Ergernissen in het Abe Lenstra Stadion

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

TORCIDA schreef:Daarom drink ik een biertje Joucke, ipv een sigaret
Ik drink ook geen sigaretten hoor ;-)
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Wat ik nog wel kwijt wil is dat ik het met Joucke helemaal eens ben dat wanneer het ALS rookvrij zou worden, hij zijn seizoenskaart niet meer zou verlengen.
Zeer begrijpelijk! Gewoon blijven doorroken Joucke. Had de gezondheidsindustrie maar 100 jaar eerder beter onderzoek moeten doen!
Miereneukert!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Ik heb geen idee of je aan het trollen bent paparazzi, maar ook ik vond het niet bijdragen aan een discussie. Iedereen kan wel wat roepen, maar uitleggen wat je bedoelt wanneer je niet begrepen wordt is een tweede. Of überhaupt met argumenten komen natuurlijk.

Tuurlijk, een forum blijft een platform voor het ventileren van meningen. Maar wanneer je je mening alleen maar kunt beargumenteren met "dat vind ik nu eenmaal", is het lastig discussiëren. Daarom probeer ik mijn betoog te voorzien van argumenten, op basis waarvan ik tot een mening gekomen ben. Mocht iemand die argumenten kunnen weerleggen, dan is het best mogelijk dat die mening verandert, zo werkt het in mijn ogen nu eenmaal.

Mbt je opmerking over de cijfers die ik deel (dat dat TORCIDA niet zou boeien), ik heb eerder getwijfeld om de data te delen, hoewel ik het hier wel vond passen. Juist de discussie met torcida is me positief opgevallen in dit onderwerp. Een heleboel mensen roepen "het is asociaal en je stelt je aan", hij neemt juist de moeite om op dingen die ik zeg in te gaan. Dus krijgt 'ie ook normaal beargumenteerd antwoord :)
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Maar jouw opmerking had de gezondheidsindustrie 100 jaar geleden maar beter onderzoek moeten doen, jij weet ook wel dat als die er al was, vast wel, ze toen nog niet over de de kennis en middelen beschikten om aan te tonen dat het zo slecht was.
In dit geval is men door schade wijzer geworden. En dat kan niet de reden zijn om dan maar niet te zeggen, verbied het roken maar of leg beperkingen op. Ik gun iedereen z'n rokertje hoor, heb zelf ook wel s eentje opgestoken, maar ik snap gewoon wel de overlast van het roken in het stadion omdat ik soms ook in de walmen van een ander sta. Als niet roker is dat gewoon niet fijn, fris of wat dan ook. En dan zijn er wellicht ook mensen die er om gezondsheidsreden last van hebben en wat er bij mij niet in gast dat iemand zijn genot , overlast of gezondheidsproblemen kan opleveren in bv het Stadion, dan vraag ik mij echt af of je niet even 2 uurtjes niet kunt roken.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Interessante discussie.

Mag zelf graag een sigaretje opsteken in het stadion, tijdens de wedstrijd, maar na de berichtgeving van de club doe ik dat nu in de pauze in de omloop. Zou men het helemaal verbieden hebben ze mijn veto overigens. Snap best dat de rooklucht schadelijk en vies is voor andere mensen. Gewoon een kwestie van aanpassen in mijn optiek. Niets mis mee, want begrijpelijk. Zo denk ik erover.

Echter, snap ik ook best dat er rokers zijn die de steeds verdere begrenzingen op het roken als vervelend ervaren. Het blijft een lastig issue.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Crash schreef:Interessante discussie.

Mag zelf graag een sigaretje opsteken in het stadion, tijdens de wedstrijd, maar na de berichtgeving van de club doe ik dat nu in de pauze in de omloop. Zou men het helemaal verbieden hebben ze mijn veto overigens. Snap best dat de rooklucht schadelijk en vies is voor andere mensen. Gewoon een kwestie van aanpassen in mijn optiek. Niets mis mee, want begrijpelijk. Zo denk ik erover.

Echter, snap ik ook best dat er rokers zijn die de steeds verdere begrenzingen op het roken als vervelend ervaren. Het blijft een lastig issue.
Veto is juist dat jij gaat proberen het verbod tegenhouden. Dat komt niet overeen met de rest van je post ;-)
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Je hebt gelijk. Toestemming dus. :mrgreen:
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Rook is niet prettig om je heen als je zelf geen roker bent dat staat buiten kijf. Echter, als je het ALS rookvrij zou maken verlies je een hoop supporters. Mogelijk ook nieuwe aanwas.
Maar voornamelijk mensen die al jaren bij de club komen.
Het is een kwestie van kiezen of delen, maar de club zou zichzelf hierdoor weleens flink in de vingers kunnen snijden mochten ze een algeheel verbod opleggen. Nogmaals, ik ben zelf ook geen roker maar kan me frustratie wel voorstellen van mensen die hier de dupe van zouden worden.
Miereneukert!
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Gewoon een apart rokersvak maken. Wil je roken, ga je daar zitten.
Heerenveen fan in Leiden
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Jazz schreef:Gewoon een apart rokersvak maken. Wil je roken, ga je daar zitten.
De meest logische oplossing inderdaad!
Miereneukert!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Mooi. Dan zijn we eruit. Een apart vak. Alhoewel, je zou maar in het vak ernaast zitten en de wind komt uit die richting :?
Het blijft dus lastig een goede oplossing te vinden.

Volgens mij kun je het beste de rokers verzoeken in de pauze buiten het stadion een sigaretje te nuttigen en het in het stadion niet toestaan. Ik ken maar weinig rokers die hier geen gehoor aan zouden willen geven. Het heeft ook wel wat gezelligs, even met lotgenoten de wedstrijd bespreken buiten het stadion. Sowieso moeten wij rokers toch best drie kwartier zonder kunnen, toch?
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Crash schreef:Mooi. Dan zijn we eruit. Een apart vak. Alhoewel, je zou maar in het vak ernaast zitten en de wind komt uit die richting :?
Het blijft dus lastig een goede oplossing te vinden.

Volgens mij kun je het beste de rokers verzoeken in de pauze buiten het stadion een sigaretje te nuttigen en het in het stadion niet toestaan. Ik ken maar weinig rokers die hier geen gehoor aan zouden willen geven. Het heeft ook wel wat gezelligs, even met lotgenoten de wedstrijd bespreken buiten het stadion. Sowieso moeten wij rokers toch best drie kwartier zonder kunnen, toch?
Rookvak is prima, bovenin het stadion op Noord, als het sfeervak beneden breder wordt gemaakt. Heb je ook geen last met wind ;-)
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Dan moet ik van m'n plekkie om een sjekkie...
Hier heb ik geen woorden voor
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

TORCIDA schreef:Dan moet ik van m'n plekkie om een sjekkie...
Volkomen terecht toch? Je moet je aanpassen aan de menigte. Ik rook zo nu en dan en ik begrijp dat sommige mensen het vervelend vinden als er iemand boven of onder hem/haar staat te paffen. Als 90% procent tegen is, moeten de rokers zich aanpassen. Je mag boffen dat je uberhaupt nog de mogelijkheid krijgt om te roken...
Heerenveen fan in Leiden
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Jazz schreef:
Volkomen terecht toch? Je moet je aanpassen aan de menigte. Ik rook zo nu en dan en ik begrijp dat sommige mensen het vervelend vinden als er iemand boven of onder hem/haar staat te paffen. Als 90% procent tegen is, moeten de rokers zich aanpassen. Je mag boffen dat je uberhaupt nog de mogelijkheid krijgt om te roken...
ik rook niet....
Hier heb ik geen woorden voor
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2503
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

TORCIDA schreef:...Ik rook niet....
Dat zeg ik ook niet, ik reageer op jouw one-liner dat best typerend is voor wat sommige rokers zeggen.
Heerenveen fan in Leiden
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Beste Jazz, het was misschien wat onduidelijk maar ik reageerde eigenlijk op Crash en Joucke, dat het opgelost was. Er had eigenlijk een :D achter gemoeten maar dit is schijnbaar niet goed gegaan.
Hier heb ik geen woorden voor
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Worden de rookpotten nu ook in de pauze onder de tribune afgestoken of mag dat nog wel op de tribune?
Ik hoor veel 'astmatici' daar over klagen.
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Muck schreef:Worden de rookpotten nu ook in de pauze onder de tribune afgestoken of mag dat nog wel op de tribune?
Ik hoor veel 'astmatici' daar over klagen.
Kan mooi in het rookvak toch? ;)
Muck
Basisspeler
Berichten: 981
Lid geworden op: 09-07-2007 21:28
Locatie: Heerenveen

Bericht door Muck »

Ik ben zelf niet gelovig, maar kan me voorstellen dat gelovigen klagen over supporters die 'gods naam ten schande brengen'. Moeten de vloekers dan ook in de pauze naar buiten om daar wat krachttermen eruit te gooien?

Ben zelf een ex-roker en ik hield altijd rekening met mijn omgeving. Aan de ene kant is geen raar beleid, aan de andere kant wel weer betuttelend......zit een beetje in het middensegment wat dit betreft.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Muck schreef:Ik ben zelf niet gelovig, maar kan me voorstellen dat gelovigen klagen over supporters die 'gods naam ten schande brengen'. Moeten de vloekers dan ook in de pauze naar buiten om daar wat krachttermen eruit te gooien?

Ben zelf een ex-roker en ik hield altijd rekening met mijn omgeving. Aan de ene kant is geen raar beleid, aan de andere kant wel weer betuttelend......zit een beetje in het middensegment wat dit betreft.
Is gods naam ten schande brengen ook schadelijk voor de gezondheid van de mensen naast je op de tribune?

Het laatste ben ik met je eens, ik ben wel een roker en ik denk dat wanneer je aan de mensen om je heen vraagt of het ok is en als ze het ok vinden je een sigaret op kunt steken. Tegen Utrecht heb ik alleen in de pauze twee sigaretjes gerookt. Geen probleem.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

In het Abe Lenstra Stadion mag nog altijd gerookt worden door supporters. Antirookorganisatie Clean Air Nederland (CAN) wil de sigaret nu uit voetbalstadion verbannen. SC Heerenveen-fan en seizoenkaarthouder Jos Bruin uit Sint Nicolaasga heeft de organisatie gemaild.
Hij klaagde over roken op de voetbaltribune bij sportclub Heerenveen. Deze club hanteert een 'ontmoedigingsbeleid': roken mag op drie aangewezen plekken in het stadion en in principe niet op de tribune. Supporters trekken zich daar echter niets van aan. "Het betreft meer dan rookhinder", Bruin aan CAN. "Het gaat er feitelijk om dat meeroken een gevaar voor de gezondheid is."
De antirookorganisatie bevestigt dit. "Het betreft enorme misstanden", zegt Ton Voeten, voorzitter van CAN, in de Leeuwarder Courant. "Naast de twintigduizend rokers die aan hun verslaving overlijden, sterven ook enkele duizenden Nederlanders aan de gevolgen van meeroken. Dramatische cijfers, die je serieus moet nemen."
Bruin heeft zijn hoop nu gevestigd op CAN en overweegt indien nodig juridische stappen te nemen tegen zijn club. Bruin denkt een goede kans te maken dankzij artikel 8.5 van de KNVB Standaardvoorwaarden. Daarin staat dat het verboden is 'enig gevaar voor de gezondheid en/of de veiligheid van zichzelf of anderen te scheppen dan wel aan anderen schade toe te brengen.' En daar valt meeroken onder, vindt de Heerenveen-fan.
SC Heerenveen gaat zijn rookbeleid mogelijk tijdens de winterstop evalueren. "Het is te vroeg er na twee thuiswedstrijden conclusies uit te trekken", aldus woordvoerder Erik Kofman. Bij wedstrijden die door de KNVB worden georganiseerd, is roken al verboden.

Los van het feit dat deze man een punt heeft. Maar dit is het type dat 1 vinger heeft gekregen met het ontmoedingsbeleid en nu de hele hand pakt en de media zoekt. Waar was deze man de afgelopen jaren? Had hij er toen geen last van en waarom toen niet de media zoeken. Ik heb zelf overigens het gevoel dat het ontmoedingsbeleid wel werkt en zie veel minder mensen om mij heen roken. De betutteling viert hoogtij, Jos de Bruin grijpt nu zijn kans.
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Het lijkt mij beter dat sc heerenveen 1 kant van de lange zijde en de zuid tribune geheel rook vrij gaat maken dan kunnen alle anti rokers daar lekker met elkaar zitten . Ik ben zelf roker en wil best wel rekening met de medemens houden maar de betuteling gaat wel heel ver , maar als we dan toch bezig zijn dan zou ik ook wel een verbod voor mensen die vroegtijdig het stadion verlaten willen

Waar ik me ook aan erger is dat 80% van het publiek biijna nooit mee doet met nieuw noord . Als nieuw noord het liedje "ga staan voor sc heerenveen" inzet blijft bijna iedereen zitten .
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Mainfield2016 schreef:
Het lijkt mij beter dat sc heerenveen 1 kant van de lange zijde en de zuid tribune geheel rook vrij gaat maken dan kunnen alle anti rokers daar lekker met elkaar zitten . Ik ben zelf roker en wil best wel rekening met de medemens houden maar de betuteling gaat wel heel ver , maar als we dan toch bezig zijn dan zou ik ook wel een verbod voor mensen die vroegtijdig het stadion verlaten willen
Je draait de wereld om, 2/3 van het publiek in het ALS wil een rookvrij stadion. Als er een speciaal vak moet komen dan is het juist voor de rokers en niet andersom. Mensen die eerder weg gaan is inderdaad een ergenis maar niet schadelijk voor jouw gezondheid zoals meeroken. Dus een verbod op eerder vertrekkende mensen slaat nergens op.
Mainfield2016
Jeugdspeler
Berichten: 32
Lid geworden op: 15-05-2016 10:54

Bericht door Mainfield2016 »

Je draait de wereld om, 2/3 van het publiek in het ALS wil een rookvrij stadion. Als er een speciaal vak moet komen dan is het juist voor de rokers en niet andersom. Mensen die eerder weg gaan is inderdaad een ergenis maar niet schadelijk voor jouw gezondheid zoals meeroken. Dus een verbod op eerder vertrekkende mensen slaat nergens op.[/quote]

Als ik naar het stadion toe loop komen er allemaal suporters met vervuilende auto,s voorbij scheuren terwijl ik zelf electrisch rijd moeten we dan ook maar verbieden .

Ik drink zelf geen bier maar krijg tijdens de pot wel bier over me heen moeten we ook maar verbieden dan .

Ik eet zelf gezond maar word wel verleid tot vieze happen in het abe lenstra stadion ook maar verbieden dan

Sc heerenveen is een fryske club maar 50% van de medewerkers kan aleen maar nederlands spreken of verstaan ,nog even en dan word de fryske taal ook nog verboden.

Hudde kul yoepeee
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Je noemt allemaal dingen op die niet schadelijk zijn voor je gezondheid. Heb je zelf ook wel door toch?
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

En daar gaan we weer. De antirooklobby is net zo erg als Sylvana Simons met haar gezeur over zwarte piet. Betutteling ten top. Niemand verplicht de antirokers om naar een plek te komen waar gerookt mag worden, toch?
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Joucke schreef:En daar gaan we weer. De antirooklobby is net zo erg als Sylvana Simons met haar gezeur over zwarte piet. Betutteling ten top. Niemand verplicht de antirokers om naar een plek te komen waar gerookt mag worden, toch?
Dit kan je binnenkort omdraaien.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

De argumenten van de rokers die zich hier al dan niet terecht aangevallen voelen slaan als een lul op de drumstel. Verwijzen naar wat anderen wel allemaal niet elders doen, roepen dat niet rokers niet verplicht zijn om te komen, kom nou. Feit is dat iedereen gebonden is aan een plek en daarmee niet 'weg kan lopen' voor rookgedrag van anderen. Daarmee heb je de essentie van het probleem in mijn ogen. En de reden dat er op den duur een (gedeeltelijk) verbod en rookruimtes zullen komen. Dat mag je betutteling noemen, prima, ieder zojn mening.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Feitelijk gaat het er niet om om de rokers te verbieden te roken, het gaat er om dat iedereen die er om heen zit of staat, er geen overlast meer van heeft. Roken en de rooklucht heeft nu eenmaal naast de stank overlast, schadelijke gevolgen voor de omgeving. Iedereen die vindt dat het betutteling is om roken te verbieden in gelegenheden als bijvoorbeeld een stadion vindt het dus klaarblijkelijk prima dat zijn of haar gedrag ook gezondheidsproblemen kan veroorzaken, direct of op latere termijn. Tamelijk asociaal. Ik misgun niemand zijn sigaret, ik gun niemand de eventuele schadelijke gevolgen over de overlast er van. En zoals ik al eerder schreef, 2 tot 3 uur niet roken ondanks dat het niet meer is zoals vroeger moet toch op te brengen zijn? Hoe doet men het dan op het werk, als men uit eten gaat, of weet ik veel waar..
Hier heb ik geen woorden voor
Plaats reactie