Luka Zahovic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 09-02-2016 09:49

Lardy schreef:Waar moet Heerenveen dat van betalen? Laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk eerste elftal bij elkaar zoeken.



Gat tussen de opleiding en het 1e wordt veel te groot op deze wijze. Dat is enorm zorgelijk,juist voor het 1e elftal.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 09-02-2016 10:26

Grimo schreef:Gat tussen de opleiding en het 1e wordt veel te groot op deze wijze. Dat is enorm zorgelijk,juist voor het 1e elftal.


Een beloften elftal is eigenlijk wat een overschat fenomeen, dat ben ik al jaren van mening.
De echte "talenten" slaan de beloftes gewoon over, dat zag je met jongens als Sinkgraven, Bilal en St Juste.
Er zijn echter enkele spelers die misschien 1 seizoen in de beloftes gespeeld hebben en daarna zijn doorgebroken, bijvoorbeeld van Aken (ging snel van de beloftes over naar het 1e) en Slagveer.
Maar het valt mij op dat wanneer spelers langer dan 1 jaar bij de beloftes spelen dat ze eigenlijk nooit meer doorbreken bij Heerenveen.

De beloftes worden ook steeds jonger, er staan steeds meer A junioren in de beloftes te voetballen, ik denk dat dat wel een positieve ontwikkeling is.
Maar het niveau over het algemeen gezien is gewoon te laag bij de beloftes, ik denk dat het huidige beloften team te vergelijken is met topklasse niveau.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 09-02-2016 10:41

Je vergeet Ziyech en van Anholt die ook eerst nog een seizoen of anderhalf seizoen in de beloften gespeeld hebben. Ben het verder met je eens. Maar ook voor jongens die wel bij de 1e selectie horen en te weinig spelen en hun minuten in de beloften moeten maken, of geblesseerde spelers die terug komen is dit niveau te laag geworden. Wat niet mee werkt aan een goede ontwikkeling. Nu moet je bijvoorbeeld ook een talent als van Amersfoort verhuren aan Almere, waar hij dagelijks op een lager niveau traint maar wedstrijden op een hoger niveau speelt.

Dat we niet in de jupiler league zijn gestapt snap ik maar dat we ook niet voor de 2e divisie gaan is geen goede zaak in mijn ogen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 09-02-2016 10:59

Het kost de club teveel om twee volwaardige selecties het land in te sturen ieder weekend. En of je nou Tweede divisie of Jupiler speelt, ze moeten er toch heen. En verder met Lipton eens, de leeftijd van het eerste elftal is dermate laag dat je van de A's zo naar het eerste elftal kan. Als je nou een eerste elftal had met gasten van 26-30 jaar, dan is die stap misschien wat te groot, en dan is zo'n beloftenelftal een mooie tussenstap. Nu voegt dat beloftenelftal vrij weinig toe.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 09-02-2016 11:01

Lipton schreef:Toch wel een goed beleid, voor 7 ton een jongen halen voor het 2e elftal.


Net zoals Thorsby en Namli voor tonnen werden gekocht en in de beloften speelden, wat een beleid.

Gezien onze concurrentiepositie halen we spelers wanneer ze nog haalbaar zijn, maar hoeft dit niet te betekenen dat ze er al klaar voor zijn. Ze worden gekocht op potentie. De andere keuze is voor dat geld middelmaat kopen waar weinig tot geen rek meer in zit. (Te Vrede)
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 09-02-2016 11:05

Lardy schreef:Het kost de club teveel om twee volwaardige selecties het land in te sturen ieder weekend. En of je nou Tweede divisie of Jupiler speelt, ze moeten er toch heen. En verder met Lipton eens, de leeftijd van het eerste elftal is dermate laag dat je van de A's zo naar het eerste elftal kan. Als je nou een eerste elftal had met gasten van 26-30 jaar, dan is die stap misschien wat te groot, en dan is zo'n beloftenelftal een mooie tussenstap. Nu voegt dat beloftenelftal vrij weinig toe.


Wedstrijden spelen de beloften sowieso. Dat je iets ruimer in de spelers moet zitten is wellicht waar, maar dit kun je ook doen door de A-jeugd is breder op te zetten en eerder meer weerstand te geven bij de beloften. We moeten het voorlopig hebben van talentontwikkeling, en in die gedachte is de keuze niet slim. Meerdere malen is al aangegeven door trainers van de club dat de beloften wedstrijd om niks spelen tegenwoordig. Voor de ontwikkeling van onze talenten was het in mijn ogen joh steeds de enige logische keuze. Kijk eens goed naar welke clubs er wel in stappen, daar zitten clubs tussen die veel minder budget hebben. Hopelijk draait een nieuwe directie dit besluit zsm terug.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 09-02-2016 11:11

fuotbalgek schreef:
Gezien onze concurrentiepositie halen we spelers wanneer ze nog haalbaar zijn, maar hoeft dit niet te betekenen dat ze er al klaar voor zijn. Ze worden gekocht op potentie.



Nog een reden waarom het belangrijk is dat het belofenteam op een goed niveau acteert.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 09-02-2016 11:34

fuotbalgek schreef:Wedstrijden spelen de beloften sowieso. Dat je iets ruimer in de spelers moet zitten is wellicht waar, maar dit kun je ook doen door de A-jeugd is breder op te zetten en eerder meer weerstand te geven bij de beloften. We moeten het voorlopig hebben van talentontwikkeling, en in die gedachte is de keuze niet slim. Meerdere malen is al aangegeven door trainers van de club dat de beloften wedstrijd om niks spelen tegenwoordig. Voor de ontwikkeling van onze talenten was het in mijn ogen joh steeds de enige logische keuze. Kijk eens goed naar welke clubs er wel in stappen, daar zitten clubs tussen die veel minder budget hebben. Hopelijk draait een nieuwe directie dit besluit zsm terug.


Ik denk dat je beloftenelftal een bij elkaar geraapt zooitje worden. Wat spelers die het eerste nooit zullen halen, en wel geld kosten. Wat 1ste elftal spelers die buiten de selectie vallen van het eerste, dus nummer 19-20-21 enzovoort. En er worden dan A's geforceerd doorgeschoven, terwijl de A's volgens mij al niet zo ruim in de spelers zitten. En er moeten trainers op komen. Wie traint dat dan en wat traint hij dan? Volgens mij is de kernploeg dan een mannetje of 7.

En er doen inderdaad een hoop clubs mee die minder financiƫle middelen hebben, maar ik denk dat die er nog wel achter gaan komen dat het niet gaat werken. En uit respect voor het amateurvoetbal moet je niet eens mee willen doen. Je verneukt die prachtige competities helemaal.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 09-02-2016 11:48

Het gebeurt veel vaker dat spelers tijd nodig hebben. Mark Uth had een seizoen in de beloftes en een seizoen nodig bij Heracles en toen nog waren aan het begin van vorig seizoen bepaalde mensen niet zeker van zijn kwaliteiten. Hoe anders was dat na afgelopen seizoen?
Zahovic kan er volgend seizoen zomaar wel staan en dan is iedereen snel vergeten dat hij dit seizoen nog niet aan de bak kwam.
Schrijf mensen niet te snel af.

Anders is het als iemand 30 jaar is en nog nooit op een niveau heeft gespeeld wat ook maar in de buurt van ons (ambitie) niveau komt. Een Dalgaard bijvoorbeeld. Een Promes. Een Age Hains Boersma, enz. Dan kan ik je op voorhand al aangeven dat de kans van slagen minimaal is. Er zijn maar weinig Vardy's in deze wereld ;-)
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 09-02-2016 22:00

Knipecity schreef:Schrijf mensen niet te snel af.


Dat zal ik ook niet snel doen, maar het is wel jammer dat hij gewoon nooit speelt bij het 1e elftal.
Op het moment dat Heerenveen 4-4-2 ging spelen kreeg hij niet eens de kans, hij is tenslotte een echte 4-4-2 spits.
Hopelijk krijgt hij snel wat speeltijd, want wat ik tot dusver van hem heb gezien is wel veel belovend.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 17-04-2016 19:03

Mooi moment om deze jongen eens te proberen. Wat er nu staat is me een partij slecht, de tranen schieten je in je ogen. Dit kan je het publiek toch niet aan doen.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jazz » 17-04-2016 19:20

Kan toch niet slechter zijn dan prutsers Ferryman en Too Peace??
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Misterrienk » 18-04-2016 00:23

Hopelijk geeft Foppe deze jongen eens de kans in de spits ook al heb zo bar weinig van deze jongen gezien en mee gekregen maar slechter dan Te Vrede & Veerman kan toch haast niet? :lol:
Misterrienk
Bankzitter
 
Berichten: 20
Geregistreerd op: 16-12-2015 05:40

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 18-04-2016 00:24

Zullen we de stelling eens omdraaien? Als deze man op de training niet laat zien beter te zijn dan Veerman en/of Te Vrede, hoe slecht moet hij dan wel niet zijn?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Superfries1994 » 18-04-2016 01:04

Ik denk dat Zahovic technisch wel goed genoeg is, maar fysiek gezien niet. En de vraag is of hij bij ons als echte nummer 9 uit de voeten kan. Je hoeft geen beer te zijn, maar deze jongen is wel erg licht. Dat zal het voornaamste probleem zijn.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 18-04-2016 08:36

Ik ga er altijd maar van uit dat een trainer altijd het in zijn ogen beste team opstelt. Bij zowel Dwight als Foppe hoort Zahovic daar niet bij, dus daar zal dan wel een reden voor zijn.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 18-04-2016 09:39

Is bij Jong Slovenie ook geen basisspeler. Dat zegt wel wat in mijn ogen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 18-04-2016 09:58

Grimo schreef:Is bij Jong Slovenie ook geen basisspeler. Dat zegt wel wat in mijn ogen.


Dat zegt mij vrij weinig eerlijk gezegd. Maar je moet je als trainer afvragen of wat je nu doet voldoet. Volgens mij is dat niet het geval. Te Vrede en Veerman hebben over een langere periode laten zien het niet te kunnen. Dan moet je een Zahovic gewoon een kans geven, die gozer is ook niet achterlijk, kijkt ook de wedstrijden en ziet dat die spitsen er geen hout van kunnen. Ik geloof niet dat Zahovic slechter is dan die andere twee.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 18-04-2016 10:27

Het is geen diepe spits. Tevens imponeert hij bij de beloften ook niet. Dat Lodeweges en De Haan hem niet gebruiken zegt mij genoeg.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lardy » 18-04-2016 10:38

Dus Zahovic moet zich eerst bewijzen, voor hij in het eerste elftal mag opdraven. Te Vrede en Veerman mogen gewoon spelen, die bewijzen op hun beurt er geen klote van te kunnen, maar dat geheel terzijde.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor paparazzi » 18-04-2016 12:30

Ik kan me bijna niet voorstellen dat deze jongen NOG slechter is dan die andere twee kneuzen. Dat kan haast niet!
Doe eens gek en zet hem in de basis tegen Ajax. Je hebt nu niets meer te verliezen.
Miereneukert!
Avatar gebruiker
paparazzi
Superster
 
Berichten: 5120
Geregistreerd op: 17-02-2005 16:38
Woonplaats: Amsterdam

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 18-04-2016 12:55

Dwight en Foppe hebben bij elkaar gigantisch veel ervaring. Beide hebben Zahovic nauwelijks tot geen speeltijd gegeven. Bij de beloften maakt hij weinig klaar. Te Vrede en Veerman, slecht dat ze zijn, laten op dat niveau nog wel eens wat zien.

De beste oplossing voor deze jongen lijkt mij een jaartje verhuren en een sportschool schema meegeven.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor AllardP » 18-04-2016 13:10

Er gebeurt precies wat ik had voorspeld: Zahovic moet het maar laten zien in het beloftenteam, maar dat komt er om meerdere redenen niet uit. Zoals:
- steeds wisselende opstelling
- verschillende posities
- onbekende tactiek (hij is geen 4-3-3-spits en geen buitenspeler)
- weinig motiverende competitie (incl. het gevoel geen echte kans te krijgen)

Gelet op zijn CV moet hij voetballend makkelijk kunnen meekomen, maar de club heeft geen duidelijke visie voor zijn (toekomstige) plek in het team. Op deze manier kun je je rustig afvragen waarom we dit soort jongens voor veel geld uit het buitenland halen. Zonde voor hem en zonde voor ons.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 20-04-2016 07:11

Toch wel een goed beleid van een club die elk jaar miljoenen verlies draait om een speler te halen voor 7 ton om hem vervolgens nooit op te stellen.
Ja echt een voorbeeld van hoe het moet...
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Otsje P » 20-04-2016 07:29

Lipton schreef:Toch wel een goed beleid van een club die elk jaar miljoenen verlies draait om een speler te halen voor 7 ton om hem vervolgens nooit op te stellen.
Ja echt een voorbeeld van hoe het moet...


Dit is inderdaad echt een bijzonder onlogische aankoop gebleken.

Na het einde van de competitie pakken ze niet door voor Janssen, omdat Uth nog onder contract staat. En vervolgens wordt er 3 maanden later een veel hoger bedrag betaald voor een speler die in ons team eigenlijk positieloos is.

Ik snap dat Zahovic misschien als erg getalenteerd wordt gezien, en dat ze hopen hem in de toekomst goed te kunnen verkopen. Maar zelfs een kind begrijpt toch dat dit alleen kan gebeuren als hij ook daadwerkelijk aan de bak komt in het 1e team.

Hoe denk je zo'n speler flink minuten te laten maken als je per se met 3 spitsen wilt spelen, en hij voor geen van die spitsposities geschikt is? En ook voor de 10 positie is hij niet geschikt. Eigenlijk kan je hem alleen in een 2 spitsensysteem opstellen, maar die formatie hanteren we nooit. Dus vertel mij maar, hoe hadden ze gedacht van Zahovic een goudmijntje te maken????

Daar moet toch van te voren over nagedacht zijn?????? :?
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jazz » 20-04-2016 09:51

Lipton schreef:Toch wel een goed beleid van een club die elk jaar miljoenen verlies draait om een speler te halen voor 7 ton om hem vervolgens nooit op te stellen.
Ja echt een voorbeeld van hoe het moet...


Miljoenen verlies?? Vorig voetbaljaar gewoon 7 miljoen winst gemaakt...

Edit: 9,8 miljoen moet het zijn.
Laatst bijgewerkt door Jazz op 20-04-2016 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 20-04-2016 09:57

Vanwege de financiƫn probeert men in een vroeg stadium talent te halen, vooralsnog lijken Thorsby en Namli jongens die zich goed ontwikkelen. Zahovic moet je nog niet afschrijven maar een jaar verhuren. Als we wachten tot ze verder ontwikkelt zijn is de concurrentiepositie te zwak om deze talenten binnen te halen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Wizard » 20-04-2016 09:58

Jazz schreef:Miljoenen verlies?? Vorig voetbaljaar gewoon 7 miljoen winst gemaakt...

Je prognotiseerd obv operationeel resultaat en niet netto. Derhalve een juiste constatering van Lipton door te stellen dat de club jaar in jaar uit verlies maakt.
Zahovic kan men het beste verhuren.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 20-04-2016 09:58

Jazz schreef:
Miljoenen verlies?? Vorig voetbaljaar gewoon 7 miljoen winst gemaakt...


Ja na het verkoop van de spelers, stel Heerenveen zou vanaf nu geen spelers meer verkopen dan is de club binnen no time failliet.
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jazz » 20-04-2016 11:37

Wizard schreef: Je prognotiseerd obv operationeel resultaat en niet netto. Derhalve een juiste constatering van Lipton door te stellen dat de club jaar in jaar uit verlies maakt.
Zahovic kan men het beste verhuren.


Ik ben het met je eens, we maken alleen winst als we spelers verkopen. Echter, als je het vergelijkt met andere Eredivisieclubs, dan zijn we niet de enige die het hoofd boven water moeten houden.

Even terug komen op Zahovic, het is inderdaad niet handig om hem geen kans te geven in het basiselftal. Laat hem in de laatste paar wedstrijden gewoon basis staan. Een Te Vrede en een Veerman gaan het ook niet maken. Kan je beter Zahovic vertrouwen geven.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten