Sfeervak

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Als je gaat 'jokken' over een brief met betrekking tot een sfeertribune dan wordt je als bestuur toch al meteen niet serieus genomen? Eerlijkheid duurt nog steeds het langs. Ze denken dat supporters allemaal gekke Henkies zijn zeker.... Ik krijg van deze berichtgeving nog echt geen euforisch gevoel.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Ze verschuilen zich nu nog achter de knvb dat is de laatste strohalm,daarna moet nn een statement maken denk ik.
Maar dat het zeker nog 2 seizoenen duurd is tot daar aan toe als het maar komt!
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

bollebert schreef:Ze verschuilen zich nu nog achter de knvb dat is de laatste strohalm,daarna moet nn een statement maken denk ik.
Maar dat het zeker nog 2 seizoenen duurd is tot daar aan toe als het maar komt!
Ja, NN en FF moeten er flink bovenop zitten. Maandelijks overleg voeren over de status, en als het niet opschiet met acties komen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Stel, 80% van vak 11 en 12 wil gewoon zitten. Die kan je toch nooit een vergelijkbare plek aanbieden. Ik zie het echt niet gebeuren daar op noord.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Lardy schreef:Stel, 80% van vak 11 en 12 wil gewoon zitten. Die kan je toch nooit een vergelijkbare plek aanbieden. Ik zie het echt niet gebeuren daar op noord.
Stel, 80% van vak 12 wil ook wel staan, dan gaat het wel gebeuren.

Je doet aannames, waarvan ik niet kan inschatten waar ze op gebaseerd zijn. Heb je een bron, of is het puur een aanname?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Het is een gokje. Maar als je gewoon kijkt wie er zitten in dan zal het nooit 80% zijn die graag wil staan. Laten we het houden op 50/50, dan lukt het nog niet. Je kan nog geen 50 man een vergelijkbare plek aanbieden.
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Alle mensen die willen blijven zitten in vak 12 naar voren schuiven en de mensen die willen staan naar achteren, zodat zij kunnen staan. Op deze manier vak 12 overnemen. Desnoods je "eigen staanplaats" kopen voor een symbolisch bedrag van, ik noem maar wat, 100€. Op deze manier kom je de club tegemoet en laat je zien dat je écht graag wilt.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Lardy schreef:Het is een gokje. Maar als je gewoon kijkt wie er zitten in dan zal het nooit 80% zijn die graag wil staan. Laten we het houden op 50/50, dan lukt het nog niet. Je kan nog geen 50 man een vergelijkbare plek aanbieden.
Het is natuurlijk ook verboden om buiten het staanvak te staan, ik hoorde dat je daar een stadionverbod voor kunt krijgen...

Maar wat je natuurlijk wel kunt doen, is beginnen om achteraan enkele rijen bij het staanvak te voegen, en zo mensen die willen zitten steeds meer naar voren te schuiven (en/of de grachten volbouwen met zitplaatsen).
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

Als je als zijnde nn met zijn allen naar beneden gaat en blijft staan geven ze echt geen 1200 sv s hoor.
Joucke
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1140
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

bollebert schreef:Als je als zijnde nn met zijn allen naar beneden gaat en blijft staan geven ze echt geen 1200 sv s hoor.
Ik denk het wel. Wanneer NN het vak van andere bezoekers claimt, belt Riemer de ME en laat Noord schoonvegen. En terecht. Je hebt namelijk 0,0 recht op de plek van een ander. Zie algemene voorwaarden sc Heerenveen & KNVB.

Wanneer je ooit nog een staanvak aan het veld wilt hebben, moet je gewoon procedures volgen en afwachten. Wanneer je de tribune claimt / inneemt, werkt dat alleen maar averechts.
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15945
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Ik kan het hele verhaal van de club niet serieus nemen! We hebben binnen de familie meerdere kaarten op Noord, maar geen enkele brief ontvangen.
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Maandag maar eens een belletje naar de club over die brief ;)
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Woorden hebben nu wel genoeg gehad, wij willen daden zien! Kom maar op met die ontwerpen, betrek de supportersverenigingen erbij en laat de supporters mee bepalen. Samen maken we toch de club? Heb die slogan wel eens voorbij zien komen...

Natuurlijk is een sfeervak een toegevoegde waarde voor Heerenveen en natuurlijk is dat een publiekstrekker. Kijk maar eens naar de huidige thuiswedstrijden hoe leeg het bovenin Zuid is... Alternatieven kan je de seizoenkaarthouders in vak 11,12 en 13 makkelijk aanbieden. Momenteel is er een keus genoeg in het ALS. Echter moet er wel actie ondernomen worden, want niet iedereen gaat zomaar van plaats ruilen. Snap niet dat dit nog minimaal 1,5 jaar moet duren :erm: Dit kan toch makkelijk binnen een half haar gerealiseerd worden? Hoop dat beide supportersverenigingen nog eens met de vuist op tafel slaan en nog eens duidelijk moeten maken dat er ACTIE ondernomen moet worden!

Bovendien kunnen ze wel alle seizoenkaarthouders een nutteloze reclamefolder sturen. Waarom hier geen informatie over de sfeertribune in stoppen?
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Jij denkt dat de mensen op Noord, die al lang een seizoenkaart hebben, hun plek vlak aan het veld opgeven voor een plek bovenin het stadion met palen voor je kanis? Denk het niet. En terecht.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Het probleem is denk ik dat sommige mensen denken dat dat stoeltje van hun is. Wat natuurlijk niet zo is.. Als Heerenveen ze een gelijkwaardig alternatief aanbiedt is het aan hun om dat te accepteren of niet te verlengen. Is o.a. ook gebeurd met de mensen die in vak 24 zaten toen het uitvak daar kwam. Zullen ook genoeg uit vak 12 weg willen gezien de klachten over het biergooien vanuit NN
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

@Lardy zijn op oost en west ook genoeg plekken, voormalig sponsorkaarten. En onderste gedeelte op zuid waren vorig jaar ook zat plekken beschikbaar voor seizoenkaart. Ook voor aantrekkingskracht jongeren is een sfeertribune belangrijk, omdat we gemiddeld genomen een erg oud publiek hebben en er daardoor de komende jaren duizend(en)plekken beschikbaar gaan komen en weer moeten worden aangevuld.
feanryp23
Wereldspeler
Berichten: 1656
Lid geworden op: 06-09-2013 17:56
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door feanryp23 »

Kortom, opdonderen met de mensen die er al 20 jaar een seizoenkaart hebben en niet willen staan? Nee, dat doe je in heel goed overleg, en je bespreekt alle mogelijkheden. Desnoods geef je ze de kans om een keer een wedstrijd vanaf een andere plek te bekijken om ze zelf een goede keuze te kunnen laten maken. Dat lijkt me de enige juiste manier om te werk te gaan.
Alphen aan den Rijn groet sc Heerenveen!
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Wie heeft het over opdonderen? En doe dan gewoon een dag dat er geen wedstrijd is het stadion open kunnen ze elk vak en elke rij uitproberen.. :roll: Ik heb trouwens ook al 20 jaar een seizoenkaart en Jelko vd Wiel heeft ons toegezegd dat de sfeertribune er komt in het seizoen 2015-2016. Dat gaat niet lukken blijkt. Een seizoen uitstel is nog acceptabel voor mij, men heeft dan bijna 3 jaar de tijd gehad om alles te regelen.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Lenstra schreef:Alle mensen die willen blijven zitten in vak 12 naar voren schuiven en de mensen die willen staan naar achteren, zodat zij kunnen staan. Op deze manier vak 12 overnemen.
Dit lijkt mij een prima manier!
Op deze wijze stappen maken, met respect voor bestaande seizoenkaarthouders!!
En betreffende het biergooien...... Zo kansloos en Heerenveen onwaardig!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Lenstra
Invaller
Berichten: 430
Lid geworden op: 05-11-2011 16:40

Bericht door Lenstra »

Iemand ondertussen die brief al gehad? :lol: :roll:
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

Lenstra schreef:Iemand ondertussen die brief al gehad? :lol: :roll:
kheb wel ooit zo'n brief erover gekregen, maar dat was wel heel lang geleden, maar daar werd wel alles in uitgelegt...
Pride of the north! :stan:
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

Andre Gout van NN (legt zijn functie neer) is benoemt tot projectleider sfeertribune. Volgens mij duidt dit erop dat het nu toch echt menens is met de sfeertribune.
Gebruikersavatar
Royce_SCH
Wereldspeler
Berichten: 2128
Lid geworden op: 25-02-2007 15:18

Bericht door Royce_SCH »

Stiffie schreef:Andre Gout van NN (legt zijn functie neer) is benoemt tot projectleider sfeertribune. Volgens mij duidt dit erop dat het nu toch echt menens is met de sfeertribune.
Ja, hele goede zaak! Goed dat Heerenveen iemand van NN erbij betrekt. Het bestuur van NN leeft hier al jaren naar toe en hopelijk kunnen ze ook zelf de puntjes op de i zetten...
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Royce_SCH schreef:Ja, hele goede zaak! Goed dat Heerenveen iemand van NN erbij betrekt. Het bestuur van NN leeft hier al jaren naar toe en hopelijk kunnen ze ook zelf de puntjes op de i zetten...
Belangrijkste zal zijn wat voor alternatief er geboden gaat worden aan de mensen die nu o.a. in vak 11 / 12 zitten... Die mensen zullen niet zomaar gaan wijken.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Zal vast goedkomen al houd je er altijd bepaalde mensen tussen welke nooit wat goed is. We moeten verder, kijken naar de toekomst niet blijven vast roesten. Samen maken we de club!
Alle ballen op Henkie!
Alfred
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Alfred »

[quote="Flying Tilster"]

Belangrijkste zal zijn wat voor alternatief er geboden gaat worden aan de mensen die nu o.a. in vak 11 / 12 zitten... Die mensen zullen niet zomaar gaan wijken.[/quote

Ik ben het met je eens dat er met de mensen in 11 en 12 naar een goede oplossing moet worden gezocht. Er moeten andere aantrekkelijke plekken worden aangeboden.

Aan de andere kant is het natuurlijk niet zo dat je als seizoenskaarthouder een vaste plek voor eeuwig kan claimen. Die van mij loopt bijvoorbeeld van 2011-2016.

Anyway, ik hoop van harte dat we er met zijn allen uitkomen en er een fantastische sfeertribune ontstaat.
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Nieuw Noord moet naar voren, zoals gisteren staan we toch gewoon voor ... daar boven. Aan het veld kun je stadion bereiken en dus meer interactie met het spel, overige supporters en spelers creëren.

Begrijp me niet verkeerd, de sfeer was gister net als het spel niet best. Maar ik heb geen zin om de komende 5 jaar daar boven in te zitten (staan). Iedereen is het er ook over eens: zonder nieuw Noord zijn we gewoon het bioscoop publiek waar ze ons altijd van betichten..Geef ze/ons dan ook een podium!!!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

HUNTELAAR schreef:Nieuw Noord moet naar voren, zoals gisteren staan we toch gewoon voor ... daar boven. Aan het veld kun je stadion bereiken en dus meer interactie met het spel, overige supporters en spelers creëren.

Begrijp me niet verkeerd, de sfeer was gister net als het spel niet best. Maar ik heb geen zin om de komende 5 jaar daar boven in te zitten (staan). Iedereen is het er ook over eens: zonder nieuw Noord zijn we gewoon het bioscoop publiek waar ze ons altijd van betichten..Geef ze/ons dan ook een podium!!!
Die deur is met het 'aanstellen' van Fopper en Riemer definitief dicht, helaas.
nou nou
HUNTELAAR
Basisspeler
Berichten: 835
Lid geworden op: 25-02-2005 19:49

Bericht door HUNTELAAR »

Die deur is met het 'aanstellen' van Fopper en Riemer definitief dicht, helaas.
Als dit zo is, laat ze het dan uitspreken, een grote groep supporters wordt op deze manier niet serieus genomen. Ik ben er wel klaar mee. Noem mij een club waar de fanatieke groep ook zo weggestopt zit? Het is gewoon jammer..
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Van der Wiel heeft juist uitgesproken dat de sfeertribune er sowieso komt.
Plaats reactie