Luka Zahovic

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor AllardP » 25-08-2015 16:36

Ik maak me wel een beetje zorgen om Zahovic. We laten hem op steeds een andere positie in het beloftenteam spelen en concluderen vervolgens dat hij 'er niet klaar voor is'. Beter lijkt me om te zoeken naar een manier hoe we zijn kwaliteiten optimaal kunnen benutten in het eerste team en hem af en toe wat speelminuten te gunnen. Dit zie ik veel liever dan weer een Thorsby op linksbuiten laten invallen...

Ik vrees dat we met de combinatie van een onbekende (en steeds wisselende) rol, een tactisch keurslijf én de desinspirerende omgeving van de beloftencompetitie niet het beste uit hem gaan halen. We hebben het wel over een van de grotere talenten van Europa.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 25-08-2015 16:48

AllardP schreef:Ik maak me wel een beetje zorgen om Zahovic. We laten hem op steeds een andere positie in het beloftenteam spelen en concluderen vervolgens dat hij 'er niet klaar voor is'. Beter lijkt me om te zoeken naar een manier hoe we zijn kwaliteiten optimaal kunnen benutten in het eerste team en hem af en toe wat speelminuten te gunnen. Dit zie ik veel liever dan weer een Thorsby op linksbuiten laten invallen...

Ik vrees dat we met de combinatie van een onbekende (en steeds wisselende) rol, een tactisch keurslijf én de desinspirerende omgeving van de beloftencompetitie niet het beste uit hem gaan halen. We hebben het wel over een van de grotere talenten van Europa.

Ben het op zich wel met je eens. Maar is het niet een beetje dezelfde discussie als eens proberen 4-4-2 te spelen omdat het er alle schijn van heeft dat je daar, zoals het nu lijkt, het materiaal voor hebt. Met een Te Vrede of Veerman als diepste spits en een Zahovic, Namli, of eventueel Larsson daaromheen spelend. We weten vooraf dat dat niet gaat gebeuren. Of we zullen rond of onder de degradatiestreep moeten staan. En dan nog. Spelers scouten is leuk. Enorme talenten halen ook. Maar als je dan middenvelders uit Scandinavië haalt (die ook op de vleugels kunnen spelen) dan is dat toch wel wat anders dan dat je échte vleugelspelers haalt. Je ziet het nog steeds met Larsson ook. Die waande zich zaterdag volgens mij ook weer in Zweden. Compleet uit positie. Kleine ruimtes die er waren lekker nog voller maken. Zahovic zal best wel iets kunnen. Maar van een jonge Sloveen mag je nog niet na 3 weken al verwachten dat hij hier compleet gewend is. Dat zou buitengewoon uitzonderlijk zijn. Morgen maar eens mijn 1e training van het seizoen bezoeken. Kijken hoe hij zich daar manifesteert.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 25-08-2015 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor AllardP » 25-08-2015 17:06

Je zegt eigenlijk hetzelfde als ik, Mackan. (En ik ben het dan ook helemaal met je eens.) Volgens mij zijn er twee smaken:

1. Consequent 4-3-3 en spelers halen die daarin passen. Dit zullen dan vaak spelers van Nederlandse clubs zijn. Werkte prima onder Foppe.
2. Goede spelers halen, waar dan ook vandaan, en je speelsysteem daarop afstemmen. Dit deed Verbeek, bijvoorbeeld met Alves (die oorspronkelijk linksbuiten moest spelen, met Friend in de spits...) en Sulejmani.

Nu doen we beide tegelijk, met als gevolg dat de buitenlandse jongens vaak op plaatsen moeten spelen waar ze niet tot hun recht komen. Dat kost een hoop voorbereidingstijd, met als risico dat ze op een gegeven moment afhaken. Ik denk dat Pappa ook in die categorie valt. Bij Uth had het ook niet veel gescheeld, want die moest het maar proberen als rechtsbuiten...
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 25-08-2015 19:17

Ach ja Echteld kwam hier als aanvallende middenvelder binnen. En heeft jarenlang spits gespeeld. Alves was in Zweden volgens mij ook een aanvallende mid en werd hier ook spits. Wanneer er buitenlanders worden gehaald is dat meestal omdat Nederlanders van dezelfde kwaliteit te duur zijn. Dan maar proberen die buitenlanders wat om te turnen zodat ze in ons spel passen. Ook Bradley werd hier op een andere manier gebruikt dan hij gewend was en speelde een topseizoen. Hansson had het in zijn eerste periode qua manier van verdedigen ook moeilijk. Die is hier heel anders dan in Zweden.

Larsson heeft het prima gedaan vorig seizoen als vleugelspeler. Dit jaar heeft hij een erg korte voorbereiding gehad na een lang seizoen met een jeugd EK erachteraan. Die zit fysiek nog niet op z'n max wat ook de technische staf aangeeft. Tegen PSV lag het tempo hoog en moest er veel gelopen worden. Hij was niet de enige die het af en toe even niet kon opbrengen.

Overigens speelt Zahovic niet elke week op een andere positie. Heeft nu drie wedstrijden gespeeld en dat was elke keer vanaf links. Vorige week een beetje onder de spits maar wel vanaf links. Maar dat is een detail.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Mackan68 » 26-08-2015 18:44

Luka was vandaag niet bij de training, als enige van de wissels van afgelopen weekend. Niets over gehoord of gelezen verder.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Joucke » 26-08-2015 19:33

Mackan68 schreef:Luka was vandaag niet bij de training, als enige van de wissels van afgelopen weekend. Niets over gehoord of gelezen verder.

Das best vervelend als je naar die training gaat om te kijken hoe hij zich daar manifesteert.
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Voorstopper » 27-08-2015 11:41

Was Sulejmani niet de laatste een beetje klassieke linksbuiten die we hebben gehad (Varga niet meegeteld)? Sindsdien probeert Heerenveen het toch altijd met spelers met een voorkeur voor het naar binnen gaan? Dat Zahovic zich nu eerst lijkt te moeten richten op die positie wordt verbaast me dan ook niet. Djuricic speelde er vaak en we hebben immers ook Paolo Henrique er vaak genoeg gezien, en zelfs Michal Papadopulos heeft er wel eens gespeeld. Valpoort ook als ik me niet vergis. En onze topper Wildschot.
Larsson en Assaidi zijn meer buitenspelers dan bovengenoemde spelers maar ook zij hebben wel een drang in zich om het centrum op te zoeken en niet altijd evenveel diepte en breedte te houden (al doet Larsson het wel steeds meer).

Ben echt erg benieuwd waar Zahovic zich op moet gaan richten (welke termijn en welke positie), een fysiek sterke diepe spits is hij niet. Misschien dat ze een Uth-scenario voor hem in gedachten hebben, die had tenslotte ook ruim twee seizoenen nodig om op volle sterkte te zijn.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor wboss » 29-08-2015 21:16

Net als bij Thorsby (8 ton?) en nu bij Zahovic (6 ton) vind ik het vreemd dat dit soort voor Heerenveen peperdure talenten een veel te lange tijd nodig hebben om te wennen. Heerenveen is het Heerenveen niet meer van 2007. Destijds kon de club een karrenvracht aan dure talenten halen. Noem een Pedro Beda, Lázaro enz. Overigens allemaal mislukt, maar als de club vandaag de dag spelers haalt voor dit soort bedragen mag je verwachten dat ze ook direct basismateriaal zijn of in elk geval kunnen invallen. Zahovic had vandaag prima kunnen invallen, maar is dus blijkbaar (nog) niet goed genoeg?
wboss
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 24-08-2015 18:58

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-08-2015 21:28

Slechter dan Slagveer kon niet dus dat had gemoeten...
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 29-08-2015 21:38

wboss schreef:Net als bij Thorsby (8 ton?) en nu bij Zahovic (6 ton) vind ik het vreemd dat dit soort voor Heerenveen peperdure talenten een veel te lange tijd nodig hebben om te wennen. Heerenveen is het Heerenveen niet meer van 2007. Destijds kon de club een karrenvracht aan dure talenten halen. Noem een Pedro Beda, Lázaro enz. Overigens allemaal mislukt, maar als de club vandaag de dag spelers haalt voor dit soort bedragen mag je verwachten dat ze ook direct basismateriaal zijn of in elk geval kunnen invallen. Zahovic had vandaag prima kunnen invallen, maar is dus blijkbaar (nog) niet goed genoeg?

Zahovic is hier toch net een paar weken. Dat is toch helemaal niet lang voor een jongen die voor het eerst op zichzelf woont waarschijnlijk in een vreemd land met een vreemde taal.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor wboss » 29-08-2015 21:54

Knipecity schreef:Zahovic is hier toch net een paar weken. Dat is toch helemaal niet lang voor een jongen die voor het eerst op zichzelf woont waarschijnlijk in een vreemd land met een vreemde taal.


Dat kan wel zijn en die jongen mag best de tijd krijgen om te wennen, maar Zahovic is wel 'internationaal opgevoed'. Half Portugees, half Sloveens. Spreekt vloeiend Engels. Als het een Zweed was geweest, die voor hetzelfde bedrag was gehaald, dan was de tendens anders geweest denk ik.

Ik ben van mening dat een talent van zo'n kaliber minimaal een invalbeurt moet kunnen maken.
wboss
Bankzitter
 
Berichten: 9
Geregistreerd op: 24-08-2015 18:58

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Heerenveen rules » 29-08-2015 21:57

Maar Lodeweges gooit liever houten Klaas Veerman erin.....Of zou Lodeweges nog niet zien dat Henk niet zo heel erg goed is?
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Lipton » 29-08-2015 22:46

Varga 2.0, lekker een speler uit de Balkan halen en dan nooit opstellen.
Hoppa!
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor H-J » 29-08-2015 22:52

Waarom. Hij is zelfs bij de beloften niet eerste spits.
Nieuwe spits: kappen - draaien van Keimpema
H-J
Superster
 
Berichten: 2346
Geregistreerd op: 15-05-2004 17:46
Woonplaats: De Vlecke

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 29-08-2015 22:57

Volgens mij heeft niemand vanuit sc Heerenveen aangegeven dat deze jongen direct voor het eerste elftal is gehaald. Hij zit in de selectie, maar wellicht moet hij zich eerst een jaar ontwikkelen op bepaalde gebieden. Als hij wel een groot potentieel heeft, haal je hem desondanks. Dat hij nu het verschil kan maken, komt vanuit de hoop van de supporters. Om hem nu neer te zetten als Varga, enkele weken na zijn komt, dat snap ik niet.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Rick » 29-08-2015 23:01

Dat de vraag om Zahovic toeneemt en de vraag waarom hij niet speelt met 2 spitsen die niet renderen met onze vleugels is logisch maar niet terecht. Deze jongen is 19 en is net nieuw. Ik oordeel pas tot ik hem in het eerste heb zien spelen.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Riverside » 29-08-2015 23:07

Manager voetbalzaken Hans Vonk is blij met de komst van Luka Zahovic. ,,Met Luka krijgen we meer mogelijkheden. Hij kan op tien spelen, maar ook alle posities voorin. Hij wordt steeds een talent genoemd, maar wij vinden hem meer als een talent. Luka was een vaste waarde bij Maribor en heeft Champions League gespeeld, in die zin heeft hij zich al bewezen.’’


Waarom speelt die jongen niet? Ik citeer Vonk: "meer dan een talent, heeft zich al bewezen". Ze hebben hem toch wel bekeken hoop ik?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 29-08-2015 23:11

Gearard schreef:Waarom speelt die jongen niet? Ik citeer Vonk: "meer dan een talent, heeft zich al bewezen". Ze hebben hem toch wel bekeken hoop ik?


Volgens mij hang je in een negatieve bui na deze wedstrijd? Een jongen van 19 die net enkele weken hier is, twee keer met de beloften heeft gespeeld en daar nog niet het verschil heeft kunnen maken. Waarom moet hij spelen? En waarom is het een miskoop als hij nu niet direct het verschil maakt als jonge jongen?

Je ziet het aan Namli. Je ziet het aan Thorsby. De club haalt jonge talenten omdat ze nog haalbaar zijn. Maar ze hebben even tijd nodig. Als we vanavond winnen hoor je niemand hier over, nu is opeens de vraag of Zahovic wel goed gescout is.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 29-08-2015 23:12

Heerenveen rules schreef:Maar Lodeweges gooit liever houten Klaas Veerman erin.....Of zou Lodeweges nog niet zien dat Henk niet zo heel erg goed is?


Denk eerder dat Dwight heeft gezien dat Luka vooralsnog niks laat zien in de beloften en kennelijk ook niet op de trainingen.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Riverside » 29-08-2015 23:21

fuotbalgek schreef:Volgens mij hang je in een negatieve bui na deze wedstrijd? Een jongen van 19 die net enkele weken hier is, twee keer met de beloften heeft gespeeld en daar nog niet het verschil heeft kunnen maken. Waarom moet hij spelen? En waarom is het een miskoop als hij nu niet direct het verschil maakt als jonge jongen?


Hans Vonk noemt hem "meer dan een talent", Vonk creëert daarmee een bepaald verwachtingspatroon. Echter, Zahovic heeft nog geen minuut gespeeld, zelfs Veerman krijgt de voorkeur en bij de beloften valt hij niet op. Slagveer mag 90 minuten lang falen zonder dat Lodeweges eraan denkt om Zahovic te brengen.

Zahovic is gehaald als versterking, niet voor opvulling bij de beloften. Dus hoe goed is hij nu eigenlijk?
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor fuotbalgek » 29-08-2015 23:26

Gearard schreef:Zahovic is gehaald als versterking, niet voor opvulling bij de beloften. Dus hoe goed is hij nu eigenlijk?


Hoe lang is hij hier nu eigenlijk?

Overigens is een directe versterking (Larsson) het andere uiterste van opvulling voor de beloften (Huizing). Zahovic is gehaald als jongen met een groot potentieel. Niet als directe basisspeler.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Grimo » 29-08-2015 23:27

Dat zou een goede vraag zijn voor een journalist om die eens te stellen. Het verwachtingspatroon wat Vonk heeft gecreëerd is niet reëel, zo blijkt. Hoop dat het om tijd gaat dat Luka een topper in spe is. Voorlopig kan ik me niet voorstellen dat hij de aanvallende oplossing is.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor nickstok » 05-09-2015 13:18

Luka Zahovic speelde vrijdagavond een uitstekende wedstrijd voor Slovenie U21. De aanvaller gaf twee assist in het kwalificatie duel tegen Litouwen dat met 3-0 gewonnen werd. Toch heeft de aanwinst nog geen minuten gemaakt in de hoofdmacht van Heerenveen.

Het Sloveense Sporter bestemplede Zahovic na het duel tot de beste speler op het veld. "In de eerst helft lukte het niet maar toen er een speler bij kwam op het middenveld ging het lopen," aldus Zahovic op tegenover Sporter. Zelf kwam hij niet tot scoren ondanks een aantal goede kansen. "Het maakt niet uit wie scoort, het belangrijkste is dat we winnen."De talentvolle aanvaller snapt dat hij nog op zijn debuut wacht in Heerenveen. "Ik praat veel met de technisch directeur en de coaches. Het heeft geen zin om te overhaasten en het belangrijkste is om goed te trainen en me aan te passen. Ik ben goed opgevangen in het team, wat uit jonge spelers bestaat," zo is Zahovic tevreden met zijn overgang naar Friesland."Tot nu toe gaat alles zoals het moet gaan. Ik denk dat het een kwestie van tijd is totdat ik mezelf kan bewijzen," is de zoon van voetballegende Zlatko Zahovic geduldig. De 19-jarige aanvaller geeft tevens aan al enkele woorden Nederlands te kunnen. Ook tijdens de interlandperiode gaat hij door met zijn taallessen. Zahovic stond nog even stil bij zijn vorige trainer die inmiddels vertrokken is bij het matig presterende Maribor. "Ik kan hem enkel bedanken voor de vele kansen op speeltijd waardoor ik mijzelf kon bewijzen. Ik wens hem het beste voor de toekomst."

Aldus FeanOnline. Het lijkt me een verstandige jongen en ik ben benieuwd wanneer hij de aansluiting met het eerste gaat maken.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Erwin4ever » 05-09-2015 16:00

Dat is in ieder geval een goed stukje!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Neymar » 06-09-2015 04:45

Mooi dattie zelf zegt dat ze het niet hoeven te overhaasten. Ik wil 'm best graag in het eerste zien, ik hoop dat hij onze volgende parel is.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Jelmer1981 » 13-09-2015 17:56

Waarom zat Zahovic niet op de bank vandaag?
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Thinkman » 13-09-2015 20:19

Jelmer1981 schreef:Waarom zat Zahovic niet op de bank vandaag?


Dwight vond waarschijnlijk dat we met Kada wel voldoende aanvallers op de bank hadden.... :cry:

Is vreemd inderdaad, en ook vreemd dat er niets over gecommuniceerd is. Blessure? Of is hij niet goed genoeg voor Dwight?
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Heerenveen rules » 13-09-2015 20:45

Veerman heeft natuurlijk veel meer talent..... :twisted:
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor Knipecity » 13-09-2015 20:51

Het is te hopen dat mensen als Namli, Buijs,Van Aken snel fit zijn zodat er weer wat opties zijn.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Luka Zahovic

Berichtdoor TORCIDA » 14-09-2015 08:13

was volgens mij niet fit/geblesseerd
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten