Luka Zahovic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 12-08-2015 22:45

Zahovic viel inderdaad niet op. Speelde een fletse onopvallende wedstrijd en werd rond de 70 minuut gewisseld. Dit wordt zeker niet onze centrumspits of 10. Denk dat deze lichtgewicht zich vooral op de vleugels moet richten. De penal die van Amersfoort maakte was wel na een overtreding op Luka.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor oldtimer » 12-08-2015 23:15

Het gaat heus nog wel even duren voordat deze jongen echt voor het grote werk in aanmerking zal gaan komen. Daarvoor lijkt hij mij gewoon letterlijk nog te licht. Ik denk niet eens dat het prematuur is om dit na een enkele wedstrijd te zeggen, ook als je weet dat hij nieuw is en nog moet wennen en acclimatiseren. Laten we het er vooreerst maar op houden dat deze jongen op de groei is gekocht. Mocht het onverhoopt toch anders lopen, dan ben ik daar vanzelfsprekend alleen maar blij mee.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Fanatismo » 15-08-2015 10:19

oldtimer schreef:Het gaat heus nog wel even duren voordat deze jongen echt voor het grote werk in aanmerking zal gaan komen. Daarvoor lijkt hij mij gewoon letterlijk nog te licht. Ik denk niet eens dat het prematuur is om dit na een enkele wedstrijd te zeggen, ook als je weet dat hij nieuw is en nog moet wennen en acclimatiseren. Laten we het er vooreerst maar op houden dat deze jongen op de groei is gekocht. Mocht het onverhoopt toch anders lopen, dan ben ik daar vanzelfsprekend alleen maar blij mee.


Mee eens, komt voorlopig niet in aanmerking voor het 1e, viel me maandag niet mee wat ie liet zien, op de training loopt ie ook onwennig rond, heeft echt tijd nodig om te wennen!!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor rust » 15-08-2015 11:00

oldtimer schreef:Het gaat heus nog wel even duren voordat deze jongen echt voor het grote werk in aanmerking zal gaan komen. Daarvoor lijkt hij mij gewoon letterlijk nog te licht. Ik denk niet eens dat het prematuur is om dit na een enkele wedstrijd te zeggen, ook als je weet dat hij nieuw is en nog moet wennen en acclimatiseren. Laten we het er vooreerst maar op houden dat deze jongen op de groei is gekocht. Mocht het onverhoopt toch anders lopen, dan ben ik daar vanzelfsprekend alleen maar blij mee.


Je hoopt niet dat het anders loopt want dan ben je er blij mee?

Ik denk dat het wel snel kan gaan juist met deze jongen. Hij heeft bij een relatief goede ploeg zijn sporen al verdiend, zal een kwestie van vertrouwen zijn en dan gaat het vanzelf lopen.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 17-08-2015 12:23

Toch weer jammer dat hij er niet in kwam voor Te Vrede, dacht dat we met Luka erin het Utrecht rond de 60ste minuut lastiger konden maken ook qua keuzes in t veld.
Dit omdat luka een speler is die ook graag de in de bal komt of even iets uitwijkt d.m.v goeie loopacties waardoor er wellicht ruimtes kwamen achter de verdediging voor bijv de vleugelspelers.
want met te Vrede speelden we gewoon met 10 man... Na luka had je Veerman er later alsnog in kunnen zetten om alsnog die oorlog te maken in de 16, wat sowieso al gebeurde.


Op korte termijn gaat hij Te vrede er wel uit spelen.
Het is daarom ook onzin dat mensen hier zeggen dat het met deze jongen wel heel erg lang kan gaan duren.
Dit is dan ook gebaseerd op zijn fysiek, want voetballen kan hij namelijk wel 10 keer beter dan Mitchell en ook zijn gevoel voor de goal is erg goed.

Wat vonk ook zei: we zien hem niet meer als een talent.

Hopelijk krijgt hij snel minuten en zal hij daarin imponeren, zodat Te vrede naar de bank verdwijnt.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 17-08-2015 12:29

@ Thiagoalcantara


Heb je hem al zien spelen? Deze jongen gaat echt niet onze centrale spits worden. Dat kan ik je op een briefje geven.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Fanatismo » 18-08-2015 09:07

Zijn 1e doelpunt gescoord voor JH, gisteravond uit bij Willem II
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Superfries1994 » 18-08-2015 10:58

Grimo schreef:@ Thiagoalcantara


Heb je hem al zien spelen? Deze jongen gaat echt niet onze centrale spits worden. Dat kan ik je op een briefje geven.


Waarom niet? Heb m zelf nog niet zien spelen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 18-08-2015 11:23

Superfries1994 schreef:
Waarom niet? Heb m zelf nog niet zien spelen.


Hij zou prima als 2e spits kunnen spelen in een 4-4-2 systeem, maar als centrale spits in een 4-3-3 systeem met twee centrale verdedigers tegenover hem is hij gewoon (nog) veel te licht.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 18-08-2015 13:03

Ja hij is indd een hele goeie 2de spits in een 4-4-2 systeem, maar hij heeft in dat systeem ook wel eens als diepe spits gespeeld.
Net als dat hij bij Sloveniƫ in de jeugdelftallen ook de centrum spits was!
(fysiek is dat natuurlijk anders, maar ook daar lopen grote jongens rond achterin bij de tegenstander)

En hoe weetje dat hij te licht is als hij tegenover 2 centrale verdedigers staat?? Hij heeft daar nog niet de kans gekregen of gestaan in de eredivisie dus dat kan je helemaal niet weten.

Ik denk namelijk wel dat hij dat aankan in de eredivisie, sterker nog daar ben ik van overtuigd.
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 18-08-2015 13:18

ThiagoAlcantara schreef:
En hoe weetje dat hij te licht is als hij tegenover 2 centrale verdedigers staat?? Hij heeft daar nog niet de kans gekregen of gestaan in de eredivisie dus dat kan je helemaal niet weten.

Ik denk namelijk wel dat hij dat aankan in de eredivisie, sterker nog daar ben ik van overtuigd.


Op basis waarvan ben je overtuigd? Je verwijt dat ik het helemaal niet kan weten of hij spits kan spelen in een 4-3-3 systeem in de eredivisie omdat hij daar nog niet de kans voor heeft gehad maar zelf weet je dat wel zeker haha koekoek!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 24-08-2015 23:05

Vandaag speelde de Sloveense A junior Mrkonja in de spits bij Jong Heerenveen tegen Jong ADO. Nadat Van Amersfoort verhuurd is, Te Vrede geblesseerd is en Veerman die 80 minuten afgelopen zaterdag heeft gespeeld, zou je toch Luka in de spits verwachten. Maar Luka speelde wederom vanaf de linkerkant, viel wederom niet op, verloor veel duels en liet werkelijk niks bijzonders zien. Werd ook wederom voor tijd gewisseld. Als Te Vrede niet is hersteld voor zaterdag verwacht ik gewoon Veerman weer in de spits.

Denk dat we nog veel geduld moeten hebben met Luka.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor oldtimer » 24-08-2015 23:19

Ik heb alleen de 2e helft gezien, maar net als tegen Feyenoord beloften had Zahovic maar een handvol balcontacten. Hij liep er feitelijk maar wat verloren bij en werd ook nauwelijks door zijn ploeggenoten gezocht. Een doodenkele maal liet hij toch wat zien zoals bij een fraaie rush door de as van het veld waarbij hij twee man vloeiend uitspeelde, maar dat was toch echt zo ongeveer alles. Op enige duelkracht heb ik hem niet kunnen betrappen, daarvoor is hij nog ( veel ) te licht. Er werd in het weekend gesuggereerd dat hij maar voor Veerman had moeten spelen. Daar was m.i maar heel weinig van terecht gekomen. Het gaat nog wel even duren met hem. We kunnen er van alles van vinden, maar Veerman zal, zolang Te Vrede niet beschikbaar is, gewoon blijven staan.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Frisian Viking » 25-08-2015 07:56

Ik mag toch hopen dat Heerenveen enorm veel tijd en energie steekt in de begeleiding van deze jongen? Ik zie dit nu alweer helemaal misgaan en dat we hem na een half jaar met heimwee naar huis zien vertrekken.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 25-08-2015 08:03

