Waarom neemt Heerenveen zo weinig uit supporters mee

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Waarom ga jij niet naar uitwedstrijden?

Het bezoeken van een uitwedstrijd is mij te duur
19
28%
Zie geen mogelijkheid om er te komen
10
15%
Weet op donderdag nog niet of ik wel of niet kan
12
18%
Heb er geen behoefte aan
6
9%
Ik ben elke/bijna elke wedstrijd aanwezig
16
24%
Ik wil niet met verplichte combi mee
4
6%
 
Totaal aantal stemmen: 67

Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Waarom neemt Heerenveen zo weinig uit supporters mee

Bericht door Riemer »

De laatste seizoenen valt het mij op dat het uitvak steeds minder en minder bezet is, ik ben wel eens benieuwd wat de redenen hier voor zijn.
Laatst gewijzigd door Riemer op 10-02-2004 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Patrick
Invaller
Berichten: 265
Lid geworden op: 10-12-2002 13:42
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Bericht door Patrick »

Ik werk op vrijdag en zaterdagnacht in Discotheek Loco in Steenwijk, na een thuiswedstrijd kan ik nog wel op tijd op m'n werk komen, bij uitwedstrijden wordt dit wat lastig, ben meestal pas rond een uur of 8 weer thuis en zie het dan vaak niet zitten om 's morgens weer op tijd richting Heerenveen te gaan om een zondagmiddagwedstrijd te bekijken... :(
aardbeitje
Nieuw talent
Berichten: 83
Lid geworden op: 02-06-2003 18:59

Bericht door aardbeitje »

ik werk op zaterdag. als er een thuiswedstrijd is dan heb ik s avonds vrij andere zaterdagen werk ik meestal op zaterdagavond. Alleen op zondag kan ik naar uitwedstrijden en dan moet je ook nog mensen hebben die met je mee willen. want alleen ga je niet zo snel
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Ik heb ingevuld kan er niet komen ivm werk en voetbal.
Ik ben slechts 1x per 3 weken vrij op zaterdag en meestal moet Heerenveen dan thuis.
Op zondag is er altijd het voetbal dus ook dit is lastig.
Denk dat de meeste supporters hier mee zitten en dat dit het grootste probleem is.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Als Heerenveenop zaterdag een uitwedstrijd heeft, en we gaan op eigen vervoer vroeg weg dan zeg ik gewoon mijn eigen voetbal af, Heerenveen wijkt voor alles.
Lang leve het censuur
Riepko
Nieuw talent
Berichten: 105
Lid geworden op: 03-12-2002 18:11
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Riepko »

Cross79 schreef:Heerenveen wijkt voor alles
Alles wijkt voor Heerenveen, toch Cross? :D

Kaarten voor voetbalwedstrijden zijn redelijk prijzig (wanneer barst er in de HCE 's een prijzenoorlog los? :mrgreen: ) en de prestaties van Heerenveen in uitwedstrijden zijn ronduit bedroevend. Daarbij is het inderdaad veel leuker om met bekenden de reis te ondernemen, maar gaat JeroenB liever naar FC Groningen.
G.S.V.V. The Knickerbockers
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

kan gewoon niet vanwege werktijden (meestal), dit geldt voor zowel za als zo.
Nu even bestuurlijk, 25% blijkt als reden op te geven dat hij/zij op donderdag nog niet weet oftie wel of niet kan.
Er is al eens met SCH over gesproken of er een mogelijkheid bestaat om eventueel op de wedstrijddag nog kaarten te kopen, dit moet nog maar eens aan de orde volgens mij.

Wanneer je toch je omwissepapiertje bij de kassa moet afgeven kun je toch net zo goed een kaartje kopen met je (S)CC + legitimatie of ben ik er te dom voor om dit te begrijpen?

Sikke
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Ik heb niet 1 specifieke reden voor als ik niet ga. De ene keer geen geld(speelt de laatste tijd helaas iets meer...)en de andere keer heb ik het druk. Had liever dat het anders was, maar goed.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Atom
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 12:40
Locatie: Grunn

Bericht door Atom »

Er zijn verschillende redenen dat ik de laatste tijd weinig naar uitwedstrijden ga. Ik werk om de week het hele weekend in het ziekenhuis, dus in dat weekend is het al niet mogelijk om naar uitwedstrijden te gaan. En sinds kort woon ik door de week in Groningen en dat is tegenwoordig niet goedkoop. Ik heb dus ook niet de financiele middelen om die wedstrijden te bezoeken.

Toch zijn er dit seizoen nog een aantal uitwedstrijden die ik zeker wil bezoeken. Daar ga ik dus maar voor sparen :mrgreen:
dekoning
Selectiespeler
Berichten: 691
Lid geworden op: 02-12-2002 12:48

Bericht door dekoning »

Op doordeweekse dagen woon en werk ik in Utrecht, in het weekend zit ik bij mijn vriendin op Texel. Omdat we elkaar dus maar weinig zien wil ik niet elk weekend een wedstrijd bezoeken, ook omdat ik bij een avondwedstrijd pas de volgende dag weer terug naar het eiland kan. Wat mij betreft kunnen er dus niet genoeg wedstrijden op doordeweekse dagen gespeeld worden, maar daar zal niet iedereen het mee eens zijn.... :wink:
Tja....
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Mijn reden is voornamelijk de behandeling die je als uitsupporter krijgt die me tegenstaat. Verder vind ik de aggressieve benadering die je krijgt van de supporters van de tegenpartij ook ronduit zielig. Ten derde vind ik dat Heerenveen het ook niet makkelijk maakt voor supporters die niet in Heerenveen wonen.
Riepko schreef:maar gaat JeroenB liever naar FC Groningen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Ik vind uitwedstrijden alleen leuk op eigen vervoer omdat je dan zelf tenminste nog wat sfeer kan maken. In zo'n combi bus zitten vind ik maar saai. Ook moet ik dan vanuit nunspeet naar heerenveen met de trein en dan vanuit daaruit weer terug met de bus wat ook niet echt ideaal is.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Kijk hier een naar het scharige clubje toeschouwers van SCH afgelopen weekend:
Afbeelding
BWA
Bankzitter
Berichten: 157
Lid geworden op: 02-12-2002 21:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door BWA »

Heert-Jan schreef:Ik heb niet 1 specifieke reden voor als ik niet ga. De ene keer geen geld(speelt de laatste tijd helaas iets meer...)en de andere keer heb ik het druk. Had liever dat het anders was, maar goed.
x2. Is helaas niet anders. Bij mooie georganiseerde reisjes probeer ik er altijd wel bij te zijn.
poelieman
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 27-10-2003 14:40
Locatie: JOURE

Bericht door poelieman »

ik zou wel willen maar zit nu effe krap bij kas en mot ook veel geld uitgeven aan het rijbewijs en dat is ook niet meer gratis en zo veel geld heb ik ook niet meer om handen maar ik ben nu effe geld aan het achter uit leggen voor nac-sc heerenveen waar daar wil ik wel graag heen het is nu effe kiezen of delen maar voor sc heerenveen is dat niet moeilijk :) :stan:
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Weet nog wel dat wij een jaar of 15 waren, op allerlei manieren proberen aan geld te komen en zorgen dat vrij waren van werk. En dan 6 personen zoeken en dan meermanskaart en wat bier kopen en op de trein stappen en na de wedstrijd.

Maar als ik dit allemaal goed lees hebben de Heerenveen supporters geen tijd en geld om de uitwedstrijden te bezoeken. Ik heb dit topic mede geopend omdat ik me erger aan t uit beleid van Heerenveen al die regels en dergelijke terwijl er nooit wat gebeurd. En was zeer benieuwd wat de mede supporters hiervan denken. Dat het voor hun ook een reden was om niet meer uitwedstrijden te bezoeken. Hoop ook dat Heerenveen dit topic leest en eindelijk wat socialer wordt ten opzichte van bezoeken van uitwedstrijden.
NOMYTH
Nieuw talent
Berichten: 128
Lid geworden op: 02-12-2002 15:10

Bericht door NOMYTH »

De meesten willen wel werken, alleen is er niks te vinden.
Dus de meesten van de "jongeren" betalen de reisjes alleen van een studiefinanciering.
Komt bij dat de prijzen verdubbeld zijn de afgelopen 4 jaar.
Voor een gemiddeld reisje ben je zo €40 kwijt. Als je dan ook nog voor een thuiswedstrijd wat wil drinken, en nog wat andere kosten hebt red je dat lang niet.

Daarom kiezen er veel vooral "jongeren" ervoor om de leuke uitwedstrijden eruit te pikken.

Goedkope oplossing is om met de supportersbus te gaan. Alleen hebben ze de regels daar inmiddels zo kinderachtig gemaakt dat het niet eens leuk meer is.
poelieman
Jeugdspeler
Berichten: 24
Lid geworden op: 27-10-2003 14:40
Locatie: JOURE

Bericht door poelieman »

nee nou jah daar ken ik ook niks aan doe dat er van die miereneuk regels zijn in de bus
maarj je mot toch wat nou in ieder geval beter dan fietsen
maarja wij motte leven van studiefinaciering en das geen pretje maar ik ben er wel bij elke thuiswedstrijd (seizoen kaart van mijn pake) vakkie 27 en bij elke ac wedstrijd maar wil ook vaak mee na uitwedstrijden maarja dat ken niet altijd nou dus minder stappen meer met heerenveen is mijn nieuwe motto :stan:
Dennisch
Jeugdspeler
Berichten: 39
Lid geworden op: 14-04-2003 15:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dennisch »

Omdat SCH vrijwel altijd slecht speelt in uitwedstrijden, en al helemaal matig presteert. :cry: vind het dan meestal ook niet de moeite waard om heen te gaan.
forza jensen
Nieuw talent
Berichten: 149
Lid geworden op: 02-12-2002 15:15
Locatie: Meppel

Bericht door forza jensen »

Ik ben vaak niet aanwezig bij uitwedstrijden, omdat de laatste trein richting Meppel eerder vertrekt dan de supportersbussen aankomen... :urgs:
Als dit niet het geval is probeer ik er uiteraard bij te zijn 8)
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Dennisch schreef:Omdat SCH vrijwel altijd slecht speelt in uitwedstrijden, en al helemaal matig presteert. :cry: vind het dan meestal ook niet de moeite waard om heen te gaan.
Zucht...Dus als Heerenveen thuis slecht begint te spelen kom je ook niet meer??? Het probleem bij uitwedstrijden is dus ook dat we te veel van dit soort supporters hebben.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Sorry maar als Heerenveen zo speelt als de laatste weken, zonder beleveing en Bloed zweet en Tranen verdom ik het om nog een cent uit te geven, kan het wel beter gebruiken, het kan best zijn dat ik gezegt heb dat ik mijn eigen voetbal en co er voor afzeg maar ik ga hier niet meer voor betalen.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Eastermar
Wereldspeler
Berichten: 1415
Lid geworden op: 02-12-2002 14:53
Locatie: Heerenveen-centrum
Contacteer:

Bericht door Eastermar »

Als het financieel kan probeer ik zo veel mogelijk wedstrijden mee te gaan. Maar de leuke reisjes zoals die tegen Vitesse en Zwolle dat zijn de krenten in de pap. Want zeg nou zelf....met een grote groep naar een andere stad om daar je club te zien spelen is natuurlijk geweldig.

Na de winterstop moeten we toch gelijk tegen Vitesse?
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

Eastermar schreef:Als het financieel kan probeer ik zo veel mogelijk wedstrijden mee te gaan. Maar de leuke reisjes zoals die tegen Vitesse en Zwolle dat zijn de krenten in de pap. Want zeg nou zelf....met een grote groep naar een andere stad om daar je club te zien spelen is natuurlijk geweldig.

Na de winterstop moeten we toch gelijk tegen Vitesse?
op die wedstrijden verheug ik mij nu al :mrgreen:
Gebruikersavatar
Eric
Superster
Berichten: 3079
Lid geworden op: 08-12-2002 12:00
Locatie: Rotterdam

Bericht door Eric »

Eastermar schreef:Als het financieel kan probeer ik zo veel mogelijk wedstrijden mee te gaan. Maar de leuke reisjes zoals die tegen Vitesse en Zwolle dat zijn de krenten in de pap. Want zeg nou zelf....met een grote groep naar een andere stad om daar je club te zien spelen is natuurlijk geweldig.

Na de winterstop moeten we toch gelijk tegen Vitesse?
Jup 24 januari :upto: :stan:
Laatst gewijzigd door Eric op 27-12-2003 14:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
mechielz
Basisspeler
Berichten: 902
Lid geworden op: 08-09-2003 19:08
Contacteer:

Bericht door mechielz »

Na de winterstop moeten we toch gelijk tegen Vitesse?

Jup 10 januari
Is helaas niet op een zondag
Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Volgens mij is de wedstrijd tegen Vitesse toch wel degelijk op 24 januari.
Maar we hebben eerst nog op 23 november Ajax uit. En ook daar zou ik weer pressent wezen. Als is het alleen maar om al die mensen met Ajax shirts en shawls tegen verwerking te geven. En zien wel weer hoeveel ik me dit keer weer ga ergeren.
Laatst gewijzigd door Riemer op 09-11-2003 21:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Rimmer neem even contact met me op.
Lang leve het censuur
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Eerst ff wachten tot er weer ruimte is in het Abe Lenstra stadion voor een seizoenkaart.
Zien we dan wel om een uit wedstrijd te bezoeken.
Bliksem
Bankzitter
Berichten: 181
Lid geworden op: 02-12-2002 16:29
Locatie: Sneek

Bericht door Bliksem »

je hoeft toch niet eerst een seizoenkaart te hebben voordat je uitwedstrijden gaat bezoeken :? . Het lijkt mij juist dat wanneer je geen seizoenkaart hebt, je eerder eens een uitwedstrijd gaat bezoeken.

of zeg ik nou iets heel raars
Plaats reactie