Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

NN9 schreef:Klopt helemaal. Al vind ik de tegenargumenten, die hier al meermaals genoemd zijn, vele malen zwaarder wegen dan af en toe een biertje in de lucht bij een doelpunt of een liedje over DKV.

Voor een heel vak wel, maar als ik één keer een biertje of een glas cola in mijn nek kreeg, dan was ik er ook wel klaar mee.

Bovendien, er wordt hier gebaald van over één kam scheren, maar als dat argument één of twee keer genoemd is op zo'n avond, dan is dat toch ook niet toonaangevend voor de hele groep seizoenkaarthouders in die vakken?

Laten we het niet groter maken dan het is. Natuurlijk zullen er tegenargumenten tegen de verplaatsing komen. Het is echter aan de club om daar goed mee om te gaan en te kijken naar een goede oplossing. Ik heb daar wel vertrouwen in.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

NN9 schreef: Ja, gelezen. En nu? Ik had het over jouw post. Mackan heeft het over het biergooien (hetgeen incidenteel wel gebeurt en dat is inderdaad af te keuren), maar Mackan weet natuurlijk precies hoe het er aan toe gaat op Nieuw Noord met zijn seizoenkaart op zuid.
Als je de verhalen hoort en leest en het zelf ervaart de eerste de beste keer dat je in vak 12 staat, ja dan weet ik ongeveer hoe het er aan toe gaat.....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Ik krijg de indruk dat de, laten we ze maar 'moeilijke vertrekkers' noemen, vooral op de inloopavonden geklaagd hebben over het feit dat ze het idee hebben dat het al een gelopen koers is. Immers, van der Wiel heeft zich vorige zomer al uitgesproken over een sfeervak vlak aan het veld en dat de club daar absoluut meerwaarde in ziet. En dat er zelfs vanuit gegaan wordt dat dat de club per seizoen wel eens 6 punten extra op zou kunnen leveren.
Daarna is de enquête geweest (jammer genoeg niet echt toegankelijk voor de oude(re) supporters) en is het enthousiasme van een groot deel fanatieke supporters opgevallen. Daarna de concreet uitgewerkte plannen van de projectgroep die met het sfeervak bezig is. Inclusief het aanstellen van een projectleider in de persoon van André. Ik kan me goed voorstellen dat mensen die niet heel dicht bij de club staan daardoor het idee krijgen dat het allemaal al in kannen en kruiken is. Terwijl de club duidelijk aangegeven heeft dat er in november een go or no go moment komt. Dit staat dan nog eens buiten de bierdouches die al dan niet incidenteel of toch meer met regelmaat voorkomen. Of de liedjes over onze Noorderburen waar met te veel regelmaat over gezongen moet worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Kijk gewoon eens 5 minuutjes naar deze foto. Dit is toch prachtig?

Afbeelding

Momenteel zijn er 42 seizoenkaarten vrij voor de vakken 26,27 en 28 op Zuid. Is het geen optie om de mensen die tegen zijn van Noord automatisch over te zetten naar een plek op Zuid? Wellicht kunnen ze dan per vak een herindeling maken en rekening houden waar men de vorige keer zat. Nu zie je heel veel losse stoelen vrij (bijna nergens 2 naast elkaar). Op het moment dat ze het opnieuw gaan herindelen, kan je dus ook 2 mensen naast elkaar kwijt. Het zou dan kunnen dat iemand een paar plekjes op zij, omhoog of omlaag moet schuiven. Daarnaast zijn er voor de vakken 25 en 29 nog vele seizoenkaarten vrij. De seizoenkaarthouders van vak 10 en vak 14 kunnen zo plaatsnemen in deze vakken. Volgens mij kan de club echt vele alternatieven aanbieden. Bovendien zijn er ook supporters van Zuid die in de sfeervak willen plaats nemen. Dat levert dus nog meer vrije plaatsen op, op de Zuid tribune recht achter de goal.

Dus als men de supporters die tegen een sfeervak zijn, verplaatsen naar Zuid en de tribune dan gaat herindelen, dan heb je volgens mij veel meer supporters met een tevreden gevoel.
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Royce_SCH schreef:Kijk gewoon eens 5 minuutjes naar deze foto. Dit is toch prachtig?

Afbeelding

Momenteel zijn er 42 seizoenkaarten vrij voor de vakken 26,27 en 28 op Zuid. Is het geen optie om de mensen die tegen zijn van Noord automatisch over te zetten naar een plek op Zuid? Wellicht kunnen ze dan per vak een herindeling maken en rekening houden waar men de vorige keer zat. Nu zie je heel veel losse stoelen vrij (bijna nergens 2 naast elkaar). Op het moment dat ze het opnieuw gaan herindelen, kan je dus ook 2 mensen naast elkaar kwijt. Het zou dan kunnen dat iemand een paar plekjes op zij, omhoog of omlaag moet schuiven. Daarnaast zijn er voor de vakken 25 en 29 nog vele seizoenkaarten vrij. De seizoenkaarthouders van vak 10 en vak 14 kunnen zo plaatsnemen in deze vakken. Volgens mij kan de club echt vele alternatieven aanbieden. Bovendien zijn er ook supporters van Zuid die in de sfeervak willen plaats nemen. Dat levert dus nog meer vrije plaatsen op, op de Zuid tribune recht achter de goal.

Dus als men de supporters die tegen een sfeervak zijn, verplaatsen naar Zuid en de tribune dan gaat herindelen, dan heb je volgens mij veel meer supporters met een tevreden gevoel.
:D Klasse, geen discussie meer wat mij betreft!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

aangezien er nog maar 12500 sk kaarten zijn verkocht zijn er dus nog 14000 plekken in het stadion over die nog geen vaste huurder hebben. Het LIJKT mij dat er dan toch mogelijkheden te over zijn om elders te gaan zitten. Ook kunnen ze dus op plekken waar gaten vallen mensen oplaten schuiven zodat er bv weer meerdere stoelen naast elkaar vrij komen.
Hier heb ik geen woorden voor
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

TORCIDA schreef:aangezien er nog maar 12500 sk kaarten zijn verkocht zijn er dus nog 14000 plekken in het stadion over die nog geen vaste huurder hebben. Het LIJKT mij dat er dan toch mogelijkheden te over zijn om elders te gaan zitten. Ook kunnen ze dus op plekken waar gaten vallen mensen oplaten schuiven zodat er bv weer meerdere stoelen naast elkaar vrij komen.
Wow, lekker kort door de bocht, Torcida. Het stadion heeft een totale capaciteit van ca. 26k, waarvan een aantal plaatsen verhuurd zijn aan sponsoren (die vallen dus niet onder die 12,5k sk maar zijn wel bezet). Blijft nog een aantal kaarten beschikbaar voor vrije verkoop.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Wow..... inderdaad het uitvak zit ook in ie totale 26800 plekken. Laten er dan eens 10.000 plekken zijn waar nu op dit moment geen huurder voor is. Nog steeds lijkt mij ( let op het woordje lijkt) dat er dan voldoende plekken, mogelijkheden zijn.
Hier heb ik geen woorden voor
frisianbadboy
Wereldspeler
Berichten: 1380
Lid geworden op: 22-07-2008 19:11

Bericht door frisianbadboy »

Met een capaciteit van 26.800 plekken en een uitvak van 1.500 plekken is er voor eigen supporters een capaciteit van 25.300.
Van deze plekken zijn er inmiddels 12.500 verkocht aan seizoenkaarthouders en zullen de naar schatting 600 sponsoren ongeveer 4500 plekken afnemen (is mijn eigen schatting).

Zijn er dus tot nog toe 17.000 plekken bezet van de 25.300. Dus naar mijn inschatting nog 8.300 plekken te verkopen.
Hopelijk weet de club weer nieuwe bedrijven aan zich te binden en zo weer meer sponsorplekken af te nemen. De totale seizoenkaartverkoop zat vorig jaar rond de 15.000 of 16.000 meende ik. Iemand daar cijfers over?

Van 12.500 naar 15.000 of 16.000 is nog wel even een opgave. Maar ik weet niet wanneer vorig jaar de 12.500 ste kaart werd afgenomen en of we ten opzichte van vorig jaar rond dit tijdstip voor of achter lopen op dat aantal.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

frisianbadboy schreef:
Van 12.500 naar 15.000 of 16.000 is nog wel even een opgave. Maar ik weet niet wanneer vorig jaar de 12.500 ste kaart werd afgenomen en of we ten opzichte van vorig jaar rond dit tijdstip voor of achter lopen op dat aantal.
Het kan natuurlijk prima, maar in 1 maand 2500 verlengde seizoenkaarten lijkt behoorlijk veel. Vorig jaar half juli waren er 15000 seizoenkaarten aan de man gebracht/verlengd.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
FeanYme
Invaller
Berichten: 315
Lid geworden op: 02-04-2014 09:48
Locatie: Wolvega

Bericht door FeanYme »

Sportclub Heerenveen wil de staantribune uitbreiden. De club is in gesprek met de voetbalbond KNVB en de eigen supporters om te kijken wat er mogelijk is. Het doel is dat de vernieuwde staantribune meer jongeren naar het stadion zal trekken. De bestaande tribune biedt ruimte aan 1200 mensen, maar is elke wedstrijd uitverkocht. Om meer mensen naar het stadion te krijgen, onderzoekt Heerenveen de mogelijkheid voor een groter 'sfeervak'.

SC Heerenveen wil het vak vergroten tot 1800 staanplaatsen.

De komende periode zal de club verder praten over de mogelijkheden. In november wordt een besluit genomen over de vernieuwde staantribune.
Het worden dus 1800 plekken, is dit genoeg?
HEERENVEEN
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

600 plekken meer, ik ben benieuwd denk dat dezen snel vol zitten en er weinig mogelijk blijft om mensen er kennis mee te laten maken. Verder vraag ik mij af hoe dit nu weer in de media terecht komt. Als dit al nieuwsitems zijn>? pff

1800 met vrije zitplaatsen eromheen krijg je al een heel andere situatie.
Alle ballen op Henkie!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Van 1200 naar 1800 is een voorzichtige, maar wellicht verstandige stap. Ik hoop wel dat ze de uitbreiding zodanig doen dat een vervolgvergroting eenvoudig te realiseren. De geluiden, die ik ontvang, geeft me te denken dat het al snel naar een verdubbeling van het huidige aantal plaatsen gaat.
gerdykster
Wereldspeler
Berichten: 1222
Lid geworden op: 30-06-2008 11:37

Bericht door gerdykster »

Als dit maar een tijdelijke oplossing mag zijn voor alleen komend seizoen. Het seizoen erop toch liever die sfeertribune onderaan de tribune tegen het veld.
Wanneer krijgen wij weer eens waar voor ons geld?
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ah hier even het geluidsmoment en video erbij http://www.omropfryslan.nl/nijs/sc-hear ... utwreidzje

Informatief item om even wat meer mensen te bereiken.

1400/1500 echt max 1800 staanplekken wordt over gerept en budget neutraal. Dat budget neutraal zal wel bereikt worden want de toekomst van de club wordt hiermee veilig gesteld. Het aantal waar over gesproken betreft vergroting van slechts 200 tot 300 plaatsen valt mij in eerste instantie vies tegen. Ik mag hopen dat dan niet meteen de boel weer op slot zit ik vind dat je als doelstelling wel 2000 staanplaatsen moet hebben om te vullen per wedstrijd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ik vind 1800 nog niet echt veel. Kunnen ze het sfeervak niet nog wat groter maken ?
Samen maken we de club sterk.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

1800 is inderdaad aan de voorzichtige kant, ik vind dat ze minimaal op 2000 moeten mikken. Kijkend naar de belangstelling voor het sfeervak tijdens de play-off wedstrijden moet dat makkelijk vol komen.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Er staan nu soms al 1800 man in NN zei van der Wiel laatst. Was gebleken uit telling. Dus snap dit ook niet, denk dat + - 2500 realistischer is. Helemaal als je een gedeelte ook nog beschikbaar wilt houden voor losse verkoop.. vak 10-14 zijn qua zitplaatsen al meer dan 1800 dus snap niet echt waar dat getal op gebasseerd is? Go Ahead Eagles heeft bijvoorbeeld ook een staantribune voor 2400 man, dat moet bij ons toch ook kunnen..
baasje
Invaller
Berichten: 372
Lid geworden op: 09-03-2009 17:29
Locatie: Amsterdam

Bericht door baasje »

Het ontgaat mij of dit idee tijdelijk is, of dat dit het definitieve sfeertribune plan is.
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Wat is het nut van een tijdelijke oplossing? Als je het doet doe je het in 1x goed lijkt mij? Het is in ieder geval niet een tijdelijke oplossing voor komend seizoen want de beslissing wel of niet doorgaan wordt in november genomen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het OF filmpje bekijkend krijg ik het idee dat het NN-vak naar voren toe uitgebreid kan/zal worden. Waarom weet ik niet, maar ik krijg het gevoel dat niet het hele sfeervak (huidig NN) naar voren verplaatst zal worden. Met 'slechts' 2 vakken vooraan heb je misschien wel met de helft minder 'moeilijke verhuizers' te maken dan wanneer je het nieuwe sfeervak wilt verdelen over 4 vakken vooraan. Afwachten maar weer. Er zal nog wel van alles de revue passeren voordat het november is en het punt van go of no go aangebroken is.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Dat idee krijg ik dus ook. Een heel ander beeld dan het stuk in de corner waar de vakken vooraan al ingetekend waren. 1200 + vak 12 zou ook het aantal van 1800 kunnen verklaren. Ik neem aan dat de supportersverenigingen hier niet mee akkoord gaan mocht de club dit door willen zetten. Lijkt me ook niet echt slim als je hoort hoe sommigen in de vakken ernaast over NN denken. Dat gaat denk ik problemen opleveren.
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Hier kunnen de supporterclubs nooit mee akkoord gaan.
En de uitbreiding is veels te weinig maar we wachten nog maar ff af....
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

In de feanfan een interview met Ben T. Triest dat mensen als hij onze club besturen momenteel. Wat een praatjesmaker. De onwetende meerderheid heeft door zon artikel een positief beeld van hem maar helaas is de waarheid anders. Feanfan is ook weer terug bij af als propaganda blaadje van de club zonder kritische vragen.
Gebruikersavatar
paparazzi
Forumicoon
Berichten: 5123
Lid geworden op: 17-02-2005 16:38
Locatie: Amsterdam

Bericht door paparazzi »

Alvast wat inspiratie op doen?
NJoY! 8)


https://www.youtube.com/watch?v=yC7T5diKp8s
Miereneukert!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Beste supporter,

Onlangs zijn er 3 inloopavonden georganiseerd waarop u bent geïnformeerd over de plannen voor de herinrichting van de Noordtribune. Niet iedereen is in de gelegenheid geweest om op de geplande data langs te kunnen komen. Graag willen we via dit verslag u een beeld geven wat er die avonden ter sprake is gekomen. In het kort zullen we u nogmaals de plannen toelichten en zullen wij ook de meest gestelde vragen voorzien van een antwoord met u delen.

De aanleiding
Het voetballandschap is de laatste jaren enorm veranderd. De onderlinge verschillen in Europa worden steeds groter, maar ook lokaal gezien is er het nodige veranderd. Tot enkele jaren geleden was onze club een stabiele subtopclub die met regelmaat Europees voetbal wist af te dwingen. Hoewel we afgelopen seizoen heel dichtbij sportief succes waren, is de situatie in Noord Nederland wel veranderd. Ons verzorgingsgebied kent in Zwolle en Cambuur twee nieuwe spelers op de markt. Daarnaast is de rol van FOX steeds groter geworden. Financieel gezien is dit voor de clubs in Nederland een zeer aantrekkelijke deal, de keerzijde is wel dat wij vaker dan ons lief is afstand moeten doen van de ons geliefde zaterdagavond als favoriete speelavond. Door de vele wisselende aanvangstijden is FOX een sterke concurrent geworden voor de stadionbezoeker.

Uit verschillende onderzoeken blijkt eveneens dat ons publiek gemiddeld gezien het oudste publiek van Nederland is. Dit is iets om trots op te zijn, want dit zegt iets over hoe trouw onze achterban is. Tegelijkertijd is het voor de toekomst van onze club van eminent belang dat we de jeugd niet uit het oog moeten verliezen. De nieuwe generatie supporters moeten we aan ons zien te binden. Deze nieuwe generatie heeft de wens om graag staand een wedstrijd te volgen. Ons huidig staanvak is altijd uitverkocht waardoor losse kaartverkoop niet mogelijk is en jeugdige supporters op deze plaats dus geen kennis kunnen maken met onze mooie club. Hiervoor zal een oplossing moeten komen om geen complete generatie supporters buiten te sluiten.

Daarnaast hebben onze supportersverenigingen al meerdere malen aangegeven graag staanplaatsen zo dicht mogelijk bij het veld te willen hebben. Deze ambitie nemen wij mee in onze planvorming om het aantal ongenummerde plaatsen uit te breiden in ons stadion. Bij de planvorming wordt gewerkt met het volgende “Programma van Wensen”:

•Meer ongenummerde plaatsen (wens van: bestuur sc Heerenveen)
•Losse kaartverkoop voor staanvak (wens van: bestuur sc Heerenveen en supportersverenigingen)
•Positieve impuls van de sfeer in het stadion (wens van: bestuur sc Heerenveen, spelersgroep, sponsors en supportersverenigingen)
•Staanplaatsen dichterbij het veld (wens van: spelersgroep en supportersverenigingen)

Eerste ideeën
Op basis van reeds gedane onderzoeken op het gebied van veiligheid en zichtlijnen is gebleken dat de Noordtribune zich het beste leent voor het uitbreiden van het aantal ongenummerde plaatsen in ons stadion. Op de inloopavonden zijn twee eerste ideeën gepresenteerd. Het eerste idee gaat uit van uitbreiden van het huidig staanvak, het tweede idee gaat uit van verplaatsen van het huidig staanvak. Deze schetsen zijn hieronder afgebeeld.

Afbeelding
Optie waarbij het huidig staanvak naar beneden wordt uitgebreid.

Afbeelding
Optie waarbij het huidig staanvak naar beneden wordt verplaatst.

Inbreng van supporters
Ook hebben supporters op de inloopavonden een aantal uitbreidingsmogelijkheden aangedragen. Alle aangedragen opties zijn onderzocht en op basis van de vooraf gestelde criteria worden onderstaande door supporters aangedragen plannen meegenomen in de verdere planontwikkeling.
Afbeelding
Optie waarbij het huidig staanvak wordt uitgebreid in westelijke richting.

Afbeelding
Optie waarbij het staanvak wordt verplaatst naar de westzijde van de Noordtribune.

Vragenronde
Na de toelichting van de plannen en de ambitie van de club was er ruimte voor het stellen van vragen. De meest gestelde vragen en geplaatste opmerking zijn hieronder uitgeschreven en gecategoriseerd per item.



Het doorlopen proces

Opmerking: “Het is allemaal al in kannen en kruiken.”
Reactie: We willen nogmaals benadrukken dat dit niet het geval is! Pas in november 2015 zal er door het bestuur van sc Heerenveen een definitief besluit worden genomen over het al dan niet doorgaan van dit project. Ongeveer 10 procent van de aangeschreven supporters is afgekomen op de inloopavonden. Dit betekent niet dat de overige 90 procent niet geïnteresseerd is. Wij zullen iedereen blijven informeren over de gang van zaken.

Opmerking: “Jullie laten je oren hangen naar Nieuw Noord.”
Reactie: Dit is onjuist. Wél is het zo dat onze supportersverenigingen (Nieuw Noord en FeanFan) het initiatief hebben genomen. Zij hebben in januari 2014 een plan gepresenteerd aan de directie van sc Heerenveen over hoe zij denken het Heerenveen-gevoel in het Abe Lenstra stadion te kunnen versterken. Dit document is op onze website in te zien. In navolging hiervan is een werkgroep samengesteld binnen de organisatie van sc Heerenveen waarin verschillende disciplines zijn vertegenwoordigd. Naast medewerkers van Ticketing, Veiligheidszaken, Commerciële zaken en Facilitaire Zaken hebben ook 2 bestuursleden van Nieuw Noord en 2 bestuursleden van FeanFan zitting in deze werkgroep. De bestuursleden van de supportersverenigingen hebben op dit moment geen actieve rol, maar fungeren vooral als klankbord. Sinds maart 2015 is André Gout als supporterscoördinator aangesteld en hij is intern de projectleider en heeft zeer frequent overleg met Ben Takkenberg, bestuurslid van sc Heerenveen.

Vraag: “Wordt er ook nog een enquête gehouden onder de seizoenkaarthouders op Noord?”
Antwoord: De club zal dit allemaal professioneel benaderen. Indien een professioneel opgezette enquête een toegevoegde waarde heeft voor het beslismoment, zal dit worden gedaan. Er zal goed worden gekeken naar datgene wat ontbreekt om goede besluitvorming te doen. Het belang van de club zal altijd bovenaan staan.

Vraag: “Is er ook onderzoek gedaan in de rest van het stadion? Hoe denken andere supporters over dit plan?”
Antwoord: Er komen signalen uit het hele stadion van supporters die graag plaats willen nemen op een sfeertribune. In november is er een enquête gehouden door Nieuw Noord en FeanFan en die hebben dit beeld bevestigd. Zelf heeft de club een paar jaar geleden ook een enquête gehouden en die gaf vergelijkbare resultaten.

Inrichting van de Noordtribune

Vraag: “Zijn de ongenummerde zitplaatsen ook beschikbaar voor seizoenkaartenhouders?”
Antwoord: Ja, deze zijn ook beschikbaar voor seizoenkaarthouders. Het idee is om niet alle stoelen aan te bieden aan seizoenkaarthouders, maar een X-percentage vrij te houden voor losse kaartverkoop. Deze flexibele indeling van de tribune maakt het makkelijker om introducees mee te nemen. De komende weken wordt dit idee verder uitgewerkt.

Vraag: “Zijn de ongenummerde zitplaatsen net zo duur als de genummerde zitplaatsen?”
Antwoord: De prijzen zijn nog niet vastgesteld, maar het is mogelijk dat deze plaatsen een andere prijsstelling zullen krijgen dan de genummerde zitplaatsen.

Vraag: “Is losse kaartverkoop en ongenummerd verkopen niet van invloed op de veiligheid in het stadion? Kunnen supporters met stadionverboden dan ook niet binnenkomen?”
Antwoord: Je kunt niet zomaar een kaart kopen, ook niet voor een eventueel ongenummerd vak. Dit wordt controleerbaar gemaakt door o.a. een clubkaart. Voordeel van ongenummerde plaatsen, dat je iemand mee kan nemen, waarbij je naast elkaar kan zitten/staan.

Vraag: “Veel supporters zitten op Noord vanwege de sfeer, maar kunnen niet altijd staan. Is daar straks ook nog ruimte voor?”
Antwoord: Dit hangt heel erg af van de uiteindelijke inrichting van de tribune. Bij het scenario waarbij het huidig staanvak in zijn geheel zal worden verplaatst dan ontstaan er op de Noordtribune ruimte voor ruim 1.000 nieuwe zitplaatsen. In het geval het huidig staanvak alleen zal worden uitgebreid, dan zijn er minder alternatieve plaatsen op de Noordtribune voor supporters die geen plaats willen nemen in het vergrote sfeervak.

Vraag: “Hoe kijkt de KNVB naar jullie plannen? Mag dit allemaal zo maar?”
Antwoord: De KNVB volgt onze plannen met buitengewoon veel belangstelling. Steeds meer clubs melden zich bij de KNVB dat zij staanplaatsen in hun stadion willen realiseren om hun achterban goed te kunnen faciliteren. sc Heerenveen loopt voorop in het uitzoeken van de mogelijkheden. De KNVB ziet ook de toenemende vraag naar staanplaatsen en heeft zelf ook een onafhankelijk bureau onderzoek laten doen naar staanplaatsen in de Nederlandse stadions. sc Heerenveen wacht met veel belangstelling de resultaten van dat onderzoek af.

Vraag: “Waarom wordt niet de gehele Noordtribune ingericht als staantribune? Net als in Dortmund, daar staan ook ruim 25.000 supporters op één tribune.”
Antwoord: We vinden het een interessante gedachte, maar we moeten ons goed realiseren dat sc Heerenveen moeilijk te vergelijken is met Dortmund. De capaciteit van de Noordtribune zal dan zo groot worden dat dit zeer waarschijnlijk een negatief effect zal hebben op de bezettingsgraad van de andere tribunes. De eerste onderzoeken richten zich op een tribuneindeling met ongeveer 2.000 staanplaatsen.

Alternatieve plaatsen

Vraag: “Wat zijn onze alternatieven indien we moeten verhuizen?”
Antwoord: Hier willen we de komende maanden meer duidelijkheid over krijgen. Belangrijkste factor is de positie van het huidig staanvak. Wordt deze verplaatst, of wordt deze uitgebreid? Daarnaast willen we in kaart gaan krijgen welke supporters vanaf andere tribunes willen verhuizen naar de Noordtribune. Zo ontstaat er ook een beter beeld van alternatieve plaatsen op andere tribunes. Op het moment dat het bestuur (in november) heeft besloten om dit project te realiseren dan zal er persoonlijk contact worden gezocht met supporters die nu een stoeltje huren in het toekomstig sfeervak. Op individueel niveau zal naar een passende oplossing worden gezocht. Uiteraard is er ook de mogelijkheid om plaats te nemen in het sfeervak. De club zal er alle aan doen om iedereen tevreden te stellen, maar realiseert zich dat er ook supporters teleurgesteld moeten worden.

Vraag: “Moet ik ook 15 euro administratiekosten betalen als ik moet verhuizen voor het sfeervak?”
Antwoord: Nee, dat hoeft niet.

Negatieve sfeer

Diverse opmerkingen zijn gerelateerd aan de negatieve klanken die soms te horen zijn van uit het huidig staanvak. Op de tweede inloopavond is het bestuur van Nieuw Noord gevraagd hoe zij hier in staan.

Reactie bestuur Nieuw Noord: “Ook het bestuur van Nieuw Noord keurt de negatieve geluiden niet goed. De vereniging is opgericht met als doel de sfeer in het stadion te verbeteren. Hierin zijn wij zeker geslaagd, getuige de vele goede reacties die wij mogen ontvangen na bijvoorbeeld een mooie sfeeractie. Maar wij zijn ook niet doof voor de negatieve geluiden. We begrijpen de emotie die een wedstrijd met zich meebrengt, maar we keuren (langdurig) negatief gezang af. Wij steken als bestuur zijnde veel energie om met de verschillende subgroeperingen te blijven praten. Middels de sociale controle trachten we de sfeer positief te houden. Hierin werken we nauw samen met de mensen binnen sc Heerenveen.

Binnen Nieuw Noord zijn fancoaches aanwezig. Deze gaan met supporters in gesprek indien deze “ontspoord” dreigen te raken, en om ze weer op de rails te krijgen. De ouderen proberen de jeugd bij te sturen. Dit wordt wel steeds lastiger. De verruwing die je om je heen op straat / in de maatschappij ziet, zie je ook terug in ons stadion. Het is een maatschappelijke kwestie die niet in een handomdraai is aangepast, maar wij doen als bestuur zijnde alles wat binnen onze mogelijkheden ligt om de sfeer te verbeteren.

Niet alleen de negatieve spreekkoren storen ons, ook het gegooi met bier. Wel willen we benadrukken dat dit niet massaal gebeurt, maar door individuele supporters. Al laat dat onverlet dat ieder biertje dat gegooid wordt, er één te veel is.”

Vraag: “Zijn jullie (sc Heerenveen) niet bang voor het verslechteren van de sfeer in het stadion door meer plaats te bieden voor de jongeren?”
Antwoord: Nee, dat zijn wij niet. Wij zien wel dat de sfeer bij vlagen negatief is. Met het aanstellen van een nieuwe supporterscoördinator proberen we als club zijnde meer in contact te komen met de groepen jeugd in ons stadion. Via de sociale controle willen we de sfeer in ons stadion positief houden. Wij beseffen ons dat dit veel tijd en energie vergt, maar we zijn vol vertrouwen dat we de negatieve sfeer tot een minimum weten te beperken. De negatieve sfeer die er soms hangt is voor ons geen reden om verder te kijken naar de toekomst.


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Graag willen wij u nogmaals wijzen op het bestaan van onze projectpagina op onze website (http://www.sc-heerenveen.nl/fanzone/sfeertribune) Deze pagina zal in de komende tijd weer worden bijgewerkt, maar wij vonden het gepast om u eerst te informeren.

Mocht u desondanks nog vragen hebben dan kunt u zich wenden tot André Gout. Hij is bereikbaar via supporterscoordinator@sc-heerenveen.nl.


Met vriendelijke groet,
namens bestuur sc Heerenveen

Ben Takkenberg
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Ze durven het niet aan wordt een kleine uitbreiding waar is de picca uit de corner gebleven zo zou het moeten worden, binnenkort de eer aan de fanatieke fans zelf!
Laatst gewijzigd door xander op 27-07-2015 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 721
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Takkenberg zijn e-mail schreef:Door Xander
Met de bijbehorende afbeeldingen.


Afbeelding

Afbeelding
(De onderste twee vindt ik persoonlijk geen opties)
.-
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Waar is de optie gebleven die paginagroot in de corner stond afgebeeld? Heel noord beneden staan is blijkbaar definitief geschrapt. En het is nog maar de vraag of het sfeervak verplaatst wordt naar beneden.

Waarom staat er dat er fancoaches binnen NN zijn terwijl deze al een paar jaar geleden zijn gestopt? Dit weet Ben heel goed, net als dat de diverse supportersgroepen binnen NN al na 1 vergadering niet meer met Takkenberg wilden praten en nu het hele overleg zijn gestopt.

Takkenberg oprotten!

Wat ook vreemd is bij de geschetste (mogelijke) verplaatsing naar beneden in een ongeveer gelijkwaardig oppervlakte ineens 2000 man passen ipv 1200 nu. Hoe is dit mogelijk of worden we weer voor de gek gehouden door Ben die de situatie mooier voordoet dan het gaat worden?

Hoop dat iedereen inziet dat er nu nog iets te veranderen is in november is het definitief. Op alle fronten worden we voor de gek gehouden door het bestuur. Tijd om op te staan en ratten als Takkenberg de club uit te trappen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Heldere en duidelijke berichtgeving van de club. Op alle vragen een antwoord en rekening houdend met de wensen van meerdere groepen. Prima dus.
Plaats reactie