Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

Berichtdoor gwgwgw » 23-03-2017 11:47

(stel) 3.000 kaartjes x € 25,00 = € 75.000

Je weet dat dit overlast / ongemak met zich mee brengt, maar geeft er geen aandacht aan. Je weet dat je eigen aanhang alles slikt en laat de boel op zijn beloop in de hoop dat er niets groots gebeurd. Na afloop toon je begrip voor de ontevredenheid van je eigen supporters en zeg dat je geen idee hebt hoe dit kon. Zeg dat we dit niet moeten willen met zijn allen, geef aan onderzoek te doen en geef aan te gaankijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Over 2 weken is overgewaaid en praat niemand hier meer over, maar die € 75.000 staat voor de rest van dit seizoen.

En volgend seizoen; niets veranderd.
gwgwgw
Selectiespeler

Berichtdoor hhage » 23-03-2017 14:17

gwgwgw schreef:(stel) 3.000 kaartjes x € 25,00 = € 75.000

Je weet dat dit overlast / ongemak met zich mee brengt, maar geeft er geen aandacht aan. Je weet dat je eigen aanhang alles slikt en laat de boel op zijn beloop in de hoop dat er niets groots gebeurd. Na afloop toon je begrip voor de ontevredenheid van je eigen supporters en zeg dat je geen idee hebt hoe dit kon. Zeg dat we dit niet moeten willen met zijn allen, geef aan onderzoek te doen en geef aan te gaankijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.

Over 2 weken is overgewaaid en praat niemand hier meer over, maar die € 75.000 staat voor de rest van dit seizoen.

En volgend seizoen; niets veranderd.

Of je verkoopt geen losse kaartjes bij zulke wedstrijd mis je deze 75.000 euro,maar worden er wel meer seizoenkaarten verkocht omdat dat dan de enge manier is om zulke wedstrijden te zien,stel een seizoenkaart kost gemiddeld 250 euro dan hoef je maar 300 extra te verkopen om aan die 75.000 euro te komen.
hhage
Selectiespeler

Berichtdoor SCHtid » 23-03-2017 17:02

Vind dat idee van hhage niet slecht! Tevens hoef je dan ook minder te investeren in politie etc. voor de veiligheid. En je hebt meer tevreden seizoenskaarthouders omdat die geen last meer hebben van de uitsupporters. Oftewel een winwin situatie
SCHtid
Nieuw talent

Berichtdoor Smitte » 23-03-2017 18:41

Je mist dan het geld ook in andere wedstrijden (Ajax, Groningen, ..) waar je geen losse kaartverkoop voor zou hebben. Je moet dus meer dan 300 kaarten verkopen..
Smitte
Basisspeler

Berichtdoor Livid » 24-03-2017 07:25

hhage schreef:Of je verkoopt geen losse kaartjes bij zulke wedstrijd mis je deze 75.000 euro,maar worden er wel meer seizoenkaarten verkocht omdat dat dan de enge manier is om zulke wedstrijden te zien,stel een seizoenkaart kost gemiddeld 250 euro dan hoef je maar 300 extra te verkopen om aan die 75.000 euro te komen.

In beginsel lost dit het probleem op. Er vanuit gaande dat ze Feyenoorders maar al te graag verwelkomt vanuit financieel perspectief betwijfel ik. Ik denk dat Heerenveen hier gewoon geen grip op heeft en als ze het konden voorkomen die 75 000 maar al te graag hadden laten gaan. Als we het dan toch naar het financiële plaatje kijken, is jouw oplossing veel te simpel beredeneerd natuurlijk.

Wie zegt dat er zoveel supporters zijn die door één (of 3 als je 050 en 020 meerekent) wedstrijd(en) ineens overtuigd zijn om een seizoenskaart te kopen? Stel, je verkoopt er volgend jaar 300 meer. Wie zegt dat die 300 dan voortkomen uit deze maatregel? En is het financieel wel interessant over de lange termijn? Ik zie het persoonlijk namelijk nietzitten om het stadion nog leger te laten worden terwijl je door zulke wedstrijden juist nieuwe mensen naar het stadion trekt die je dan weer kunt "winnen".

