Dennis Johnsen

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Crash » 11-08-2017 14:43

Goed bedrag. Prima transfer. Zonde, maar dat is zoals het werkt. Vergeet ook niet dat Johnsen, hoe getalenteerd ook, pas het afgelopen jaar en de voorbereiding een beetje kwam kijken HR. Je schreeuwt maar weer wat vanuit je emotie. Een emotie die ik wel begrijp hoor, maar je schiet er zo weinig mee op.

Toen Ajax interesse kreeg had Johnsen zijn keuze al gemaakt. Wie weet is dat al een klein jaar zo. Commercieel
gezien is dit domweg de enige juiste beslissing die Hamstra kan maken.

Mocht er nu achterin niet iets bijkomen zou ik pas teleurgesteld zijn, want dáár is de spoeling écht te dun. Schmidt heeft reeds bewezen het beoogde niveau niet aan te kunnen, dus zijn verlenging is me nog altijd een raadsel. En Larsson had ik voor alles boven de 5 miljoen ook al wel laten gaan, opdat de versterking achterin al eerder haalbaar zou zijn geweest. Maar Hamstra kent de markt beter dan ik. Hij zal wel weten wat hij doet. Met bedragen boven de 5 miljoen kun je als sc Heerenveen nu eenmaal niet te veel gokken, maar het kan ook nog altijd positief uitpakken allemaal.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor fuotbalgek » 11-08-2017 14:48

Johnson (zijn zaakwaarnemer) heeft na zijn achttiende niet meer een beloftencontract gewild. Dus dat deze contracten goedkoop zijn zal prima maar is hier geen steekhoudende argument aangezien speler er niet mee akkoord ging.

Deze transfer is niet tegen te houden wanneer de speler al tijden niet wil verlengen. Je bent afhankelijk van meerdere partijen, het is niet zo dat Heerenveen besluit te verlengen en hop er is verlengd.

Waarom men dan in hem heeft geïnvesteerd? Wat dacht je van 2 miljoen en doorverkoop percentage bijvoorbeeld?
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 11-08-2017 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Wolliepoly » 11-08-2017 14:49

Het is jammer dat deze speler bij ons vertrekt, echter een mooi bedrag en hopelijk een goed doorverkoop percentage.
waar ik echter wel bang voor ben is dat de subtop door de top eerder en vaker uitgehold wordt tbv hun 2e elftal.
dit is slecht voor de subtop maar ook voor de top, de concurrentie waar men naar zoekt heeft men straks minder in eigen land omdat men de parels wegkaapt.

dit alles is slecht voor het NL-se voetbal.

Het vertrek van Johnsen kunnen we de club wel aanrekenen, maar wie weet wanneer de onderhandelingen begonnen zijn vanuit Heerenveen? en wanneer Ajax op de stoep stond, daarnaast heeft Johnsen ook zijn mening en hij wou schijnbaar graag naar Ajax.

Misschien wordt het wel hetzelfde verhaal als Albert Guðmundsson.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Heerenveen rules » 11-08-2017 15:21

Satyr schreef:
En toekomstig smaakmaker? Dat kun je niet weten.

You win some, you lose some. Vandaag winnen we wat.


Nee joh? Kun je dat niet weten? Het gaat om inschattingsvermogen. Ik heb in het begin van de voorbereiding gezegd dat hij een toptalent is. Nu haalt Ajax hem. Na geen minuut gespeeld te hebben. Zeneli en Larsson komen hier niet weg. Ik ben er van overtuigd dat hij hier een smaakmaker was geworden. Jij bent toeschouwer op afstand, dus hebt hem niet zien spelen. Dan snap ik dat je roept dat we vandaag iets gewonnen hebben. Maar ik zie het als groot verlies.

Dat de club niet goed gehandeld heeft, is wat emotioneel geroep inderdaad omdat ik de ins en outs niet ken. Maar ik baal er gewoon van dat hij gaat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor DSCH » 11-08-2017 16:24

Net als HR baal ik er ook van dat hij gaat. Ook ik had vertrouwen in deze speler en was ervan overtuigd dat hij dit seizoen één van onze uitblinkers zou worden. Samen met Odegaard. Aan de andere kant vind ik het wel positief dat de club al heeft ingespeeld op zijn vertrek door Mihaijlovic aan te trekken. Ook vind ik 2 miljoen voor een speler die nog geen enkele eredivisie wedstrijd achter zijn naam heeft staan een mooi bedrag.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor hhage » 11-08-2017 17:05

Denk dat deze stap te snel is,bij ons nog Geen eredivisie wedstrijd gespeeld.Spelers die de stap ook te snel deden,maken nu ook geen stappen meer (Bilal,Sinkgraven,Het groningse talent Zivkovic)Volgens mij is het succesvoller als spelers eerst 1,5-2 jaar basisspeler zijn bij een subtopper.Trouwens wel een mooie prijs voor een speler die nog geen minuut in de eredivisie heeft gevoetbald,Zijn genoeg spelers van 19,5 jaar die al een eredivisieseizoen in de benen hebben.
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Jazz » 11-08-2017 17:12

Hamstra heeft het maximale kunnen halen uit een speler die niet wilden verlengen. Hopelijk met een leuk doorverkooppercentage erbij inbegrepen. Ik had hem graag in ons shirt zijn debuut in de ED maken.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-08-2017 17:13

Zes weken geleden nog nooit van gehoord en nu een transfer naar Ajax voor 2 miljoen.
Of je het de club nu wel of niet kwalijk kan nemen, het is zonde dat zo'n jongen zonder ook maar een wedstrijd in het eerste alweer vertrekt. En waarschijnlijk ook nog in het beloftenteam. En over twee jaar zeggen ze in Amsterdam dat het ook nog eigen jeugd is.
Hij had bij ons een mooie toekomst kunnen hebben, ben benieuwd of hij gaat slagen. 2 miljoen is daarentegen wel een mooi bedrag en ik hoop dat Hamstra er ook nog wat extra's uit heeft gehaald, als Ajax kampioen wordt bijv,
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor ---E--- » 11-08-2017 17:25

Ook bij ons geen eigen jeugd hoor. Wij hebben hem ook maar gewoon uit de opleiding van Rosenborg geplukt.
---E---
Basisspeler
 
Berichten: 733
Geregistreerd op: 01-03-2008 23:43

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Thinkman » 11-08-2017 17:26

Dennis wie?


Slotje er maar weer op!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-08-2017 17:27

---E--- schreef:Ook bij ons geen eigen jeugd hoor. Wij hebben hem ook maar gewoon uit de opleiding van Rosenborg geplukt.

Snap ik ook wel, maar alles wat bij Ajax doorbreekt onder de 20 beschouwen ze als eigen jeugd, kutclub
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Neymar » 11-08-2017 17:28

God wat baal ik van dit nieuws. Had me van alles het meest verheugd op Johnsen dit seizoen. Had echt het gevoel dat hij ons volgende pareltje kon worden.

Kan de club niks kwaad nemen als ze echt alles hebben geprobeerd om hem hier te houden. Vind het van Johnsen wel jammer, maar die gaat natuurlijk gewoon voor z'n kans, wat ook wel begrijpelijk is. Hoop dat hij het goed doet, maar niet tegen ons.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Feanfan 1 » 11-08-2017 18:47

Dennis Johnsen verkast van sc Heerenveen naar Ajax, maar niet voor de eerder genoemde twee miljoen euro. Volgens technisch manager Gerry Hamstra ligt het bedrag hoger.
Hoe hoog exact wil de beleidsman niet zeggen, maar hij stelt in gesprek met de Leeuwarder Courant wel dat het 'meer dan twee miljoen euro' is. De regiokrant meldt bovendien dat Johnsen in eerste instantie niet voor de hoofdmacht van Ajax is gehaald: hij begint bij de beloften in de Jupiler League.
Heerenveen heeft de deal van Johnsen, die nooit zijn debuut in het eerste elftal van de Friezen maakte, vrijdag al bevestigd. Ajax heeft de transfer nog niet wereldkundig gemaakt. De Telegraaf meldt dat Johnsen, zodra hij de medische keuring heeft doorstaan, voor vier seizoenen tekent in Amsterdam.

Zal wel 2,1 miljoen zijn dan. Laat hem volgende week maar direct belangrijk zijn voor Jong Ajax, die spelen dan uit tegen DKV
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor hm_DR88 » 11-08-2017 18:54

Bijzonder vervelend dat we zo'n veelbelovende speler zien vertrekken voordat hij gestart is. In de voorbereiding van het seizoen was hij opvallend en ik hoorde in de wedstrijd in Witmarssum al dat Ajax belangstelling had. Heel erg jammer. Het is volgens mij de tweede keer dat een speler die we nog nauwelijks gezien hebben, nu al weer vertrekt. Guðmundsson ging een aantal jaren geleden naar PSV zonder ooit in het eerste gespeeld te hebben. En nu dus Johnsen. Een complete voorbereiding meegemaakt en twee dagen voor de competitiestart weg. Waardeloos, waar je als bestuur van Heerenveen waarschijnlijk erg weinig tegen kunt doen. Een waardeloos systeem, maar wij vormen het systeem. :cry:
Avatar gebruiker
hm_DR88
Wereldspeler
 
Berichten: 1042
Geregistreerd op: 16-04-2006 21:19
Woonplaats: Drachten

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Trevorp » 11-08-2017 22:32

Neymar schreef:God wat baal ik van dit nieuws. Had me van alles het meest verheugd op Johnsen dit seizoen. Had echt het gevoel dat hij ons volgende pareltje kon worden.

Kan de club niks kwaad nemen als ze echt alles hebben geprobeerd om hem hier te houden. Vind het van Johnsen wel jammer, maar die gaat natuurlijk gewoon voor z'n kans, wat ook wel begrijpelijk is. Hoop dat hij het goed doet, maar niet tegen ons.


Precies dit. Kan wel janken. Voor mij als supporter en voetballiefhebber is dit erg teleurstellend. Wel bijzonder dat een club met zo'n jeugdopleiding zelfs de onervaren talenten al bij ons moeten wegkopen.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Satyr » 12-08-2017 10:30

Satyr schreef:Topic is toch pas na een officieel debuut?


Dus, voor een volgende jeugdspeler: Even wachten aub ;)

Ook een dag later is de verkoop volkomen begrijpelijk, er is vanaf zijn 18e al geprobeerd te verlengen en hij wil niet. Of mag niet van de zaakwaarnemer. Whatever. Dan moet je zo'n jongen verkopen, zeker voor 2 miljoen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor hhage » 12-08-2017 14:37

Wij verkopen gewoon een speler die nog geen minuut in het eerste heeft gespeeld voor een bedrag wat ruim hoger ligt dan het bedrag wat Cambuur heeft gekregen voor hun 4 beste spelers gezamelijk :lol: :lol: :lol:
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor fuotbalgek » 12-08-2017 14:54

hhage schreef:Wij verkopen gewoon een speler die nog geen minuut in het eerste heeft gespeeld voor een bedrag wat ruim hoger ligt dan het bedrag wat Cambuur heeft gekregen voor hun 4 beste spelers gezamelijk :lol: :lol: :lol:


Exact! Minstens de helft van de Eredivisie clubs raakt hun beste speler voor maximaal dit bedrag kwijt ook. Wij krijgen het voor een speler die nog geen minuut in het eerste heeft gemaakt en nog maar één jaar contract heeft. Zet de transfer weer even in perspectief. En dan is het volgens Hamstra natuurlijk ook hoger. Want alles wat we kopen is voor minder dan de media meldt, en alles wat we verkopen is voor meer dan de media meldt. :mrgreen:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-08-2017 12:56

En toch vraag ik me af waarom hij vorig seizoen niet heeft gespeeld terwijl Zeneli en Larsson er helemaal niets van bakten. Schaars zegt ook dat hij erg goed is. Dat was hij ook wel in maart dan.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Thinkman » 18-08-2017 19:04

Bubbe schreef:Volgens Hans Kraaij is er sprake van een transfersom van 2,4 miljoen exact.


Blijft jammer dat ie nu al weg is, maar dit soort bedragen voor dit soort spelers is natuurlijk een prima pijnstiller.

Gun Johnsen vanavond wel een winnend debuut overigens ;)
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Satyr » 19-08-2017 11:28

Kraaij was iig enthousiast over hem
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor pes5 » 19-08-2017 11:44

Waar blijft nu de bevestiging van die achterlijke roddel dat Johnsen vorig jaar bij één speelminuut automatisch contractverlenging kreeg?

Angstvallige stilte...
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Jazz » 19-08-2017 12:05

pes5 schreef:Waar blijft nu de bevestiging van die achterlijke roddel dat Johnsen vorig jaar bij één speelminuut automatisch contractverlenging kreeg?

Angstvallige stilte...


Die is er niet omdat je niet zomaar een clausule in een jeugdcontract mag opstellen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Feanfan 1 » 30-09-2017 10:06

Dennis Johnsen maakte deze zomer zo veel indruk in de voorbereiding op het nieuwe seizoen bij SC Heerenveen, dat de buitenspeler een echte transfertarget werd voor Ajax. De aanvaller vertrok voor iets meer dan twee miljoen.
Volgens Johnsen deed Heerenveen hem te laat een aanbieiding voor een nieuw contract. ''Als Heerenveen me één of twee maanden voor Ajax dat deed een echt profcontract had aangeboden, vlak na de winter zeg maar, zou ik dat waarschijnlijk hebben getekend'', vertelt hij aan de Leeuwarder Courant. ''Maar daarvan was geen sprake. Heerenveen wilde me graag houden, maar kwam laat met een voorstel.''

Ondanks dat Ajax een grotere club is dan Heerenveen, vond de aanvaller het wel een lastig besluit. ''Ik heb serieus overwogen om in Friesland te blijven. Uiteindelijk heb ik gekozen voor de lange termijn en het veilige Heerenveen achter me gelaten. Ik wil de best mogelijke versie van mezelf worden. Voor mijn gevoel was dit de beste keuze.''
Hoewel hij bij Ajax een betere speler kan worden, mist hij Heerenveen wel. ''Ik mis Heerenveen, vooral veel jongens met wie ik heb samengespeeld bij de Onder 19. Dat hoort erbij als je voetballer bent. Ik probeer een vaste basisspeler in Ajax 1 te worden. Misschien duurt dat langer dan bij Heerenveen het geval zou zijn geweest, maar als het lukt, gaan er wel veel deuren voor me open.''
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor BK2007 » 30-09-2017 10:17

Typisch LC om weer eens een lullig stukje over onze club te plaatsen.

Als Johnson een beetje verstand had gehad was hij gebleven om dit jaar gewoon ere divisie wedstrijden te spelen.
Sukkel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-09-2017 16:13

Heerenveen kwam te laat...... Slecht gehandeld dus.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Thinkman » 30-09-2017 16:58

Heerenveen rules schreef:Heerenveen kwam te laat...... Slecht gehandeld dus.


Had dat eerder geroepen dan had ik t met de club geregeld! Gemiste kans HR! :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Heerenveen rules » 30-09-2017 19:47

Dus omdat ik voor juli nooit over hem heb gepraat kun je zeggen dat de club niet slecht gehandeld heeft. :lol: Wat een dom praat.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor Thinkman » 30-09-2017 21:30

Heerenveen rules schreef:Dus omdat ik voor juli nooit over hem heb gepraat kun je zeggen dat de club niet slecht gehandeld heeft. :lol: Wat een dom praat.



Inderdaad HR. Dom praat. :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Dennis Johnsen

Berichtdoor hhage » 01-10-2017 07:03

Als die wel was gebleven,en hij was basisspeler geweest had Zeneli niet gespeeld,en die krijgt zijn oude niveau nu weer terug.mede dankzij zijn basisplaats.En de waarde van Zeneli gaat dus nu ook omhoog
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten