Mitchell te Vrede

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Ebiede
Forumicoon
Berichten: 6243
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

AllardP schreef: Hij loopt natuurlijk wel wat langer rond op de Nederlandse velden dan die twee wedstrijdjes bij ons... Mijn Feyenoordcollega lachte me vierkant uit toen Te Vrede werd gehaald en dat we nog geld hadden betaald ook. Het beeld van Te Vrede in Rotterdam is een trage, technisch zeer beperkte spits, die wel heel goed is in de lucht. Top als pinch-hitter, volstrekt onvoldoende voor de basis. En zo eentje hadden we al.

Ik vind het veelzeggend dat zelfs überpositivo Knipe het niet in hem ziet zitten.
Het beeld dat ze in Rotterdam van spelers hebben ten opzichte van de rest van Nederland is lachwekkend. Vele spelers die daar niet goed genoeg zijn bevonden hebben elders een prima carrière gehad.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Wat is té vroeg afschrijven?

Bij Rafaël Vierra zag ik het na een half uurtje, Gusatu zelfde verhaal. Bij Dalgaard duurde het ook niet langer dan twintig minuten en ook bij Te Vrede werd me tijdens de wedstrijd tegen Utrecht duidelijk dat hij er écht weinig van kan. Échter zie ik bij Te Vrede met zijn kwaliteiten in de lucht nog wel mogelijkheden tot doelpunten. Hopelijk weet hij dat minimaal waar te maken, anders behoort hij straks thuis in bovengenoemd rijtje.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Precies als je hem in de lucht bedient wel. Maar wie gaat dat doen dan? Cavlan? Van den Boomen?
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Dat zal het idee wel zijn, Te Vrede bereiken via de opkomende backs en verder bij standaardsituaties. Er zijn op zich ook genoeg potten waar hij dicht bij de goal kan komen en gevaarlijk kan zijn, zoals tegen de Graafschap. Er zijn echter ook genoeg potten waar je vrij weinig aan hem hebt. Hopelijk kan Lodeweges straks wel kiezen voor een meer beweeglijke variant (Zahovic bijv).
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Rick schreef:Precies als je hem in de lucht bedient wel. Maar wie gaat dat doen dan? Cavlan? Van den Boomen?
Cavlan had in de 1e helft inderdaad van achteruit een heerlijk balletje op de inlopende Te Vrede. Deze kwam jammer genoeg nét te kort om te kunnen scoren.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

niks drogreden. Ik zie gewoon dat mannen als Te Vrede en Veerman zeer matige spelers zijn waar je alleen wat aan hebt als je veel ballen in de 16 gooit. Hoog. En vooralsnog gebeurt dat behoudens corners en vrije trappen veel te weinig dus heb je weinig aan deze type spitsen. Dit team heeft meer behoefte aan een voetballende spits.
Gebruikersavatar
NNboss
Invaller
Berichten: 422
Lid geworden op: 27-09-2013 19:16

Bericht door NNboss »

verwacht gewoon dat hij speelt zaterdag. :D
Pride of the north! :stan:
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Lachwekkend. Als wij met Veerman en Te Vrede de competitie in moeten dan gaat ons dat een hoop punten kosten. Wat een armoede.
Jazz
Beheerder
Berichten: 2493
Lid geworden op: 11-05-2015 16:56
Locatie: Leiden

Bericht door Jazz »

Wat een drama, werkelijk waar alles gaat fout.. Veerman valt in en kan geen potten breken.
Heerenveen fan in Leiden
wboss
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2015 19:58

Bericht door wboss »

Armoe troef. In één jaar tijd drie matige spitsen gehaald. Dalgaard, Veerman en nu Te Vrede. Circa 1,6 miljoen euro + salarissen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

wboss schreef:Armoe troef. In één jaar tijd drie matige spitsen gehaald. Dalgaard, Veerman en nu Te Vrede. Circa 1,6 miljoen euro + salarissen.
Lekkere track record inderdaad. Geeft weinig hoop voor de toekomst, want iedereen kan zien dat Te Vrede er geen klote van kan. En Dalgaard kon er ook geen klote van.
wboss
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2015 19:58

Bericht door wboss »

Je gaat je toch sterk afvragen of onze spitsenscout(s) seniel aan het worden is/zijn. Een bejaarde Deen waar je al geen winst op ging maken was al niet een al te slimme zet, bij Veerman kon je direct al zien dat hij hier nooit basisspeler ging worden en Te Vrede heeft bij Feyenoord nooit echt iets laten zien. Haal dan niks en ga een ander systeem spelen.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik vermoed dat Te Vrede nummer 5 op de soutinglijst was, of nog lager, want hij kwam laat in de voorbereiding.
Hij is echt heel matig. Veel ballen neemt hij de ballen niet goed aan, springt de bal te ver weg. Neemt hij ze wel eens goed aan, dan gaf hij hem vaak weer verkeerd af.
badfrisianboy
Wereldspeler
Berichten: 1002
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Ik herhaal nog maar eens mijn post eerder in dit topic waarom ik vind dat sc Heerenveen een miskoop heeft gedaan met te Vrede.

Argument 1:
Ik ben persoonlijk van mening dat een club die de ambitie heeft om mee te strijden voor Europees voetbal spelers dient te halen die beschikken over een goede techniek. Spelers die niet kunnen voetballen horen eigenlijk niet thuis bij een club als sc Heerenveen. In die zin vind ik de aankoop van te Vrede echt onbegrijpelijk. Hij kan niet voetballen en als je de techniek niet hebt ga je die ook niet krijgen met het geven van speeltijd en vertrouwen. In die zin vind ik ook dat voetballers als Veerman, Slagveer en in mindere mate van den Berg eigenlijk niet bij sc Heerenveen thuis horen. Daarbij zeg ik niet dat deze spelers niet over bepaalde kwaliteiten beschikken, maar qua techniek vind ik ze niet bij onze club thuishoren.

Argument 2:
Het nieuwe bestuur wilde, na jarenlang teleurstellende seizoenen qua aanvallend voetbal, het publiek weer meer gaan vermaken om zo de het stadion weer vol te krijgen. Aanvallend voetbal met dominant voetbal. In gesprekken met het bestuur (bij o.a. it petear en in persoonlijke gesprekken met van der Wiel en Vonk) werd aangegeven dat het beleid er op was gericht om weer aantrekkelijk voetbal te spelen met een balvaste spits en technisch vaardige spelers om de rest van het team de mogelijkheid te geven bij te sluiten en diepgang te creeren. Een beleid die vorig seizoen met Uth in mijn optiek goed is ingezet. Een technisch vaardige en beweeglijke spits die ook in het kaatsen met medespelers van grote waarde was. (N.B. Het argument dat Uth ook tijd nodig had en te Vrede dat ook moet hebben gaat voor mij niet op. Uth heeft altijd laten zien wel over de nodige techniek te beschikken, en dus de potentie had om uit te groeien tot die balvaste spits. Te Vrede ontbeert elke techniek en heeft geen potentie uit te groeien tot een dergelijke spits). Teleurgesteld ben ik wel dat nu met de komst van te Vrede als eerste spits afscheid word genomen van het door de club zelf uitgesproken beleid en we in mijn optiek met te Vrede niet het spelletje kunnen spelen wat ons stadion weer vol moet krijgen. Ik vind het zelf van wanbeleid getuigen als je in je eerste jaar een beleid inzet om er in het tweede jaar al vanaf te stappen. Ik zie graag continuiteit en op de langere termijn brengt je dat als club verder. Daar ben ik van overtuigd. En ik snap ook nog wel dat het soms lastig is om een nieuwe spits te vinden. Maar dan nog moet je als beleidsmakers vasthouden aan je visie en geen spelers aantrekken die haaks staan op je visie.

Argument 3:
Je moet spelers aantrekken die je elftal aanvullen en beter maken en goed passen bij de al aanwezige kwaliteiten. Heb je twee goede flankspelers die 30 voorzetten per wedstrijd geven is het aantrekken van een kopsterke spits met een neusje voor de goal, in de 16 meter, een niet onlogische keuze. Als je niet van zulke buitenspelers hebt is het verstandiger om een balvaardige spits aan te trekken die met de buitenspelers kan kaatsen. Slagveer is een goed voorbeeld van een speler die niet over een goede techniek beschikt en dus moeilijk een vleugelverdediger voorbij komt (of het moet op snelheid zijn) en zelden een goede voorzet geeft. Bij zo´n vleugelspeler past een kaatsende spits als Uth. Voor Larsson die meer naar binnen trekt dan dat hij een voorzet geeft geldt eigenlijk hetzelfde. In die zin past te Vrede totaal niet bij de aanwezige vleugelspelers. Verder moet je kijken naar de aanwezige kwaliteiten op het middenveld. Daarin zit te weinig creativitiet en in mijn optiek ook te weinig scorend vermogen en dus heb je iemand in de spits nodig die wel creatief is. En ook dan is te Vrede niet de juiste spits. Bovendien past te Vrede ook qua snelheid niet bij een speler als Slagveer. Slagveer kan met zijn snelheid bijv. prima met ruimte voor zich spelen in een verdedigender speltype. Mocht je in uitwedstrijden er voor kiezen om wat meer op de counter te spelen dan heb je echter ook niks aan te Vrede omdat hij allesbehalve snel is.

Ik vind te Vrede een miskoop en ik geloof niet dat deze speler van waarde kan zijn voor onze club met de aanwezige kwaliteiten in ons huidige elftal. Dat heb ik proberen te beargumenteren zoals hierboven. En ik durf te zeggen dat ik wel zoveel kijk op het spelletje heb dat ik deze post na elke wedstrijd van sc Heerenveen kan herhalen. Nog twee dagen om een goede spits te halen van het type Uth, Allback......Anders ga je geen één wedstrijd meer dan één doelpunt scoren of het moet tegen de Graafschap zijn.

N.B. Daar waar dit artikel is geschreven naar aanleiding van de (mis)koop van te Vrede kun je hetzelfde verhaal houden voor Henk Veerman.
wboss
Jeugdspeler
Berichten: 9
Lid geworden op: 24-08-2015 19:58

Bericht door wboss »

Knipecity schreef:Ik vermoed dat Te Vrede nummer 5 op de soutinglijst was, of nog lager, want hij kwam laat in de voorbereiding.
Hij is echt heel matig. Veel ballen neemt hij de ballen niet goed aan, springt de bal te ver weg. Neemt hij ze wel eens goed aan, dan gaf hij hem vaak weer verkeerd af.
Te Vrede stond inderdaad niet hoog op het lijstje. Tussen het aantrekken van nummer 1 Vincent Janssen, die medio juni naar AZ ging, en het aantrekken van Te Vrede zat bijna 2 maanden. Me dunkt dat ze nog andere opties hebben geprobeerd.

De vraag is dan eigenlijk: als je bij de nummer 5 op je lijstje uitkomt en het eigenlijk een hele matige spits is, moet je die dan wel willen halen?
H-J
Wereldspeler
Berichten: 2348
Lid geworden op: 15-05-2004 18:46
Locatie: De Vlecke

Bericht door H-J »

Te Vrede is een goede en sterke spits. Voor teams die op de helft van de tegenstander voetballen en die buitenspelers hebben met een goede voorzet.

Sterkte Mitchell.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Ja Lastig voor Te Vrede en voor Slagveer. Het past niet bij elkaar. Alleen Larsson kan zichzelf redden. Als tegenstander moet je nu alleen Larsson uit de wedstrijd halen en Slagveer buitenspel zetten en je bent klaar. Voorzetten komen er toch niet en Te Vrede doet daarom 90 min niet mee.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Te Vrede gaat niet passen in ons gewenste systeem. Hij of Veerman zou als breekijzer het laatste kwartiertje wel kunnen, maar volgens mij missen we nu gewoon een eerste spits. Vonk moet nog even aan het werk. Jammer want verder hebben we een leuke selectie.
Veerman overigens dreigender dan Te Vrede, maar ook hij is nog niet dé spits van Heerenveen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Dit kan een goede spits zijn als hij ook voorzetten krijgt. Een type Nurmela, Yilderim of Schaken zou ideaal voor hem zijn. Niet twee vleugelspitsen die alleen maar met hun kop naar beneden lopen.
Gebruikersavatar
mitrita
Superster
Berichten: 4615
Lid geworden op: 02-12-2002 20:31

Bericht door mitrita »

Larson is te vaak niet op de vleugel te vinden en Slagveer, ach, die legt alles terug als het niet op snelheid kan.
kramie
Jeugdspeler
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-11-2014 20:34

Bericht door kramie »

Krijgt hij bonus,bij elke keer als hij buitenspel staat. Vond henkie beter spelen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Kan nog wel eens tegen een schorsing aan lopen, die gefrustreerde actie tegen Zomer was behoorlijk dom.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Neem je het verlies op Dalgaard, zit je vast aan deze prutser....... :(

Wat een armoe.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Voorstopper schreef:Kan nog wel eens tegen een schorsing aan lopen, die gefrustreerde actie tegen Zomer was behoorlijk dom.
Heb de wedstrijd niet live gezien, alleen samenvatting. Daar leek hij geel te krijgen voor dat geval. Dan kan je niet meer een schorsing achteraf krijgen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Kreeg geel voor een bodycheck een paar minuten later. Stomp in de maag van Zomer werd niet bestraft.
The two most powerful warriors are patience and time.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Voorstopper schreef:Kreeg geel voor een bodycheck een paar minuten later. Stomp in de maag van Zomer werd niet bestraft.
Nou goed, maakt ook niet uit of hij geschorst wordt. Hij voegt toch niks toe. Laten we hopen dat over 2 weken Namli en Alves beschikbaar zijn en Zahovic weer een stapje verder. 8)
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Ik vond Veerman zelfs beter dan Te Vrede gisteren... en dat vind ik toch wel triest om te moeten constateren.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Gebruikersavatar
Vrieskist
Verified
Beheerder
Berichten: 2441
Lid geworden op: 03-12-2002 18:39
Locatie: Joure

Bericht door Vrieskist »

Goed, 3 wedstrijden op de tribune dus.
Gebruikersavatar
xander
Verified
Superster
Berichten: 4915
Lid geworden op: 27-08-2005 16:00
Locatie: Oranjewoud

Bericht door xander »

Dat schiet weer aardig op :(
Alle ballen op Henkie!
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Overdreven schorsing, al krijgt Kramer dezelfde behandeling. Het is wel een feit dat Te Vrede boordevol frustratie en verkeerde agressie zit.
Plaats reactie