Denzel Dumfries

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Heerenveen rules » 19-08-2017 22:48

Echt een goede back! Een potentiele topper is hij.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Janneman » 20-08-2017 05:21

Heerenveen rules schreef:Echt een goede back! Een potentiele topper is hij.


Ben ik helemaal met je eens, tot nu toe de aankoop die het beste bevalt. Mocht hij zich zo blijven profileren en ontwikkelen dan kan Heerenveen er veel profijt van hebben en in de (nabije) toekomst goed aan verdienen.
scheerenveen.supporterswereld.nl
Avatar gebruiker
Janneman
Superster
 
Berichten: 3673
Geregistreerd op: 29-12-2006 16:36

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor abegoal » 20-08-2017 09:51

Vond hem juist een stuk minder als tegen groningen. Haalt wel de achterlijn, maar doet daarna veel te weinig met de kans. Gaf meerdere keren een slechte, eenvoudig te verdedigen, voorzet. Daarbij gaf hij ook een paar keer veel ruimte weg achter de verdediging. Vond hem niet altijd even scherp in die situaties.

Matig dus, maar slecht waren in mijn ogen Zenelli, die geen lantaarnpaal meer voorbij komt en ook van Aken die maar balletjes breed blijft geven en verdedigend nog steeds niet solide is.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Rick » 20-08-2017 10:08

abegoal schreef:Vond hem juist een stuk minder als tegen groningen. Haalt wel de achterlijn, maar doet daarna veel te weinig met de kans. Gaf meerdere keren een slechte, eenvoudig te verdedigen, voorzet. Daarbij gaf hij ook een paar keer veel ruimte weg achter de verdediging. Vond hem niet altijd even scherp in die situaties.

Matig dus, maar slecht waren in mijn ogen Zenelli, die geen lantaarnpaal meer voorbij komt en ook van Aken die maar balletjes breed blijft geven en verdedigend nog steeds niet solide is.


Dat stukje van een goede voorzet heb je deels gelijk in, je kan echter ook zeggen dat sommigen in de 16 gewoon niet goed vrij liepen gister. In minuut 70 legt hij een bal precies op het hoofd van Veerman. Ruimte weg, niet scherp? Ik raad jou aan de wedstrijd opnieuw te kijken. Hij won al zijn persoonlijke duels, zijn directe tegenstander was nergens te bekennen en had zelfs aanvallend veel inbreng. En als je het hebt over ruimte weggeven moet je bij Hoegh en van Aken zijn. Een lange bal in minuut 54 ong levert gewoon een 1 op 1 situatie op met onze keeper. De uitleg van jou klopt mijn inziens van geen kant. Als je Woudenberg nou had genoemd, was dit een mooie omschrijving geweest.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Rick » 20-08-2017 22:58

abegoal schreef:Vond hem juist een stuk minder als tegen groningen. Haalt wel de achterlijn, maar doet daarna veel te weinig met de kans. Gaf meerdere keren een slechte, eenvoudig te verdedigen, voorzet. Daarbij gaf hij ook een paar keer veel ruimte weg achter de verdediging. Vond hem niet altijd even scherp in die situaties.

Matig dus, maar slecht waren in mijn ogen Zenelli, die geen lantaarnpaal meer voorbij komt en ook van Aken die maar balletjes breed blijft geven en verdedigend nog steeds niet solide is.


AD:
Man of the Match: Op de natuurgrasmat in Heerenveen liet Denzel Dumfries zien waarom Jurgen Streppel hem dit seizoen zo graag naar het noorden wilde halen. De oud-Spartaan was in verdedigend opzicht nauwelijks te passeren en kwam vaker aan de bal dan iedere andere speler: 100 keer. Geen Fries ruimde bovendien meer ballen op (3) dan Dumfries zelf.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Knipecity » 21-08-2017 07:57

Goede speler. Inderdaad de beste man en als zijn voorzet nog wat beter wordt dan heb je er gewoon een prima buitenspeler bij.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor CJF » 21-08-2017 08:15

Echte publieksspeler! Goede drive, fysiek beresterk en hij schuwt het duel niet. Er ging gisteren ook nog genoeg fout in de voortzetting, maar het is een groot talent en hij speelt met veel enthousiasme.
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Otsje P » 21-08-2017 13:22

Heerenveen rules schreef:Echt een goede back! Een potentiele topper is hij.


Voor ons in ieder geval een flinke versterking, al is het alleen al door zijn drive. Hij moet nog werken aan zijn voorzetten en de korte combinaties, maar in potentie een topper inderdaad.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor AllardP » 21-08-2017 15:11

Hoezo werken aan zijn voorzet? In de grote competities leidt gemiddeld 1 van de 72 (!!) voorzetten tot een goal (http://spielverlagerung.com/2015/06/22/ ... tive-tool/). Voorlopig zit onze Denzel ruim boven dat gemiddelde. Meer dan prima aankoop deze jongen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Otsje P » 21-08-2017 16:01

AllardP schreef:Hoezo werken aan zijn voorzet? In de grote competities leidt gemiddeld 1 van de 72 (!!) voorzetten tot een goal (http://spielverlagerung.com/2015/06/22/ ... tive-tool/). Voorlopig zit onze Denzel ruim boven dat gemiddelde.


Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Dat hij qua assists bovengemiddelde cijfers haalt zegt feitelijk niks over zijn voorzet. Tegen Groningen liep Reza ook tegen een mislukte bal op. Het is een assist, en ik was er blij mee maar het was geen goede voorzet.

Ook tegen Heracles gaf hij diverse matige ballen voor. Met te weinig snelheid en te weinig hoogte. Dat hij ondanks het feit dat daar nog veel ruimte voor verbetering is toch in staat is om bovengemiddelde cijfers te halen zegt vooral veel over hoe vaak hij in positie komt om aanvallend zijn steentje bij te dragen. Als hij zijn voortzetting nog weet te verbeteren dan kan hij de cijfers van een aanvaller halen. Zo speelt hij ook bijna trouwens. :wink:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor AllardP » 21-08-2017 20:43

Tja Otsje, Dumfries is een verdediger en geen spits. Op de absolute toppers na - zoals Karsdorp en Willems - is er bijna geen back in de eredivisie die met enige regelmaat een assist aflevert. Sowieso is in een vol strafschopgebied - zoals zaterdag - elke voorzet een gokje. Afgemeten ballen zijn alleen mogelijk als je de ruimte hebt. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben tot nu toe dik tevreden over de bijdrage van Dumfries, zowel aanvallend als verdedigend.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Wizard » 21-08-2017 20:49

AllardP schreef:Sowieso is in een vol strafschopgebied - zoals zaterdag - elke voorzet een gokje. Afgemeten ballen zijn alleen mogelijk als je de ruimte hebt. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben tot nu toe dik tevreden over de bijdrage van Dumfries, zowel aanvallend als verdedigend.

Met de eerste twee zinnen ben ik je geheel kwijt. Dus wanneer je geen topper bent, is een geplaatste voorzet alleen mogelijk wanneer je de ruimte hebt? En in een vol strafschopgebied is een voorzet een gokje?? Ik mag toch heel hard hopen dat elke fatsoenlijke topamateur hier anders over denkt.
Je laatste zin/conclusie ben ik met je eens.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor AllardP » 22-08-2017 04:49

Ik wil je best een handje helpen hoor Wizard. In een vol strafschopgebied sta je met een hoop mensen op een kluitje en is het veel lastiger om te mikken waar iemand uitkomt. Dus gooi je de bal bij de eerste of de tweede paal op hoop van zege. Uit statistieken blijkt (zoals ik citeerde) dat dit niet een heel kansrijke strategie is.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor rust » 22-08-2017 10:42

Je ziet inderdaad dat dat gokjes zijn. Uiteindelijk moet de spits dan naar de bal komen. Kan me goed vinden in de uitleg van Allard. Op het moment dat je de bal voorgeeft voordat hij over de achterlijn gaat dan gaat de voorzetgever echt niet eerst nog even kijken. Gewoon een voorzet op automatismen die je van de voren afspreekt. De kopper moet dan bijvoorbeeld bij de eerste paal komen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Otsje P » 22-08-2017 11:56

AllardP schreef:Tja Otsje, Dumfries is een verdediger en geen spits. Op de absolute toppers na - zoals Karsdorp en Willems - is er bijna geen back in de eredivisie die met enige regelmaat een assist aflevert. Sowieso is in een vol strafschopgebied - zoals zaterdag - elke voorzet een gokje. Afgemeten ballen zijn alleen mogelijk als je de ruimte hebt. Om een lang verhaal kort te maken: ik ben tot nu toe dik tevreden over de bijdrage van Dumfries, zowel aanvallend als verdedigend.


Ik ben ook dik tevreden over zijn bijdrage maar dat is toch helemaal de discussie niet. Het gaat om het feit dat hij nog beter kan worden. Hij verdedigd prima, schakelt zichzelf aanvallend steeds goed in en heeft zelfs af en toe een assist. Prachtig allemaal. Moet je nagaan hoeveel waarde hij kan hebben als hij ook nog eens daadwerkelijk een technisch goede voorzet voor kan slingeren. Dan zal hij aanvallend nog gevaarlijker worden dan hij nu al is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Wizard » 23-08-2017 10:35

AllardP schreef:Ik wil je best een handje helpen hoor Wizard. In een vol strafschopgebied sta je met een hoop mensen op een kluitje en is het veel lastiger om te mikken waar iemand uitkomt. Dus gooi je de bal bij de eerste of de tweede paal op hoop van zege. Uit statistieken blijkt (zoals ik citeerde) dat dit niet een heel kansrijke strategie is.

Wat je nu zegt, doe je pas wanneer je va banque speelt en je hele elftal voor de goal van de tegenstander staat.
Maar wanneer je zoals Dumfries (9 van de 10 keer) mee opkomt en een voorzet moet geven, zou deze afgemeten moeten zijn. Daar is waar Otsje P op doelt, en daar doel ik ook op. Moeilijker is het niet.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor rust » 23-08-2017 10:48

Wizard schreef:Wat je nu zegt, doe je pas wanneer je va banque speelt en je hele elftal voor de goal van de tegenstander staat.
Maar wanneer je zoals Dumfries (9 van de 10 keer) mee opkomt en een voorzet moet geven, zou deze afgemeten moeten zijn. Daar is waar Otsje P op doelt, en daar doel ik ook op. Moeilijker is het niet.


Moeilijker is het niet? Als je eens wedstrijden op een hoger niveau kijkt dan lukt het de backs al niet om 50 procent goed voor te geven, sommige backs zelf 0 procent. Heeft ook te maken met de tijd die je krijgt. Kan me volledig vinden in de uitleg van de Allard. Het klinkt een beetje als sterk praat in de stamkroeg, 9 van de 10 maar even afgemeten voorgeven. Beste stuurlui staan aan wal.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Wizard » 23-08-2017 11:00

rust schreef: Het klinkt een beetje als sterk praat in de stamkroeg, 9 van de 10 maar even afgemeten voorgeven. Beste stuurlui staan aan wal.

Een voorzet dien je (wanneer je 3 sec. tijd krijgt) gewoon op maat te geven. Daar komt geen enkel sterk stukje aan te pas. Het zijn geen 3e klasse amateurs! Waar je ook speelt, al is het hoogste niveau in Duitsland, Frankrijk, Engeland of Nederland; een voorzet moet 9 van de 10 op maat zijn wanneer je minimaal 3 sec. de tijd krijgt. Ik vind het echt onbegrijpelijk wanneer we het referentie- en meetpunt leggen bij backs waarvan 50% van hun voorzetten op maat aankomen. Ik vind dit eerlijk gezegd niet eens een discussiepunt waardig. Maar goed, wellicht heb ik een ander referentiekader.
Bij een profclub wordt hier dagelijks op getraind en is het compleet belabberd wanneer 50% van je voorzetten niet op maat is. Dat er een verdediger 'voorspringt' is te begrijpen, maar wanneer een voorzet simpelweg te kort/lang/wijd is, en 50% hiervan wijkt af, mag je hier als profspeler wel heel hard op trainen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor rust » 23-08-2017 11:29

Knappe speler die zichzelf al 3 seconden tijd verschaft in het hedendaagse voetbal....
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Wizard » 23-08-2017 11:50

rust schreef:Knappe speler die zichzelf al 3 seconden tijd verschaft in het hedendaagse voetbal....

Neem de volgende wedstrijd de proef op de som. Of, pak de wedstrijd tegen Heracles erbij. Dumfries heeft een aantal malen 2-3 sec. tijd gehad. Doorgaans heeft een opkomende back meer tijd dan een vleugelspeler voor de voorzet (aangezien hij er vaak overheen komt) t.o. de vleugelspeler die eerst z'n actie in moet zetten.
Maar ach, 2 of 3 sec. In de Eredivisie krijg je al snel 3 sec. tijd.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor rust » 23-08-2017 16:13

Ja hoor kerel. Al die backs zouden gewoon een voorzet moeten kunnen geven die precies op maat komt. Ik denk dat je veel te veel verwacht. Je verwacht nu iets wat de back bij subtoppers in het buitenland al niet doen. Nogmaals je bedoeld het vast goed, maar het komt mij over op grootspraak na 12 bier in de plaatselijke kroeg.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor abegoal » 23-08-2017 17:10

rust schreef:Ja hoor kerel. Al die backs zouden gewoon een voorzet moeten kunnen geven die precies op maat komt. Ik denk dat je veel te veel verwacht. Je verwacht nu iets wat de back bij subtoppers in het buitenland al niet doen. Nogmaals je bedoeld het vast goed, maar het komt mij over op grootspraak na 12 bier in de plaatselijke kroeg.


Mag ik hieruit concluderen dat je de voorzetten van Dumfries acceptabel vond?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Satyr » 23-08-2017 17:33

Je verwacht dat alle voorzetten acceptabel zijn, ofzo?

Kijk liever hoeveel ballen er nutteloos waren, daar heb je niks aan. Goede, redelijke en acceptabele ballen kunnen altijd tot een goal/kans leiden. Als er 7 van de 10 in die laatste 3 categorieën vallen, is dat heel behoorlijk.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor abegoal » 23-08-2017 17:44

Satyr schreef:Je verwacht dat alle voorzetten acceptabel zijn, ofzo?


Helemaal niet, maar ik verwacht wel dat hij meer doet met de kansen die hij krijgt voorin. Gaf meerdere keren een voorzet die ver onder maats was, terwijl hij (erg) veel tijd had.

Krijg een beetje het gevoel hier dat Dumpfries niets fout kan doen. Zijn voorzetten waren gewoon slecht, dat mag dan toch ook gewoon gezegd worden?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Rick » 23-08-2017 17:51

@abegoal, 2 goede wedstrijden, onpasseerbaar en al 2 assists en jij miept over voorzetten en een matige denzel.. en tuurlijk kan je kritiek uiten, maar je eerdere post is dat alleen maar.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor abegoal » 23-08-2017 18:44

Rick schreef:@abegoal, 2 goede wedstrijden, onpasseerbaar en al 2 assists en jij miept over voorzetten en een matige denzel.. en tuurlijk kan je kritiek uiten, maar je eerdere post is dat alleen maar.


Klopt, ik vond zijn wedstrijd minder goed dan veel anderen. Kan toch?
Ik heb ook helemaal geen zin om er een punt van te maken, er waren anderen veel minder voetbalden.
Neemt niet weg dat zijn voorzetten in mijn ogen slecht waren. Dan kom je vrij in de 16, lever je een waardeloze voorzet.
Daarmee maak je al het goede werk daarvoor ongedaan, zonde.
Maar ik zal er niet meer over miepen :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Wizard » 24-08-2017 09:51

rust schreef: Nogmaals je bedoeld het vast goed, maar het komt mij over op grootspraak na 12 bier in de plaatselijke kroeg.

Dat mag. Toen ik als jeugdspeler bij profclubs speelde, was het de regel (toen al) dat bij 3 seconden tijd 9 vd 10 voorzetten aan moesten komen. Bij een profspeler verwacht ik dus dat dat bij 2 sec. tijd dat ook zeker moet lukken.
Wanneer er een verdediger voorspringt, is het in mijn ogen geen mislukte voorzet. Maar bij 2-3 sec. tijd mag je als profspeler toch echt wel verwachten dat 9 van de 10 voorzetten aankomen.
De Bundesliga is wat dat betreft veel sneller, maar daar komen toch echt wel 9 van de 10 voorzetten aan (wanneer spelers ruim de tijd hebben voor een voorzet).
Enfin, we hebben beide een geheel ander verwachtingspatroon. Naar mijn mening ben je geheel subtoponwaardig als club wanneer je van je backs verwacht (en dus tevreden bent) dat 50% van de voorzetten aankomt.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor rust » 24-08-2017 15:20

Helemaal prima! Neem er nog eentje ;) Tot nu toe kan deze jongen mij prima bekoren. De assists die hij al heeft gegeven spreken in zijn voordeel. Hopelijk trekt hij deze lijn door.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor rust » 25-08-2017 07:10

We lijken wel 2 van de verongelijkte kindjes haha die gelijk willen halen op alle mogelijke manieren. Ik schaam me zowaar voor dit welles nietes spelletje. Wizard, ik zal eens op zijn voorzet gaan letten.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Denzel Dumfries

Berichtdoor Wizard » 25-08-2017 14:46

rust schreef:We lijken wel 2 van de verongelijkte kindjes haha die gelijk willen halen op alle mogelijke manieren. Ik schaam me zowaar voor dit welles nietes spelletje. Wizard, ik zal eens op zijn voorzet gaan letten.

Eens. Ik neem je dan ook niks kwalijk, rust, aangezien ik er zelf in meega...
Het gaat me ook niet om gelijk hebben/krijgen. Het gaat me meer om het feit dat ik het onacceptabel vind dat we blij zijn wanneer 50% van de voorzetten van een back aankomt en wel helemaal wanneer een back genoeg tijd heeft om een voorzet te geven. We zakken en zwakken enorm af als we dit acceptabel vinden. Enfin ' I rest my case '.

NB Ik ben juist een enorme fan van Dumfries en vind hem tot nu toe in elk opzicht een versterking t.o.v. Marzo. Uiteraard mag er wat misgaan bij Denzel (aangezien er heel veel goed gaat), maar mogen we er toch vanuit gaan dat een voorzet op maat is wanneer hij voldoende tijd heeft.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten