Lucas Bijker

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor AllardP » 11-04-2016 11:26

Ik snap niet dat mensen Bijker goed vonden spelen. We hebben van Jahanbaksh inderdaad weinig last gehad, maar ik durf wel te stellen dat dit meer aan het slechte aanvallen lag dan aan het goede verdedigen. Bij de eerste goal is het inderdaad zo dat St. Juste zijn man laat lopen, maar Bijker dekte ook niet echt door. Hij kwam wat te zweven tussen Henriksen en Dos Santos en was daardoor kansloos. Twee verdedigers in de fout dus, maar dat gebeurt wel vaker helaas. De tweede goal lijkt me geen discussie over mogelijk.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor gwgwgw » 11-04-2016 11:59

En ik snap niet waarom fouten van Bijker veel zwaarder worden aangerekend dan anderen. De eerste goal wil je nog op het conto van Bijker zetten, terwijl St. Juste zijn man laat lopen.

Bij het 2e doelpunten geef je 100% de schuld van Bijker. Maar bij zijn foute pass ligt de bal nog niet in het netje hoor. Zet bij onderstaande de tijd maar eens stil op 2.34. Op dat moment is er nog niets aan de hand. Ogtiba staat dan nog gewoon bij Janssen en van Aken bij Muren. Zie vervolgens wat van Aken en Ogtiba er van maken.

https://www.youtube.com/watch?v=6EUIyS6R9Ks

Waar je de eerste goal de schuld nog aan Bijker probeert te geven, hoor ik je niet over de andere verdedigers bij het 2e tegendoelpunt.
gwgwgw
Selectiespeler
 
Berichten: 251
Geregistreerd op: 31-07-2012 20:59

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Knipecity » 11-04-2016 13:41

gwgwgw schreef:En ik snap niet waarom fouten van Bijker veel zwaarder worden aangerekend dan anderen. De eerste goal wil je nog op het conto van Bijker zetten, terwijl St. Juste zijn man laat lopen.

Bij het 2e doelpunten geef je 100% de schuld van Bijker. Maar bij zijn foute pass ligt de bal nog niet in het netje hoor. Zet bij onderstaande de tijd maar eens stil op 2.34. Op dat moment is er nog niets aan de hand. Ogtiba staat dan nog gewoon bij Janssen en van Aken bij Muren. Zie vervolgens wat van Aken en Ogtiba er van maken.

https://www.youtube.com/watch?v=6EUIyS6R9Ks

Waar je de eerste goal de schuld nog aan Bijker probeert te geven, hoor ik je niet over de andere verdedigers bij het 2e tegendoelpunt.

Kom op, Bijker is gewoon de schuld van dit slechte seizoen. Hij is het paard van Troje. Geïnfiltreerd voor en door Cambuur. 8) :wink:
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Lipton » 01-05-2016 17:41

Zo! Ik kon nooit echt wennen aan Dijks, ik was ook best wel kritisch op hem. Maar daar heb ik best wel spijt van, tsjonge jonge, wat is die Bijker slecht zeg. Wat hij ook bij die eerste goal deed van Groningen?
Lipton
Superster
 
Berichten: 6808
Geregistreerd op: 25-12-2003 20:39

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor heerenveenown » 01-05-2016 17:48

Ik vond hem best redelijk spelen!
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor casper » 01-05-2016 17:56

Bijker is misschien niet de ideale back,maar ik vond hem best goed spelen,het is tenminste een speler met gif in zijn spel,hadden een aantal anderen dat maar wat meer
casper
Selectiespeler
 
Berichten: 307
Geregistreerd op: 23-06-2011 21:55

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Heerenveen rules » 01-05-2016 18:00

Dat was te wijten aan vd Boomen. De was weer eens te traag aan het door dekken. Bijker speelde een prima pot.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 01-05-2016 18:02

Naast het feit dat Idrissi hem een aantal keer dol draaide (fijn spelertje) en wat voorzetjes die netjes in de handen bij die dikke keeper terecht kwamen vond ik de inbreng van Bijker niet zo groot. Hielp ook niet echt mee dat Joost van Aken naast hem meermaals stond te schutteren.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 01-05-2016 18:35

Branco maakte voor de tegengoal ook al een slipper door niet alert te zijn. Hij blijft voorlopig een gevaar op het middenveld!
Bijker speelde wat mij betreft verdienstelijk.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 01-05-2016 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 01-05-2016 18:37

Mackan68 schreef:Branco maakte voor de tegengoal ook al een slipper door niet alert te zijn. Hij blijft voorlopig een gevaar op het middenveld!
Branco heeft dan ook niet de motoriek en de handelingssnelheid om op die positie bij Heerenveen te voetballen.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor rust » 01-05-2016 18:39

Beste man op het veld.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor badfrisianboy » 01-05-2016 18:42

Vandaag weer verschrikkelijk slecht. Voegt niks toe aan ons elftal. Afscheid van nemen.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 01-05-2016 18:42

rust schreef:Beste man op het veld.
Nee dat was die voormalig Cambuur speler in het groen en zwart.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Lardy » 01-05-2016 18:47

Dramatisch. Verdedigend matig, aanvallend verschrikkelijk. Komt helemaal niks bij die jongen weg. Vonk! Nieuwe back graag.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Marça » 02-05-2016 11:55

Bijker was gisteren de enige speler die de bal nog eens voor de pot gooide vanaf de flanken. Niet heel erg succesvol, maar het was een stuk dreigender dan Zeneli, Marzo en Slagveer bij elkaar. En verdedigend vond ik hem ook aardig sterk, ik zie nu (na 33 wedstrijden) waarom Lodeweges en Vonk hem bij Cambuur wilden wegplukken.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1956
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 02-05-2016 12:11

Marça schreef:Bijker was gisteren de enige speler die de bal nog eens voor de pot gooide vanaf de flanken. Niet heel erg succesvol, maar het was een stuk dreigender dan Zeneli, Marzo en Slagveer bij elkaar. En verdedigend vond ik hem ook aardig sterk, ik zie nu (na 33 wedstrijden) waarom Lodeweges en Vonk hem bij Cambuur wilden wegplukken.

Klopt, hij had volgens mij behoorlijk vroeg in de wedstrijd bovendien een hele goed crosspass op Zeneli. Daar verbaasde ik me echt over. Hij viel me alleszins mee. De goal van Idrissi kwam dan weliswaar van zijn kant, maar dat kwam vanuit de omschakeling na slordig spel van van den Boomen. Was gewoon maximaal succes met de hem geboden ruimte. Ook in de 2e helft was hij zijn tegenstander een paar keer te slim of te snel af wat resulteerde in een voorzet. Hij blijft wat mij betreft altijd een twijfelgeval, vooral door zijn lengte en het vele kaartenpakken. Maar voorlopig is hij wel de enige échte linksback. Caner heeft het op die positie helaas ook niet echt. Aanvallend veel beter, maar puur verdedigend denk ik dat Bijkertje beter is. Een droomspeler voor de linksback zou natuurlijk oude reus Popov zijn. Met zijn lengte, leeftijd, ervaring en snelheid zou hij absoluut de nummer 1 linksback zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Crash » 02-05-2016 12:24

Dat Popov zich heeft laten ontvallen best nog voor Heerenveen te willen uitkomen heeft volgens mij vooral te maken met de verwachting hier weer voor een leuk salaris te kunnen komen voetballen. Maar de club wil en kan in de nieuwe werkelijkheid niet weer voldoen aan zijn salariswensen (van destijds). Een linksback voetbalt hier toch voor een ton maximaal ofzo? Lijkt me ook gezond. Geef het geld maar uit aan voorhoede spelers of een goede nummer 10.

Ik vond het destijds overigens maar een blind paard. Fysiek sterk, maar geen positioneel sterke verdediger. Dus laat maar.
Avatar gebruiker
Crash
Superster
 
Berichten: 2546
Geregistreerd op: 04-05-2005 09:56
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 02-05-2016 12:34

Onbegrijpelijk dat Bijker hier zelfs wordt genoemd als onze beste speler gisteren. Beide goals komen van zijn kant, met name de manier waarop hij bij de eerste goal staat te verdedigen ..

Dat er een paar ballen voor worden geslingerd door hem is leuk, mits hij eerst kijk en vervolgens de bal weet neer te leggen daar waar zou moeten.

Volgend seizoen graag een nieuwe back.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 02-05-2016 12:54

Crash schreef:Dat Popov zich heeft laten ontvallen best nog voor Heerenveen te willen uitkomen heeft volgens mij vooral te maken met de verwachting hier weer voor een leuk salaris te kunnen komen voetballen. Maar de club wil en kan in de nieuwe werkelijkheid niet weer voldoen aan zijn salariswensen (van destijds). Een linksback voetbalt hier toch voor een ton maximaal ofzo? Lijkt me ook gezond. Geef het geld maar uit aan voorhoede spelers of een goede nummer 10.

Ik vond het destijds overigens maar een blind paard. Fysiek sterk, maar geen positioneel sterke verdediger. Dus laat maar.

Of hij financiële motieven heeft voor zijn uitspraak nog wel weer eens terug te willen keren bij Heerenveen heb ik na het zien van de docu mijn twijfels. Hij lijkt als een van de weinigen zichzelf te zijn gebleven. Het stuk over zijn Macedonische vrienden welke dachten dat ze nu 'te min' voor hem zouden zijn..... Het feestmaal wat hij voor ze organiseerde....Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Hij zal sowieso een buiten EU salaris op moeten strijken dus dat is wat meer dan de ton waarover jij het hebt en wat Bijker ongeveer zal verdienen. Waarschijnlijk is dat ook meteen het grootste struikelblok voor de club om hem eventueel terug te halen. Als 3 ton voor Janssen al te veel is.
Ik was voorheen ook niet echt overtuigd over zijn verdedigende kwaliteiten. Maar het was toen wel nog een jonge jongen. Ik ga er gemakshalve maar vanuit dat hij er door de jaren heen wel een en ander heeft bijgeleerd aan tactiek.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Heerenveen rules » 02-05-2016 13:00

Bijker krijgt in de media het hoogste cijfer. Mensen die hem slecht vonden moeten de wedstrijd eens terug gaan kijken.....
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Appie_M » 02-05-2016 14:52

Ik moet zeggen dat ik me gister ook lang niet zo erg aan hem heb lopen ergeren als anders. Was dus niet opvallend slecht en dat is tegenwoordig al heel wat.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
Appie_M
Superster
 
Berichten: 2679
Geregistreerd op: 22-05-2012 14:11
Woonplaats: Goutum-Noord

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor TORCIDA » 02-05-2016 15:45

fuotbalgek schreef:Onbegrijpelijk dat Bijker hier zelfs wordt genoemd als onze beste speler gisteren. Beide goals komen van zijn kant, met name de manier waarop hij bij de eerste goal staat te verdedigen ..

Dat er een paar ballen voor worden geslingerd door hem is leuk, mits hij eerst kijk en vervolgens de bal weet neer te leggen daar waar zou moeten.

Volgend seizoen graag een nieuwe back.



kijk even hoe Branco in onze omschakeling de bal verliest halverwege onze helft, Bijker komt tussen twee spelers van Groningen in te staan omdat Branco door zijn balverlies dmv een sliding niet meer meedoet, Larsson in geen velden of wegen is te bekennen.
Daarnaast schiet hij m knap in. Bijker had wellicht iets korter kunnen staan..
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 02-05-2016 16:24

Appie_M schreef:Ik moet zeggen dat ik me gister ook lang niet zo erg aan hem heb lopen ergeren als anders. Was dus niet opvallend slecht en dat is tegenwoordig al heel wat.
Nou als dit de norm is tegenwoordig voor niet slecht spelen dan weet ik het ook niet meer. Zo'n eerste goal gewoon niet ingrijpen, niks doen. Totaal geen communicatie met van Aken die regelmatig met zijn tweeën een duel aangingen. Een paar voorzetjes leverde hij af, in de handen van Padt en op het hoofd bij Reijnen.

Maar goed ik ben ook niet zijn grootste fan.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor rust » 03-05-2016 09:44

Heerenveen rules schreef:Bijker krijgt in de media het hoogste cijfer. Mensen die hem slecht vonden moeten de wedstrijd eens terug gaan kijken.....


Helemaal mee eens. Waarschijnlijk mensen die hem nog steeds niet objectief kunnen beoordelen vanwege zijn verleden.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor fuotbalgek » 03-05-2016 10:10

Die cijfers in de media zeggen mij niet zoveel. Beide doelpunten komen bij zijn directe tegenstander vandaan en twee keer grijpt hij niet in. Zolang we met verdedigers als hem spelen kun je dus op het middenveld geen risico nemen. Wellicht voor zijn doen een goede wedstrijd dan, in mijn ogen verdedigend onder de maat en zijn aanvallende bijdragen nauwelijks effectief. Er moet echt wat beters komen op de linkerkant. Het liefst haal je hier iemand met ervaring.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor TORCIDA » 03-05-2016 10:28

volgens mij scoorde rusnak vanaf onze rechterkant terwijl bijker linksback is, ik zoek het eerder in de communicatie en afspraken, volgens mij verdedigen wij niet met de man mee maar neemt men deze bij positiewisselingen van elkaar over.
Idrissie scoorde de eerste en is linkeraanvaller, hier stond bijker 2 meter van hem af, echter moest hij door het wegvallen van Branco twee man verdedigen mede doordat Larson niet met zn man mee liep. Ik vind het dan nog eerder collectief falen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor AllardP » 03-05-2016 10:46

De eerste goal is werkelijk een opeenstapeling van fouten. Doordat niemand mee lijkt te verdedigen, moeten de verdedigers keuzes maken. Bijker wordt gedwongen zijn positie te verlaten om in het centrum te helpen. Balverlies volgt, en Bijker komt daardoor eigenlijk te laat bij Idrissi. Vervolgens krijgt hij wel alle tijd om in te stappen, maar is m.i. te afwachtend.

Tien gele kaarten is trouwens een belachelijk aantal voor iemand die niet eens een vaste basisplaats heeft.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Grimo » 03-05-2016 14:36

AllardP schreef:
Tien gele kaarten is trouwens een belachelijk aantal voor iemand die niet eens een vaste basisplaats heeft.


Heeft ie alle kaarten dan in het 1e gepakt? Misschien ook een paar bij de beloften. Maar goed het blijft teveel.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor diepFries » 03-05-2016 16:05

Grimo schreef:[...]

Heeft ie alle kaarten dan in het 1e gepakt? Misschien ook een paar bij de beloften. Maar goed het blijft teveel.

11x geel in 28 competitiewedstrijden om precies te zijn. Bron.

Of Lucas Bijker bij het niveau past waarop we als club dit moment acteren vraag ik me af, hij is in ieder geval (nog) geen versterking gebleken binnen dit elftal.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Voetballeerproces » 03-05-2016 23:17

rust schreef:Helemaal mee eens. Waarschijnlijk mensen die hem nog steeds niet objectief kunnen beoordelen vanwege zijn verleden.
Joh, pleur op met je kulargument. Ik weet zeker dat als Rusnak hier gespeeld had dat ik daar fan van was geworden. Net zoals ik gewoon van een speler als Jack Byrne kan genieten nu. Bijker is gewoon niet goed genoeg voor het niveau als je ooit nog weer om de play off plekken wil gaan spelen. Helaas kan ik dat ook wel van meer zeggen.
Voetballeerproces
Nieuw talent
 
Berichten: 120
Geregistreerd op: 27-01-2015 23:10

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 gasten