Moet je dit nou wel toestaan ?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Riemer
Selectiespeler
Berichten: 745
Lid geworden op: 14-02-2003 19:32
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riemer »

Ben het helemaal met je eens Arnoud, vorig jaar was hier ook al een discussie over na Ajax uit. En ben van mening dat er nu een keer goede afspraken over gemaakt moeten worden. Het leuke was trouwens dat een collega van mij bij PSV vak waar hij sponsorkaarten voor had voor dat hij naar binnen liep dat het hier zitten op eigen riscico was omdat een van hun te opzichtig heerenveen supporter was. En van kleine kinderen die met hun ouders na zo'n wedstrijd gaan kan ik t nog wel begrijpen. Maar van een volwassen man niet, of doe de volgende keer ook een jas er over hoef ik er in ieder geval niet naar te kijken en me er over op te winden en dit allemaal te zeggen.

En Casper ik kan met veel supporters een biertje drinken in de Trend, maar tijdens een wedstijd ben ik zeer emotioneel. Soms misschien wel eens wat te veel en ik kan er slecht tegen dat Heerenveen verliest. En dan moet je niet bij mij in de buurt komen. En dat er dan iemand met PSV shirtje voor me zit hou ik me niet stil. Dit heb ik overigs ook niet gedaan toen ik van stadion na station liep hoor.

Ik hoop dat Heerenveen eens een keer maatregelen neemt om dit soort dingen in de toekomst te voorkomen. En dat het niet eerst een keer goed mis moet gaan.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

TORCIDA schreef:morgenavond is er vergadering met de directie, misschien dat we maar eens een extra agenda punt moeten aansnijden.

Vindt het een terechte opmerking dat gonzo die bij mijn weten bijna altijd met uitwedstrijden meegaat niet de dupe hoeft te worden omdat zonodig een gast met een psv shirt meemoet .
Dat laatste zou ik nou niet als argument bij de directie neerleggen want dat is neit zo'n sterk verhaal. Mensen hebben het recht een kaartje te kopen en bij het kopen van dat kaartje wordt niet de vraag gesteld: welk shirtje gaat u aantrekken.

Het is retevervelend, maar het is volstrekt legaal en je kunt er niet veel meer aan doen dan dit soort mensen aan hun verstand brengen dat het niet zo gewenst is. En wat mij betreft doe je dat op een redelijke manier, ik kan me de emoties goed voorstellen, wie mij kent , weet ik dat ik een opgefokt mannetje kan zijn - maar het streven moet toch zijn dit in redelijkheid op te lossen. Straks verliezen we ons imago van 'lieve Friese watjes' nog. :twisted: 8)
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

waardoor anderen niet meekunnen
Ik kan de situatie rond Gonzo niet echt beoordelen, maar wanneer heeft hij gebeld of hij mee kon? Was dat pas op vrijdag of al eerder in de week? Kijk, voor hetzelfde geldt had een ander persoon ook eens een keer meegegaan naar een uitwedstrijd van SC Heerenveen en had Gonzo ook niet meegekund. Had die dan maar thuis moeten blijven? Tja...

Waar het om draait is denk het feit dat de club een reis aanbiedt aan haar supporters en dat er dan vervolgens gebruik wordt gemaakt van die faciliteiten door een supporter van de andere club die zo makkelijk mee kan reizen. Als die persoon mans genoeg - oud genoeg dus - is om op eigen vervoer die wedstrijd op een andere manier te bezoeken, dan zou die persoon geen gebruik moeten kunnen maken van de faciliteiten die gelden voor SC Heerenveen fans. Dát moet je aankaarten en dáár moet je duidelijke(re) regels over opstellen.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Ik was al bang dat het item Gonzo aan de orde zou komen, maar laat het voor iedereen duidelijk zijn: de PSV-supporter die wel in de bus zat en Gonzo die er niet in zat zijn 2 zaken die volkomen los van elkaar staan. Gonzo, hoe spijtig ook, was (vrijdag pas ) te laat om een kaartje te kopen. Dat hij er niet bij was was triest, hij had misschien het passieve deel van het Heerenveen-publiek nog wat in beweging kunnen brengen.
Niet gebruiken in het overleg met de directie dit argument. Verder lijkt het mij een goed ideed het PSV-supporter-verhaal wel aan te zwengelen, alhoewel de directie waarschijnlijk het balletje doorschuift naar de supportersvereniging. Wat ben ik blij dat ik vanwege mijn vakantie niet mee kan naar Ajax. Als het tegen zit is de halve bus rood/wit gekleurd :urgs:
Gebruikersavatar
Power
Bankzitter
Berichten: 168
Lid geworden op: 31-05-2003 13:19

Bericht door Power »

Mijn atwoord hier op is, SLAAN!!! die gast!
opnokken en kom nooit meer terug

Als je voor psv bent heb je nix te zoeken in een heerenveen bus.
Ga lekker met je eigen kar of ga in eindhoven wonen.
Jeroen
Forumicoon
Berichten: 8379
Lid geworden op: 02-12-2002 14:15
Locatie: De Ommelanden

Bericht door Jeroen »

Volgens mij kan de supportersvereniging gewoon een paar regels aan de huisregels toevoegen: net als geen alcohol op de heenreis, kan je ook als regel toevoegen dat geen clubkleding van andere clubs dan die van heerenveen toegestaan is in de bus...
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Hallo,

Ik vind het geen porem dat wanneer je, zoals ik meen te hebben gelezen, ook wel eens naar thuiswedstrijden van SC Heerenveen gaat, je dan in een PSV stofje met onze bus naar Eindhoven komt.
Zoals al eerder vermeld, die busreizen worden voor supporters van SCH georganiseerd en niet voor meeliftende overlopers! Ga maar fietse :twisted:
Petter Hansson, rots in de branding.
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

Ik vind het triest om te lezen dat mensen die voor hun plezier komen kijken naar de prestaties van hun club zich zo inlaten met intolerantie. Zeker wanneer ik lees dat mensen elkaar te lijf willen gaan omdat ze een andere voorkeur hebben dan zij. Wanneer je een aantal jaren terug ging had je ook aparte toiletten voor blanken en zwarten. Ik dacht dat we die tijd toch wel achter ons hadden gelaten maar wanneer ik dit lees gaan mijn nekharen overeind staan.
toni
Bankzitter
Berichten: 163
Lid geworden op: 23-10-2003 10:22
Locatie: Heerenveen

Bericht door toni »

Ik realiseer me ook dat dit de wereld is waar we in leven maar had en heb nog steeds het idee dat Heerenveen hier meestal een uitzondering op is. Zou ook graag willen dat dit zo blijft.
COR
Nieuw talent
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-12-2002 15:45
Locatie: Duiven

Bericht door COR »

Power schreef:Mijn atwoord hier op is, SLAAN!!! die gast!
opnokken en kom nooit meer terug

Als je voor psv bent heb je nix te zoeken in een heerenveen bus.
Ga lekker met je eigen kar of ga in eindhoven wonen.
Hoe simpel kun je zijn.........

Duidelijk moet zijn dat deze psv fan nooit in "onze" bus mag plaats nemen. Ik vind dat de stewards/sv hier tegen moet optreden. Zijn shirt uit is wel het minste. Er is niks irritanter als bij een tegengoal gejuich in je eigen vak :blbl:
Groningen - Heerenveen 0-3
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Wanneer je een aantal jaren terug ging had je ook aparte toiletten voor blanken en zwarten
Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op. Scheiding naar ras of scheiding naar voetbalclubvoorkeur zijn onvergelijkbare grootheden. Dat je het fysieke geweld afwijst, terecht, dat vind trouwens vrijwel iedereen die op dit topic gereageerd heeft.
Maar om de Apartheid van stal te halen voert me veel en veel te ver.
DE ZUID
Basisspeler
Berichten: 996
Lid geworden op: 02-12-2002 17:12
Locatie: 24 km van DKV

Bericht door DE ZUID »

Wees blij dat het bij Heerenveen nog kan. En als er dan toch een aantal mensen zijn die er problemen mee hebben, laat die dan hun verstand gebruiken.
Cross79
Wereldspeler
Geachte fanmasters, is dit nu nodig??
ONS 4 kanaal
ONS Sneek 4 - de slachters van Sneek????
Gebruikersavatar
Sahu
Selectiespeler
Berichten: 531
Lid geworden op: 02-12-2002 13:15
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Sahu »

He zuidje...Alles goed?
Long time ago!
http://www.3-angle.nl
Voor de leukste banen in Friesland..
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

COR schreef: Zijn shirt uit is wel het minste.
Hangt een beetje van de gespierdheid af, dat keur ik dan wel even okay... :P
Gebruikersavatar
F@N@TIC
Jeugdspeler
Berichten: 22
Lid geworden op: 02-12-2002 23:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Bericht door F@N@TIC »

Jaja, F@N@TIC leeft ook nog ;)

En ik kan het dan ook niet laten om even op dit onderwerp te reageren. In de tijd dat ik nog actief op het forum was, is hier volgens mij ook al eens over gesproken, en elk jaar weer zie ik op de fotoreportages van feanfans.nl dat er mensen in Ajax-shirts meereizen met de SCH-bussen naar de Arena...

Nu dus ook al het geval bij PSV - SC Heerenveen... Echt te triest voor woorden, en ik denk eerlijk gezegd dat dit ook alleen bij Heerenveen mogelijk is! Bij andere clubs zou die persoon door de busruiten naar buiten worden gegooid, maar dat is weer wat al te overdreven, en hier sta ik dus ook niet helemaal achter ;).

Wat me wel opvalt is dat Arnoud dit topic opent! Normaal is Arnoud altijd de vriendelijkheid zelve, en ik had hem in deze discussie eerlijk gezegd eerder aan de andere kant verwacht. Lijkt me duidelijk dat ik zijn mening volg: niet-SCH-fans moeten gewoon niet met de supportersbus meereizen!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Mag ik uit al het voorgaande de volgende conclusies trekken:

1 - in het algemeen keurt men het af dat supporters van de tegenpartij in shirt of met shawl van die tegenpartij meereizen met een Heerenveensupportersbus en/of plaatsnemen in het voor de supporters van Heerenveen bestemde uitvak;

2 - het gebruik van verbaal geweld, voorzover niet discriminerend of racistisch getint, tegen supporters die toch met uiterlijk vertoon van steun aan de tegenpartij in de bus of in het uitvak plaatsnemen, wordt in overgrote meerderheid geaccepteerd en door een kleine minderheid afgekeurd;

3 - het gebruik van lichamelijk geweld of het dreigen daarmee wordt door de overgrote meerderheid van het Forum afgekeurd en slecht door een geringe minderheid goedgekeurd;

4 - meereizende supporters van de tegenpartij die dit niet via uiterlijk vertoon kenbaar maken moeten het maar voor zich zelf weten maar doen er verstandig aan niet al te opzichtig te juichen bij doelpunten van de tegenpartij van Heerenveen;

5 - de meerderheid van de Forummers vindt dat het getolereerd moet worden dat kinderen tot een jaar of 15/16 reizend onder begeleiding van volwassenen een shirtje of shawl van de tegenpartij dragen, alhoewel het niet echt gewaardeerd zal worden;


6 - de meerderheid van de Forummers is van mening dat de supportersclub een soort "dresscode" verplicht zou moeten stellen opdat deze problemen zich niet meer voor zullen doen.

7 - een absolute minderheid van de Forummers is van mening dat alles toegestaan moet worden onder het mom van vrij-en blijheid;

Als deze conclusies juist zijn dan hoop ik van harte dat de supportersclub ook maatregelen zal nemen. En ik weet dat leden van het Bestuur regelmatige deze site bezoeken dus zijn ze geinformeerd.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Arnoud schreef:Mag ik uit al het voorgaande de volgende conclusies trekken:
Je mag alles hoor maar ik vind de conclusies erg voorbarig, niet representatief en derhalve ook totaal niet interessant. Op grond van die paar reacties hier kun je niet veel afleiden - het gaat niet om de meerderheid van de Forumleden - maar om de paar mensen die de moeite genomen hebben te reageren.

Misschien dat de supportersclub de discussie op die dag heeft meegekregen maar als dat niet zo is, zul je er gewoon mee moeten leven. Ik snap de ergernis heel goed maar de nogal agressieve stemming die er bij in sluipt, daar begrijp ik dan weer helemaal geen sikkepit van.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Je mag alles hoor maar ik vind de conclusies erg voorbarig, niet representatief en derhalve ook totaal niet interessant
Voorbarig ? Het topic begint duidelijk naar zijn einde te lopen en dan is het trekken van conclusies door degene die het topic gestart in mijn ogen alleszins gerechtvaardigd.
Niet representatief ? Omdat niet iedereen die het topic gelezen heeft er ook op gereageerd heeft ? Overigens is het Forum sowieso slechts representatief voor een niet-representatief deel van de Heerenveen-supporters
En totaal niet interessant ? Nou Jaap, dan reageer je toch niet.
Ik krijg steeds vaker het idee dat jij middenin een sollicitatieprocedure bij een BVO zit voor een functie van Perschef of id. Zo'n David Endt-baan. En dat je dus vooral de christelijke middenweg wilt bewandelen om goed over te komen. Terwijl je je in het stadion, en ik heb je meerdere keren meegemaakt, totaal anders gedraagt. En niet altijd even "christelijk". Sorry dat ik zo persoonlijk geworden ben, maar dat badinerende toontje van je ben ik even goed zat.
Gebruikersavatar
the rockII
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 17-12-2002 12:08
Locatie: Sneek

Bericht door the rockII »

Ook naar mijn mening horen stewards hier in te grijpen door te verzoeken de kledij aan te passen. Dit is vragen om problemen en deze kun je beter voor zijn.

Bij het eerstvolgende overleg van Nieuw Noord met de directie zal de supp. club ook aanwezig zijn. Goed moment dus dit punt op de agenda te zetten.
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Afgelopen week hebben we het punt ook naar voren gebracht. Wat ik begreep was de directie niet op de hoogte. De volgende keer zit ook de supportersclub bij het overleg en zullen we het dus inderdaad bespreken.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Om dan toch ook maar even te reageren op deze discussie, wil ik alleen maar even aangeven, dat ik me kan vinden in de conclusies die Arnoud hier uit trekt.

Waarbij ik even wil toevoegen dat ik agressief gedrag uiteraard af keur. Maar ik irriteer me ook aan mensen die zich wel ergeren aan mensen met een ander shirtje aan en er vervolgens nooit wat van zeggen. Trek je bek dan ook open en zeg er wat van. En natuurlijk kan dat best op een normale manier.

(en Arnoud, voor zulke berichten richting Jaap, kun je ook een pb´tje sturen)
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Ik kan me ook goed vinden in de conclussie.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Gebruikersavatar
Klaassie
Nieuw talent
Berichten: 122
Lid geworden op: 23-04-2003 23:14

Bericht door Klaassie »

Het zal wel aan mij liggen, maar dit vind ik dus echt bespottelijk. Ik kan me niet voorstellen dat bij FC Groningen iemand in een NAC-shirt (om maar iets te noemen) op de bus stapt om de wedstrijd NAC-Groningen te volgen in het uitvak als NAC-supporter. Er is maar één oplossing Feanfans: Alleen leden toestaan, of zoals bij FC Groningen... voor de fantour (zoals dit bij ons heet) kunnen alleen supporters een omwisselbiljet aanschaffen bij de Ticketbox met een (Seizoens)ClubCard. Vervolgens is er in de bus een ID-check om te kijken of alles klopt.
Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

Ja, maar als je het hebben van een seizoens- of clubcard verplicht gaat stellen om kaartjes voor uitwedstrijden te kopen, hebben al die mensen die nu op de wachtlijst staan en wel uitwedstrijden bezoeken wel mooi pech.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Klaassie schreef:Het zal wel aan mij liggen, maar dit vind ik dus echt bespottelijk. Ik kan me niet voorstellen dat bij FC Groningen iemand in een NAC-shirt (om maar iets te noemen) op de bus stapt om de wedstrijd NAC-Groningen te volgen in het uitvak als NAC-supporter. Er is maar één oplossing Feanfans: Alleen leden toestaan, of zoals bij FC Groningen... voor de fantour (zoals dit bij ons heet) kunnen alleen supporters een omwisselbiljet aanschaffen bij de Ticketbox met een (Seizoens)ClubCard. Vervolgens is er in de bus een ID-check om te kijken of alles klopt.
Het klote ervan is Klaasie, dat deze meneer met thuiswedstrijden een scc heeft, en dus lid is.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

Romy schreef:Ja, maar als je het hebben van een seizoens- of clubcard verplicht gaat stellen om kaartjes voor uitwedstrijden te kopen, hebben al die mensen die nu op de wachtlijst staan en wel uitwedstrijden bezoeken wel mooi pech.
nee hoor, je kan gewoon een club-card aanvragen, en dan kan je gewoon naar binnen!
Ladies and gentleman: We've got him!
Gebruikersavatar
Noord
Bankzitter
Berichten: 235
Lid geworden op: 02-12-2002 12:44
Locatie: Heerenveen

Bericht door Noord »

Romy schreef:Ja, maar als je het hebben van een seizoens- of clubcard verplicht gaat stellen om kaartjes voor uitwedstrijden te kopen, hebben al die mensen die nu op de wachtlijst staan en wel uitwedstrijden bezoeken wel mooi pech.
Nog nooit naar een uitwedstrijd geweest? Het is namelijk al verplicht... :roll:
Plaats reactie