Abgar Barsom

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
fcdinamo
Selectiespeler
Berichten: 698
Lid geworden op: 02-12-2002 16:39
Locatie: Heerenveen

Abgar Barsom

Bericht door fcdinamo »

In de Koerier staat een interview met Barsom, waarin naar voren komt dat hij niet in het 1e speelt vanwege zijn uiterlijk. Het lijkt erop dat dit de echte reden is en dat Foppe dit zo letterlijk tegen hem heeft gezegd.

Persoonlijk vind ik dit ronduit schandalig als dit zo is!! Als zo'n jongen goed kan voetballen en een meerwaarde kan hebben, moet 'ie gewoon spelen. Het moet niet uitmaken of je geel, groen of rood haar hebt. Of dat je in dit geval een staartje hebt. Ik herinner me ene Verbeek met wapperende manen, waar hij ook behoorlijk lang mee heeft rondgelopen.

Nogmaals, ik hoop dat het misschien verkeerd heb gelezen of dat de echte reden niet zijn haardracht is, maar als dit wel zo is ben ik zeer teleurgesteld in de club en zal ik dit ook aan de club laten weten!

PS: ze wisten hoe hij eruit zag toen ze hem contracteerden en dus moeten ze nu niet zeuren :grmbl:
ER IS MAAR 1 CLUB IN FRIESLAND!!
Gebruikersavatar
Freezeman
Superster
Berichten: 2867
Lid geworden op: 02-12-2002 14:34
Locatie: Sneek

Bericht door Freezeman »

Werkt Johan Derksen tegenwoordig bij de Koerier? :D
Anti anti. :)
The North
Selectiespeler
Berichten: 649
Lid geworden op: 27-05-2003 21:31
Locatie: Giekerk

Bericht door The North »

Dat zal best kunnen..Foppe is misschien wel zo.. net als dat van Marc van Eyck..

Maar Abgar had ook aan het slaan geweest.. niet met spelers of trainers.. maar gewoon buiten de voetballerije om.. :huh:
Gert Jan, Kan wat Foppe kan!....(2de worden)
Gebruikersavatar
Caspar
Superster
Berichten: 4630
Lid geworden op: 02-12-2002 16:28
Locatie: Enschede

Bericht door Caspar »

ik verwacht, dat dit puur de intepretatie van Barsom is. er zijn, ook hier op het forum, vrij weinig mensen die hem echt een basisplaats gunnen. en dat heeft vrij weinig met zijn uiterlijk te maken.

natuurlijk zal Heerenveen over zo'n staartje 'vallen'. maar dit is lijkt me niet de reden waarom hij wissel staat, of zelfs op de tribune zit. dit heeft puur met zijn (gebrek aan) techniek, en zijn mentaliteit. dan denk ik aan bijvoorbeeld de schwalbes.
Ladies and gentleman: We've got him!
Niels
Erelid
Berichten: 3997
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Niels »

Maar Abgar had ook aan het slaan geweest.. niet met spelers of trainers.. maar gewoon buiten de voetballerije om..
Tja, dan hadden er al heel wat meer spelers buiten de selectie gekund in de loop der jaren... :urgs:

Zoals ik het interview gelezen heb - met verbazing vooral - is het zo dat de club hem wel degelijk gezegd heeft dat hij weg mag, omdat hij als persoon niet binnen de club zou passen. Voetballend kan hij denk ik best aardig meekomen, al schort er tactisch wel het een en ander aan. Maar ik snap niet dat er nu ineens problemen zijn over zijn voorkomen. Want zoals gezegd, hij ziet er echt nog net zo uit als bij Djurgårdens IF.

Vreemde zaak in ieder geval, die waarschijnlijk wel nooit duidelijk zal worden aangezien het zijn kant van het verhaal tegen de kant van de club is.

Trouwens, voor het geval er mensen zijn die het niet gelezen hebben en nu concluderen dat Barsom een eikel is die de club zwart maakt: absoluut niet. Hij respecteert de beslissing van de club, alleen snapt hij hem niet. En verder toont hij zich een goede prof door gewoon te verschijnen op de Open Dag, terwijl hij daar niet toe verplicht was. Hulde!
Gebruikersavatar
bigbear
Invaller
Berichten: 373
Lid geworden op: 21-08-2003 23:12
Locatie: snits

Bericht door bigbear »

Het is niet de eerste keer dat ik iets soortgelijks hoor. Als ik het me goed herinner heeft Gerard de Nooijer hierover ook al eens een zinspeling gemaakt. Alsof Foppe zelf zo'n lekker kapsel heeft. :)
Wanneer krijgen we onze identiteit terug?
Heert-Jan
Basisspeler
Berichten: 791
Lid geworden op: 02-12-2002 12:10
Locatie: Jentsjemar

Bericht door Heert-Jan »

Het verhaal komt natuurlijk van 1 kant, maar dit soort dingen hoor je vaker. Ik hoop dan ook van harte dat deze FLAUWEKUL per het vertrek van Foppe ook afgelopen is. Dat Barssom een paniekaankoop is(wat Heerenveen hem natuurlijk nooit zou noemen) mag duidelijk zijn, maar dan nu ineens over cultuur e.d beginnen? Heerenveen had tijdens het scouten zijn haar ook kunnen zien! Eigen schuld, dikke bult.

Barssom zullen we, Foppe kennende, de komende tijd wel niet op de bank zien.
"Voorspelbaar, teveel hetzelfde en gemaakt"
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Het is verdorie wel een enorme ergernis zoiets hoor. Natuurlijk ken je het verhaal maar van één kant, maar als zulke verhalen steeds weer opdoemen dan mag je toch wel gaan concluderen dat er een kern van waarheid in zit. Bovendien neem ik dit verder aan als de waarheid zo lang er geen tegenbericht komt van de kant van de technische staf. Dat Barsom niet bij de club past, is prima. Maar als dat alleen gebasseerd is op basis van zijn haar, dan vind ik dit dieptriest. Hoe kom je het makkelijkst van een speler af zeg?
hrfean
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 20-12-2002 09:30

Bericht door hrfean »

Als regelmatig lezer (slechts soms reaktie) valt me een reaktie van Roelof de Vries tegen.
Ik meen dat hij journalist of studerend hiervoor is.
Als de technische staf moet reageren op ieder artikel wat ergens wordt gepubliceerd, dan maak je jezelf niet betrouwbaar.
Het is natuurlijk kolder wat in het artikel vermeld staat.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeuren, maar dat de technische staf Barssom zou discrimineren is lachwekkend.
Er is slechts één antwoord, hij komt simpelweg kwaliteit tekort!!
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Aan je betoog te horen zit je er dageliks bovenop. Weet je hoe de technische staf met de spelers omgaat. Zo niet, dan lijkt het me vreemd dat jij daar over kan oordelen. Dat kun je pas als je meeloopt.
Sjoerd
Bankzitter
Berichten: 184
Lid geworden op: 18-08-2003 19:25
Locatie: Wommels
Contacteer:

Bericht door Sjoerd »

Beste mensen,

Ben benieuwd of Foppe hier ook wat over te melden heeft. In de loop der jaren is gebleken dat er wel vaker spelers met vreemde verklaringen naar buiten zijn gekomen wanneer ze niet werden opgesteld.
Vind het wel een taak van de club om dit soort 'indiane verhalen' te ontkrachten / te bevestigen (ahum dat zou een lachterje worden).

Nog een nachtje wat anders doen en dan...........feye....!!
Petter Hansson, rots in de branding.
Gebruikersavatar
Satyr1
Jeugdspeler
Berichten: 45
Lid geworden op: 02-02-2003 19:28
Locatie: IJsselstein

Bericht door Satyr1 »

Stond in de VI, dat Abgar niet naar de kapper mag worden gestuurd en dat dat zelfs in z`n contract staat.

Ik heb zelf lang haar en toen ik nog stekeltjes had, was ik net zo slecht als nu, dus aan het haar ligt `t niet :)

Trouwens... wilde Foppe niet meer passie/agressie etc.?
Lang haar intimideerd, vraag maar aan Vreven...
Jaap F.
Erelid
Berichten: 883
Lid geworden op: 02-12-2002 00:00
Locatie: Utrecht

Bericht door Jaap F. »

2003 schreef:Als regelmatig lezer (slechts soms reaktie) valt me een reaktie van Roelof de Vries tegen.
Ik meen dat hij journalist of studerend hiervoor is.
Als de technische staf moet reageren op ieder artikel wat ergens wordt gepubliceerd, dan maak je jezelf niet betrouwbaar.
Het is natuurlijk kolder wat in het artikel vermeld staat.
Natuurlijk heeft iedereen zijn eigen voorkeuren, maar dat de technische staf Barssom zou discrimineren is lachwekkend.
Er is slechts één antwoord, hij komt simpelweg kwaliteit tekort!!
Je doet precies hetzelfde wat je Roelof verwijt. Hij trekt te snel conclusies maar jij trekt nog veel meer voorbarige conclusies. "Het is natuurlijk kolder". Hoezo natuurlijk? Barsom liegt per definitie ofzo?
Johnny de Jong
Invaller
Berichten: 261
Lid geworden op: 23-05-2003 18:55
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny de Jong »

Het lijkt me een erg onwaarschijnlijk dat Foppe dit zo naar Barsom heeft gebracht maargoed...

Het is mij wel duidelijk dat Barsom dat zijn lange haar niet de reden is van zijn tribuneplaats. De dingen die ik van hem heb gezien waren altijd dramatisch slecht.
Roelof
Wereldspeler
Berichten: 1436
Lid geworden op: 02-12-2002 13:16

Bericht door Roelof »

Ach, natuurlijk is het een voorbarige conclusie om te stellen, dat het artikel in de Koerier de waarheid is. Zo zwart-wit stel ik het ook niet.
Natuurlijk ken je het verhaal maar van één kant, maar als zulke verhalen steeds weer opdoemen dan mag je toch wel gaan concluderen dat er een kern van waarheid in zit.
Een kern van waarheid dus. al is dat misschien ook wel wat voorbarig. Natuurlijk hoeft een technische staf niet continue overal op te reageren. Maar als ik in een technische staf zou zitten waarin mij verweten werd dat ik spelers discrimineer en ze zodoende buiten de spelersgroep zet, dan wil ik er voor zorgen dat er een tegenbericht komt.
Bovendien neem ik dit verder aan als de waarheid zo lang er geen tegenbericht komt van de kant van de technische staf.
Deze quote van mij is wellicht ietwat overdreven, maar ik erger me kapot aan zulke dingen. Je kunt niet de conclusie trekken dat Barsom liegt, maar ook niet dat het niet waar is. Een tegenbericht van de kant vd technische staf zo één en ander verduidelijken.
Robert
Selectiespeler
Berichten: 591
Lid geworden op: 02-12-2002 12:14

Bericht door Robert »

Barsom komt kwaliteit te kort, Foppe vind hem qua gedrag en persoonlijkheid niet binnen de club passen en vervolgens gooien Barsom & De Koerier alles op een hoop en is wordt opeens de suggestie gewekt dat hij gediscrimineerd wordt. Volgens mij zit het min of meer in elkaar...
Cult
Nieuw talent
Berichten: 145
Lid geworden op: 02-12-2002 17:47

Bericht door Cult »

Over voorbarige conclusies gesproken: Als e.e.a. waar is, en Barsom dit naar buiten brengt, heeft hij dus in de gaten dat hij te licht is voor SCH, en op het lijstje komt van "net (of helemaal) niet".
Johnny
Jeugdspeler
Berichten: 40
Lid geworden op: 13-12-2002 22:16
Locatie: Heerenveen

Bericht door Johnny »

Ik hoorde laatst van iemand dat Barson niet echt zijn best doet om bij de groep te horen. Als hij niet het karakter heeft dat bij Heereveen past, zal hij het hier nooit halen.

Met kwaliteit alleen red je het niet.
Egotist: a person more interested in himself than in me.
Oogje
Nieuw talent
Berichten: 71
Lid geworden op: 02-12-2002 22:55
Locatie: Sneek

Bericht door Oogje »

Dus op haardracht afgaande zouden Samaras en Varynen ook niet mogen spelen. Zit wel wat in natuurlijk, al dat lange zware haar mee moeten tillen en dan ook nog eens niks zien omdat je haar in je gezicht zit.
Ik denk dat dat hele verhaal een beetje boel opgebalzen is of Barsom is verkeerd geinterpreteerd of wat geirriteerd. Dan moeten ze voortaan maar zo :stan: de wei in.
Mohawk
Jeugdspeler
Berichten: 7
Lid geworden op: 24-02-2003 07:55
Locatie: Grou
Contacteer:

Bericht door Mohawk »

Een lezing die Foppe ergens in den lande heeft gehouden, draaide voor een groot deel om Igor Korneev. Eén van de dingen die Foppe vertelde was dat Riemer het lange haar (al dan niet in een staartje samengebonden) van Igor niet kon waarderen (clubregels?). Igor werd vervolgens met een simpel gebaar erop gewezen dat hij zijn haardracht moest wijzigen. Aldus geschiedde.
Je moet niet dronken dat ik denken ben.
hrfean
Jeugdspeler
Berichten: 27
Lid geworden op: 20-12-2002 09:30

Bericht door hrfean »

Laten we wel wezen, iedereen van ons trekt voorbarige conclusies.
Natuurlijk heeft Jaap F gelijk dat ik niet anders doe, daarvoor zijn we supporters.
Het is ook geen persoonlijke aanval op Roelof, maar gewoon een reaktie op zijn verhaal.
Gelukkig denkt iedereen niet hetzelfde, ander hoefde er ook geen forum te worden geopend.
Wat tegengas op zijn tijd moet bij iedereen, dus ik laat weleens wat vaker van me horen.
Bijker
Invaller
Berichten: 420
Lid geworden op: 02-12-2002 13:19
Locatie: Lelystad

Bericht door Bijker »

Het zou wat worden, straks dan is blond niet meer in de mode......dan kunnen we enkele spelers afschrijven....zal toch niet, wat een onzin.
Zo......en nu weer gewoon 4e...
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Foppe moet zo'n jongen als abgaar gewoon laten spelen, misschien vindt foppe wel dat ie er niet uitziet maar voetballen kan ie wel en anders hadden ze em niet gehaald.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gebruikersavatar
Sikke
Bankzitter
Berichten: 221
Lid geworden op: 03-12-2002 20:59

Bericht door Sikke »

Staat waarschijnlijk wel in contract over haardracht etc.
Mika mocht ook geen haarband, moest ook naar de kapper van Riemer. Riemer heeft Foppe nog gevraagd waarom hij hem opstelde! Foppe had het (wel of niet met opzet) over het hoofd gezien.
Sibon moest zijn shirt bij de broek in maar het shirt bleek te kort. Riemer zou zijn schoonmoeder vragen om er een stuk aan te lappen, maar dat is blijkbaar nog niet gebeurd.
Op de vraag aan Reiemer waarom Samaras dan wel lang haar had en een haarband en niet naar de kapper moest, was het antwoord: tsja.... Samaras.
Waarschijnlijk niet in contract opgenomen.

Foutje, moet kunnen.
God made a few sexy men
And put some hair on the others
Miekje
Nieuw talent
Berichten: 80
Lid geworden op: 24-08-2003 13:53
Locatie: Joure

Bericht door Miekje »

Ik heb zo'n idee dat dit een "lulverhaal" is.... Ik heb het ook gelezen en dacht dit klopt niet. Er zijn meer spelers met lang haar en die zitten ook in t 1e (samaras, vayrinen) IK vind het maar vreemd, anders hadden ze barsom ook niet hoeven te kopen...... ik denk dus dat het verhaal niet helemaal klopt. :?
SC Heerenveen, Superfriezen
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

Foppe is ook er op de haardracht van samaras tegen. Toen der tijd had gerard de Nooijer zo'n nesta coupe.. Vond foppe ook niet goed.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Sharan
Invaller
Berichten: 294
Lid geworden op: 26-07-2003 12:42
Locatie: @Home

Bericht door Sharan »

Lang haar,kale kop,baard,homofiel,blind of een houten been!! Je beste elf stel je op!! Als die blinde 15 maal scoort is ie de held. Er zit gewoon een andere reden achter. Dat van dat lange haar is een stok om te slaan.
Liever SC Cambuur dan SC Cens**r!!!
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

De haardracht is een spelers eigen, daar moet een trainer niet over zeuren.. Doen ze ook niet bij backham of ronaldo. Daar halen de kappers alleen maar geld uit..
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Gebruikersavatar
Edmanian Devil
Basisspeler
Berichten: 868
Lid geworden op: 02-12-2002 19:42
Locatie: Zwolle

Bericht door Edmanian Devil »

Wat zag die John de Wolf er vroeger afschrikwekkend uit, volgens mij won ie alleen op uiterlijk al de helft van de duels. Robbie Savage in Engeland, ook zo een. Je kunt het wel niet mooi vinden, in je nadeel is het sowieso niet. Dus: alle Heerenveners lang haar!

Ik twijfel er niet aan dat Riemer en Foppe een hekel hebben aan lang haar, en dat vind ik echt zielig. In welk tijdperk leven we?
Gebruikersavatar
Feanfan
Selectiespeler
Berichten: 585
Lid geworden op: 30-08-2003 11:47
Locatie: Gorredijk/Boxtel

Bericht door Feanfan »

In deze tijd moet bijna alles kunnen (dus niet met een hanenkam het veld in). En ik vind dat ze er niet zo'n probleem van moeten maken en die jongen gewoon met het 1e mee moeten laten doen.
De vader, de zoon en de heilige geest: Abe
Plaats reactie