Moet je dit nou wel toestaan ?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Moet je dit nou wel toestaan ?

Bericht door Arnoud »

Wie schetst mijn verbazing en ergernis toen ik gisterenmiddag bij het ALS aankwam om met de supportersbus naar Eindhoven te gaan en daar, temidden van alle Feanfans, iemand aantrof, gestoken in een PSV-thuisshirt, die kennelijk op diezelfde bus stond te wachten.
Nog even dacht ik aan een geintje, maar nee hoor, de persoon in kwestie stapte doodgemoedereerd in bus 1, zat de hele wedstrijd in het Heerenveenvak en reed, nog steeds gestoken in datzelfde PSV-shirt, mee terug naar Heerenveen.

De man heeft natuurlijk alle geluk van de wereld dat Feanfans zelden lichamelijk geweld gebruiken en dat zelfs het verbale geweld nog vrij netjes blijft. Ik zou wel eens mee willen maken dat in Amsterdam of Rotterdam iemand met een PSV-shirt aan in een supportersbus van Ajax of Feyenoord stapt op weg naar PSV. Onvrijwillige euthanasie zal wel zijn lot zijn ………!

Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of dergelijk, in mijn ogen, provocerend gedrag toegestaan moet worden door de Supportersvereniging.

Voor de goede orde:

-de reis wordt georganiseerd door de supportersvereniging van
sc Heerenveen ten behoeve van Feanfans. Het is niet een door een willekeurig reisbureau uitgeschreven dagtocht voor voetballiefhebbers in het algemeen.

-Feanfans worden gedwongen plaats te nemen in het speciale uitvak
opdat zij gescheiden blijven van PSV-supporters. Het is als niet-lid van de O.S.S.H. niet meer mogelijk een kaartje voor een ander vak te kopen gezien het nieuw ingevoerde omwisselbeleid. Maar deze uit Heerenveen meegereisde PSV-supporter zit dus wel doodgemoedereerd in het uitsluitend voor Feanfans gereserveerde vak

Het is bekend dat veel Feanfans ook een zogenaamde “tweede” club hebben; vaak is dat Ajax of Feyenoord. Anderen zijn weer helemaal dol van Glasgow Rangers of Celtic of, pakweg, Harkemase Boys of Joure. Niets mis mee, moet ieder voor zich zelf weten. Maar voor de man in het PSV-shirt is PSV duidelijk zijn eerste club. Immers, als hij moet kiezen tussen de sc Heerenveen of PSV dan kiest hij voor PSV, zie zijn kledinggedrag.

Persoonlijk vind ik dat de Supportersvereniging in de toekomst stelling moet nemen tegen dergelijk provocerend gedrag. Dat er kindertjes meegaan die voor PSV, Ajax of Feyenoord zijn, ach, tot een jaar of 16/17 kan ik daar best mee leven. De jaren van onderscheid liggen nog voor hen. Maar een volwassen man (of vrouw) – gekleed in een shirtje van de tegenstander - nee, die moet maar op eigen gelegenheid gaan, die hoort niet thuis tussen de Feanfans.

Ik ben heel benieuwd naar de argumenten van Forummers die vinden dat het wel moet kunnen, wat deze PSV-supporter deed.
Outlaw
Invaller
Berichten: 437
Lid geworden op: 09-12-2002 20:05

Bericht door Outlaw »

Was dat een vrij gezet (dik) persoon luisterend naar de naam Thijs??
De Grinzer bargen modderje om ‘e raak en knoarje kinne se ek
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het doet er niet toe wie de man is, dat is niet het onderwerp. Het gaat om de vraag: moet je dit nou toestaan of niet ?
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Outlaw schreef:Was dat een vrij gezet (dik) persoon luisterend naar de naam Thijs??
http://www.feanfans.nl/fotos/psvhee/03-04psvhee.htm
Eerste foto Rechts! dat is hem..

Ik vind gewoon dat je hem zijn geld moet teruggeven en zeggen dat dit niet de bedoeling is!!
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Laten we eens reageren op een paar dingen die Arnoud zegt.
De man heeft natuurlijk alle geluk van de wereld dat Feanfans zelden lichamelijk geweld gebruiken en dat zelfs het verbale geweld nog vrij netjes blijft
Hij heeft voor en tijdens de wedstrijd veel commentaar gehad bovenin het vak.
Na de wedstrijd bij de 76 treden tellen de trap heeft hij erge verbale woorden naar zijn kop gehad en een aansteker bij zijn shirt.
Beneden bij het cafetaria dacht hij dat de klappen zouden komen dus is hij snel naar de bus gehold.

Maar je moet je natuurlijk wel afvragen of dergelijk, in mijn ogen, provocerend gedrag toegestaan moet worden door de Supportersvereniging.
Tuurlijk moet je dit NIET toestaan.
Feanfans worden gedwongen plaats te nemen in het speciale uitvak
opdat zij gescheiden blijven van PSV-supporters. Het is als niet-lid van de O.S.S.H. niet meer mogelijk een kaartje voor een ander vak te kopen gezien het nieuw ingevoerde omwisselbeleid. Maar deze uit Heerenveen meegereisde PSV-supporter zit dus wel doodgemoedereerd in het uitsluitend voor Feanfans gereserveerde vak
Hier ben ik het dus niet mee eens, het was een niet verplichte wedstrijd, dus geen clubcard verplichting.
Ik kwam samen met crosssider in Eindhoven zonder kaartje en zonder omwisselbiljet, we gingen naar de kassa en kochten daar zonder clubkaart een kaart voor het uitvak.
Daarna kwamen we J.Wind tegen die vertelde dat het niet mogelijk was, en hij belde meteen met PSV.
We hadden volgens hem wel gewoon kaarten kunnen kopen voor een psv vak.
En anders had ik via een bevriende PSV fan kaarten gekregen voor het oostfront.
Het omwisselbeleid is zo lek als een mandje.
Bij Willem 2 waren er +/- 25 man zonder omwisselbiljet die de wedstrijd gewoon gezien hebben.

Maar ben het wel eens dat ze het moeten verbieden.
Die psv,er in ons vak had gewoon dat shirt in zn tas moeten doen en in eindhoven een kaart moeten halen voor een psv vak en na de wedstrijd het shirt weer in de tas en mee terug.
Dat heb ik hem dus ook verteld.
Lang leve het censuur
Miekje
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-08-2003 13:53
Locatie: Joure

Bericht door Miekje »

't is wel een beetje vragen om problemen. :urgs:
SC Heerenveen, Superfriezen
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Van de Heerenveen site:
De voorverkoop voor de uitwedstrijd tegen PSV, die op zaterdag 18 oktober om 19.30 uur in het Philips Stadion in Eindhoven wordt gespeeld, start zaterdag 27 september bij de TicketBox-verkooppunten. De voorverkoop loopt tot en met donderdag 16 oktober. Een seizoen- of clubkaart is verplicht
Maar ook dat is niet het onderwerp. Wat wel aan de orde is dat, al zou het omwisselbeleid zo lek als een mandje zijn, supporters van de scH zowel bij AZ als bij Willem II en bij PSV in één en hetzelfdevak terechtkwamen. En in Eindhoven dus ook een PSV-supporter.
en een aansteker bij zijn shirt.
Dat laatste is natuurlijk te gek voor woorden maar ik had al geschreven dat er "vrijwel nooit" fysiek geweld toegepast wordt.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Kan Heerenveen wel zeggen dat het verplicht is maar dat doen ze dus alleen maar omdat dan iedereen een wisselbiljet haalt, wij kwamen daar en haalde zo een kaartje.
Jan Wind schrok toen hij ons zag en wist meteen te melden dat we niet op de lijst stonden.
Wij hebben gevraagd of dat nodig was dan, alleen voor het uitvak zei hij.
Dus niet voor de PSV vakken waar we ook gewoon inkonden omdat het geen clubkaartverplichting was voor alle vakken behalve het uitvak.
Lang leve het censuur
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik vind het niet kunnen. Het is niet tegen de wet en zo - maar het is dom en lichtelijk provocerend. Als je dan zonodig voor PSV wil zijn, ga dan op zijn minst met eigen vervoer.

Als het om kinderen gaat, is het nog net even anders, vind ik. Maar verder ben ik het wel met Arnoud eens.
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

en ik ben het inprincipe niet met arnoud eens. is het niet zo, dat heerenveen supporters ook gezellig met twente, lierse, of rbc supporters in de trend zitten? is het dan niet mogelijk om gezamelijk naar een uitwedstrijd toe te gaan? ik vind het juist dom als je met aanstekers naar hem gaat zitten gooien! waarom is hij anders dan ons? omdat hij voor psv is? en daarom sla je hem in mekaar of ga je aanstekers naar zijn hoofd toe gooien?

dat zoiets bij ajax of feyenoord niet zou kunnen, heeft enkel en alleen te maken met het feit dat de tolerantie naar andere supporters daar is gedaalt tot onder het nulpunt. ik heb er persoonlijk dus gewoon geen enkel probleem mee dat zo'n man meegaat. laat hem lekker!

edit: het aansteker verhaal :wink:
Laatst gewijzigd door Caspar op 19-10-2003 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Ladies and gentleman: We've got him!
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Ach weer een zinloze post Van onze vrien Dhr. moest zijn naam weghalen, dhr Caspar het spookje ;) dan maar
ik vind het juist dom als je met aanstekers naar zijn hoofd gaat zitten gooien!
Er is al gezegt dat er een aansteker bij zijn shirt gehouden werd, en jij komt met dat mensen aanstekers naar zijn hoofd gooien.
Waar haal je dat vandaan?
Leer eerst eens lezen voor je begint te babbelen.
Lang leve het censuur
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Ach weer een zinloze post
Waarom..? Omdat hij het niet met jou eens is? Dit is zijn mening en die mag hij geven. Dat hij van 'dreigen tot het gebruik van een aansteker' in deze 'gooien van een aansteker' maakt is fout, maar doet even niet terzake. Feit is dat dat ook niet kan natuurlijk, welke van de twee opties dan ook. Maar Caspar mag gewoon zijn visie geven net zoals elk ander dat mag doen. En van een zinloze post is dus geen sprake, temeer hij met een duidelijk verhaal komt en niet met - zoals sommigen altijd plegen te doen - een one-liner...

Verder heb ik er dus ook een hekel aan als er zo'n figuur in het uitvak staat. Laat dat duidelijk zijn. (Is ook wel bekend van eerdere discussies volgens mij.)
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Zinloos is mischien een groot woord, tuurlijk kan hij zijn visie geven, maar de vergelijking van aanster bij shirt en gooien van een aansteker naar hoofd daar ging het mij om, het andere wat hij post slaat trouwens wel ergens op maar ben het er niet mee eens.
Als er supporters met elaar in een kroeg zitten is toch wat anders dan bijelkaar in het vak.
Ik vind dat niet kunnen.
Lang leve het censuur
superfean
Bankzitter
Berichten: 216
Lid geworden op: 02-12-2002 21:28

Bericht door superfean »

Helaas is het nog steeds zo dat er supporters mee gaan naar uitwedstrijden die niet meegaan voor SCH maar gaan voor de tegenpartij vooral tegen psv en ajax is dit het geval.
Jammerlijk genoeg was ik er niet bij in Eindhoven maar ik snap dat iemand negatief reageerd op zulke personen en eigenlijk vind ik ook dat het verboden moet worden deze reis word nl niet voor psv supporters georganiseerd maar voor SCH supporters.
Booijstra
Wereldspeler
Berichten: 1124
Lid geworden op: 06-02-2003 15:59
Locatie: Heerenveen

Bericht door Booijstra »

Helemaal mee eens. Die persoon vraagt gewoon om (boze?) reacties en is puur een provocatie. Mag voortaan wel wat van gezegd worden door stewards/organisatie bij het ingaan van de bussen. Het kan een keer fout gaan en dan is het normale publiek de sjaak. Zo'n persoon voortaan gewoon weigeren.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik had niet echt in de gaten dat deze persoon ook lastig gevallen is. Op wat voor manier dan ook - dat vind ik echt bespottelijk, degenen die dat doen horen ook niet bij onze club thuis.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Hij is door 1 iemand lastig gevallen doormiddel van die aansteker.
Voor de rest heeft hij erg veel commentaar gehad waar hij het volgens mij redelijk benauwd van had.
En terecht, mischien laat hij het dan een volgende x.
Heb me mateloos geergerd, weet trouwens niet of hij ook gejuicht heeft.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

bij nader inzien moet ik de mensen hier toch wel gelijk geven, en was mijn eerste reactie niet echt goed overacht. het is inderdaad niet alles als supporters van de tegenstanders meegaan. al blijf ik bij mijn mening dat aanstekers gooien toch ook niet alles is, of t nou naar zijn hoofd of naar zijn shirt is :wink:
Laatst gewijzigd door Caspar op 20-10-2003 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ladies and gentleman: We've got him!
HaEmTeDe
Invaller
Berichten: 274
Lid geworden op: 10-03-2003 21:52

Bericht door HaEmTeDe »

Het is inderdaad vreemd dat een Friese (?) PSV supporter gebruik maakt van de reisfaciliteiten die voor Heereveensupporters georganiseerd zijn. Het was denk ik verstandiger geweest om met openbaar of eigen vervoer naar Eindhoven te gaan. Ik weet niet of hier nou sprake was van domheid, een verkeerde inschatting of provocatie (wat ik niet denk). Bij onze club heef hij het er nog heelhuids van afgebracht.
Je moet het eens bij Ajax, Feijenoord, ADO, Groningen of wat voor club bijna ook proberen!! Je haalt de krant (en niet op zo'n plezierige manier). De taak van zo'n begeleider in zo'n bus moet dan ook zijn om tegen zo'n jongen te zeggen: Of thuisblijven en hier heb je je geld terug, want dit is niet de bedoeling; of shirt uit en gedraag je als een gast en laat welke provocatie dan ook achterwege.

Elke vorm van geweld tegen zo'n persoon in niet acceptabel (zowel fysiek als verbaal !!)

Hoewel ik met eigen vervoer naar Eindhoven ben gegaan blijf ik het een idiote situatie vinden dat ik niet gewoon naast een Brabander de wedstrijd kan volgen. Nee je wordt in een hoog ik het stadion gepositioneerd met een soort vissennet waar je tegenaan mag kijken (dit laatste zal wel nodig zijn voor andere soorten 'supporters' van andere clubs).

Een compliment voor de organisatie/stewards van PSV die op zeer correcte wijze met de supporters van de tegenpartij omgingen. (dat heb ik ook wel eens anders meegemaakt).

ReSpEcT
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Wat ook zo heerlijk belachelijk was daar was dat je in de rust die 76 treden weer naar beneden moet, dan bestel je een stokbroodje met wordt en dan wordt je verteld dat de broodjes niet klaar zijn, kan gebeuren natuurlijk, als je dan braagt om gewoon een zacht broodje met zo,n wordt er tussen krijg je te horen dat die heerlijke sappige worsten niet verkocht mogen worden.
WAARVOOR LIGGEN DIE DINGEN ER DAN ?????????????
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Op wat voor manier dan ook - dat vind ik echt bespottelijk, degenen die dat doen horen ook niet bij onze club thuis.
Beetje hypocriet Jaap, want waarom mag je die PSV-supporter in de Heerenveen-supportersbus niet verbaal duidelijk maken dat hij ongewenst is, maar mag je je in het stadion zelf wel allerlei teksten tegen PSV-supporters zingen ?
In de bus en in het vak is de man bejegend met teksten als : "Rot op naar je eigen vak"
en is hij meerdere malen uitgemaakt voor klootzak ( dat was zo 'n beetje de meest "liederlijke " tekst die er gebruikt is). Dus de mensen die dat geroepen of gezegd hebben horen niet bij onze club thuis ??
Laatst gewijzigd door Arnoud op 20-10-2003 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Arjen
Wereldspeler
Berichten: 2035
Lid geworden op: 03-12-2002 19:15
Locatie: Sneek

Bericht door Arjen »

Ik weet zeker dat er wel een steward naar toe gelopen is! Hij heeft hem verteld dat als het aan hem lag hij niet binnen zou komen (helaas heeft deze steward het niet voor het zeggen).
Ik vind inderdaad ook dat de supportersclub hiertegen kan en moet optreden. Dat je voor psv bent oke maar ga dan ook in een psv vak zitten en niet met een Heerenveen reis mee, dat is vragen om problemen die hij los van het verbale niet heeft gekregen. Wanneer je al bij vertrek laat zien dat je een psv shirt aanhebt (en waarschijnlijk ook voor die club bent) moet je in mijn ogen die man niet mee laten gaan. Overigens heeft meneer niet gejuicht bij beide goals.
Ik snap van hem ook niet dat hij uberhaupt meegaat in een Heerenveen vak. Je kan losse kaarten kopen in elk willekeurig psv vak en dan kan je ook juichen als je favoriete club scoort, lijkt mij veel leuker.
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

In eerste instantie dacht ik laat die gast.
Maar aan de andere kant, als je een volwassen kerel bent en je gaat alleen naar die wedstrijd toe dan ga je op eigen gelegenheid.
Ik kan me voorstellen dat je als PSV supporter door je vrienden wordt meegenomen dat dit een hele andere wending geeft aan de zaak. Maar zoals het nu is gegaan, dan is het advies toch echt eigen vervoer en eigen vak.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Finuh
Invaller
Berichten: 335
Lid geworden op: 17-12-2002 18:51
Locatie: Sneek

Bericht door Finuh »

Deze man gaat dan waarschijnlijk ook 1x per jaar naar zn clubbie toe, als Heerenveen er spelen moet. Ik vind het niet kunnen, trek dan gewone kleren aan of ga met eigen vervoer, of ga niet!
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Arnoud schreef: Beetje hypocriet Jaap, want waarom mag je die PSV-supporter in de Heerenveen-supportersbus niet verbaal duidelijk maken dat hij ongewenst is, maar mag je je in het stadion zelf wel allerlei teksten tegen PSV-supporters zingen ?
In de bus en in het vak is de man bejegend met teksten als : "Rot op naar je eigen vak"
en is hij meerdere malen uitgemaakt voor klootzak ( dat was zo 'n beetje de meest "liederlijke " tekst die er gebruikt is). Dus de mensen die dat geroepen of gezegd hebben horen niet bij onze club thuis ??
Vind ik nogal simpel inderdaad. Mensen die dat soort agressie menen te moeten gebruiken, doen mee aan de verruwing van het voetbal. Je kan die man er op aan spreken maar waarom moet hij oprotten en is hij een klootzak? Dat zie ik niet en ik vind het nogal simpel om een individu daar zo op te pakken. Dat is onfatsoenlijk, dat doe je ergens anders toch ook niet?

En ik begrijp ook niet waarom je mij hypocrisie verwijt want ik ben ook niet zo'n voorstander van het zingen van teksten tegen andere supporters, maar juist voorstander van het zingen van teksten voor je eigen club. Dat zou je nu toch wel van mij mogen weten.

Maar moet ik hier uit concluderen dat jij zelf wat vervelende dingen tegen de man hebt gezegd en je nu loopt te verdedigen? Kan gebeuren toch, maar maak er geen gewoonte van. :)
Gebruikersavatar
1920
Selectiespeler
Berichten: 730
Lid geworden op: 02-12-2002 18:17
Contacteer:

Bericht door 1920 »

Misschien is het niet goed om die woorden te gebruiken, maar je maakt nu wel kenbaar dat je er niet van gediend bent. Ik denk dat de stewards ook wel wat hebben gemerkt van de vijandelijke sfeer. Je hebt tenminste nu wel bereikt, dat de stewards er over gaan na denken en eventueel voor de volgende keer actie nemen. Verder vind ik het ook een kwalijke zaak van de supportersvereniging. Die moet er maar ook eens tegen optreden, die moeten langerzamerhand toch weten dat de meeste Heerenveen supporters hier niet van gediend zijn. Maar waarschijnlijk vinden ze alles goed als het maar geld oplevert. De volgende keer zullen er wel weer ajaxshirtjes weer opduiken.

Dus blijf maar lekker slapen en luister vooral maar niet goed naar je supporters!! :blbl:

Verder is het schandalig dat een liefhebber van een andere club een plaats inneemt van een trouwe supporter Gonzo. Die niet mee kon, omdat er geen plek meer was in de bus. Natuurlijk weet ik dat je dan eerder moet opgeven, maar als je zo'n gozer in de bus zitten dan is dat erg wrang.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Het leuke ervan is ook nog eens dat hij elke thuiswedstrijd bij ons op de tribune zit, zie hem weleens lopen bij thuiswedstrijden.
Lang leve het censuur
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Sammygoal schreef:Verder is het schandalig dat een liefhebber van een andere club een plaats inneemt van een trouwe supporter Gonzo. Die niet mee kon, omdat er geen plek meer was in de bus. Natuurlijk weet ik dat je dan eerder moet opgeven, maar als je zo'n gozer in de bus zitten dan is dat erg wrang.
Hoezo? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?
Hij heeft immers evenveel recht op een kaartje dan Gonzo of wie dan ook. Je kunt hem het recht niet ontnemen om een PSV shirt aan te doen, of het slim is is een tweede, maar die beslissing neem je dan als persoon zelf.
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Robert H. schreef: Hoezo? Dat heeft er toch helemaal niks mee te maken?
Hij heeft immers evenveel recht op een kaartje dan Gonzo of wie dan ook. Je kunt hem het recht niet ontnemen om een PSV shirt aan te doen, of het slim is is een tweede, maar die beslissing neem je dan als persoon zelf.
Door zijn klederdracht kun je hem wel ontnemen met de supportersvereniging mee te reizen. Ben het eens met de veelgegeven mening dat het ronduit belachelijk is dat zulke mensen meereizen.
Plaats reactie