Stijn Schaars

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

wilbot schreef:valt inderdaad op , in dit elftal.
ik hoop dat na een paar weken er wat meer vertrouwen in dit elftal komt.
want ik ben er van overtuigt dat er wel voetbal in dit elftal zit.
Helemaal mee eens, beetje meer vertrouwen, beetje meer automatismen en je hebt best een heel aardig elftal denk ik.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Kwalitatief is Stijn uiteraard een aanwinst, qua leiderschap, sturende rol en voetballend vermogen kon je meteen zijn kwaliteiten zien.

Echter was ik niet verschrikkelijk gecharmeerd van zijn debuut. De punten die ik hierboven noemde liet hij allemaal zien, dus daarover geen klachten. Echter, ik vond dat hij het spel bij vlagen te veel naar zich toe trok. Zich te vroeg en te ver terug liet zakken. Hij haalde de bal af en toe gewoon bij Jerry en Joost uit de voeten vanaf de rand 16 meter. Die jongens kunnen vanaf daar zelf heus een pass versturen, daar hebben ze Schaars niet voor nodig.

Ik snap heel goed dat je in je eerste wedstrijd de ploeg bij de hand wil nemen, en dat je je stempel op het team wilt drukken. Maar hij moet er wel om denken dat hij niet te dominant gaat spelen. Op die manier wordt het team voorspelbaar en ga je zien dat ploeggenoten alle initiatief bij hem neer gaan leggen. Het is fijn voor de rest dat ze een rustpunt in de ploeg hebben waar ze een bal aan kwijt kunnen, maar ze moeten geen verstoppertje gaan spelen en elke bal aan Stijn gaan geven. Hij is de verdeler, Namli moet veel meer spelmaker worden.
E. Kloosterman
Nieuw talent
Berichten: 69
Lid geworden op: 13-09-2009 12:11

Bericht door E. Kloosterman »

Otsje P schreef:Kwalitatief is Stijn uiteraard een aanwinst, qua leiderschap, sturende rol en voetballend vermogen kon je meteen zijn kwaliteiten zien.

Echter was ik niet verschrikkelijk gecharmeerd van zijn debuut. De punten die ik hierboven noemde liet hij allemaal zien, dus daarover geen klachten. Echter, ik vond dat hij het spel bij vlagen te veel naar zich toe trok. Zich te vroeg en te ver terug liet zakken. Hij haalde de bal af en toe gewoon bij Jerry en Joost uit de voeten vanaf de rand 16 meter. Die jongens kunnen vanaf daar zelf heus een pass versturen, daar hebben ze Schaars niet voor nodig.

Ik snap heel goed dat je in je eerste wedstrijd de ploeg bij de hand wil nemen, en dat je je stempel op het team wilt drukken. Maar hij moet er wel om denken dat hij niet te dominant gaat spelen. Op die manier wordt het team voorspelbaar en ga je zien dat ploeggenoten alle initiatief bij hem neer gaan leggen. Het is fijn voor de rest dat ze een rustpunt in de ploeg hebben waar ze een bal aan kwijt kunnen, maar ze moeten geen verstoppertje gaan spelen en elke bal aan Stijn gaan geven. Hij is de verdeler, Namli moet veel meer spelmaker worden.
Daar heb je eigenlijk wel een heel mooi punt. Ik vond het zeer opvallend dat hij vrijwel geen balverlies had, en elke bal voorwaarts ging, of breed voorwaarts. Daarnaast coachte hij al volop zijn medespelers. Dat vond ik echt een verademing tov vorig seizoen.
Wat betreft het vroege inzakken viel mij ook op. Hij kwam heel veel tussen st. Juste en van Aken te staan, waardoor je een 3 mans verdediging kreeg. Met hele sterke aanvallende backs is dat geen probleem, maar bij Bijker en Marzo zijn dat helaas niet de sterkste punten. Daardoor kwam het middenveld wel net wat te vaak in ondertal bij balbezit van Heerenveen.

Maar al met al wel zeer hoopgevend en denk ik echt dat hij een groot verschil gaat maken in positieve zin!
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

E. Kloosterman schreef: Maar al met al wel zeer hoopgevend en denk ik echt dat hij een groot verschil gaat maken in positieve zin!
Helemaal mee eens hoor!
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

BOEM!!! Heerlijke vrije trap... mooi wapen erbij
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
pes5
Beheerder
Berichten: 2981
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Zo'n belangrijke aankoop. Als je hem hoort praten na afloop ook. Kantelmoment van de rode kaart en dat hij dan direct schakelt en de jongens instrueert.


Een ervaren back nog of een spits en dan hebben we een mooi ploegje hoor.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Je kunt stemmen op Schaars als Speler van de Week bij VI

http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Heerenveen rules
Forumicoon
Berichten: 15944
Lid geworden op: 02-12-2002 22:51
Locatie: Fryslân

Bericht door Heerenveen rules »

Wat mogen wij blij zijn met deze man. Hij speelde niet zijn wedstrijd vandaag, maar wat zal hij belangrijk worden.
wijzijnscheerenveen
Bankzitter
Berichten: 226
Lid geworden op: 20-05-2015 12:40

Bericht door wijzijnscheerenveen »

Feanfan 1 schreef:Je kunt stemmen op Schaars als Speler van de Week bij VI

http://www.voetbalinside.nl/#!/spelerweek
Kansloze verkiezing! Als er een Feyenoorder genomineerd is wint deze op zeker. Deze hoeft niet eens goed te spelen! Dat krijg je wanneer het overgrootte deel van de kijker, Feyenoord supporter is.


Buiten dat mogen wij echt in onze handjes knijpen met Schaars. Wat gaat deze jongen zijn stempel dit seizoen drukken op dit Heerenveen.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Klopt, eindelijk iemand die 50 van de 50 ballen naar de juiste kleur speelt en dan heb ik het nog niet eens over zijn coaching zowel binnen als buiten het veld
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Feanfan 1 schreef:Klopt, eindelijk iemand die 50 van de 50 ballen naar de juiste kleur speelt en dan heb ik het nog niet eens over zijn coaching zowel binnen als buiten het veld
Nee hoor, ook Schaars had er een aantal slechte passes tussen zitten.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Feanfan 1 schreef:Klopt, eindelijk iemand die 50 van de 50 ballen naar de juiste kleur speelt en dan heb ik het nog niet eens over zijn coaching zowel binnen als buiten het veld
Hij wordt wel ontzettend opgehemeld(ik zie heus wel dat hij ontzettend belangrijk is voor de ploeg) maar leed gisteren ook een paar keer verschrikkelijk dom de bal.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Tuurlijk is Schaars belangrijk. Zorgt hij voor de juiste balans in het elftal waardoor we ons waarschijnlijk niet direct zorgen hoeven maken in de onderste regionen te belanden, want dat kan met een jong en grillig elftal als de onze ook maar zo wanneer het tegenzit. Daarbij is de bankbezetting ook belangrijk. Die is bij ons ook nog altijd ondermaats. Al met al verwacht ik dat mét Schaars het mogelijk moet zijn om onderkant linkerrijtje te gaan halen dit seizoen. Er zit pas meer in wanneer andere posities ook versterkt worden, maar ik verwacht er niet heel veel meer van om eerlijk te zijn. Naar mate de transferperiode grens nadert worden spelers duurder en duurder.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Stijn brengt het team naar een hoger niveau. In zijn eentje.
Samen maken we de club sterk.
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Wat een verademing t.o.v. Joey! En nog een fijne traptechniek ook. Heel erg blij met deze versterking.
SCH
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Surhuisterveen schreef:Wat een verademing t.o.v. Joey! En nog een fijne traptechniek ook. Heel erg blij met deze versterking.
Deze jongen is 4x beter voor dit team dan Joey was. Een verademing
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Knipecity schreef:Deze jongen is 4x beter voor dit team dan Joey was. Een verademing
Hey, die zag ik niet aankomen.... :lol:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Had ook 3 of 5 x kunnen zeggen. Jij wist niet dat ik 4x ging zeggen ;-)
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Knipecity schreef:Had ook 3 of 5 x kunnen zeggen. Jij wist niet dat ik 4x ging zeggen ;-)
Dat bedoel ik, ik ken je onderhand zo goed dat ik 3 of 5x verwacht had! Je verrast me enorm met die 4x :mrgreen: :mrgreen:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Maar.... serieus, dit is wel even andere koek dan Van der Berg, of niet?
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Stijn Schaars is in mijn ogen een betere "6" dan Joey. Heeft bovendien een uitstekende vrije trap in de benen, zoals we zondag hebben kunnen zien. Joey had in mijn ogen wat meer aanvallende kwaliteiten dan Schaars.

Stijn past in mijn ogen beter in dit team dan Joey en als je ze een op een wilt vergelijken (wat altijd lastig is) denk ik dat Stijn als totaal beter is dan Joey.

Ik reageerde uiteraard op het feit dat jij al lang en breed had laten weten dat je Joey niet goed vond! Ondanks de smiley was dat heel serieus hoor! :wink:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Knipecity schreef:Maar.... serieus, dit is wel even andere koek dan Van der Berg, of niet?
Absoluut, maar ook een totaal andere speler die op een totaal andere positie speelt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

De echte opvolger van vd Berg hoort een nieuwe 10 positie speler te zijn.
Schaars is bij op de 6.
Wie weet kan straks Yuki de 10 invullen.
Samen maken we de club sterk.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Kom op, Vd Berg was toch ook geen 10? Hij werd er neergezet maar had geen pass en scoorde nauwelijks. Maar goed, ben blij dat we nu Schaars hebben, daar houden we het maar op.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

BK2007 schreef:De echte opvolger van vd Berg hoort een nieuwe 10 positie speler te zijn.
Schaars is bij op de 6.
Wie weet kan straks Yuki de 10 invullen.
Juist. Precies dit. Alleen qua aansturing kan je de beide heren vergelijken, maar verder totaal niet.

@Bubbe. Wanneer Schaars wegvalt, zal Namli z'n positie overnemen. En anders wellicht Thern.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Bubbe schreef:Wat BK zegt is niet zo gek toch? Van den Berg heeft verschillende rollen gehad bij Heerenveen, we hebben met Schaars een 6 er bij dus de volgende versterking zal bij voorkeur een ander type middenvelder moeten worden.

Wel interessant hoe er wordt geschoven wanneer Schaars uitvalt. Zeker nu zonder Branco en met weinig opties in de defensie (St Juste kan dan ook niet zomaar naar 6)
Ik meende dat Namli in de voorbereiding veel op de "6" had gespeeld.
-edit- quote van Wizard even over het hoofd gezien :oops:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Sfeer
Bankzitter
Berichten: 207
Lid geworden op: 23-02-2010 16:59

Bericht door Sfeer »

Ik vond hem heel sterk spelen vanavond tegen Utrecht. Ik heb 5 minuten op hem gelet en daarin maakte hij geen enkele fout. Hij zet de spelers goed neer en bewaard zeer beheersd het overzicht. Wel mag hij wat mij betreft iets vaker naar voren. Blijft te vaak op de middenlijn (beetje meer risico).

Stijn is een echte leider. By far onze beste speler.
Let's go fucking mental
Liefhebber van casual football culture
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Sfeer schreef:Ik vond hem heel sterk spelen vanavond tegen Utrecht. Ik heb 5 minuten op hem gelet en daarin maakte hij geen enkele fout.
Maak je nou een grapje? :?
Joucke
Wereldspeler
Berichten: 1139
Lid geworden op: 21-04-2014 19:41
Locatie: Vught

Bericht door Joucke »

Stijn had vanavond moeite om op gang te komen zeg! Was in het begin echt dramatisch, met foute passes, en ronduit gevaarlijke passes. Herstelde zich wel goed de tweede helft, met legio ballen op de stropdas van o.a. Zeneli.
Jazz
Verified
Beheerder
Berichten: 2497
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Ging ook tekeer als een malle bij een actie dat uiteindelijk leiden naar een gele kaart voor Schaars.
Heerenveen fan in Leiden
Plaats reactie