Hoe los je het wel op? Identificeren om het grote deel er tussenuit de vissen bij binnenkomst. Wiens CC niet overeenkomt met ID laten we niet binnen. Je mag maar één clubcard, dus die andere staat op een valse naam. Dan heb je nog supporters die via sponsorplekken binnenkomen. Daarvoor zou ik vanuit de club sponsoren ontmoedigen om hun plekken weg te geven aan Feyenoord supporters. En wie weet binnen te komen en zich niet kan gedragen helpen we een handje om het stadion te verlaten.
Livid
Nieuw talent

Berichtdoor Mackan68 » 24-05-2017 14:22

sc Geverifieerd account @scHeerenveen 6 min.6 minuten geleden
Stewards gezocht: Ben jij de nieuwe steward bij sc Heerenveen? Kijk voor meer informatie op https://www.randstad.nl/vacatures/10532 ... filter=nee … en solliciteer online.

De club op twitter. Als je de geluiden mag geloven volgend seizoen minder verkochte seizoenkaarten maar meer stewards. Of zouden daarvan ook nogal wat de club vaarwel zeggen :?:
Handelen Hamstra! Op naar een betere 2e helft!
Mackan68
Superster

Berichtdoor Bubbe » 24-05-2017 21:35

Mackan68 schreef:De club op twitter. Als je de geluiden mag geloven volgend seizoen minder verkochte seizoenkaarten maar meer stewards. Of zouden daarvan ook nogal wat de club vaarwel zeggen :?:

Impliceert deze vacature dat er meer stewards bij komen dan of dat er wellicht ook stewards stoppen?
Bubbe
Beheerder

Berichtdoor Mackan68 » 25-05-2017 12:08

Bubbe schreef:
Impliceert deze vacature dat er meer stewards bij komen dan of dat er wellicht ook stewards stoppen?

Je herhaalt de vraag die ik ook al stel. Ik kan me niet voorstellen dat er meer stewards nodig zijn bij minder supporters.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Voetballeerproces » 27-05-2017 17:29

Mackan68 schreef:Je herhaalt de vraag die ik ook al stel. Ik kan me niet voorstellen dat er meer stewards nodig zijn bij minder supporters.
De club is elk jaar op zoek naar stewards
Voetballeerproces
Nieuw talent

Berichtdoor fuotbalgek » 28-05-2017 08:07

Als je af en toe even om je heen hebt gekeken bij sommige wedstrijden afgelopen seizoen lijkt het me duidelijk dat de clubs stewards zoekt én dan een groeiend aantal stewards er wel klaar mee zijn. Wie gaat er nog vrijwillig tussen in staan?
fuotbalgek
Superster

Berichtdoor BK2007 » 28-05-2017 10:07

Tsja, al die uitsupporters in de thuisvakken.
Lekker voor een steward daarmee te dealen. Het lijkt me nu een topprioriteit voor Eijsenga daar iets op te verzinnen.
Her is voor mij een topergernis en velen met mij. Zo moeilijk moet dat niet zijn lijkt mij iets te bedenken. Je ziet toch bij de toegangspoorten voor een wedstrijd toch wel wat er binnenkomt ?
Du pain, du vin, du Sc-heerenvain.
BK2007
Superster

Berichtdoor du longhi » 27-09-2017 14:04

Statement van de club op de clubsite i.v.m. uitsupporters van Ajax in de thuisvakken.
du longhi
Selectiespeler

Berichtdoor Satyr » 27-09-2017 14:39

Zet eens een peloton ME klaar, ipv die arme stewards bloot te stellen aan die snuivers.
Satyr
Superster

Berichtdoor pes5 » 27-09-2017 15:14

Uitstekend statement van de club. Raddraaiers horen hier niet. Je moet je altijd veilig voelen in je eigen stadion. Uiteraard geen enkel probleem met aanhangers van Ajax die zich wel gewoon gedragen en bijvoorbeeld in de regio wonen en nu met hun zoontje Ajax willen zien spelen.

Daarnaast vind ik ook dat provocaties van eigen fans moeten worden aangepakt.
pes5
Superster

Berichtdoor Frisian Viking » 27-09-2017 15:31

pes5 schreef:Uitstekend statement van de club. Raddraaiers horen hier niet. Je moet je altijd veilig voelen in je eigen stadion. Uiteraard geen enkel probleem met aanhangers van Ajax die zich wel gewoon gedragen en bijvoorbeeld in de regio wonen en nu met hun zoontje Ajax willen zien spelen.

Daarnaast vind ik ook dat provocaties van eigen fans moeten worden aangepakt.

Helemaal eens met het verhaal hierboven. Wel benieuwd hoe dit door stewards gehandhaafd kan worden.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor pes5 » 27-09-2017 16:17

Ze krijgen hulp van externe krachten.
pes5
Superster

Berichtdoor De Paling » 01-10-2017 15:31

De maatregelen zijn als volgt:
A. Meer inzet van beveiliging en stewards rondom het gastenvak
B. Actief aanspreken en optreden
C. Meer mogelijkheden voor supporters van sc Heerenveen
D. Vroege start van de kaartverkoop
E. Clubkaart aanvragen 'in de wacht'

Die maatregelen helpen weinig als je niet durft te handhaven. Stonden weer 2 behoorlijk grote groepen aan beide kant van het uitvak. En met uitvak bedoel ik die in de hoek, niet die in het midden op de hoofdtribune. Man, man, man wat moeten die sponsors zich schamen.

Jammer dat de club op dit gebied zo laf is en er niets aan durft te doen behalve die schijnmaatregelen.
De Paling
Bankzitter

Berichtdoor Sfeer » 01-10-2017 15:32

Mannetje of 30/40 F-side youth (20 - 25 jaar) naast het uitvak duidelijk aanwezig. Stewards liepen er heen maar durfden niet in te grijpen. Niet zo gek als je ziet wat die stewards en security uitstralen.

Moet ook zeggen dat het sneu is om 2 minderjarige jochies noord af te jagen, ga dan naar vak 22/23 toe.
Let's go fucking mental.
Sfeer
Nieuw talent

Berichtdoor FeanYme » 19-03-2018 08:03

Toch nog een ergenis gevonden; de muziek voor de wedstrijd en tijdens de rust.

Altijd dezelfde liedjes die worden gebruikt, en soms ook wel in dezelfde volgorde.
Vaak als de spelers het veld opkomen voor de warming-up weet je dat Timmy Trumpet - Party Till We Die erop komt.

Er zit gewoon geen diversiteit in de muziek, en dat vind ik gewoon jammer.
Abe Lenstra Stadion is my second home.
FeanYme
Selectiespeler

Berichtdoor Wizard » 20-03-2018 13:51

Sfeer schreef:Mannetje of 30/40 F-side youth (20 - 25 jaar) naast het uitvak duidelijk aanwezig. Stewards liepen er heen maar durfden niet in te grijpen. Niet zo gek als je ziet wat die stewards en security uitstralen..

Niet zo gek als elke stagiair van 16 en 65 kg een 'v-tje' mag dragen in het stadion.
Enfin, ik hoorde het en vind het ook een ergernis. De club heeft hier naar buiten toe duidelijk stelling in genomen, maar weigert haar beleid te handhaven.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor TORCIDA » 21-03-2018 08:26

je reageert op een bericht van een halfjaar oud, wat heb je dan wanneer gehoord wizard?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Mackan68 » 21-03-2018 08:34

Wizard schreef:Niet zo gek als elke stagiair van 16 en 65 kg een 'v-tje' mag dragen in het stadion.
Enfin, ik hoorde het en vind het ook een ergernis. De club heeft hier naar buiten toe duidelijk stelling in genomen, maar weigert haar beleid te handhaven.

De rol die het thuispubliek hierin speelt werd door Eisenga tijdens de Q&A aangehaald. Wij als supporters moeten er maar voor zorgen dat die kaarten de deur uit gaan zodat de club er geen uitsupporters op kan of hoeft te zetten. Neigt wat mij betreft naar afschuiven van verantwoordelijkheid.
Mackan68
Superster

Berichtdoor Wizard » 21-03-2018 21:58

TORCIDA schreef:je reageert op een bericht van een halfjaar oud, wat heb je dan wanneer gehoord wizard?

Dat klopt. Dat er wederom een stuk of 20-30 uitsupporters (FC Utrecht) in het thuisvak naast het uitvak zaten en daar voor onrust en ellende zorgden. De stewards gaven waarschuwingen, maar daar werd geen gehoor aan gegeven. Vervolgens durfden de stewards niet in te grijpen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor TORCIDA » 22-03-2018 09:21

anderen later wel, in de gracht
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Wizard » 22-03-2018 15:03

TORCIDA schreef:anderen later wel, in de gracht

Dat hoorde ik ook. Echter de club heeft vorig jaar al een duidelijk statement inzake dit gebeuren gemaakt. Helaas moeten onze eigen supporters dat statement dan uitvoeren. Feitelijk zouden de stewards / personeel sc Heerenveen deze supporters in de thuisvakken moeten verwijderen en wellicht een stadionverbod uitdelen.
Wizard
Beheerder

Berichtdoor Sfeer » 18-04-2018 17:50

Nu al diverse berichten van betrouwbare bronnen dat er heel veel Feyenoorders op de tribune komen te zitten. En dit zijn niet 'pet en sjaal' fans maar een ander slag volk.

Dat terwijl Heerenveen nu extra maatregelen heeft getroffen bij de kaartverkoop.
Let's go fucking mental.
Sfeer
Nieuw talent

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-04-2018 18:57

Het is elk jaar hetzelfde liedje met dat volk. We hebben wel een voordeel dit jaar dat er bij Feyenoord niks meer op het spel staat. Of ze nu winnen of verliezen, ze worden 4e en hopelijk werkt dat in ons voordeel. We hebben ze paar jaar geleden de voorronde Champions League bezorgd, mogen ze ons nu wel wat teruggeven
Feanfan 1
Superster

Berichtdoor Joucke » 18-04-2018 19:47

Sfeer schreef:Nu al diverse berichten van betrouwbare bronnen dat er heel veel Feyenoorders op de tribune komen te zitten. En dit zijn niet 'pet en sjaal' fans maar een ander slag volk.

Dat terwijl Heerenveen nu extra maatregelen heeft getroffen bij de kaartverkoop.

Hoe komen ze dan om die maatregelen heen, weet je dat ook?
Joucke
Basisspeler

Berichtdoor Sfeer » 18-04-2018 19:59

Joucke schreef:Hoe komen ze dan om die maatregelen heen, weet je dat ook?

Hoofdtribune met name door sponsoren en zuid en oost heb ik werkelijk geen idee. Bevriende seizoenskaarthouders?
Let's go fucking mental.
Sfeer
Nieuw talent

Berichtdoor Appie_M » 18-04-2018 20:10

Simpel. Ze komen via via aan nummers van seizoenskaarthouders van Heerenveen, vaak naieve jonge jongens. Die appen ze vervolgens allemaal met de vraag of ze 20/30/40 kaarten kunnen regelen en als ze dat maar vaak genoeg proberen hebben ze uiteindelijk wel een keer beet. Dat, en Marktplaats/Viagogo etc.

Die jongens willen koste wat kost op de thuisvakken staan en wat wij daar van vinden interesseert ze niet. Het risico op geweld nemen ze niet alleen maar voor lief, sterker nog dat vinden ze juist mooi. Dat ze dan zoals laatst in Tilburg het risico lopen om eens in de gracht gebonjourd te worden dat is het risico wat ze nemen. Gebeurt dat, dan komen ze de volgende keer weer terug.

Je voorkomt toch niet dat ze binnenkomen, dus zul je je erop moeten richten om ze onder controle te houden zodra ze binnen zijn. Onze stewards kunnen ze niet aan, dus zul je externe beveiliging moeten inhuren. De vraag is wat je gaat doen als die jongens niet luisteren naar bevelen. Wil je ze dan door een enorme groep gespierde beveiligers met buitenproportioneel geweld van de tribunes af knuppelen? Dan raken de wat minder geharde supporters en kinderen daarvan onder de indruk met als risico dat hun wedstrijdbezoek vergald wordt.

Een duivels dillema.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Appie_M
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Sfeer & supporters