Jurgen Streppel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 16-02-2018 07:43

fuotbalgek schreef:Ach kom nou, Stegeman, Fraser, etc. Allemaal dezelfde scholing, wij schieten er weinig mee op. Verbeek en Advocaat bewijzen wel weer hoe weinig invloed een trainer heeft en hoe belangrijk het materiaal is.

De discussie omtrent de trainer is dan ook niet zeer evident, het aantrekken van twee key players wel. Een goede spits en een creatieve middenvelder hebben we nodig voor komend seizoen, meer dan welke trainer dan ook.


Helemaal mee eens. Hierover zou de discussie moeten gaan.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Lyle and Scott » 16-02-2018 07:52

als deze flapdrol blijft verleng ik dus niet! Wat een irritaties elke keer zeg... het lijkt voetballend echt nergens op.
Lyle and Scott
Bankzitter
 
Berichten: 35
Geregistreerd op: 17-03-2015 16:47

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Marça » 16-02-2018 10:42

Wat in mijn ogen Streppel valt aan te rekenen is dat we vooral vorig jaar in defensief opzicht veel te zwak waren. Daardoor verloren we veel wedstrijden in de eindfase en was het werk wat in de 70 minuten ervoor gebeurde niet meer relevant. Dat patroon herhaalde zich keer op keer en Streppel weigerde daar op te reageren - daarmee heeft hij veel krediet verloren.

Qua spelopvatting ben ik het overigens wel met Streppel eens, want er wordt bij vlagen gewoon echt mooi voetbal gespeeld. Dumfries en Ødegaard zijn een briljant koppel, Schaars is een echte aanvoerder, Zeneli vliegt langs de linkerkant en achterin staan Hoegh en Pierie gewoon prima te verdedigen. Waar het vooral aan scheelt is een spits (of iemand anders dan Zeneli) die scoort en dat valt Streppel eigenlijk niet te verwijten. Henk en Reza hebben hun kwaliteiten maar geen van beide is over een heel seizoen goed genoeg.

Toch lijkt het me verstandig om afscheid te nemen van Streppel, gewoon omdat er te weinig progressie is geboekt. Zowel qua teamprestaties als individuele spelers die zich amper hebben ontwikkeld. Een nieuwe trainer kan bovendien wat nieuwe elan brengen en dat zal op de tribunes meer dan gewaardeerd worden.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 16-02-2018 11:24

Eens hoor, dat Streppel niet verlengd wordt kan ik begrijpen. Ging me even om 2 punten.

1. Namen als Fraser, Stegeman, en wat hier allemaal voorbij komt zie ik niet veel beter of minder presteren dan Streppel. Heb weinig echt goede alternatieven gehoord hier.

2. Groter probleem is nieuwe spits en vervangen van die creativiteit van Odegaard, dit gaat veel bepalender zijn dan wie hier trainer is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 16-02-2018 15:10

fuotbalgek schreef:Eens hoor, dat Streppel niet verlengd wordt kan ik begrijpen. Ging me even om 2 punten.

1. Namen als Fraser, Stegeman, en wat hier allemaal voorbij komt zie ik niet veel beter of minder presteren dan Streppel. Heb weinig echt goede alternatieven gehoord hier.

2. Groter probleem is nieuwe spits en vervangen van die creativiteit van Odegaard, dit gaat veel bepalender zijn dan wie hier trainer is.


1 Ze spelen wel mooier voetbal dan Streppel en komen veel eerlijker over op televisie. Als het kut is dan zeggen ze het ook gewoon na de wedstrijd. Eerlijkheid word hier wel gewaardeerd in Friesland. Streppel heeft het na elke zaadpot over het zogenaamde mooie spel.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 16-02-2018 15:31

Ga eens met een Vitesse supporter praten, die roept precies hetzelfde als jij, maar dan over Fraser. Over de zeik dat Castaignos weer speelt dit weekend, zoals hier Streppels voorkeur voor Reza door een bepaalde groep wordt afgekeurd. Castaignos raakt daar natuurlijk ook geen pepernoot en Fraser neemt het voor hem op in de media, zoals Streppel hier voor zijn spelers doet. Beschermen naar buiten, kritiek intern. Heb je veel meer aan dan de 'eerlijkheid' die jij noemt.

Het gras lijkt altijd groener bij de buren. Willem II van der Looi, Groningen Faber, bij de clubs om ons heen is er een zelfde groep die met dezelfde tendens tegen de eigen trainer is, en enkele van die namen worden hier dan weer genoemd als betere optie dan Streppel. Praat eens met een supporter daar. Kijk eens op de fora van deze clubs.

Nogmaals, ik zie Streppel hier ook wel vertrekken na dit seizoen. Maar laat ze iets creatiever zijn in zijn vervanging dan de namen die hier veel voorbij komen. Ik zie graag een buitenlander komen, of tenminste iemand met een frisse blik ten opzichte van ons Hollandse school 4-3-3.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Smitte » 16-02-2018 19:00

Marça schreef:Qua spelopvatting ben ik het overigens wel met Streppel eens, want er wordt bij vlagen gewoon echt mooi voetbal gespeeld.


Tegen Roda 80% balbezit en maar vier keer op doel geschoten. Streppel vindt het mooi voetbal als de bal zonder doel wordt rond getikt achterin. Tikkie breed, tikkie terug, balbezitpercentage lekker opschroeven!

Het spel moet veel directer, meer naar voren. Het middenveld en de aanvallers zijn ontzettend statisch. Voetballend is het echt een lachertje, maar meneer Streppel vindt elke wedstrijd dat we prima spelen. Ik ben het er dus totaal NIET mee eens.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor AllardP » 16-02-2018 19:25

We hebben momenteel met drie problemen te maken:
- Onvoldoende kwaliteit. Dit geldt vooral voor de spits, maar ook nog steeds linksachter. En sinds de blessure van Hahn ook op goal.
- Poppetjes op de verkeerde plaats. Ödegaard heeft fantastische statistieken, behalve goals, assists en schoten op doel. Zet hem dan eens in de as! Verder te veel werkers op het middenveld en maar één echte buitenspeler.
- Ongeschikte speelwijze. Zoals Smitte al zegt: we hebben niet het team om met tiki-taka-voetbal een hechte defensie uit elkaar te spelen. Probeer het dan verdorie eens op een andere manier. Er is geen prijs voor het team met het meeste balbezit.

Ik denk dat punt 1 het zwaarst weegt, maar punt 2 en 3 mag je Streppel wel kwalijk nemen. Het is al 1,5 jaar aankloten en het wordt niet beter.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Smitte » 16-02-2018 19:28

We spelen geen tiki-taka-voetbal, bij ons is balbezit het doel, niet het middel...
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 16-02-2018 21:24

Smitte schreef:We spelen geen tiki-taka-voetbal, bij ons is balbezit het doel, niet het middel...


Wij staan 4e qua balbezit, ongeveer onderaan qua schoten op doel tegen, maar weer bovenaan qua percentage daarvan dat raak is... En voorin, ja ook dat verhaal is bekend. Een Magnum spits die hebben we even niet...
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Smitte » 16-02-2018 21:26

Heb je ook een lijstje met schoten op doel tegenover het balbezit?
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Smitte » 16-02-2018 21:41

Afbeelding

Hier was ik dus al bang voor. Balbezit tegenover aantal schoten op doel. We zijn vergelijkbaar met Sparta en zelfs NAC gaat veel beter om met zijn balbezit... Blijkt maar weer dat we veel te veel breien en balbezit als doel zien.

Goed voetbal hoor, Jurgen! Klasse! Met voetbal gaat het er niet om hoe vaak je de bal hebt, maar wat je ermee doet..
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 16-02-2018 21:50

Smitte schreef:Afbeelding

Hier was ik dus al bang voor. Balbezit tegenover aantal schoten op doel. We zijn vergelijkbaar met Sparta en zelfs NAC gaat veel beter om met zijn balbezit... Blijkt maar weer dat we veel te veel breien en balbezit als doel zien.

Goed voetbal hoor, Jurgen! Klasse! Met voetbal gaat het er niet om hoe vaak je de bal hebt, maar wat je ermee doet..


Dat heeft ook met de “klasse” van onze aanvallers te maken, zonder overigens je verhaal volledig te willen tegenspreken.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Smitte » 16-02-2018 21:54

Ik denk dat het meer met de creativiteit van de opgestelde middenvelders en met de speelstijl te maken heeft dan met de kwaliteiten van de aanvallers.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor pes5 » 17-02-2018 00:40

Uitstekend statement van NN op hun site. Heel goed en op een nette manier verwoord.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor rust » 17-02-2018 09:53

Wel mooi om te zien dat er meer mensen zijn die zo over Streppel denken. Kreeg een beetje het gevoel dat je niet meer kritisch mag zijn. Zelf niet als je vind dat de trainer qua persoon met zijn 24\7 cynische lachje gewoon niet bij onze club past. Om over het trage voetbal nog maar niet te spreken. Tevens lijkt er geen enkele speler beter te worden.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor pes5 » 17-02-2018 10:22

Waarom zou je niet kritisch mogen zijn?

Het gaat alleen vaak om de manier waarop. Als je dit, zoals NN, netjes verwoordt, is dat helemaal prima.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 17-02-2018 21:38

Dit is gedurfd wisselen!
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Smitte » 17-02-2018 21:45

Door die laatste wissel verlies je wel de controle, beetje onnodig om nog een aanvaller in te brengen als je het mij vraagt...

De eerste twee wissels heel gedurfd en knap, mag dan ook wel gezegd worden.
Smitte
Basisspeler
 
Berichten: 843
Geregistreerd op: 14-05-2005 15:29
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Feanfan 1 » 17-02-2018 21:45

Het lijkt wel of Streppel van het bestuur opdrachten mee heeft gekregen. Vorige week tegen Roda JC al na een uur Veerman erin en risico nemen en vandaag speelde hij helemaal superaanvallend.
Complimenten, mag ook wel eens gezegd worden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Heerenveen rules » 17-02-2018 21:54

Als het niet goed is mag het bemoemd worden, als het goed is ook. Streppel heeft sterk gehandeld. Gedurfd gewisseld. Netjes!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 17-02-2018 21:55

Heerenveen rules schreef:Als het niet goed is mag het bemoemd worden, als het goed is ook. Streppel heeft sterk gehandeld. Gedurfd gewisseld. Netjes!


Is je account gehackt? :wink:

Streppel heeft dit forum gelezen in de bus, en het kwartje is gevallen! :lol:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Ruud Huntbäck » 17-02-2018 22:08

Heerenveen rules schreef:Als het niet goed is mag het bemoemd worden, als het goed is ook. Streppel heeft sterk gehandeld. Gedurfd gewisseld. Netjes!

Mooie reactie HR, respect! (ben het overigens helemaal met je eens)
Avatar gebruiker
Ruud Huntbäck
Basisspeler
 
Berichten: 805
Geregistreerd op: 18-01-2006 13:51
Woonplaats: Heerenveen

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Stiffie » 17-02-2018 23:55

De spelers vroegen zelf om Henk in de rust. Streppel zelf wilde wachten. Wat nou aanvallend gewisseld, je staat 2-0 achter tegen tien man. De bal dan eerst maar even 20 minuten wat rond spelen en hopen op een doelpuntje? Ik vind aanvallend wisselen niet meer dan logisch. Met 2-0 heb je niets te verliezen.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Thinkman » 18-02-2018 00:00

Stiffie schreef:De spelers vroegen zelf om Henk in de rust. Streppel zelf wilde wachten. Wat nou aanvallend gewisseld, je staat 2-0 achter tegen tien man. De bal dan eerst maar even 20 minuten wat rond spelen en hopen op een doelpuntje? Ik vind aanvallend wisselen niet meer dan logisch. Met 2-0 heb je niets te verliezen.


Wilde Streppel wachten?? Dan is ie dus nog steeds niet ‘om’, maar overruled door zijn eigen spelers....

Spektakel Streppel, we spelen toch nergens meer om!
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor hhage » 18-02-2018 00:28

Heerenveen rules schreef:Als het niet goed is mag het bemoemd worden, als het goed is ook. Streppel heeft sterk gehandeld. Gedurfd gewisseld. Netjes!


Vaak negatieve reacties van HR,maar dit vind ik dan wel weer mooi en terecht
hhage
Basisspeler
 
Berichten: 920
Geregistreerd op: 18-07-2015 13:05

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor fuotbalgek » 18-02-2018 00:58

Stiffie schreef:De spelers vroegen zelf om Henk in de rust. Streppel zelf wilde wachten. Wat nou aanvallend gewisseld, je staat 2-0 achter tegen tien man. De bal dan eerst maar even 20 minuten wat rond spelen en hopen op een doelpuntje? Ik vind aanvallend wisselen niet meer dan logisch. Met 2-0 heb je niets te verliezen.


Wat is je bron voor deze bewering?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Stiffie » 18-02-2018 08:12

fuotbalgek schreef:[ Wat is je bron voor deze bewering?


Steppel zelf! (bij Fox).
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor BK2007 » 18-02-2018 08:25

Oké dan dus geen compliment aan Streppel maar aan de ploeg voor de sterke wissel.
Bedankt jongens :D
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Jurgen Streppel

Berichtdoor Mackan68 » 18-02-2018 09:47

Feanfan 1 schreef:Het lijkt wel of Streppel van het bestuur opdrachten mee heeft gekregen. Vorige week tegen Roda JC al na een uur Veerman erin en risico nemen en vandaag speelde hij helemaal superaanvallend.
Complimenten, mag ook wel eens gezegd worden

Zou me inderdaad niets verbazen. Als je wilt dat de supporters je nog enigszins gaan pruimen moet je spektakel bieden. Precies de woorden die Streppel na de wedstrijd sprak. Voor het eerst. In combinatie met aanvallende wissels. Hij krijgt gewoon contractverlenging, wat ik je brom. Of we nu alles verliezen of niet, als de wedstrijdinstelling maar zo blijft als gisteravond.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten