Milan van Ewijk

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Satyr
Superster
Berichten: 2547
Lid geworden op: 01-02-2005 16:02

Bericht door Satyr »

Zit toch wel een stijgende lijn in: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... C._seasons

Maar goed, Coventry is niet de stap die ik voor van Ewijk echt heel nuttig vind. Het zal financieel wel heel goed zijn voor hem dan.
AMDJ
Verified
Beheerder
Berichten: 85
Lid geworden op: 30-05-2006 23:57

Bericht door AMDJ »

Satyr schreef:Zit toch wel een stijgende lijn in: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_C ... C._seasons

Maar goed, Coventry is niet de stap die ik voor van Ewijk echt heel nuttig vind. Het zal financieel wel heel goed zijn voor hem dan.
Goede aanvulling! Dat bedoelde ik idd met mijn laatste zin. :)
Otsje P
Verified
Superster
Berichten: 4850
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Lastig in te schatten dit. De genoemde bedragen verschillen behoorlijk. In de Engelse media wordt over een veel hoger bedrag gesproken dan in de Nederlandse media. Al schrijft men bij VI dat de genoemde 4 miljoen het basisbedrag is. Daar overheen zouden dan bonussen en een fors doorverkoop percentage komen. Wij hebben geen enkel inzicht in die bonussen, dus is het lastig om daarover te oordelen. Soms gaat dat gewoon over relatief simpel te behalen dingen.

Na 40 gespeelde wedstrijden wordt er nog 4 ton betaald, Na 5 gescoorde goals 2 ton, bij handhaving 5 ton enz. Ik noem maar wat voorbeelden. In dat soort gevallen is het maar net hoeveel vertrouwen wij als verkopende partij hebben in het slagen van Milan. We hebben bij ons gezien dat hij zowel in een goed draaiend team als in een minder draaiend team zich staande hield en zelfs geregeld uit wist te blinken. Ik geloof dat het voor ons met dat forse doorverkoop percentage heel positief uit kan pakken. Je 1 jaar laten zien en bewijzen in de Championship kan je zo maar een forse transfer naar de Premier League opleveren.

Laten we vertrouwen op de kunde van de Haan en zijn mensen. Wij hebben gewoon geen enkel inzicht in de clausules en eventuele bonussen. 4 miljoen vast + enkele goed haalbare bonussen die het bedrag verder flink op kunnen laten lopen + een fors percentage van een volgende transfer kan bijzonder lucratief zijn.
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1008
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik snap de gemengde reacties wel over deze deal.

Voor zover ik het uit de diverse media kan halen zou de deal een vast bedrag van € 4,0 miljoen bedragen, een bonus van € 2,5 miljoen en een verkooppercentage van 25%.

Ik kan me voorstellen dat er supporters zijn die toch enigszins teleurgesteld zijn over het vaste bedrag van € 4,0 miljoen. Gevoelsmatig is van Ewijk wel meer waard dan dat bedrag. Mochten de bonus van € 2,5 miljoen op een later tijdstip worden uitgekeerd, dan is een totaalbedrag van € 6,5 miljoen helemaal zo gek nog niet. Probleem is echter dat het niet duidelijk is op basis van welke voorwaarden deze bonussen zullen worden uitgekeerd. Zijn deze voorwaarden eenvoudig te behalen (bijvoorbeeld bij het spelen van een minimaal aantal wedstrijden) of juist lastiger te behalen (promotie van Coventry naar de Premierleague). Liever zou je direct al zeker willen zijn van een hoger bedrag en niet afhankelijk van bonussen en een mogelijke verkoop in de toekomst.

Uiteraard kunnen er ook andere redenen zijn om als sc Heerenveen te kiezen voor deze constructie. Wellicht hoeft er zo minder afgedragen te worden aan ADO Den Haag en wellicht is een dergelijke constructie belastingtechnisch ook beter. Bij het binnenkrijgen van een hoog transferbedrag in één keer moet je dat geld ook weer direct investeren in nieuwe spelers. Doe je dat niet dan gaat volgens mij de belastingdienst weer met een deel van de winst aan de haal.

Als supporters hebben we natuurlijk ook geen inzicht in het transfergebeuren. In hoeverre zijn clubs daadwerkelijk concreet geweest om van Ewijk aan te willen trekken. Wellicht was het bod van Coventry wel het meest serieuze bod dat onze club heeft ontvangen. Uiteraard kan het ook zo zijn dat sc Heerenveen wel een hoger bod van een bepaalde club heeft ontvangen, maar dat van Ewijk niet naar deze bepaalde club wilde vertrekken.

Ik kan me bovendien voorstellen dat sc Heerenveen ook een bepaalde tijdsdruk voelde om zelf ook de transfermarkt op te kunnen gaan. Hoe langer we als club hadden gewacht om van Ewijk te verkopen, hoe langer we zelf ook hadden moeten wachten om bijvoorbeeld een spits te kunnen aantrekken. En wellicht willen potentiële versterkingen ook niet langer op sc Heerenveen wachten. Allemaal factoren die mee (kunnen) spelen bij transfers.

En tot slot kan het maar zo zijn dat over een paar dagen blijkt dat de nu genoemde bedragen onjuist zijn en het transferbedrag toch verschilt met wat we nu denken te weten. En dan kan iedereen opeens weer een volledig andere mening hebben.

Het is in zaken als deze ook een kwestie van vertrouwen. Heb je vertrouwen in de verantwoordelijke die er nu zit, in dit geval Ferry de Haan, of heb je dat niet. Vooralsnog heeft Ferry de Haan in mijn optiek logische aankopen gedaan en het elftal ten opzichte van een aantal jaren geleden (Toen speelden we nog met o.a. Floranus, Kongolo, Woudenberg etc) in elk geval aanmerkelijk versterkt. Ik heb geen reden om aan te nemen dat Ferry de Haan niet weet wat hij doet en alles afwegende zal hij dit resultaat wel als voldoende hebben beoordeeld.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Milan scoorde dit weekend voor Coventry. Leuk om te horen hoe de fans hem toezingen, klinkt bekend in de oren :D.

https://youtu.be/OY1tSBd4crM?si=_F4S7mRl7DsR7zUS&t=392
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2046
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Mooi interview met Milan van Ewijk in Voetbal International: https://www.vi.nl/pro/milan-van-ewijk-j ... errassen-1

Hij speelt komend weekend met Coventry op Wembley tegen Manchester United voor de halve finale van de FA Cup en ondertussen strijden ze in het Championship nog steeds voor promotie. Dat laatste levert ons ook een extraatje op.
SCHPride
Jeugdspeler
Berichten: 15
Lid geworden op: 09-04-2024 20:10

Bericht door SCHPride »

Weet niet of Coventry de play offs kan halen voor Premier League voor komend seizoen... Maar zou fantastisch zijn voor ons dat Milan tegen Man.United een goeie wedstrijd speelt...

Dan krijgt hij gelijk belangstelling van Premier league clubs... en dan is Coventry eigenlijk kansloos om hem te houden... Want dat zou ons een flink zak geld opleveren. Heerenveen had een fikse doorverkoop percentage voor Milan transfer aangemaakt. Dus dat zou super mooi zijn als dat voor komende seizoen ook gebeurt.
Plaats reactie