veel makkelijker voetballen is voor SCH. Altijd dat gezeik, wordt er niet goed van. Foppe heeft gewoon gelijk, uitfluiten van je eigen spelers..... Blijf dan thuis. Je kunt mij niet wijsmaken dat de spelers hun best niet doen, alsof zij het zo geweldig vinden om niet goed te spelen.


Hilsen
Gebruikersavatar
Klaassie
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 23-04-2003 23:14

Bericht door Klaassie »

Foppe heeft hier gewoon een goed punt.
Bij FC Groningen speelden we twee jaar GG-divisie. En dat was geen pretje op vrijdagavond. Toch bleef iedereen achter de ploeg staan... ik bedoel te zeggen, ook als het was minder gaat moet je blijven steunen.
En ook in het oosterpark is het wel eens minder geweest, maar we zien dit seizoen dat het publiek voor een omwenteling kan zorgen. Want wat is een club zonder supporters? Nix...
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Klaassie schreef:Foppe heeft hier gewoon een goed punt.
Bij FC Groningen speelden we twee jaar GG-divisie. En dat was geen pretje op vrijdagavond. Toch bleef iedereen achter de ploeg staan... ik bedoel te zeggen, ook als het was minder gaat moet je blijven steunen.
En ook in het oosterpark is het wel eens minder geweest, maar we zien dit seizoen dat het publiek voor een omwenteling kan zorgen. Want wat is een club zonder supporters? Nix...
Bij Groningen is de mentaliteit onder de supporters nou eenmaal anders, hoe klote dat ook mag zijn. In Heerenveen zijn we allemaal vreslijk verwend en gaat alleen het hele stadion erachter staan als we een keer kunnen winnen van de top-3. Het grootste gedeelte van het huidige publiek is er pas de laatste tien jaar bijgekomen, en heeft alleen maar een stijgende lijn meegemaakt. Nu die lijn de laatste anderhalf jaar stagneert kunnen we dat niet accepteren.
Gebruikersavatar
Klaassie
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 23-04-2003 23:14

Bericht door Klaassie »

Johnny de Jong schreef:
Het grootste gedeelte van het huidige publiek is er pas de laatste tien jaar bijgekomen, en heeft alleen maar een stijgende lijn meegemaakt. Nu die lijn de laatste anderhalf jaar stagneert kunnen we dat niet accepteren.
Ik denk dat, dat jullie probleem is. Bij ons staat men vaak al van kinds af aan langs de lijn en heeft iedereen de goede en de minder goede jaren meegemaakt. Je ziet het ook bij Vitesse: in de goede jaren (begin Gelredome) zaten er tot afgelopen seizoen regelmatig zo'n 27.000 supporters, nu nog maar 17.000.
Maar jullie staan nog 'gewoon' 8ste, dus wat is het probleem? Het kan niet altijd gaan zoals je wilt.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Als de spelers niet hun stinkende best doen in Grunn, is het publiek daar net zo kritisch. Er hangt niet voor niets een spandoek BLOED ZWEET EN TRANEN op West, als het slecht gaat!

Maar toegegeven, de laatste paar wedstrijden maakt het publiek het verschil in het Oosterpark.
Gebruikersavatar
Ruben
Erelid
Berichten: 83
Lid geworden op: 03-12-2002 11:17
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door Ruben »

't Is eerder andersom Jeroen. Toen ik nog in Groningen studeerde heb ik ook een aantal keren het Oosterpark bezocht. Het publiek is daar net zo goed stil als het slecht gaat. Maar aangezien het juist uitstekend loopt in thuisduels (en dat is al heel 2003 zo daar) is de wisselwerking met het publiek er ook automatisch.

En om die 'automatisch' draait het denk ik allemaal.
de boswachter
Nieuw talent
Berichten: 87
Lid geworden op: 07-02-2003 22:49
Locatie: tegenover de 7 dwergen
Contacteer:

Bericht door de boswachter »

het is al vaker gezegt maar dit wou foppe/riemer toch. een publiek wat betaald kijkt en weer naar huis gaat. niet teveel poespas verder. tja. hadden ze maar niet het vak wat er voor de oude noordkant/cross-side hoe je het maar wil noemen niet moeten opdoeken. denk dat het er dan een heel andere sfeer in het stadion had gehangen. ik schaam me hier werkelijk ook vaak voor. ze kunnen net zo goed sabbelsnoepjes uitdelen anders heb je kans dat iemand gaat kuchen. mischien brengt dat de spelers wel uit concentratie.
denk niet dat er snel iets gaat veranderen en het bestuur vindt het ook wel best zo, anders was er allang wat gebeurd. over 2 jaar komt het mischien wel weer een keertje goed. mischien willen de spelers dan ook wel weer een tandje bij zetten. voetbal zelf ook gedrevener als er iemand aan de kant mij zit/staat aan te moedigen. het komt van 2 kanten en met beide kanten gaat het even niet goed. zo zie ik het. dank u
laat ze maar lullen, een olifant heeft toch de dikste
Gebruikersavatar
Klaassie
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 23-04-2003 23:14

Bericht door Klaassie »

Ruben schreef:
't Is eerder andersom Jeroen. Toen ik nog in Groningen studeerde heb ik ook een aantal keren het Oosterpark bezocht. Het publiek is daar net zo goed stil als het slecht gaat. Maar aangezien het juist uitstekend loopt in thuisduels (en dat is al heel 2003 zo daar) is de wisselwerking met het publiek er ook automatisch.
Is niet helemaal waar. Toen Groningen met 0-3 achterstond tegen Feyenoord ging het publiek er vanaf de 1ste minuut van de 2de helft achterstaan, en zie het resultaat. Ook in Alkmaar woensdag bleven we achter de ploeg staan. De Hout was stil, maar het uitvak deinde op en neer bij een 0-1 stand. En als we met 0-4 achterstaan dan sta ik echt niet meer te schreeuwen hoor, dat lijkt me logisch, maar zolang de mogelijkheden op terugkomst qua score nog reeel is, geef ik niet op. Want: Boeren die geven nooit op.
Dat heb je wel bij H'veen - Groningen gemerkt dit seizoen. We bleven doorzingen en hadden uiteindelijk nog bijna een punt weggesleept bij jullie.
Zorg er nou inderdaad maar als de donder voor dat juliie het zo graag gewilde sfeervak krijgen, want het wordt gewoon nix anders met de sfeer.
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

hmm, zo hebben wij ook voorbeelden

Heerenveen-PSV 0-3 bij rust, eindstand 3-3
Heerenveen-Vitesse 0-2 bij rust, eindstand 3-2

Het wordt alleen maar tammer, wat natuurlijk in het voordeel is van NN(of niet...)
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Heert-Jan schreef:Heerenveen-PSV 0-3 bij rust, eindstand 3-3
Heerenveen-Vitesse 0-2 bij rust, eindstand 3-2
heerenveen - roda JC
Ladies and gentleman: We've got him!
cocky
Jeugdspeler
Berichten: 1
Lid geworden op: 20-09-2003 10:39
Locatie: heerenveen

Bericht door cocky »

Goede raad aan Foppe
Stap nu op als trainer en ga op de tribune zitten om het voortouw te nemen om jou club aan te moedigen( neem grote trom en of toeter mee). Zeker weten, dan gaat het beter!
veel leidt tot niets, weinig tot iets!
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Heerenveen heeft vaak genoeg achterstanden omgebogen naar winst of een gelijkspel. En dan kolkte het ook is het apathische ALS. Foppe heeft een punt dat het publiek vaak stil is. En zoals iedereen weet heeft dat gewoon met drie dingen te maken:

Geen sfeervak;
heerenveenpubliek is van zichzelf nogal apathisch;
en op dit moment verdomd slecht voetbal.
[/list]
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2456
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Precies, als er strijd op het veld is te zien slaat het wel over op de tribunes.
Roukie67
Bankzitter
Berichten: 161
Lid geworden op: 03-12-2002 14:45
Locatie: Akkrum

Bericht door Roukie67 »

Als we het toch over apathisch hebben, dan gaan mijn gedachten uit naar......Foppe´s wisselbeleid!
GSVK, the Blue Devils!!
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Roukie67 schreef:Als we het toch over apathisch hebben, dan gaan mijn gedachten uit naar......Foppe´s wisselbeleid!
Gisteren was het ook weer zover, Hooiveld liep de hele 2e helft warm maar leek er niet in te komen. Todat Foppe het apatische publiek hoorde volgens mij en mocht Hooiveld toch nog wel paar minuten spelen. Vraag me af of die wisselspelers dan nog wel zin hebben om ff 2 tot 3 min. te ballen.
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Nog even over Groningen dan, natuurlijk is daar nu weer sfeer. Als het goed gaat is er altijd en overal sfeer.
Ik ben vorig jaar een paar keer bij Groningen geweest en kan me de wedstrijd tegen o.a. RKC herinneren, waar sfeer echt ver te zoeken was, heb hier na afloop met o.a. Wallie (die van het vliegtuig met spandoek ja) over gesproken. Hij was het duidelijk met me eens dat op dat moment niemand in Groningen het recht had opmerkingen over sfeer in Heerenveen te maken. Maar op dit moment is dit duidelijk anders. Hoewel de beide clubs uit het noorden zo goed al evenveel punten hebben behaald mokt men in Heerenveen en juicht men in Gronignen. Waar wij dit met belabberd spel hebben gehaald heeft Groningen dit met veel passie en strijd gehaald.
Het heeft natuurlijk ook met verwachtingspatroon te maken, maar het geeft wel aan, dat wat op het veld gebeurd ook zijn uitstraling heeft op de tribune. Zowel bij Groningen (zie vorig jaar rond deze tijd en nu) als bij Heerenveen (zie verleden en heden)

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
MJP
Nieuw talent
Berichten: 138
Lid geworden op: 07-08-2003 13:30

Bericht door MJP »

Vrieskist schreef: !!! TYP NU EENS ZONDER DIE VERDOMDE CAPSLOCK AAN !!!

SORRY HOOR; gebeurt niet meer. Tsja veel boeren in het noorden kunnen niet lezen zeker !! :lol: :lol: :lol: :lol:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Leer gewoon hoe je iemand moet Quoten, dan hoef je ook niet je KEPSLOCK aan te zetten.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

Sikke schreef:Nog even over Groningen dan, natuurlijk is daar nu weer sfeer. Als het goed gaat is er altijd en overal sfeer.
Ik ben vorig jaar een paar keer bij Groningen geweest en kan me de wedstrijd tegen o.a. RKC herinneren, waar sfeer echt ver te zoeken was, heb hier na afloop met o.a. Wallie (die van het vliegtuig met spandoek ja) over gesproken. Hij was het duidelijk met me eens dat op dat moment niemand in Groningen het recht had opmerkingen over sfeer in Heerenveen te maken. Maar op dit moment is dit duidelijk anders. Hoewel de beide clubs uit het noorden zo goed al evenveel punten hebben behaald mokt men in Heerenveen en juicht men in Gronignen. Waar wij dit met belabberd spel hebben gehaald heeft Groningen dit met veel passie en strijd gehaald.
Het heeft natuurlijk ook met verwachtingspatroon te maken, maar het geeft wel aan, dat wat op het veld gebeurd ook zijn uitstraling heeft op de tribune. Zowel bij Groningen (zie vorig jaar rond deze tijd en nu) als bij Heerenveen (zie verleden en heden)

Sikke
Gedeeltelijk zeker waar. Ik kan me ook weleens storen aan Groningers die alleen maar naar andere clubs blijven wijzen terwijl ze zelf ook echt niet zo aanwezig zijn in't stadion. Bij ons is de sfeer dit jaar echter goed te noemen en dat komt écht niet enkel en alleen door de voor ons goede resultaten. Verder heb je in principe wel gelijk, ja.
..still wearin' of the green!
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

dat komt écht niet enkel en alleen door de voor ons goede resultaten
Nee?? Dan zouden jullie de eerste club in Nederland zijn.
Vorig jaar ben ik nog in Groningen geweest, en toen was er helemaal geen sfeer.
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
villa Cruoninga
Invaller
Berichten: 291
Lid geworden op: 05-12-2002 17:01

Bericht door villa Cruoninga »

DE ZUID schreef:Nee?? Dan zouden jullie de eerste club in Nederland zijn.
Vorig jaar ben ik nog in Groningen geweest, en toen was er helemaal geen sfeer.
Dat is onzin. Er kunnen echt wel andere dingen meespelen. Groepen die zich verplaatsen of verzamelen in het stadion en nieuwe initiatieven qua sfeer enzo. Het beste voorbeeld zijn jullie zelf. Wanneer dat NN-vak er is zal de sfeer toch een stuk verbeteren wat de resultaten ook mogen zijn? Maar ik beweer echt niet dat de resultaten geen invloed hebben hoor, dat kan niemand ontkennen uiteraard.

Maar goed, wat mij betreft mogen 'wij' ons op dit forum weleens wat bescheideren opstellen als het hierover gaat. Wat me wel wel duidelijk lijkt is dat wij ons tijdens de onderlinge confrontatie's (en die doen er uiteindelijk het meeste toe als het hierom gaat) het beste laten horen/zien de afgelopen jaren. En die zijn in het ALS toch ook meestal in jullie voordeel beslist?

(overigens hoor ik ook vaak genoeg dat het bij jullie bij een 6-0 voorsprong ook nog stil is en daar is hier natuurlijk geen sprake van, er is dus wel degelijk een verschilletje)
..still wearin' of the green!
Plaats reactie