Hebben jullie weer een nieuw slachtoffer? Is Zahovic de volgende hij-moet-zich-eerst-maar-bij-de-beloftes-laten-zien speler? Dat willen sommigen hier graag. Met Marco Pappa ook, weten jullie nog. Dan wil ik graag dat Te Vrede en Veerman eerst bij de beloftes gaan presteren voordat ik daar moet naar staan gluren.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 25-08-2015 08:16

Lardy schreef:Hebben jullie weer een nieuw slachtoffer? Is Zahovic de volgende hij-moet-zich-eerst-maar-bij-de-beloftes-laten-zien speler? Dat willen sommigen hier graag. Met Marco Pappa ook, weten jullie nog. Dan wil ik graag dat Te Vrede en Veerman eerst bij de beloftes gaan presteren voordat ik daar moet naar staan gluren.



Dat is zeker niet het geval. Ga zelf eens kijken en oordeel dan. Situatie met Pappa is niet te vergelijken vind ik. Met Varga wel.
Wat heeft die Pappa trouwens nog een fantastische carriere gehad na ons in Europa. Dat zagen we toch allemaal verkeerd...
Laatst bijgewerkt door Grimo op 25-08-2015 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 25-08-2015 08:28

Grimo schreef:Dat is zeker niet het geval. Ga zelf eens kijken en oordeel dan. Situatie met Pappa is niet te vergelijken vind ik. Met Varga wel.
Wat heeft die Pappa trouwens nog een fantastische carriere gehad na ons in Europa. Dat zagen we toch allemaal verkeerd...


Kijken waarnaar? Ik wil die jongen in het eerste beoordelen. Wat hij bij de beloftes doet interesseert mij geen reet.

Bubbe schreef:Die vergelijking gaat totaal niet op. Te Vrede en Veerman komen uit het Nederlandse voetbal systeem, terwijl Pappa en Zahovic beide uit Verweggistan komen. Van Pappa word ik sowieso wat moe, want die heeft kansen zat gehad bij ons maar heeft het simpelweg niet laten zien.


Ja want wij spelen zo'n ongelofelijk moeilijk systeem, dat snapt niemand. En Pappa z'n kansen gehad. Ik zal de verhalen hier niet neerzetten, maar dat heeft hij niet.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 25-08-2015 08:32

Lardy schreef:
Kijken waarnaar? Ik wil die jongen in het eerste beoordelen. Wat hij bij de beloftes doet interesseert mij geen reet.


Als dat je geen reet interesseert geef dan ook geen mening over wat een ander vindt van zijn optredens in de beloften. Hoop dat je veel geduld hebt.


Lardy schreef: En Pappa z'n kansen gehad. Ik zal de verhalen hier niet neerzetten, maar dat heeft hij niet.


Ik moet lachen. Bedankt!
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 25-08-2015 08:43

Lardy schreef:Ja want wij spelen zo'n ongelofelijk moeilijk systeem, dat snapt niemand. En Pappa z'n kansen gehad. Ik zal de verhalen hier niet neerzetten, maar dat heeft hij niet.


Pappa kon alleen hard lopen wanneer hij met De Ridder richting de kroeg ging.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 25-08-2015 08:46

Jullie weten de waarheid dus niet. Geeft niet. Maar stop met jezelf voor lul zetten.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor oldtimer » 25-08-2015 09:25

Lardy schreef:Hebben jullie weer een nieuw slachtoffer? Is Zahovic de volgende hij-moet-zich-eerst-maar-bij-de-beloftes-laten-zien speler? Dat willen sommigen hier graag. Met Marco Pappa ook, weten jullie nog. Dan wil ik graag dat Te Vrede en Veerman eerst bij de beloftes gaan presteren voordat ik daar moet naar staan gluren.


Wat een overdreven reactie! Grimo en ik schrijven deze jongen echt niet nu al definitief af, maar constateren op basis van wat wij zagen op basis van zijn optredens bij de Beloften dat het eerste voorlopig een stap te ver voor hem is. Niet eens in de eerste plaats op basis van zijn voetballende kwaliteiten ( al heb ik daar ook maar weinig van gezien tot nu toe ), maar vooral vanwege zijn gebrek aan fysiek. Of gaat hij b.v de duels die hij bij de Beloften keer op keer verliest in de Eredivisie opeens wel winnen? Hij zal er best komen, maar nu nog even niet. Mocht ik ongelijk blijken te hebben, graag zelfs.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 25-08-2015 09:33

Lardy schreef:Jullie weten de waarheid dus niet. Geeft niet. Maar stop met jezelf voor lul zetten.


Het is vooral jouw waarheid.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Voorstopper » 25-08-2015 09:39

Zahovic is een tweede spits in een 4-4-2. Een lichte en beweeglijke speler. Gaat dus gewoon tijd kosten voor hij gewend is om hier in een 4-3-3 te renderen, op welke positie dan ook. En als hij fysiek echt nog veel tekort komt dan kan het best zo zijn dat het een hele tijd zal duren voor hij goed genoeg is voor ons centraal. Met Uth was dat toch ook wel zo.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 25-08-2015 09:39

Grimo schreef:Het is vooral jouw waarheid.


:lol: Prima. Sluiten we het daar bij af.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 25-08-2015 09:47

Lardy schreef:
:lol: Prima. Sluiten we het daar bij af.


Zeer verstandig van je! :lol:
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Fanatismo » 25-08-2015 10:21

Na de 1e wedstrijd van JH thuis, zag ik een onzichtbare Zahovic, gisteravond opnieuw weinig laten zien. Fysiek komt ie echt tekort, dus ik zie hem voorlopig niet in het 1e verschijnen. Moet ook enorm wennen aan het systeem volgens mij.
Jammer, de berichten waren anders zo gunstig over hem.....
Moest ook Varga denken, begon sterk en eindigde zwak. Laten we hopen dat het bij Zahovic andersom is.
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor TORCIDA » 25-08-2015 11:09

maar wat is dan wel de waarheid? Ik ben wel benieuwd je doet voorkomen alsof je meer weet Lardy?
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor oldtimer » 25-08-2015 11:16

Fanatismo schreef:Na de 1e wedstrijd van JH thuis, zag ik een onzichtbare Zahovic, gisteravond opnieuw weinig laten zien. Fysiek komt ie echt tekort, dus ik zie hem voorlopig niet in het 1e verschijnen. Moet ook enorm wennen aan het systeem volgens mij.
Jammer, de berichten waren anders zo gunstig over hem.....
Moest ook Varga denken, begon sterk en eindigde zwak. Laten we hopen dat het bij Zahovic andersom is.


Er is in elk geval een duidelijk verschil tussen beide spelers. Zahovic spreekt een aardig mondje Engels, zodat met hem goede communicatie mogelijk is. De kans op een zekere vereenzaming en heimweh is daardoor een stuk kleiner. Dat scheelt een slok op een borrel.
oldtimer
Superster
 
Berichten: 4785
Geregistreerd op: 15-12-2005 17:13
Woonplaats: heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 25-08-2015 11:48

oldtimer schreef:
Er is in elk geval een duidelijk verschil tussen beide spelers. Zahovic spreekt een aardig mondje Engels, zodat met hem goede communicatie mogelijk is. De kans op een zekere vereenzaming en heimweh is daardoor een stuk kleiner. Dat scheelt een slok op een borrel.


Precies en er zijn nog twee Sloveens jongens bij Heerenveen, die hebben vast wat aan elkaar.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 25-08-2015 16:17

Lardy schreef:Jullie weten de waarheid dus niet. Geeft niet. Maar stop met jezelf voor lul zetten.

Wat is de waarheid en wie bepaalt die? Pappa had geen goede band met van Basten. Dan wordt het sowieso al een lastig verhaal.
Je kunt Luka nog niet als spits beoordelen als je hem daar niet hebt zien spelen. Vreemd dat ze hem daar ook helemaal niet hebben getest gister, maar dat Mrkonje als A1 daar de voorkeur kreeg. Maar in het algemeen kun je wel al concluderen dat hij absoluut niet onze redder in nood zal zijn wanneer na een stuk of 10 wedstrijden te Vrede en Veerman beide nog maar op 1 goal staan.... Gister welgeteld 1 goede actie gezien waarin hij gehinderd werd door shirtje trekken. Maar verder speelt hij onopvallend. Ach wat dat betreft zou hij op dit moment wellicht zo meekunnen in het 1e elftal :lol: Nog geen van de voorhoedespelers blinkt op dit moment al overduidelijk uit.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten