Lucas Bijker

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Gekko » 25-06-2015 17:20

Goede versterking, een jongen die er al staat vanaf dag 1 gezien zijn ervaring. Brengt snelheid en agressiviteit. Aanvallende inbreng. Prima!
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Rick » 25-06-2015 17:25

Door de wedstrijden die ik van hem gezien heb als linksback. Als centrale man was het inderdaad wat onwennig en aan het eind had die een terugval. Is ook geen centrale man vindt jij wel? Toch gewoon 30 wedstrijden gespeeld. zou het me niks verbazen dat hij op t bankje kwam omdat hij niet wou verlengen. De andere wijsheid komt ook van Cambuur supporters die wel degelijk positief over hem zijn en alle wedstrijden kijken.

Mijn eigen mening vind ik echter belangrijker dan dat van het groot gros van de Anti Fries supporters. Er is weinig beters dat betaalbaar is. Zeg niet dat het een geweldenaar is, maar vind het een goede aankoop. Zeker omdat van Anholt naar de rechterkant verhuisd. Alleen daarom ga je er al op vooruit. Ook Lodeweges heeft met hem gewerkt, die kan dat het beste inschatten en zal ook een positief adviss hebben afgegeven.

Verder kan ik mij niet drukmaken over het feit dat ik er mogelijk naast zit! Falen is namelijk niet alleen afhankelijk van Bijker maar ook concurrent en omgeving(supporterts etc.). Mocht het hem niet lukken dan is het jammer, maar is Voest bijv sterker gebleken. Prima toch! Geen kapitaalverlies!
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Royce_SCH » 25-06-2015 18:23

Gewaagde stap van Bijker... Zeker nadat hij vorig jaar deze uitspraken heeft gedaan: www.voetbalprimeur.nl/nieuws/435932/-ve ... stap-.html Geloofwaardig kan je hem dus niet noemen...

Desondanks hoop ik dat hij bij ons gaat slagen en dat we eindelijk weer eens een echte linksback hebben. Hopelijk kan hij ons verrassen!
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 25-06-2015 18:38

Rick schreef:
Mijn eigen mening vind ik echter belangrijker dan dat van het groot gros van de Anti Fries supporters.

Als jouw mening is dat hij de beste verdediger van DKV was dan hecht ik toch wat meer waarde aan wat ik hoor van de mensen die hem iedere wedstrijd aan het werk gezien hebben. Of je hebt te veel naar Bijker gekeken, of te weinig naar wat er verder op het veld gebeurde. :D Het is inderdaad ab-so-luut geen centrale verdediger. Ik moet nog maar zien of hij het op de linksback waar kan maken. Aanvallend heb ik in ieder geval 0 verwachting van hem. Dan kan het alleen maar meevallen. Het is te hopen dat Larsson eens wat meer de diepte zoekt i.p.v zijn laatste wedstrijden afgelopen seizoen, anders kan de rechterkant nog wel eens vele malen beter worden dan de linkerkant. Daarom hoop ik ook van harte dat Cavlan er nog bij komt. Die kan gedegen concurrentie brengen voor alle posities aan de linker kant. Niets mis mee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor rust » 25-06-2015 20:29

Mackan68 schreef:Waar haal jij je wijsheid vandaan? Reijnen was de beste verdediger. Speelde 'gewoon erg sterk'? Even voor jouw informatie. Cambuursupporters waren helemaal niet zo tevreden over hem. En de club kennelijk ook niet, want anders had die Litouwse linksback niet zoveel speeltijd gehad. En McIntosh had op een gegeven moment links centraal de voorkeur boven deze volgens jou goede aankoop. Omdat hij er daar nog minder van bakte. Ze noemden hem daar niet voor niets de verkeersregelaar. Het was namelijk een hoop gezwaai en geschreeuw in het veld, maar sterke optredens ho maar. Aanvallend bracht hij ook nauwelijks iets mee. Hij grossierde voornamelijk in slappe risicoloze passjes breed en terug. Als je daar op zit te wachten....
Ik zou het eerst maar eens even afwachten. De kans dat je over nu en pak hem beet een jaar de gek aangestoken wordt is zeer behoorlijk. Ik schat hem in op het niveau wat Pelé als rechtspoot op linksback ook al haalde. Ik hoop dat Bijker dit leest en het ziet als een uitdaging. Ik zal de eerste zijn om na dit seizoen toe te geven dat ik er helemaal naast gezeten heb.


Wijsheid? Die jongen geeft gewoon zijn mening. Ik vind hem ook de beste verdediger van Cambuur. Beste jongen is 22 jaar en heeft al behoorlijk wat ervaring en heeft wat vuur in de beentjes. Hij zal het vooral beter gaan doen als wij hem niet bij voorbaat afkraken. Hij begon bij Cambuur pas minder te spelen toen het gemor kwam over zijn mogelijke overstap. Lucas succes hier!
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Stiffie » 25-06-2015 21:02

Prima, een eredivisiewaardige back voor niets opgehaald. Is vergelijkbaar met van Anholt. Nog maar 22 jaar goede linkerpoot, fel in de duels.
Laatst bijgewerkt door Stiffie op 25-06-2015 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Satyr » 25-06-2015 21:11

Ach, die quotes moet je ook in een andere daglicht zien. Hij kan toch in november ook moeilijk gaan zeggen dat hij aan het einde van het jaar transfervrij weg gaat? Dat kost hem zijn basisplaats.En je hebt de tokkies op je dak.

Nee, dat soort dingen moet je doorheen kunnen prikken.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Riverside » 25-06-2015 21:49

Prima zet van de club om Lucas Bijker binnen te halen; transfervrij, geen onbekende voor de trainer, weinig aanpassingsmoeilijkheden, dus hij zal er vanaf het begin wel staan. Bijker heeft zich twee seizoenen redelijk tot goed staande gehouden in de Eredivsie. Zeker met het oog op de matig bezette linksback-positie, een welkome aanvulling van de selectie.
Riverside
Beheerder
 
Berichten: 5900
Geregistreerd op: 08-09-2005 23:14
Woonplaats: Heerenveen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 25-06-2015 22:22

rust schreef:Wijsheid? Die jongen geeft gewoon zijn mening. Ik vind hem ook de beste verdediger van Cambuur. Beste jongen is 22 jaar en heeft al behoorlijk wat ervaring en heeft wat vuur in de beentjes. Hij zal het vooral beter gaan doen als wij hem niet bij voorbaat afkraken. Hij begon bij Cambuur pas minder te spelen toen het gemor kwam over zijn mogelijke overstap. Lucas succes hier!

Kijk hier heb je het verschil. Jij vind hem ook de beste verdediger van Cambuur, dat kan. Maar Rick schreef
Het was dan ook de beste verdediger bij Cambuur.
En dat was hij niet. Door de Cambuursupporters is over de 34 wedstrijden Reijnen tot de beste speler verkozen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dan Bijker een betere verdediger hebben gevonden......Maar dat is dan weer mijn mening. :D
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor rust » 25-06-2015 22:33

Hij formuleert het niet helemaal goed. Later hersteld hij dit ook weer. Er worden hier (ook door mezelf) zoveel taalkundige fouten gemaakt. Vergeet niet dat de cambuursupporters al stemden toen ze wisten dat bijkertje weg ging. Ik snap ook je twijfels hoor, van Cambuur naar ons is een enorme stap voorruit. Ik verwacht dat Bijkertje er staat, hij is qua postuur en voetbal precies hetzelfde als Van aanholt, maar dan linksbenig.
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Erwin4ever » 26-06-2015 05:45

Prima versterking! Lucas succes!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Otsje P » 26-06-2015 07:42

Bubbe schreef:Dat heeft niet zozeer te maken met een mogelijke stap naar ons, maar omdat die nieuwe linksback beter presteerde dan hij.


Dat kun je wel zeggen, maar of het de waarheid is, weten we niet. Bijker heeft centraal niet geweldig gespeeld, en men was tevreden over die nieuwe linksback. Dan is het lastig voor trainers om die linksback er dan uit te halen (die dus keurig presteert) en die plek weer aan Bijker te geven. Zeker als die trainer weet dat hij volgend jaar met die nieuwe back verder moet omdat Bijker al op zeker de club gaat verlaten.

Trainers zijn altijd bezig met het vervolg, en terecht. Iemand die er met kop en schouders bovenuit steekt, laat je altijd spelen, zelfs als hij vertrekt. Als het verschil echter minimaal is, dan wil je met het oog op de toekomst nog wel eens kiezen voor de ontwikkeling van het team en de speler waar je het in de toekomst mee moet doen.

En in deze spreek ik uit ervaring.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Ebiede » 26-06-2015 08:06

Naar het nu blijkt wilde Twente hem in de winterstop halen, maar konden hem niet betalen.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Grimo » 26-06-2015 08:25

Waar lees je dat?
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Rick » 26-06-2015 08:56

Over het hele seizoen bekeken was Reijnen inderdaad de betere. Ik ben echter van mening dat ik Bijker de beste verdediger vind van Cambuur. Laat het hem maar mooi uitvechten met voest en of cavlan. Voor weinig 3 goede degelijke linksbacks en allemaal jong. Prima die concurrentie.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Ebiede » 26-06-2015 09:06

Grimo schreef:Waar lees je dat?


Stond in de LC van vandaag.
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Mackan68 » 26-06-2015 09:20

Grimo schreef:Waar lees je dat?

FC Twente

,,In de winterstop heeft FC Twente zich gemeld. Dat was ook een mooie stap geweest en had iedereen mij gegund. Maar ze hebben het daar financieel lastig. Zij wilden het op een bepaalde manier oplossen, maar dat wilde de club niet. Dat was het moment dat Cambuur nog iets aan mij had kunnen verdienen.''

,,Toen Twente niet doorging heb ik me gefocust op het laatste halfjaar. Ik had toen iets van: ‘ik wil nu voor mijn eigen kans voor volgend seizoen gaan'. Toen kwam Heerenveen weer. Ergens in maart heb ik voor het eerst met ze gesproken. Het werd daar algeheel gedragen dat ze mij graag wilden hebben.''

Het citaat over Twente in het grote LC interview. Er staat nog een opmerkelijk stukje in over een lek bij DKV. Er zijn zaken naar buiten gekomen daar die niemand had kunnen weten. Dat idee had ik ook al toen het bekend werd dat Lodeweges de overstap maakte. De tokkies schoven dit in de schoenen van Heerenveen, maar niets is minder waar.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Neymar » 26-06-2015 09:58

Transfervrij is altijd mooi, hopelijk bewijst hij z'n waarde hier.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor vincentdelbos » 26-06-2015 14:13

Ik heb dit gister besproken met twee vrienden van me (beide fervent Cambuur supporter). Zij denken dat Bijker voor ons een prima back is en dat de twijfels en uitspraken van die supporters vooral uit frustratie komen vanwege de gevoelige overstap.
Laatst bijgewerkt door vincentdelbos op 26-06-2015 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt
vincentdelbos
Basisspeler
 
Berichten: 520
Geregistreerd op: 03-02-2007 13:11
Woonplaats: Joure

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Thinkman » 26-06-2015 14:16

"PEC Zwolle rondt met Lukoki 'grootste transfer in clubgeschiedenis' af"
Hopelijk wordt Bijker net zo'n scenario als Lukoki; bij vertrek ontvangt de latende club geen rooie cent maar de nieuwe club plukt er de vruchten van.

Strak verkopen wij Bijker voor miljoenen aan PSV... Brazilianen passen daar wel :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Flying Tilster » 26-06-2015 23:29

SCHSCH schreef:Trieste dag meer wil ik er niet over kwijt..


Met alle respect, maar dit is typisch zo'n reactie die thuis hoort op het forum van die club uit de hoofdstad van de provincie.
Leg uit waarom dit een trieste dag is? Omdat hij van Cambuur komt? Een prima speler voor LB, dan kan Pele weer naar rechts.. of als verdedigende middenvelder. Eindelijk weer een echte linksback.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Avatar gebruiker
Flying Tilster
Superster
 
Berichten: 5690
Geregistreerd op: 24-09-2005 08:34
Woonplaats: Kootstertille

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Otsje P » 27-06-2015 08:14

SCHSCH schreef:Trieste dag meer wil ik er niet over kwijt..


Hele volwassen bijdrage. Bedankt voor dit goed onderbouwde statement.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Thinkman » 27-06-2015 08:42

Mackan68 schreef:Het citaat over Twente in het grote LC interview. Er staat nog een opmerkelijk stukje in over een lek bij DKV. Er zijn zaken naar buiten gekomen daar die niemand had kunnen weten. Dat idee had ik ook al toen het bekend werd dat Lodeweges de overstap maakte. De tokkies schoven dit in de schoenen van Heerenveen, maar niets is minder waar.


Het is niet allemaal betrouwbaar volk dat is wel zeker. Dwight en Lucas zullen blij zijn dat ze uit dat frustratiehol vertrokken zijn.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor rust » 27-06-2015 20:57

Zou toch fantastisch zijn als Bijkertje daar in het hol van de leeuw de winnende maakt voor ons?Ik hoorde iets over een cambuursupporter die 1 op 1 met hem wil vechten?
rust
Basisspeler
 
Berichten: 981
Geregistreerd op: 10-04-2009 11:13

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor jeewee » 27-06-2015 21:02

rust schreef:Zou toch fantastisch zijn als Bijkertje daar in het hol van de leeuw de winnende maakt voor ons?Ik hoorde iets over een cambuursupporter die 1 op 1 met hem wil vechten?


En dan uitgebreid vieren bij het uitvak ;-), droomscenario hehe

Klopt, bericht op Feanonline. Hij was een plaatselijke tokkie tegengekomen ergens in die stad :roll:
.-
Avatar gebruiker
jeewee
Basisspeler
 
Berichten: 702
Geregistreerd op: 27-03-2009 23:56
Woonplaats: Aldeboarn

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Frisian Viking » 27-06-2015 23:43

Bericht van de LC dat Feanonline overtikt bedoel je.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Hakansson » 18-07-2015 01:11

Pas hier wel goed, wat een heerlijk nuchtere kerel als het interview na de wedstrijd tegen mvv ziet. Goede aankoop
Avatar gebruiker
Hakansson
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 30-06-2004 12:12
Woonplaats: hindeloopen

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Feanfan 1 » 18-07-2015 01:44

Elke wedstrijd maakt hij wel een grote fout waar een grote kans uit komt
Voor de cv-positie komt hij veel te kort
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor bennieeee » 18-07-2015 06:32

Feanfan 1 schreef:Elke wedstrijd maakt hij wel een grote fout waar een grote kans uit komt
Voor de cv-positie komt hij veel te kort

Zo die gister na een paar seconden al hield me hart alvast.
Toch wel lekker fel en durft op te komen. Moet zich gewoon richten op de linksback die slag wint die wel van Cavlan.
bennieeee
Selectiespeler
 
Berichten: 360
Geregistreerd op: 02-02-2015 10:51

Re: Lucas Bijker

Berichtdoor Jazz » 18-07-2015 08:57

Waarom niet gewoon Bijker als LB en Cavlan als LCM? Cavlan kan iets aanvallender zijn en Bijker wat meer verdedigend.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten