Supportersgedrag & supportersbeleid

› stadion, fans, verenigingen, acties..

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

TORCIDA schreef:
@mackkan, de black sheep in het stadion? Heb ik nog nooit meegekregen, je bedoeld de cobra boys?
Dat is wat ik me heb laten vertellen. Misschien stonden ze bekend als de cobra boys. Maar een aantal was lid van de black sheep, tenminste.... Heb ik gehoord
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Calimero
Forumicoon
Berichten: 5191
Lid geworden op: 13-12-2009 11:36

Bericht door Calimero »

Is er iets noemenswaardigs genoemd in Tilburg dan? Heb niks raars meegekregen, behalve dat we totaal onnodig een half uur in dat vak vastgehouden werden.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Staat los van deze wedstrijd Hielke, ik was zelf ook in Tilburg en ken die zogenaamde dwazen niet en voel mij niet geroepen om hen te corrigeren. Heb ook geen ingrijpen van stewards gezien, maar misschien weet jij meer? En het is zeker wel terecht dat eerder genoemde personen er hier "van langs krijgen"
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

Mackan68 schreef:Dat is wat ik me heb laten vertellen. Misschien stonden ze bekend als de cobra boys. Maar een aantal was lid van de black sheep, tenminste.... Heb ik gehoord
Ik heb gehoord dat een aantal lid was van een korfbalclub. Volgens mij was de knokploeg meer een verzameling van sportschool jongens die niet vies waren van en lekker vechtpartijtje. Iets waar de familie Boonstra daarvoor (en nog steeds wheh) al om bekend stond binnen de stewards.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

SVSCH schreef:
Ik heb gehoord dat een aantal lid was van een korfbalclub.
Leuk zeg, die stoere kerels op korfbal......
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Het blijft bijzonder hoe die Piet Dijksma er steeds mee weg komt maar schijnbaar is dit nodig om werk te houden bij de club, ,ken 4 zaken waarbij hij een valse verklaring heeft afgelegd eentje zelf meegemaakt. Gelukkig aan camera beelden kunnen komen en dezen spraken mij volledig vrij en Piet Dijksma stond geen eens op de beelden maar toch was er een verklaring tegen mij van Piet Dijksma waarop hij in werkelijkheid had gezien wat ik allemaal misdaan zou hebben. Probeer dan maar eens je gelijk te halen zonder onnodig hoge kosten ben 500 Euro kwijt geweest die ik nergens op kan verhalen omdat ik akkoord ben met de KNVB voorwaarden. Uiteindelijk toen ik bij de politie aangifte wou doen voor valsheid in geschriften tegen Jan Kraak, Rini ten Grotenhuis en Piet Dijksma was dit ineens niet mogelijk. Uiteindelijk waren de verklaringen ineens ingetrokken op die van Rini na en mocht ik er weer in na een aantal wedstrijden onterecht moeten missen.
Piet en Ale(vooral Piet) varen inderdaad al jaren met alle winden mee. Piet heeft zich op twitter meermaals Pro-Veenstra uitgelaten, voor mij sowieso al een reden om afscheid van deze man te nemen. Daarnaast voeren deze twee al jaren een soort toneelstuk op waarin Piet de badguy speelt en Ale de iets aardigere tegenhanger van hem is. Als puntje bij paaltje komt, naait Ale je er echter net zo hard bij als Piet; dit is in het verleden ook meermaals gebeurd.
Jongens houd dit in je achterhoofd, snap werkelijk niet dat supporters er nog steeds in trappen. Compleet negeren deze 2, je hebt 0.0 aan ze neem dat maar van mij aan. Sommigen vinden Piet al een goede vent omdat hij meld hoeveel uitsupporters er mee gaan, lachwekkend!
Alle ballen op Henkie!
Gebruikersavatar
frisiansmurf
Nieuw talent
Berichten: 94
Lid geworden op: 15-01-2014 17:06

Bericht door frisiansmurf »

fuotbalgek schreef:In feite kun je ze beter vroeg de kop in drukken, moet je als stewards zero tolerance beleid voeren en ze gelijk uitzetten. Vorig jaar is gebleken hoe iets verder kan escaleren zonder optreden tegen dit fenomeen. Om nog maar te zwijgen over wat het doet met de entertainmentwaarde voor je eigensupporters. Je huurt voor deze wedstrijd gewoon een halve knokploeg in, verwijderdienst.
Ik heb het idee dat er tegen eigen supporters een harde lijn wordt gevoerd en tegen uitsupporters die lijn niet wordt uitgevoerd. Of wel er wordt met 2 maten gemeten. Heerenveen wordt zo Nederland in het klein.
Gebruikersavatar
Hielke
Forumicoon
Berichten: 5854
Lid geworden op: 20-06-2007 09:26

Bericht door Hielke »

Calimero schreef:Is er iets noemenswaardigs genoemd in Tilburg dan?
Ik schreef ook niet dat er rellen waren, maar wel dat sommige supporters zich als dwazen gedroegen. Naast mij stond een jongen de hele wedstrijd lang alle mogelijke varianten op kanker richting de Willem II-aanhang te roepen. Om een voorbeeld te noemen. Zulke types vlogen na afloop zonder enige aanleiding de reclameborden voorin het vak en de hekken bij de parkeerplaats aan. Wijselijk kwamen de stewards daar even tussen. Waarschijnlijk hebben die jongens zelf niet eens door hoe abnormaal ze zich gedragen en hun omgeving blijkbaar ook niet. Dat vind ik wel zorgelijk. Bovendien vind ik het nogal asociaal. Zo'n opgefokt sfeertje stoort mij niet direct, maar er zijn ook uitsupporters die het verschrikkelijk vinden en een reden om af te haken. Dat zou ik zonde vinden. Want uit eigen ervaring weet ik dat de sfeer bij uitwedstrijden van Heerenveen negen van de tien keer heel prettig is voor álle aanwezigen.
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Ben het met bovenstaande post van Hielke eens, er was een behoorlijk opgefokte sfeer,
met enkele "figuren" die de weg aardig kwijt waren!
Wat ik niet begrijp is, wat er leuk aan is om in zo'n toestand een wedstrijd te bezoeken.
Tijdens de wedstrijd ging het al gek, na afloop vloog een hele groep naar voren de hekken in!
Bizar!
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

Fanatismo schreef:Ben het met bovenstaande post van Hielke eens, er was een behoorlijk opgefokte sfeer,
met enkele "figuren" die de weg aardig kwijt waren!
Wat ik niet begrijp is, wat er leuk aan is om in zo'n toestand een wedstrijd te bezoeken.
Tijdens de wedstrijd ging het al gek, na afloop vloog een hele groep naar voren de hekken in!
Bizar!
in de hekken!! fantastich toch?
Pride of the north! :stan:
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

ONKUNDE van de stewards... wederom!
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Het is gewoon bijna gods onmogelijk om DKV supporters buiten te houden uit onze vakken, gaan altijd in gewone burgerkleding naar de wedstrijd, verstoppen de sjaaltjes en dergelijke in de kleding. Zie die mensen er dan maar eens uit te vissen als ze een correcte toegangskaart hebben.

- Onze supporters die kaarten weggeven aan dkv-volk. SCHAAM JE, als je dat doet, ongeacht aan wie je ze geeft, Waarom zou je zoiets doen,ik zou het niet eens in mijn kop krijgen omdat te doen! Je seizoenskaart/clubkaart is bestemt voor jou zodat jij naar binnen kan en/of je toegangsbewijs kan aanschaffen!

- Sponsoren die kaarten weggeven aan mensen. Hier mag ook behoorlijk tegen opgetreden worden, Alle skyboxes van west werd feest gevierd bij de 2-1 en 2-2. WALGELIJK. die mail aan de OSSH mensen heeft dus blijkbaar niet geholpen.

Mee eens dat onze stewards softies zijn, staan er maar wat, beetje de gastheer uit te hangen, Vaak zijn het nog jonge gastjes ook, vast van een of andere opleiding, kortom hier schiet je niets maar dan ook helemaal niets mee op, als het er op aan komt schijten ze alle kleuren van de regenboog.

Kortom er moet iets drastisch gedaan worden om in de toekomst te voorkomen dat er vele uitsupporters in de thuisvakken zitten.
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Bubbe schreef:Vond het vooral pijnlijk om te zien hoe de club er alles aan deed om haar eigen supporters in bedwang te houden, ipv het expliciet optreden tegen supporters van de andere club. Achter mij een vrouwtje met Cambuur sjaal om, gewoon in de thuisvakken. Dan kun je stewards, ME en hekken neerzetten om supporters tegen te houden, maar zolang je zulke mensen er niet tussen uit pikt ben je volstrekt ongeloofwaardig. Die mensen zijn van harte welkom, maar wel zonder clubkleuren en bij voorkeur onder het motto zitten en snaveltje toe.
Er werden 15 stewards ingezet om een kleine groep H'veen fans vooraf de wedstrijd weg te houden van het uitvak, maar tegelijkertijd werd er vanuit het THUISVAK geprovoceerd door Cambuur fans in Cambuur shirts. Ik begrijp dit echt niet.

Die stewards die modderen maar wat aan.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Gebruikersavatar
diepFries
Wereldspeler
Berichten: 1639
Lid geworden op: 05-06-2007 13:12
Locatie: Groningen

Bericht door diepFries »

Ik zou zeggen, blijf dan lekker weg bij het uitvak. Valt er daar in de buurt ook weinig te provoceren en als het al gebeurt hebben de stewards hun handen vrij om in te grijpen. Niet zo ingewikkeld toch?
In case of doubt, make it sound convincing
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

diepFries schreef:Ik zou zeggen, blijf dan lekker weg bij het uitvak. Valt er daar in de buurt ook weinig te provoceren en als het al gebeurt hebben de stewards hun handen vrij om in te grijpen. Niet zo ingewikkeld toch?
Precies! niks te zoeken daar, je kan er vanuit het stadion toch niet bijkomen.
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

diepFries schreef:Ik zou zeggen, blijf dan lekker weg bij het uitvak. Valt er daar in de buurt ook weinig te provoceren en als het al gebeurt hebben de stewards hun handen vrij om in te grijpen. Niet zo ingewikkeld toch?
Het gaat er ook niet om dat die supporters daar weggehouden worden. Maar dat het eigen beleid niet uitgevoerd wordt en dat uitdagende uitfans gewoon hun gang kunnen gaan op de thuisvakken.

Iets met prioriteiten.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Fryskeboy22 schreef: Precies! niks te zoeken daar, je kan er vanuit het stadion toch niet bijkomen.
Je hebt er ook niks te zoeken. Daar heb je gelijk in. Maar die MI side gastjes hebben op de thuisvakken ook niks te zoeken daar ging het mij even om. Ik gebruikte dit voorbeeld alleen maar om aan te geven waar de club zich op richt: de eigen fans.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Lekker weer vingertje wijzen naar ander. Ik heb vandaag weer dingen gezien waarvoor ik mij als Feanfan voor schaam. Puistenkoppen met ogen als schoteltjes. Schelden tegen alles wat hen niet aanstaat, politie provoceren, sensatie zoeken, confrontaties zoeken, haantjesgedrag. Bah wat vinden die kereltjes zichzelf belangrijk. En straks is het allemaal weer de schuld van de club, de politie, de stewards en weet ik allemaal wie nog meer. Ga nu eerst eens bij jezelf te rade... Drink wat minder, blijf van die drugsrotzooi af en doe gewoon lekker normaal man. Gedraag je gewoon.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

pes5 schreef:Lekker weer vingertje wijzen naar ander. Ik heb vandaag weer dingen gezien waarvoor ik mij als Feanfan voor schaam. Puistenkoppen met ogen als schoteltjes. Schelden tegen alles wat hen niet aanstaat, politie provoceren, sensatie zoeken, confrontaties zoeken, haantjesgedrag. Bah wat vinden die kereltjes zichzelf belangrijk. En straks is het allemaal weer de schuld van de club, de politie, de stewards en weet ik allemaal wie nog meer. Ga nu eerst eens bij jezelf te rade... Drink wat minder, blijf van die drugsrotzooi af en doe gewoon lekker normaal man. Gedraag je gewoon.
Dat is eenmaal anno 2014 en het wordt alleen maar erger. Het trouwe publiek waar Heerenveen bekend om staat/stond brokkelt steeds meer af. Wil niet zeggen dat we nooit eens iets fouts mogen doen, maar er is ook een tussenweg. Ook bij onze club lopen er bnnen niet al te lange tijd gasten tussen die te vergelijken zijn met de F-side, vak 410, Z-side. Onnozel drank- en drugsgebruik met als gevolg dat ze maar een ding willen; rellen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Waar het in eerste instantie om gaat binnen het stadion is de uitsupporters in de thuisvakken. Het heeft er alle schijn van dat de club maar wat blij is met ieder stoeltje wat gevuld is. Of daar nu mensen zitten met een voorkeur voor Heerenveen of voor de uitspelende club maakt ze niet uit.
Ik ben gewoon op mijn eigen SC geweest en weet niet of ik eventueel een kaart erbij had kunnen kopen.... Mocht die mogelijkheid er zijn dan kunnen we er als supporters voortaan zelf ook voor zorgen dat er geen tokkievolk binnen komt dan alleen in het uitvak. Als de club daar dan geen zorg voor kan dragen moeten we het zelf maar doen.....
Wat er buiten gebeurde slaat nergens op. Wat heb je te zoeken bij de afgeschermde hekken richting de uitsupporters, al vóór de wedstrijd? Als je dan zo nodig de held wilt uithangen, ga dan met een ploeg naar Leeuwarden te provoceren. Spreek desnoods af met je tegenstanders. Dit had niets met voetbal te maken. Dat de ME dan op onschuldige mensen inrijdt is ook niet normaal. Maar daar zal de adrenaline ook ongetwijfeld geborreld hebben, al mag dat beroepshalve natuurlijk niet gebeuren.
Al met al is dit toch een klein smetje die er aan deze dag hangt. Laat de tokkies de tokkies zijn en hou de eer aan jezelf!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Ruud Huntbäck
Basisspeler
Berichten: 805
Lid geworden op: 18-01-2006 13:51
Locatie: Heerenveen

Bericht door Ruud Huntbäck »

Mackan68 schreef:Waar het in eerste instantie om gaat binnen het stadion is de uitsupporters in de thuisvakken.

Ik kan maar één oplossing bedenken: geen kaartjes in de losse verkoop!
gwgwgw
Invaller
Berichten: 252
Lid geworden op: 31-07-2012 21:59

Bericht door gwgwgw »

Ruud Huntbäck schreef: kaartjes in de losse verkoop!
Of wat dacht je van:

1. Als club zijnde het "uitsupporters probleem" in de thuisvakken serieus nemen
2. Zorgen dat je op de hoogte bent/komt wanneer er veel kaarten aan uitsupporters zijn verkocht (iedereen weet het altijd al behalve de club (blijkbaar).
3. Iedereen met kenmerken van de uitclub (shirtje / shawl / vlag) toegang weigeren of van de tribune halen
4. Uit supporters zonder kenmerken van de uitclub bij opvallend / provocerend gedrag van de tribune halen
5. Heerenveen supporters die kaarten verschaffen aan uitsupporters die voldoen aan 3 of 4 aanpakken


Grootste verbijstering voor mij was bij de bekerwedstrijd tegen feyenoord van 2 jaar terug. Voor de hoofdtribune werd een feyenoordvlag neer gehangen. Even later gingen er 2 stewards naar toen. Ik dacht, goh zo gek zijn ze hier toch nog niet. Wat bleek, vlag hing voor een reclamebord en werd notabene door een steward op een andere plek gehangen...
---E---
Selectiespeler
Berichten: 733
Lid geworden op: 01-03-2008 23:43

Bericht door ---E--- »

Ik zag ook 3 van die zogenaamde hoolies lopen met een petje waar met koeienletters op stond 058. Hoe kunnen stewards dit nou niet zien?
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik weet niet hoe het dit jaar geregeld was, maar met zulke wedstrijden alleen verkoop als je een seizoenkaart hebt. Diegene die hun kaart beschikbaar stellen voor de verkoop de verantwoordelijkheid laten dragen. Misdraagt diegene die via jou een kaartje koopt zich, dan beide de verantwoordelijkheid namen. Als ze op deze slappe hap verder gaan blijft het zo. In 425 deden ze vorig jaar ook niks tegen Feyenoord fans, smoorbezopen en zwaaien met Feyenoord vlaggen. Als je er wat van zei kreeg je een grote bek, je voelde je gewoon gast/ongewenst in je eigen stadion. Stewards deden helemaal niks. Zo blijven de mensen wel thuis.
SVSCH
Selectiespeler
Berichten: 709
Lid geworden op: 15-02-2013 21:31

Bericht door SVSCH »

---E--- schreef:Ik zag ook 3 van die zogenaamde hoolies lopen met een petje waar met koeienletters op stond 058. Hoe kunnen stewards dit nou niet zien?
als ik zie wat voor beperkten er bij ons tussen de stewards rondlopen is dat niet zo vreemd :)
beunstra
Nieuw talent
Berichten: 61
Lid geworden op: 09-12-2013 14:19

Bericht door beunstra »

Iedereen met een hartslag kan tegenwoordig steward worden bij Heerenveen
Gebruikersavatar
Feanfan-4-life
Invaller
Berichten: 481
Lid geworden op: 26-08-2007 21:28

Bericht door Feanfan-4-life »

De stewards bewijzen keer op keer niet over eigen inzicht te beschikken, want ze komen werkelijk allemaal met hetzelfde argument wanneer er gevraagd wordt waarom er niet opgetreden wordt tegen de dkv-uitingen in de thuisvakken. Heb afgelopen zondag vier stewards hierop aangesproken en kreeg telkens dit te horen: "orders van bovenaf". Is toch te zot voor woorden dat (waarschijnlijk Ben Takkenberg) met dit soort bevelen komt en dat deze zonder nadenken opgevolgd worden door de stewards?

Bij elke andere club worden uitsupporters in de thuisvakken geweerd (zeker bij beladen wedstrijden als deze), bij ons worden ze beschermd en worden juist de thuissupporters aangepakt. Ik vind dit de omgekeerde wereld en heb alle begrip en respect voor de medesupporters die zelf de taak van de stewards op zich namen door sjaaltjes/vlaggen e.d. in beslag te nemen.
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Het is inderdaad te zot voor woorden dat ze niets doen tegen provocerende en uitdagende uitsupporters in de thuisvakken. Als er bij een wedstrijd tegen pakweg NEC een paar verdwaalde Nijmegenaren op de thuistribunes zitten is dat wat mij betreft helemaal geen probleem(mits ze zich respectvol gedragen). Maar dat zondag de halve westtribune, bijna alle skyboxen en de helft van vak 23 en 424 opspringt bij de goals van DKV is werkelijk waar gestoord. Waarom hebben wij uberhaupt een uitvak? Dat uitvak heeft zo helemaal geen nut.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Prijsregeling op basis van wederkerigheid wordt afgeschaft, lekker.
nou nou
bollebert
Basisspeler
Berichten: 837
Lid geworden op: 01-08-2005 12:19

Bericht door bollebert »

belachelijk! nu moeten de supporters verenigingen de handen in 1 slaan en takkenberg tot orde roepen!
in deze zware financiële tijd is het opzeggen van deze regeling ronduit belachelijk!
net nu er wat meer supporters mee gaan naar uitwedstrijden maar volgens mij vinden ze dat maar lastig!
Plaats reactie