Arber Zeneli

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Knipecity » 10-11-2015 23:32

Als dit maar niet een actie is van Vonk waarbij hij heeft gedacht; 'Goed, ik ben zuinig geweest, maar jullie zeiken veel op mij omdat ik te weinig of verkeerd heb ingekocht. Nu ik waarschijnlijk toch ga zal ik laten zien wat ook mogelijk is.'

Want 2 miljoen is veel geld voor een club in onze positie. Iemand noemde het al een gevalletje Eikrem. Ik hoop het niet.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor vakje12 » 10-11-2015 23:58

@Rick voorbeelden genoeg dacht ik

http://www.catenaccio.nl/heerenveen-kan ... esteringen

En wat dit nou weer te maken heeft met "geheime stukken" weet ik niet. De jaarcijfers zijn gewoon openbaar. Kinderachtige reactie van je Thinkman.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Rick » 11-11-2015 00:17

Ja en genoeg voorbeelden dat het wel lukt. Als je alle aankopen van boven de 2 miljoen erbij pakt is alleen Elyounoussi een miskoop geweest. Daaronder kan je heel wat namen noemen en sommige. Kosten ook wel een miljoen. Zo zijn kenny steppe, matusiak en Ingelsten miskopen geweest. Maar ook een Dalgaard onlangs nog. Maar in die tijd waren er veel meer mogelijkheden en concurrentie. Dat betekent dat niet alles wat je voor een miljoen koopt ook gelijk basis staat. zo had je Lazarro en Pedro Beda en Kopic etc die voor een paar ton hier heen kwamen of transfervrij maar wel een behoorlijk salaris opstreken.

Feit is dat je geen garanties hebt.. Het zoeken naar kwaliteit is echter wel aan de club toevertrouwd. Thern en Larsson bleken al een succes. Waar Thern transfervrij was en Larsson 1.5 heeft gekost. Ook een forse investering, maar dubbel en dwars waard!
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Baggerraartje » 11-11-2015 00:30

Goede aankoop wellicht, maar ben toch vooral bang dat deze man als opvolger van Larson komt. Ajax, PSV en Dortmund volgen Larsom nauwlettend. De winst van Larson is ruimvoldoende voor de aankoopsprijs van Zeneli en de rest van het geld gaat wellicht weer in de bodemloze put van gaten vullen in de begroting. Des al niettemin, wel goed dat Heerenveen weer aantrekkingskracht heeft op dit soort spelers en dat onze goede naam nog niet helemaal vedwenen is!
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor vakje12 » 11-11-2015 02:03

@Rick, Matusiak werd voor 2,3 miljoen gehaald en ging volgens mij voor een paar ton weg. Om maar een voorbeeldje te noemen.

Mogelijk opnieuw zulke verliezen lijden op spelers heeft niets met een gokje wagen te maken en kan uiteindelijk het voortbestaan van de club in gevaar brengen. Ik hoop dat dit niet uitkomt en we veel plezier aan deze speler beleven maar ik vind het wel erg riskant.
vakje12
Nieuw talent
 
Berichten: 107
Geregistreerd op: 10-10-2015 12:56

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Feanfan13 » 11-11-2015 02:57

Ondernemen is een gokje wagen. Als hij volgend jaar voor 9 miljoen verkocht wordt heeft niemand het er nog over.

Ik ben blij met zijn komst, en ik had dit gokje ook wel durven nemen. Zeker een coach als Foppe krijgt zo'n jonge wel aan de praat. Waar ik eerst nog hoopte dat Foppe en Riemer geen enkele invloed meer zouden hebben in de club, hoop ik nu vurig dat Foppe, ook naar zijn aftreden, er voor zorgt dat het aantal trainingsuren niet meer worden teruggeschroeft.

Wat mij betreft kun je nooit vaak genoeg trainen, dit komt de resultaten alleen maar ten goede. Ik zou het ook toejuichen als Folpe individuele training gaat geven aan de jongere talenten.
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Mackan68 » 11-11-2015 05:32

Thinkman schreef:
Of het onverantwoord is? Ze volgen Zeneli al veel en veel langer, ook in juli schijnt er al op hem geboden te zijn. Zijn dus zeker niet over één nacht ijs gegaan.

Ze volgden Dalgaard ook al tijden. Ze wisten zeker dat hij met zijn goals Finnbogason op kon volgen. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Boffy » 11-11-2015 08:28

Ik neem toch aan dat het stichtingsbestuur akkoord gegeven heeft voor deze actie? Ik neem aan dat een interimbestuurder niet zelf deze beslissing kan nemen en dus akkoord moet hebben van het orgaan wat hierboven staat.

Heb veel goede verhalen over deze speler gehoord, dus ik hoop dat hij de verwachtingen waar kan maken.
Boffy
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 10-06-2013 16:42

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Knipecity » 11-11-2015 08:43

Mackan68 schreef:Ze volgden Dalgaard ook al tijden. Ze wisten zeker dat hij met zijn goals Finnbogason op kon volgen. We weten allemaal hoe dat is afgelopen...

Zal ik je nog 1 keer het verschil uitleggen Mackan? Mocht je ooit scout willen worden dan zijn ook deze principes belangrijk; 8)
- hoe oud is de speler? Deze jongen is 20, Dalgaard was bijna 30
- hoeveel rek zit er nog in? Deze jongen staat aan het begin van zijn carrière en lijkt nog flink te kunnen groeien. Dalgaard was al op zijn hoogtepunt en speelde alleen maar bij kleine clubs in een kleine competitie.
Daarbij is deze jongen jeugdinternational en zelfs Europees kampioen geworden. Kortom, je mag iets meer van hem verwachten dan van een Dalgaard.

Het zou wel jammer zijn als we niet op zijn minst een half jaar van hem en Larsson samen kunnen genieten.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor H-J » 11-11-2015 08:46

Elyounoussi was hier geen succes, maar mag verder niet over zijn carriere klagen.

Een voetbalclub moet investeren anders komt het nooit verder, rendement niet gegarandeerd. Volgens mij weten we allemaal wel dat er op de vleugels iemand bij moest komen. Kada blijkt te licht (anders had hij vaker gespeeld). Moeten we dan weer één of andere transfervrije speler aantrekken?

Larsson blijft hier ook niet voor eeuwig..... En voor Ziyech krijgen we ook niet wat :D
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Trevorp » 11-11-2015 09:15

Netjes hoor, hier ben ik wel blij mee!

(Maar goed, dat was ik ook met Marco Pappa :roll: )
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor 12eMan » 11-11-2015 09:21

H-J schreef:Elyounoussi was hier geen succes, maar mag verder niet over zijn carriere klagen.

Een voetbalclub moet investeren anders komt het nooit verder, rendement niet gegarandeerd. Volgens mij weten we allemaal wel dat er op de vleugels iemand bij moest komen. Kada blijkt te licht (anders had hij vaker gespeeld). Moeten we dan weer één of andere transfervrije speler aantrekken?

Larsson blijft hier ook niet voor eeuwig..... En voor Ziyech krijgen we ook niet wat :D


Van Elyounoussi ben en blijf ik overtuigd dat er (veel) meer had ingezeten met een juiste trainer en begeleiding. Hij is bij ons gewoon verzopen in een tijd dat we zo'n beetje alles konden kopen.....
12eMan
Selectiespeler
 
Berichten: 223
Geregistreerd op: 01-09-2014 12:24

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor spettervanpetter » 11-11-2015 09:27

Een voordeel t.a.v. die periode van Elyounoussi en alle andere dure aankopen is dat de Eredivisie in niveau aardig naar beneden is gegaan. Het wordt voor de toppers uit Zweden een stuk makkelijker om zich aan te passen. Dalgaard daargelaten, ik vind het overigens nog steeds onbegrijpelijk. Die jongen is een extreme paniek aankoop geweest en ze kunnen mij niet wijs maken dat hij gescout is! Het is te hopen dat Zeneli niet de vervanger van Larsson is maar gehaald is voor de rechtsbuiten. Hopelijk hebben we nu de weg omhoog weer ingezet op zowel voetballend gebied als op het gebied van bestuurlijke rust!
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Ebiede » 11-11-2015 10:30

Ik denk wel dat hij als opvolger van Larsson is gehaald. Een paar weken gelden gaf iemand aan dat Heerenveen rond was met een Hongaar voor de rechtsbuiten positie. Dat zou betekenen dat er nu wel tijdig is geanticipeerd op een vertrek van Larsson. Daarbij als je Larsson voor 7 miljoen of meer kunt verkopen mag je wel gek zijn om het niet te doen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor spettervanpetter » 11-11-2015 10:40

Ebiede schreef:Ik denk wel dat hij als opvolger van Larsson is gehaald. Een paar weken gelden gaf iemand aan dat Heerenveen rond was met een Hongaar voor de rechtsbuiten positie. Dat zou betekenen dat er nu wel tijdig is geanticipeerd op een vertrek van Larsson. Daarbij als je Larsson voor 7 miljoen of meer kunt verkopen mag je wel gek zijn om het niet te doen.


Heerenveen was rond met een Hongaar? Waarom is daar niks over geschreven dan? Lijkt me een apart verhaal, Larsson is nog niet weg en wij zijn nu niet in de positie de opvolger al te halen voordat Larsson daadwerkelijk weg is! Weet je ook een naam van die Hongaar?
spettervanpetter
Bankzitter
 
Berichten: 40
Geregistreerd op: 12-06-2015 10:58

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Fryskeboy22 » 11-11-2015 10:41

Zeer content met deze aankoop, erg leuke speler waar we nog veel plezier aan zullen hebben, in Zweden spreken ze bij ons nu al over super Zweden trio [Thern,Larsson,Zeneli] :mrgreen:

Toch fijn dat sc Heerenveen een zeer fijn visitekaartje heeft in Zweden, Noorwegen, Ijsland, Finland en Denemarken!

Scandinavische enclave:
Zweden:
Sam Larsson
Simon Thern
Arber Zeneli

Noorwegen:
Morten Thorsby
Dennis Tørseth Johnsen (A1 junioren)

Denemarken:
Youness Namli
Stefan Gartenmann (Beloften)

Ijsland:
Julius Magnusson (A1)
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor nickstok » 11-11-2015 10:44

spettervanpetter schreef:Heerenveen was rond met een Hongaar? Waarom is daar niks over geschreven dan? Lijkt me een apart verhaal, Larsson is nog niet weg en wij zijn nu niet in de positie de opvolger al te halen voordat Larsson daadwerkelijk weg is! Weet je ook een naam van die Hongaar?


Naar verluid zou het gaan om Adam Gyurcso van Videoton, die vanaf 1 januari transfervrij is.
Persoonlijk zou ik hem dom vinden van Larsson om nu al weg te gaan, hij komt net uit een behoorlijke dip en zou de tweede seizoenshelft aan moeten grijpen om constanter en blessurevrij te spelen. Uit het oogpunt van de club zou ik een verkoop wel kunnen begrijpen, in de winterstop kun je soms zelfs meer geld voor aanvallende spelers krijgen omdat clubs in paniek herstelwerkzaamheden uit voeren.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Irevino » 11-11-2015 10:56

Met alle respect Larsson is een goede voetballer maar die heeft op dit moment nog vrij weinig laten zien, verbaasde mij er ook over dat hij bij VI speler van de week is geworden. Hij speelde goed, maar geweldig was het toch niet? Ik kan me haast ook niet voorstellen op welke basis deze clubs Larsson willen halen. Hij heeft vorig jaar een goede periode gehad, maar op dit moment is het nog niet goed genoeg voor een volgende stap als je het aan mij vraagt. Maar aan de andere kant als je er 7-8 miljoen voor kan vangen, waarom niet? Ik denk dat Arber, Sammie en Simon een zeer goede combinatie kan worden. Arber kwam overigens niet in de zomer omdat hij het seizoen bij Elfsborg wilde afmaken.
Irevino
Nieuw talent
 
Berichten: 118
Geregistreerd op: 03-06-2015 21:53

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Feanfan13 » 11-11-2015 11:44

@Nickstok. Die  Adam Gyurcso heeft behoorlijk goede statistieken. Als de club hem kan oppikken gratis, dan moeten ze dat zeker doen! Heeft al aardig wat europese wedstrijden achter zijn naam staan, ook heeft hij al 8 wedstrijden voor Hongarije gespeeld. Heeft aardig wat assists en doelpunten gemaakt vorig jaar. Staat bekend als het wonderkind van Hongarije, Vonk zou mij verbazen als hij deze speler heeft weten te strikken

Wat is je bron?
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor nickstok » 11-11-2015 12:00

Feanfan13 schreef:@Nickstok. Die  Adam Gyurcso heeft behoorlijk goede statistieken. Als de club hem kan oppikken gratis, dan moeten ze dat zeker doen! Heeft al aardig wat europese wedstrijden achter zijn naam staan, ook heeft hij al 8 wedstrijden voor Hongarije gespeeld. Heeft aardig wat assists en doelpunten gemaakt vorig jaar. Staat bekend als het wonderkind van Hongarije, Vonk zou mij verbazen als hij deze speler heeft weten te strikken

Wat is je bron?


Op pagina 456 van het 'Aanvallers' topic staan een aantal posts over deze speler. Verder heb ik het nog op geen enkele andere media site zien staan.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Knipecity » 11-11-2015 15:15

Irevino schreef:Met alle respect Larsson is een goede voetballer maar die heeft op dit moment nog vrij weinig laten zien, verbaasde mij er ook over dat hij bij VI speler van de week is geworden.

Hij heeft nou eenmaal een goede naam en dan worden dat soort spelers wel eens hoger beoordeeld dan ze eigenlijk zijn. Andersom net zo.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Fryskeboy22 » 11-11-2015 16:25

Feanfan13 schreef:@Nickstok. Die  Adam Gyurcso heeft behoorlijk goede statistieken. Als de club hem kan oppikken gratis, dan moeten ze dat zeker doen! Heeft al aardig wat europese wedstrijden achter zijn naam staan, ook heeft hij al 8 wedstrijden voor Hongarije gespeeld. Heeft aardig wat assists en doelpunten gemaakt vorig jaar. Staat bekend als het wonderkind van Hongarije, Vonk zou mij verbazen als hij deze speler heeft weten te strikken

Wat is je bron?


Thiagoalcantara van deze forum had deze info opgevangen in een zakenloge van de club tijdens een wedstrijd.
Avatar gebruiker
Fryskeboy22
Superster
 
Berichten: 1774
Geregistreerd op: 27-12-2012 08:46

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Voetballeerproces » 11-11-2015 16:41

Trevorp schreef:Netjes hoor, hier ben ik wel blij mee!

(Maar goed, dat was ik ook met Marco Pappa :roll: )
En terecht, want Marco Pappa was/is gewoon een hele goede voetballer, waar van Basten niet goed mee om is gegaan. Niet voor niets werd hij een jaar na zijn vertrek direct weer beste speler van de MLS. En wie denkt dat dat niveau veel lager is dan de eredivisie, think twice.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 11-11-2015 16:59

@fryskeboy correct, maar ik vermoede zelf dat het om deze speler zou gaan..
Werd namelijk bij verteld dat het om een speler met een voorzet zou gaan en die hongaar heeft dat bewezen. vandaar dat ik zelf zijn naam er aan had gelinkt... hij is namelijk straks transfervrij en Heerenveen loert altijd op spelers waarvoor ze voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.

Ben dan ook verbaasd dat ze met zeneli aan zijn gekomen ( niet dat dit geen goeie speler is integendeel)
Zeneli is nou ook geen klassieke rechtsbuiten.
Heeft eigenlijk alleen de laatst 2-3 maand op rechtsbuiten gestaan daarvoor alleen maar linksbuiten (zie filmpjes)

Maar goed de uitspraak die ik opving tijden geleden over een nieuwe buitenspeler in de winterstop is dus wel uitgekomen.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Knipecity » 14-11-2015 15:13

Voetballeerproces schreef:En terecht, want Marco Pappa was/is gewoon een hele goede voetballer, waar van Basten niet goed mee om is gegaan. Niet voor niets werd hij een jaar na zijn vertrek direct weer beste speler van de MLS. En wie denkt dat dat niveau veel lager is dan de eredivisie, think twice.

Voor hetzelfde geld was een trainer als Foppe met Pappa aan de slag gegaan en had hem tot een veel betere en belangrijkere speler gemaakt.
Voetballen kon hij echt wel. Maar hij paste niet in ons systeem, of de Nederlandse voetbalopvatting.

Over Zeneli, de verwachtingen zijn hoog. De Zweedse Messi wordt ie wel genoemd. Nou zal dat overdreven zijn, maar kan er wel naar uitkijken dat je met hem en Larsson (ik mag echt hopen dat die nog even blijft) een prachtige aanval krijgt> Cavlan daar nog achter en je hebt 3 creatieve jongens die echt wat kunnen. Thern wordt opgetraind door Foppe en beter gemaakt. Nee, dan kan de 2e seizoenshelft er zomaar heel anders uit zien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor rust » 14-11-2015 15:17

Met deze jongen erbij winnen wij de beker en spelen we ons dit jaar in de top drie.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Harmiej » 14-11-2015 15:22

rust schreef:Met deze jongen erbij winnen wij de beker en spelen we ons dit jaar in de top drie.


ik mag hopen dat dit een sarcastische opmerking is
Harmiej
Selectiespeler
 
Berichten: 285
Geregistreerd op: 31-07-2014 14:59

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 14-11-2015 15:44

Als we een goeie spits hadden gehad speelden we indd top 5-beker want dan hadden we echt het beste elftal in jaren gehad.
Een goeie spits scheelt zo 20-30%
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Voetballeerproces » 14-11-2015 18:35

Knipecity schreef:Voor hetzelfde geld was een trainer als Foppe met Pappa aan de slag gegaan en had hem tot een veel betere en belangrijkere speler gemaakt.
Voetballen kon hij echt wel. Maar hij paste niet in ons systeem, of de Nederlandse voetbalopvatting.
.
Goede voetballers passen altijd in een systeem en anders pas je het aan. Pappa heeft gewoon nooit enig vertrouwen gehad van van Basten.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Arber Zeneli

Berichtdoor Thinkman » 14-11-2015 21:16

rust schreef:Met deze jongen erbij winnen wij de beker en spelen we ons dit jaar in de top drie.



Ik mag hopen dat je gelijk hebt. :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten