Mitchell te Vrede

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

We hebben nu in een jaar tijd zo'n 1,5 miljoen euro uitgegeven aan 3 spitsen; Dalgaard, Veerman en Te Vrede. Hopelijk is drie maal scheepsrecht, en slaagt Te Vrede hier wel.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Gearard schreef:We hebben nu in een jaar tijd zo'n 1,5 miljoen euro uitgegeven aan 3 spitsen; Dalgaard, Veerman en Te Vrede. Hopelijk is drie maal scheepsrecht, en slaagt Te Vrede hier wel.
Je vergeet de 5 ton voor Zahovic. Das 2 miljoen voor 4 spitsen. Ik denk dat we voor Zahovic over een tijdje wel meer krijgen dan 2 miljoen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Maar Zahovic is in ons systeem geen centrumspits. 8)
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Blij met deze aankoop, meer vertrouwen in dan in Veerman.
Welkom en veel succes en plezier hier Mitchell!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Het was niet mijn keuze geweest. Maar het is in elk geval goed dat we met zijn komst en met de komst van Zahovic eindelijk ruimer in de opties voorin zitten. Ben alleen benieuwd waarom men er vanuit gaat dat hij een garantie is voor goals en dat ie er wel 15 gaat maken? Omdat ie er vorig jaar (en ook alleen afgelopen jaar) toevallig een paar gemaakt heeft? Wat zegt dat nou, waren ook hoofdzakelijk intikkers. Moet het nog maar zien met hem. Wie moet hem bedienen dan? Want bediening heeft hij nodig.
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

Uth heeft voor vorig seizoen ook geen deuk in een pakje boter geschopt!
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Want intikkers tellen niet... Wist je dat de helft van de goals van Van Nistelrooij hierom ook afgekeurd zijn? Waren allen te makkelijk.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Dat zeg ik niet, bedoel gewoon dat een Veerman die goals van te Vrede bij Feyenoord ook wel zou hebben gemaakt. En het is een pure afmaker. En pure afmakers creëren zelf amper kansen, die moeten bediend worden, en dat zie ik niet echt gebeuren. Een type Uth past veel beter bij ons spelers materiaal dan een eindstation dat zelf verder niks inbrengt.
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Zag net het interview van Vonk over onze twee nieuwe aanwinsten. Hij kon niet heel goed verwoorden wat voor type spits Te Vrede nou is. Hij kan goals maken en daarom hebben we hem gehaald hehe :lol:.

Ik denk dat hij er gewoon 20 in knalt (of intikt, tellen ook).
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Neymar schreef:Zag net het interview van Vonk over onze twee nieuwe aanwinsten. Hij kon niet heel goed verwoorden wat voor type spits Te Vrede nou is. Hij kan goals maken en daarom hebben we hem gehaald hehe :lol:.

Ik denk dat hij er gewoon 20 in knalt (of intikt, tellen ook).
Hij heeft daarin toch gewoon gelijk? Vorige zomer opteerde ik ook al voor nieuwe spelers in iedere linie die scoren dan wel assists geven. Afgelopen seizoen hadden we een doelsaldo van +7. Dat is echt wel eens hoger geweest. Met Branco hebben we er eentje bij die er wellicht eens een paar vrije trappen in kan pegelen. Dat misten we vorig seizoen. Met te Vrede heb je een speler die er corners in kan knikken. Met Branco en Cavlan hebben we spelers die een goede corner kunnen geven. Met Veerman zou je een goede pinchhitter in huis moeten hebben. Maar daar ben ik na vorig seizoen nog niet helemaal over uit of hij dat werkelijk wel is. Het zou mooi zijn wanneer Then zijn goaltjes weer meepakt en dat er ook nog een paar verdedigers een goaltje maken. Al zullen het er per speler maar 2 zijn in een seizoen. Het scheelt toch weer. En ik vind eigenlijk al seizoenen lang dat er uit de rebound ook nog veel winst te halen is. De enige die daar altijd goed scherp op was was Bradley. Hoe lang is dat al weer geleden?
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Neymar
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1962
Lid geworden op: 02-07-2011 17:29

