Luka Zahovic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor jorro » 14-09-2015 08:27

TORCIDA schreef:was volgens mij niet fit/geblesseerd


De zoveelste dus. Wat is er in vredesnaam bij ons aan de hand met al die blessures? Dit lijkt haast geen toeval en pech meer.
Ik zou erg graag eens een invalbeurt dan wel basisplaats van Zahovic zien. Slechter dan Veerman kan immers niet en ook Te Vrede zit continu in de lappenmand.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 14-09-2015 08:50

jorro schreef:Ik zou erg graag eens een invalbeurt dan wel basisplaats van Zahovic zien. Slechter dan Veerman kan immers niet en ook Te Vrede zit continu in de lappenmand.


Dat kan zeker wel. Zahovic wordt niet als centrumspits gezien, dat mag onderhand wel duidelijk zijn.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor nickstok » 14-09-2015 12:15

Jelmer1981 schreef:Waarom zat Zahovic niet op de bank vandaag?


Luka Zahovic heeft zaterdag tijdens de training een bovenbeenblessure opgelopen. ,,Ook hem proberen we de komende dag meer te belasten en dan moet blijken of NEC te vroeg komt of niet,’’ aldus Erik ten Voorde.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor SCH0513 » 19-09-2015 14:10

Deze jongen brengen, kan nooit minder zijn dan wat er staat.
SCH0513
Selectiespeler
 
Berichten: 151
Geregistreerd op: 06-03-2015 12:05

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-09-2015 21:17

k ben benieuwd wanneer deze jongen zijn eerste minuten gaat maken in het eerste. Hij vindt zelf dat hij geduld moet hebben en komt nu net terug van een blessure. Maar als ik doe Solanke van Vitesse zie (net 18) en nog wat jeugdige Chelsea-spelers van Vitesse dan verbaas ik me er soms wel over waarom Zahovic nog geen minuten gemaakt heeft. En of dat nou in de spits, op "10" of op de vleugel is maakt dan niet eens uit. Er waren wedstrijden genoeg waar Zahovic fit was en alle 4 voorwaartse spelers er niks van bakten.
Als je ene potentiële topper in huis hebt en op lange termijn veel geld moet opleveren moet je hem ook wat tevreden houden om af en toe minuten te laten maken in het eerste.
In Nederland is het toch grotendeels jeugdvoetbal, daar zou hij niet misstaan ook omdat hij al CL-ervaring heeft, dus hij weet wel ongeveer wat er gevraagd wordt
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor BK2007 » 28-09-2015 07:03

Ach, forummers die de trainingen van hem wel eens zien of een wedstrijd van de beloften zijn niet erg onder de indruk.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor AllardP » 28-09-2015 09:19

Zijn die forummers wel onder de indruk van Veerman, Te Vrede, Slagveer, Kada en Larsson? Laten we alsjeblieft eens iets proberen, want zo wordt het helemaal niks.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 28-09-2015 11:47

Ik blijf het wel jammer vinden dat hij steeds maar op de bank blijft zitten.
Dit gaat lekker de zelfde kant op als met Varga, na een jaar weer weg omdat hij te licht is. Wat dat ook maar mag betekenen?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 28-09-2015 16:37

Als je weet dat Veerman als basis niet goed voldoet en als straks blijkt dat het met Te Vrede geen significante verbetering is dan mag je toch aannemen dat je zo'n jongen eens zijn debuut gunt. Veel erger dan die andere 2 kan hij het eigenlijk niet doen. Misschien geeft de ambiance van het stadion hem wel dat extra om wél nuttig voor het team te zijn. Één ding is zeker. Als je het niet probeert zul je er ook nooit achter komen.
Je zou de gok nu best eens kunnen nemen. We spelen dit seizoen waarschijnlijk toch voor spek en bonen mee. Als je nu een kampioenschap mis kon lopen kon ik me voorstellen dat je geen risico neemt. Maar wat is in dit geval nou precies de reden om hem niet te testen? Te licht is onzin, want hij was al verder dan 'een talent' volgens Vonk.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 28-09-2015 17:54

Mackan68 schreef:Als je weet dat Veerman als basis niet goed voldoet en als straks blijkt dat het met Te Vrede geen significante verbetering is dan mag je toch aannemen dat je zo'n jongen eens zijn debuut gunt. Veel erger dan die andere 2 kan hij het eigenlijk niet doen. Misschien geeft de ambiance van het stadion hem wel dat extra om wél nuttig voor het team te zijn. Één ding is zeker. Als je het niet probeert zul je er ook nooit achter komen.
Je zou de gok nu best eens kunnen nemen. We spelen dit seizoen waarschijnlijk toch voor spek en bonen mee. Als je nu een kampioenschap mis kon lopen kon ik me voorstellen dat je geen risico neemt. Maar wat is in dit geval nou precies de reden om hem niet te testen? Te licht is onzin, want hij was al verder dan 'een talent' volgens Vonk.

Zal toch een reden zijn dat ze hem niet eens laten invallen. Mensen die hem bij Jong Heerenveen hebben gezien vinden hem daar niet eens opvallend spelen. Soms moet je dingen tijd geven. Het kan ook een kwestie zijn van een speler in bescherming nemen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor oldtimer » 28-09-2015 20:21

Ik heb vanavond de eerste helft gezien van de Beloften tegen VVV. Zahovic viel opnieuw niet op. Hij was wel redelijk actief (liep veel ) en hoorde er wat meer bij dan wat ik bij zijn vorige optredens heb gezien. Het aantal balcontacten was echter weer opvallend laag en bij de duels ( die hij wel wat meer aanging dan eerst ) kwam hij steeds als verliezer uit de bus en eindigde hij geregeld op de grond .Iets bijzonders heeft hij niet laten zien, maar is dat is mogelijk na de rust nog gekomen. Daar houd ik me tenminste maar aan vast. Voor mensen die hem meteen in het eerste willen zien: het lijkt mij niet dat hij daar nu al thuis hoort. En dat zal de technische leiding ook wel vinden.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 29-09-2015 08:20

oldtimer schreef:.Iets bijzonders heeft hij niet laten zien, maar is dat is mogelijk na de rust nog gekomen.


Ook na de rust was het niks bijzonders. Tot nu toe totaal geen idee waarom ze voor deze jongen een forse transfersom betaald hebben. Nu drie keer hem zien voetballen en drie keer totaal onopvallend. Jammer.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Voorstopper » 29-09-2015 08:57

Mackan68 schreef:Maar wat is in dit geval nou precies de reden om hem niet te testen? Te licht is onzin, want hij was al verder dan 'een talent' volgens Vonk.

Jij volgt de beloften toch op de voet? Dan zie Zahovic je toch ook spelen lijkt me.

Dat Vonk heeft gezegd dat hij "meer is dan een talent" lijkt me wel logisch. Vorig jaar basisspeler en 12 competitiegoals bij Maribor, 6 wedstrijden Europees gespeeld. Derde geworden in een Europese talentenverkiezing. Dan verwacht je wel wat van zo'n jongen. Helaas lijkt de aanpassing toch wel wat tijd te vergen, de Sloveense competitie is natuurlijk ook niet de sterkste competitie en hij speelde daar in een heel ander systeem en waarschijnlijk met hele andere tactische afspraken. Ook is hij fysiek erg licht en zal hij op dat vlak stappen moeten maken.
Duurt gewoon wat langer dan gedacht maar als Zahovic echt zo goed is wordt hij vanzelf gebracht, de mensen die erover gaan werken tenslotte dagelijks met hem en als hij het laat zien zal hij gaan spelen. Mensen lijken vaak te vergeten dat er meer is dan iets met een bal kunnen. Als je ziet hoeveel arbeid zo'n Slagveer levert, ook daarmee heeft hij waarde als aanvaller, al is het niet in aanvallend opzicht.

Zahovic is 19, wat dat betreft alle tijd nog. Uth had ook twee seizoenen nodig om (met name fysiek) op niveau te komen.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Fanatismo » 29-09-2015 11:30

Gisteravond ook aanwezig op SKW, met weer een onopvallende Zahovic, moet fysiek nog een stuk sterker worden,
duels verliest ie steeds. Misschien dat idd. de ambiance in ALS hem een boost geeft, maar dat mag geen reden zijn om zo weinig te laten zien bij wedstrijden van JH op SKW.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Surhuisterveen » 29-09-2015 12:07

Dat gedoe over inzet op trainingen etc is typisch trainerspraat.
Het zal me een worst zijn wat ze op de training uitvoeren als ze er éénmaal per week maar staan.

Zo'n Zahovic die ook het nodige gekost heeft zal zich toch afvragen waarom Henkie de voorkeur boven hem krijgt?!
Henkie komt op alle fronten te kort en kan me niet voorstellen dat Luka over minder kwaliteit beschikt.
Wat zal die gozer zich afvragen in wat voor organisatie hij terecht gekomen is.
SCH
Surhuisterveen
Superster
 
Berichten: 5440
Geregistreerd op: 17-03-2005 22:18

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 29-09-2015 12:22

Surhuisterveen schreef:Dat gedoe over inzet op trainingen etc is typisch trainerspraat.
Het zal me een worst zijn wat ze op de training uitvoeren als ze er éénmaal per week maar staan.

Zo'n Zahovic die ook het nodige gekost heeft zal zich toch afvragen waarom Henkie de voorkeur boven hem krijgt?!
Henkie komt op alle fronten te kort en kan me niet voorstellen dat Luka over minder kwaliteit beschikt.
Wat zal die gozer zich afvragen in wat voor organisatie hij terecht gekomen is.


En dan heb je alle reden om werkelijk helemaal niks te laten zien in Jong Heerenveen. :roll:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Baggerraartje » 29-09-2015 14:42

Fanatismo schreef:Gisteravond ook aanwezig op SKW, met weer een onopvallende Zahovic, moet fysiek nog een stuk sterker worden,
duels verliest ie steeds. Misschien dat idd. de ambiance in ALS hem een boost geeft, maar dat mag geen reden zijn om zo weinig te laten zien bij wedstrijden van JH op SKW.


Ach...alle "hele goede" talenten die naar Heerenveen komen, waar zogenaamd heel Europa achteraan zit, neem ik al met een flinke korrel zout! Je maakt mij niet wijs dat talenten die pakweg naar Bayer München kunnen, naar Heerenveen gaan! Die Varga was ook zo`n geweldig talent. Nooit iets van gezien. :?
Baggerraartje
Superster
 
Berichten: 2342
Geregistreerd op: 09-01-2006 15:04

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-09-2015 19:41

Grimo schreef:
En dan heb je alle reden om werkelijk helemaal niks te laten zien in Jong Heerenveen. :roll:


Veerman laat keer op keer helemaal niks zien. Die heeft niks laten zien en heeft geen enkele potentie. Zahovic kan het gewoon niet slechter doen en heeft wel potentie. Een simpele keus voor mij..
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Superfries1996 » 29-09-2015 19:45

Baggerraartje schreef:
Ach...alle "hele goede" talenten die naar Heerenveen komen, waar zogenaamd heel Europa achteraan zit, neem ik al met een flinke korrel zout! Je maakt mij niet wijs dat talenten die pakweg naar Bayer München kunnen, naar Heerenveen gaan! Die Varga was ook zo`n geweldig talent. Nooit iets van gezien. :?


Thorsby ook.

Varga kostte €300.000, Thorsby €500.000+ en Zahovic €700.000. Anderhalf miljoen voor nog geen acht volledige wedstrijden Eredivisie-voetbal.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor vincentdelbos » 29-09-2015 21:21

Ik zou hem wel eens willen zien. Speelt misschien bij de beloften niet sterk, maar misschien in het eerste wat beter. Hij heeft in Europa gespeeld (CL) en in Slovenië ook aardig wat wedstrijden meegepakt. Niet een top competitie, maar Nederland is ook aardig dalende. En ik kan me niet voorstellen dat men in Slovenië geen fysiek voetbal speelt.

Tiene merkte nog op dat hij mogelijk het spel beter/anders ziet en daardoor niet goed uit, aangezien niet iedereen dat begrijpt.
Ik ben wel benieuwd, ik zou hem wel eens willen zien, bij voorkeur naar Te Vrede in een 442.
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 30-09-2015 11:19

Surhuisterveen schreef:Dat gedoe over inzet op trainingen etc is typisch trainerspraat.
Het zal me een worst zijn wat ze op de training uitvoeren als ze er éénmaal per week maar staan.


Amen.

Natuurlijk moet hij volgas geven maar ik sluit mij hier bij aan.
El Younoussi werd voor heel veel geld gehaald en moest zich in de beloftes bewijzen? Varga werd gehaald en moest zich in de beloftes bewijzen?
En nu moet Zahovic zich ook in de beloftes bewijzen. In mijn ogen echt dikke bullshit.
Tuurlijk z'n jongen moet lekker voetballen bij het 2e, maar je haalt niet iemand voor 7 ton om lekker bij het 2e elftal te gaan ballen.
Hij moet ook eens de kans krijgen in een invalbeurt, en daar moet je z'n jongen op beoordelen. En niet op de maandag avond tegen VVV 2...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 30-09-2015 11:29

Luka is niet te licht of er nog niet klaar voor. Luka beschikt over een hoge voetbalintelligentie die door de rest van de spelers niet wordt begrepen. De 'omgeving' zoals Vonk zijn medespelers noemt moet daar aan wennen. Maar dat gaat lastig als hij met de beloftes mee moet doen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 01-10-2015 14:23

Mackan68 schreef:Luka is niet te licht of er nog niet klaar voor. Luka beschikt over een hoge voetbalintelligentie die door de rest van de spelers niet wordt begrepen. De 'omgeving' zoals Vonk zijn medespelers noemt moet daar aan wennen. Maar dat gaat lastig als hij met de beloftes mee moet doen.

Zou toch wat zijn. Straks gaat die jongen over een jaar weg, zonder gespeeld te hebben, omdat hij eigenlijk TE goed en TE slim was voor zijn medespelers. Ze snapten hem niet. Soort Cruijff van de Balkan, maar dan zonder te spelen :lol:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor oldtimer » 01-10-2015 15:30

Mackan68 schreef:Luka is niet te licht of er nog niet klaar voor. Luka beschikt over een hoge voetbalintelligentie die door de rest van de spelers niet wordt begrepen. De 'omgeving' zoals Vonk zijn medespelers noemt moet daar aan wennen. Maar dat gaat lastig als hij met de beloftes mee moet doen.


Hij heeft dan misschien een hogere voetbalintelligentie, maar ik heb hem in de keren dat ik hem zag spelen geen duidelijke aanzetten zien geven of initiatieven zien nemen die dat meteen zichtbaar zouden onderstrepen. Maar goed, daarvoor mis ik misschien het nodige inzicht. Maar hoe moet je iemand omschrijven die bij zo ongeveer elk duel op de grond ligt? Als niet te licht?
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-10-2015 19:03

Deze jongen moet gewoon zsm een kans krijgen in het eerste. Was vandaag tijdens de partijvorm ook 1 van de weinigen met een actie... minder dan al onze voorhoede spelers kan haast niet.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor ET » 02-10-2015 13:25

Mackan68 schreef:Luka is niet te licht of er nog niet klaar voor. Luka beschikt over een hoge voetbalintelligentie die door de rest van de spelers niet wordt begrepen. De 'omgeving' zoals Vonk zijn medespelers noemt moet daar aan wennen. Maar dat gaat lastig als hij met de beloftes mee moet doen.


Eens. Het gaat bovendien lastig als je hem nooit opstelt op de positie waar hij zich naar eigen woorden het beste thuisvoelt: in de spits.
He is back (for what it's worth)
Avatar gebruiker
ET
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 23-09-2005 21:40
Woonplaats: Heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 02-10-2015 13:29

wat een drogreden dat hij er niet fysiek niet klaar voor is.
Ik ga verdomme naar het stadion om spelers te zien die technisch iets met een bal kunnen en waar je iets van gogme bespeurt.

Als Veerman speelt blijf ik liever thuis.
Zahovic kan het echt niet slechter doen dan de 2 die nu mogen opdraven..
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 02-10-2015 13:39

ThiagoAlcantara schreef:wat een drogreden dat hij er niet fysiek niet klaar voor is.
Ik ga verdomme naar het stadion om spelers te zien die technisch iets met een bal kunnen en waar je iets van gogme bespeurt.

Als Veerman speelt blijf ik liever thuis.
Zahovic kan het echt niet slechter doen dan de 2 die nu mogen opdraven..

Tot je hem 2,3 wedstrijden ziet en hij volledig onder de voet wordt gelopen. Dan wordt die jongen ook weer afgeschreven.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-10-2015 16:40

Liever iemand met een goede techniek en inzicht die op z'n tijd het fysiek aflegt dan twee houthakkers die totaal niet kunnen voetballen.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 02-10-2015 16:57

Ik heb liever dat een talent als Zahovic op zijn moment wordt gebracht. Omdat we nu krap zitten voorin en kwaliteit te kort komen gaan we een talent niet kapot maken door hem te vroeg te brengen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 52 gasten