Moet je dit nou wel toestaan ?

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Romy
Nieuw talent
Berichten: 108
Lid geworden op: 10-08-2003 14:35
Locatie: Stockholm

Bericht door Romy »

:oops: Shame on me, ik dacht dat een clubcard hetzelfde was als een seizoenskaart :oops:
taz
Nieuw talent
Berichten: 121
Lid geworden op: 02-12-2002 14:40
Locatie: near Drachten
Contacteer:

Bericht door taz »

Ik vind dat deze meneer duidelijk over de grens is gegaan. Wanneer hij nou in neutrale kleding naar de wedstrijd was gegaan, had ik er nog mee kunnen leven, maar dit gaat gewoon te ver. Misschien vertaald hij het als 'clubliefde' dat je zelfs in een vak vol supporters van de tegenstander voor je club staat, maar heb blijft provocerend. Hij solliciteert uitdrukkelijk naar problemen, anders doe je zoiets niet. Het is echt niet verplicht om de clubkleuren te dragen, op deze manier roept ie het het onheil over zichzelf af. Het verbaast me dat er niets gebeurt is. Én dat de club (stewards) niet opgetreden zijn. Door mensen zoals hij ontstaan er alleen maar problemen, terwijl die waakhonden (sorry mikathebest:urgs: ) er toch voor zijn om die te voorkomen. Hem vriendelijk verzoeken zijn shirt uit te trekken kan toch niet zo'n grote moeite geweest zijn.... :erm:

Maar goed, de volgende keer zulke mensen aanpakken; uittrekken die kle(u)ren of uitstappen. That's it.
..Nothing but fame; our club is HEERENVEEN!
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Arnoud schreef: Voorbarig ? Het topic begint duidelijk naar zijn einde te lopen en dan is het trekken van conclusies door degene die het topic gestart in mijn ogen alleszins gerechtvaardigd.
Niet representatief ? Omdat niet iedereen die het topic gelezen heeft er ook op gereageerd heeft ? Overigens is het Forum sowieso slechts representatief voor een niet-representatief deel van de Heerenveen-supporters
En totaal niet interessant ? Nou Jaap, dan reageer je toch niet.
Ik krijg steeds vaker het idee dat jij middenin een sollicitatieprocedure bij een BVO zit voor een functie van Perschef of id. Zo'n David Endt-baan. En dat je dus vooral de christelijke middenweg wilt bewandelen om goed over te komen. Terwijl je je in het stadion, en ik heb je meerdere keren meegemaakt, totaal anders gedraagt. En niet altijd even "christelijk". Sorry dat ik zo persoonlijk geworden ben, maar dat badinerende toontje van je ben ik even goed zat.
Ik lees deze reactie nu pas, daarom deed je zo kortaf gisteravond 8)

Ik wil graag Japie Endt worden inderdaad, nee hoor, alsjeblieft.

Maar denigrerend was het niet bedoeld, excuses als dat zo over is gekomen en ik zie mezelf ook niet bepaald als iemand van de middenweg maar vind wel dat het goed is te streven naar goede oplossingen. En dat vind ik in deze kwestie ook. Ik zou het prima vinden als stewards deze man nogal dwingend zouden vragen zijn shirt uit te trekken maar ik vind het niet zo verstandig zo'n man in het stadion of daarbuiten te attaqueren door middel van schelden of dreiging. Daar hoef je niet christelijk voor te zijn, lijkt me, want dat ben ik tenslotte ook niet.
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

Ik had deze thread nog niet eens gezien. Afgaande op het eerste bericht kan ik zeggen dat ik me bij de vraag van Arnoud kan aasluiten. Is het wel zo kies om dit te doen? Ik erger me er persoonlijk ook dood aan. Met kinderen heb ik niet zo veel moeite. Er wordt wel eens een sneertje uitgedeeld maar volwassen personen met een shirt van de tegenstander van die wedstrijd hoort niet thuis in de supportersbus en het uitvak.

Meteen naar huis sturen en om laten kleden.

Cross heeft met zijn actie meteen duidelijk gemaakt dat het omwissel systeem niet deugt. De PSV supporter heeft met zijn actie ook duidelijk gemaakt dat het dus andersom ook niet klopt. Er kunnen PSV supporters in het uitvak terecht komen. En al zou hij een seizoenskaart voor het Abe Lenstra stadion hebben dan nog hoor je niet thuis in het vak als je je niet als Heerenveenfan gedraagt.

Ik heb met Gea van de supp. club gebeld en ze gaan dit eens aandachtig lezen. Veel wijsheid gewenst.
Sammygoal schreef:
Verder is het schandalig dat een liefhebber van een andere club een plaats inneemt van een trouwe supporter Gonzo. Die niet mee kon, omdat er geen plek meer was in de bus. Natuurlijk weet ik dat je dan eerder moet opgeven, maar als je zo'n gozer in de bus zitten dan is dat erg wrang.
Dat is echt ziek! Ter plekke afvoeren. Desnoods door het dak! Gonzo weigeren en zo'n gast wel vervoeren?
Wéér uit!!!!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Gonzo weigeren en zo'n gast wel vervoeren?
Op zich helemaal mee eens. Maar Gonzo moet dan wel zorgen dat hij zich op tijd aanmeldt... :huh:
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Misschien had die beste man het shirt wel aangetrokken, om zo herkenbaar te zijn voor zijn thuisblijvende kinderen die de beelden op tv zagen.

Ik weet nog dat Forza en ik vorig jaar aanwezig waren bij de wedstrijd RBC-sc Heerenveen in Roosendaal, en kaartjes hadden voor het RBC vak, omdat er geen kaarten voor het uitvak meer te verkrijgen waren. Bij aankomst in Roosendaal werd ons geadviseerd om de sc-Heerenveen sjaaltjes terug te leggen in de auto, of om in het uitvak plaats te nemen :shock: Optie 1 (de sjaaltjes in de auto) was geen optie, dus kozen we voor de 2de optie nl. het uitvak. (geweldige hamburgers daar of niet soms sammygoal :wink: ) Maar voor hetzelfde geld hadden we dus gewoon met sc Heerenveen sjaaltjes in het vak van de RBC supporters gezeten. (en dat was dan wel weer ongeloofeloos stoer geweest! :mrgreen: )

Wat mij betreft moet iedereen zelf weten welke kleding hij/zij draagt (ik zat overigens afgelopen seizoen ook bij Vitesse tussen de vitesse bobo's in mijn sc-Heerenveenshirtje) zolang het hart maar op de juiste plek zit!
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Giser in de rust liepen we bij van 2 langs, tot mijn grote verbazing stond onze psv vriend op rij 1 met een Heerenveenshirt aan, heb hem dan ook even toegesproken dat hij een klootzak was.
Lang leve het censuur
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

heb hem dan ook even toegesproken dat hij een klootzak was.
Was? Is!
Alleen jij kunt het trouwens zo mooi zeggen hè.
Die kerel levenslang een stadionverbod geven!
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Ik was niet van plan om op de post van Peter (oftewel Cross79 - maar vanaf vandaag zal ik hem gewoon bij z'n voornaam noemen) te reageren, want ik vons 'm te dom voor woorden, maar nu Roelof het wel doet en op een manier waarvan ik zeg : hè ?? hierbij dan toch een reactie.
Ik vind het persoonlijk absurd wat Peter gedaan heeft. Om de man, die nu getooid in een Heerenveen-shirt (weliswaar met de naam Samardzic, maar nou ja), uit te maken voor klootzak, slaat natuurlijk helemaal nergens op. Toen de man in z 'n PSV-shirtje rondliep riep hij het onheil over zichzelf af (is mijn mening), maar gisteren was dat niet het geval.
Ik vraag me dus af of Roelof wel begrepen heeft dat de man nu geen PSV-shirtje aan had. Want anders begrijp ik niets van zijn reactie.
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Ik ben het met je eens Arnoud maar ik ging er vanuit dat Roelof zijn reactie nogal cynisch bedoelde, maar misschien heb ik het mis :?:
montana
Invaller
Berichten: 477
Lid geworden op: 03-05-2003 17:46
Locatie: 015

Bericht door montana »

ik vind dat je om dit soort opmerkingen vraagt als je op het ene moment met een psv-shirt loopt en op het andere moment het een heerenvee-shirt..... maarja dat is mijn mening
Beetle
Superster
Berichten: 3040
Lid geworden op: 05-12-2002 16:42
Locatie: Cyberspace
Contacteer:

Bericht door Beetle »

(pl)euro schreef:
(ik zat overigens afgelopen seizoen ook bij Vitesse tussen de vitesse bobo's in mijn sc-Heerenveenshirtje)
Dat zijn dan ook ongelofelijke hooligans.... Die doen je niets, anders valt de vis van hun toast af. :mrgreen:

Had niet gehoeven, Cross. Ik vind het iets voor het moment zelf. Als het gebeurt bij het instappen zelf. Na zoveel tijd vind ik het niet nodig om zo te reageren. Het is andere koek als we op het punt staan in te stappen maar na bijna twee weken... Beetje overdreven.
Wéér uit!!!!
Gebruikersavatar
(pl)euro
Basisspeler
Berichten: 784
Lid geworden op: 02-12-2002 15:46
Locatie: En la playa

Bericht door (pl)euro »

Beetle schreef:
Dat zijn dan ook ongelofelijke hooligans.... Die doen je niets, anders valt de vis van hun toast af. :mrgreen:
Ik heb geen vis op toast kunnen ontdekken :wink: , maar het gaat hier even om het principe. Tenslotte was ik op uitnodiging van vitesse supporters bij de wedstrijd aanwezig, maar liet wel zien welke ploeg mijn sympathie meekreeg. Moet je per definitie een hooligan zijn om je daaraan te storen of om daarop in te grijpen? Als die man in zijn psv shirtje wil lopen moet hij dat helemaal zelf weten...... we steken cross zijn huis toch ook niet in de fik, vanwege zijn sympathie voor ajakkes :mrgreen: :mrgreen:
en op de achtste dag zei God..okey murphey, nu is het jouw beurt
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het verschil Sam is dat wij reisden met een Heerenveen-supportersbus en gedwongen plaats namen in een vak uitsluitend bestemd voor Heerenveen-supporters.
Ik heb ook meerdere malen rondgelopen in de Feyenoord-bestuurskamer met een Heerenveenshawltje om maar dat is een volledig andere situatie.
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Ik maakte niet uit Roelof's verhaal op dat het geheel cynisch bedoeld was, Jaap, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Aan Roelof duidelijkheid te scheppen.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ik bedoelde het in zoverre cynisch, door te stellen dat ik het oke vind dat Peter er wat van zegt, maar dat het dan meteen met dreigementen en schelden gepaard gaat, gaat weer wat ver. En een levenslang stadionverbod bedoelde ik uiteraard geheel cynisch.

Maar het feit dat hij nu in een Heerenveenshirt rondloopt, maakt mij nog meer verbaasd dan ik al was. Ik begrijp uit jouw woorden, Arnoud, dat je het nu wel oke vindt? Dat vind ik nu namelijk nou juist niet. Ik vind het zielig als je de ene keer een PSV shirt aan doet en dan de volgende week weer je scH shirtje aantrekt. Maar dat is subjectief en dus niet per definitie fout. Fout is het wel als je een PSV shirt aandoet in een Heerenveens uitvak. Ik ben het er wel mee eens, dat een ieder voor zichzelf moet weten of hij voor PSV is en daarnaast ook voor Heerenveen. al vind ik dat nog zo achterlijk.
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

we steken cross zijn huis toch ook niet in de fik, vanwege zijn sympathie voor ajakk
Dat is heel wat anders, ik uit dat heel anders dan deze meneer dat heeft gedaan.
Als ik het zou uiten(wat ik niet doe) ging ik op eigen Vervoer naar de ArenA en deed ik een shirt aan.
Maar dat ik deze man een lul cq klootzak vind is gewoon omdat hij een heel jaar in Heerenveenshirt loopt en vervolgens een psv shirt aandoet in het Heerenveenvak, ik walg ervan.
Lang leve het censuur
Gebruikersavatar
Arnoud
Wereldspeler
Berichten: 1660
Lid geworden op: 02-12-2002 20:04
Locatie: aan De Fluezen

Bericht door Arnoud »

Het is zo 'beetje off-topic, maar nog even over de bewuste figuur. Het moge duidelijk zijn dat zijn prioriteiten als volgt liggen:
1 - PSV Eindhoven
2 - sc Heerenveen

Aangezien Eindhoven kennelijk voor hem te ver is om naar toe te gaan, en hij Heerenveen als 2de club heeft, schaft hij zich een seizoenskaart aan, steekt hij zich in een Heerenveen-shirt en gaat alle 2 weken naar het ALS. En als ik me niet vergis gaat hij ook nog wel eens naar een uitwedstrijd (in Heerenveen-shirt)
Moet hij allemaal zelf weten. Heb ik geen moeite mee en een normaal denkend mens zou daar ook geen moeite mee moeten hebben.Of je het kunt waarderen cq. begrijpen is natuurlijk een heel andere zaak.
Maar om dan 2 weken later de betreffende man nog even in het ALS voor klootzak uit te maken vind ik zielig. Peter had zeker deze keer z'n moeder niet meegenomen, want anders had hij zich wel weten te gedragen........ :mrgreen:
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

Cross79 schreef: Dat is heel wat anders, ik uit dat heel anders dan deze meneer dat heeft gedaan.
Als ik het zou uiten(wat ik niet doe) ging ik op eigen Vervoer naar de ArenA en deed ik een shirt aan.
Maar dat ik deze man een lul cq klootzak vind is gewoon omdat hij een heel jaar in Heerenveenshirt loopt en vervolgens een psv shirt aandoet in het Heerenveenvak, ik walg ervan.
Ik had je toch iets slimmer gedacht dan dat je hier nu trots rond gaat bazuinen dat je de man hebt uitgescholden. Wat schiet je daar nou mee op behalve dat je aan de vooroordelen over jezelf voldoet?
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

In het nieuwe promotie magazine wordt melding gemaakt van het feit dat er een Heerenveen 'dresscode' is wat betekent dat mensen die meer sympathie hebben voor de tegenstander en dit ook uitdragen, maar een kaartje moeten kopen voor een ander vak (ze hebben het hele stadion tot hun beschikking) en op eigen vervoer heen moeten gaan.

Hulde!!
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Als het maar even aangekaart wordt...! :mrgreen:
Cross79
Wereldspeler
Berichten: 1463
Lid geworden op: 02-12-2002 17:38
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Bericht door Cross79 »

Bedankt NN :upto:
Lang leve het censuur
Plaats reactie