Bericht door Neymar »

Mackan68 schreef:Hij heeft daarin toch gewoon gelijk?
Ja in principe wel, vond het er alleen wat knullig uitkomen. Ben verder niet negatief of zo hoor, Te Vrede moet gewoon een eerlijke kans krijgen om zich te bewijzen. Denk dat hij best wat goaltjes gaat scoren.
DSCH
Wereldspeler
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09-08-2013 14:17

Bericht door DSCH »

Uth was een beweeglijke, goed voetballende spits. Maar hoe vaak heeft hij gescoord uit een voorzet? Volgens mij creëerde hij de meeste kansen zelf door een individuele of goede loopactie waardoor de steekpass kon komen. Dit wisten Slagveer en Larsson ook. Wanneer zij er achter komen dat Te Vrede meer bediend moet worden omdat hij dan veel maakt, zullen die voorzetten heus wel komen. Nu nog hopen dat ze ook op maat zijn.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

DSCH schreef:Uth was een beweeglijke, goed voetballende spits. Maar hoe vaak heeft hij gescoord uit een voorzet? Volgens mij creëerde hij de meeste kansen zelf door een individuele of goede loopactie waardoor de steekpass kon komen. Dit wisten Slagveer en Larsson ook. Wanneer zij er achter komen dat Te Vrede meer bediend moet worden omdat hij dan veel maakt, zullen die voorzetten heus wel komen. Nu nog hopen dat ze ook op maat zijn.
Daarbij heb je met op de zijkanten (als iedereen fit is) nu ook daarachter betere spelers staan die vaker door zullen komen en een voorzet geven zoals Cavlan, Bijker, Van Anholt.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Neymar schreef:
Ja in principe wel, vond het er alleen wat knullig uitkomen. Ben verder niet negatief of zo hoor, Te Vrede moet gewoon een eerlijke kans krijgen om zich te bewijzen. Denk dat hij best wat goaltjes gaat scoren.
Hehehe ok. Hij had ook kunnen zeggen dat te Vrede de goed meevoetballende spits was die ze zochten maar dan had hij terecht ook de hoon over zich heen gekregen. Qua goals is het gewoon een prima spits, net als Finnbogason. En misschien krijgen ze het hier voor elkaar om er ook nog een iets betere voetballer van te maken. :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Nou Mitchell, kijk maar uit voor die gestoorde Engelse Turk, want hij is boos. Wat toch een arme stumper die Richards.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Gebruikersavatar
hm_DR88
Wereldspeler
Berichten: 1042
Lid geworden op: 16-04-2006 22:19
Locatie: Drachten

Bericht door hm_DR88 »

Thinkman schreef:Prachtige reportage!
https://www.youtube.com/watch?v=6y4B-s27mlo
Inderdaad prachtige beelden. Een mooie start, een prima visitekaartje in alle opzichten binnen en buiten het veld. Ik denk dat hij in onze omgeving een behoorlijke progressie kan boeken. Hij is bereid om hard te werken lijkt erg gedreven. Toch zijn er maar zeer weinig spelers die er direct staan. Het kost veelal een aantal maanden voordat een nieuwe speler daadwerkelijk is ingepast in het team.
Ik hoop dat we hem die ruimte ook gunnen en dat we niet na 1 of 2 nederlagen gaan brullen dat... Nou ja we zullen zien. In ieder geval klopt het plaatje op papier. Ik hoop dat we hier de komende maanden van kunnen genieten.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Mooie start, mooie reportage. Hoop dat hij slaagt. Ik schat hem op zich wel op 15-20 goals in maar dat deed ik met Henk Veerman ook. Spitsen krijgen hier veel kansen. Als je kijkt naar ons rijtje spitsen de afgelopen jaren denknik dat Te Vrede de minste voetballer is, maar wel een echte spits.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Ik hoop dat ik het mis heb, maar geloof niet dat Tevrede het gaat redden. Heb over 2 wedstrijden niets gezien wat zijn basisplaats t.o.v. Veerman rechtvaardigt.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Klopt dat gevoel heb ik ook. Het is echt een hele matige voetballer. Dat werd bij Feyenoord ook al gezegd, maar goed, je hoopt dat het meevalt. Toch kan hij aardig wat goals maken, maar hij moet ze panklaar krijgen.
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Scoren doet ie wel als je hem de aanvoer levert. Niet in alle wedstrijden zul je hem echter die aanvoer kunnen leveren, er zullen wedstrijden of fases in wedstrijden zijn dat je zelf ver van de goal speelt en dan is zijn inbreng wel erg beperkt. Hij is niet handig met de bal, en hij is niet snel. Nu was Dost in zijn tweede seizoen ook veel meer aanspeelpunt dan in zijn eerste, wat dat betreft mogen we hopen dat te Vrede op dat vlak stappen maakt, maar anders is het wel zaak af en toe tactisch te kiezen een meer beweeglijke en balvaardige spits op te stellen voorin wanneer de wedstrijd daarom vraagt. Misschien dat Zahovic dat gedurende het seizoen kan oppakken.
The two most powerful warriors are patience and time.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Voorstopper schreef:Scoren doet ie wel als je hem de aanvoer levert. Niet in alle wedstrijden zul je hem echter die aanvoer kunnen leveren, er zullen wedstrijden of fases in wedstrijden zijn dat je zelf ver van de goal speelt en dan is zijn inbreng wel erg beperkt. Hij is niet handig met de bal, en hij is niet snel. Nu was Dost in zijn tweede seizoen ook veel meer aanspeelpunt dan in zijn eerste, wat dat betreft mogen we hopen dat te Vrede op dat vlak stappen maakt, maar anders is het wel zaak af en toe tactisch te kiezen een meer beweeglijke en balvaardige spits op te stellen voorin.
Nu mag je de buitenspelers, maar ook de backs wel verwijten dat ze maar niet met die voorzet komen. Ook niet als het wel kan. Zelfs met Veerman en Te Vrede kwam er maar 1 voorzet hoog en dat werd die goal. Ze breien veel te lang. Cavlan heeft een prima trap maar net als tegen De Graafschap durft hij hem niet te geven.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Stond tegen drie van de vijf Utrecht verdedigers. Werd compleet geneutraliseerd. Deed aan de bal werkelijk niets goed. Zwakste schakel van de middag.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Met Mitchell Te Vrede in de punt heb je een speler die weg moet blijven van de bal en er voor het doel moet staan. Dan heb je vleugelaanvallers nodig die hun mannetje uit kunnen spelen, zoals Larsson. Slagveer daarentegen moet 'gelanceerd' worden, met een spits zoals Uth is dat niet erg, maar met Te Vrede is dat een ander verhaal. Als er vanuit het middenveld ook nog eens te weinig aanvoer is naar voren toe, komt Te Vrede op een eiland te staan. Systeem met 3 centrale verdedigers van Utrecht hielp ook niet mee.

Voetballend was het niet veel soeps, maar ik neem aan dat de club weet wat ze met Te Vrede hebben binnengehaald. Aan Lodeweges de taak om hem optimaal te laten renderen.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Gearard schreef:maar ik neem aan dat de club weet wat ze met Te Vrede hebben binnengehaald
Dat vraag ik me dus af. Tevrede brengt in mijn ogen niets extra's t. o.v. Veerman. Tel daarbij op dat Vonk aangaf op zoek te zijn naar een bewegelijke spits, vind ik het op zijn minst vreemd dat ze bij Tevrede uit zijn gekomen.

De zoektocht naar een spits was gerechtvaardigd en budget aanwezig. Veerman heeft het niet laten zien in de voorbereiding, we hadden pech met Huser (blessure) en van Amersfoort kreeg ogenschijnlijk niet veel vertrouwen en kwam pas later in de voorbereiding bij de selectie. Dan heb je een versterking nodig die Uth waardig kan opvolgen.

Dan vind ik het teleurstellend dat ze met Tevrede komen, zeker gezien de overige aankopen die in mijn ogen wel versterkingen zijn en ook redelijk aansluiten op de spelers die we nodig hebben (hadden).
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Finnbogason zou deze wedstrijd ook geen deuk in een pakje boter hebben geschopt. En mocht toevalligerwijs Finnbogason toch een keer alleen voor Ruiter hebben gestaan, had Ziyech die bal gegeven. Te Vrede moet het hebben van passes van vd Berg, dat is vooraf al kansloos.
Wil ik niet zeggen dat Te Vrede niks verkeerds doet, maar hij is afhankelijk van de medespelers, die hebben die kwaliteiten niet of nauwelijks
badfrisianboy
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1007
Lid geworden op: 05-07-2015 21:02

Bericht door badfrisianboy »

Finnbogason zou deze wedstrijd ook geen deuk in een pakje boter hebben geschopt. En mocht toevalligerwijs Finnbogason toch een keer alleen voor Ruiter hebben gestaan, had Ziyech die bal gegeven. Te Vrede moet het hebben van passes van vd Berg, dat is vooraf al kansloos.Wil ik niet zeggen dat Te Vrede niks verkeerds doet, maar hij is afhankelijk van de medespelers, die hebben die kwaliteiten niet of nauwelijks
En dus had de club een ander type spits moeten halen. Een spits die technisch vaardig is, een bal bij zich kan houden en zelf kansen kan creëren. Dit is een verschrikkelijke miskoop van de club. Onbegrijpelijk technisch beleid. Gebrek aan visie en niet voortbordurend op het spel dat vorig seizoen is ingezet. Zit veel te weinig voetbal in de ploeg. Van den Berg, Slagveer en te Vrede. Zucht..........
Feanfan 1
Verified
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Dat zullen ze ongetwijfeld geprobeerd hebben, maar niet haalbaar denk ik. Te duur qua transfersom of salaris. Dat Te Vrede hier pas een week is i.p.v. al in mei/juni lijkt me hier een bevestiging dat hij zeker niet de eerste keus is.
Toch denk ik dat Te Vrede hier zeker kan slagen, want een neusje voorde goal heeft hij wel.
Maar Te Vrede moet bediend worden. Vandaag in Utrecht was het aantal voorzetten op één hand te tellen. Maar het middenveld is daar misschien nog wel belangrijker in om Slagveer te lanceren of die steekpass te geven op Te Vrede. Ziyech was daar ontzettend goed in en Sinkgraven kon dat ook aardig. Joey vd Berg kan dat niet
Qua ervaring en slimheid snap ik best dat vd Berg moet spelen, zeker na het vertrek van De Roon. Maar vd Berg is geen 10, dat is geen speler die Te Vrede gaat bedienen of Slagveer de diepte in zal sturen.
Thern is kwalitatief de allerbeste middenvelder van dit team, maar blinkt nergens in uit. Maar Thern en vd Berg zijn de eerste spelers die op het wedstrijdformulier zet, dan blijft er nog één plek over.
vd Berg moet sowieso van de "10" af, zet dan Thern er neer met het huidige materiaal (evt Cavlan)
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Je zou Tevrede ook kunnen passeren en Joey in de spits zetten. Thern op 10 en Clavan en vd Boomen daarachter. Waarom dat in de voorbereiding nooit geprobeerd is??
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Tevrede moest vandaag constant tegen 2 man in zijn nek opboksen. Deed niet veel goeds met de ballen maar kreeg ook veel onbruikbare ballen en bijna niets van de vleugels. Is vooral een spits om in de 16 van de tegenstander te spelen. Gewoon de kans geven. Maakt hij er minimaal 15 dan heeft hij het goed gedaan.
Plaats reactie