Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Satyr » 28-06-2015 14:10

Zo'n Bikel moet je toch ook niet willen houden? Hij wil meer centen dan wat Heerenveen wil geven en praat met andere clubs (is zijn goed recht natuurlijk). Laat lekker gaan, pak je verlies dan maar.

En voortaan wat eerder een contract verlengen/openbreken, niet nadat hij een paar goede wedstrijden heeft gespeeld en heel de wereld weet dat hij een aflopend contract heeft...
Satyr
Superster

Berichtdoor Thinkman » 28-06-2015 14:47

DSCH schreef:Hier zat ik ook aan te denken, misschien ziet de club in Amin nog wel een groter talent dan in Bikel en wilden ze daaarom niet tot het uiterste gaan voor Bikel. Er zal dan inderdaad wel (snel) verlengd moeten worden met Amin.

Ik weet het niet, maar in ieder geval zou er dan nu allang met Rewan Amin gesproken moeten zijn en er een principe-akkoord moeten liggen. Nu loopt men steeds achter de feiten aan. Maar anderzijds ken ik ook niet alle feiten :wink:
Thinkman
Superster

Berichtdoor AllardP » 28-06-2015 15:07

Je hoeft niet alle feiten te kennen om een patroon te zien, namelijk dat contracten van jeugdspelers te laat worden verlengd. Gelukkig tekenen sommigen alsnog bij (Bilal, Sinkgraven, St. Juste, Van Aken), maar anderen (Narsingh, Ziyech, Gouweleeuw, Bikel) moeten we noodgedwongen voor een fooitje laten vertrekken. Je moet als club niet afhankelijk willen zijn van de nukken van een puberjongen.

Het is zo simpel: geef die jongens een contract vóór ze hun debuut maken. Dan zijn ze nog niet de hemel in geprezen door Van Halst en Perez en hebben ze nog niets te willen. Het kost misschien op de korte termijn iets meer aan salaris, maar dat verdien je op termijn in veelvoud terug.
AllardP
Superster

Berichtdoor Rick » 28-06-2015 15:34

[/quote]Hier zat ik ook aan te denken, misschien ziet de club in Amin nog wel een groter talent dan in Bikel en wilden ze daaarom niet tot het uiterste gaan voor Bikel. Er zal dan inderdaad wel (snel) verlengd moeten worden met Amin.[/quote]

Het is dan wel te hopen inderdaad dat ze verlengen voordat hij begint te spelen. Ze kunnen beide op de zelfde posities spelen en Amin is zelfs tweebenig. Daarnaast is Bikel vertrokken zonder toestemming van de club naar portugal en moet je je al afvragen of je dat wil belonen? Bij Ziyech was ik zwaar teleurgesteld in de slagvaardigheid van de club, bij Bikel denk ik dat de club zo hun redenen hebben gehad. Toch kan je ook stellen van een bepaald patroon en dat is erg spijtig.
Rick
Wereldspeler

Berichtdoor TORCIDA » 28-06-2015 20:08

Maar nog niemand hier weet dus om wat voor bedragen we praten.
Het zal evident zijn dat het lager is, maar veel? Ook bij de Roon is
Op een soort gelijke manier gehandeld, zijn ze ook uitgekomen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Jazz » 28-06-2015 23:53

TORCIDA schreef:Maar nog niemand hier weet dus om wat voor bedragen we praten.
Het zal evident zijn dat het lager is, maar veel? Ook bij de Roon is
Op een soort gelijke manier gehandeld, zijn ze ook uitgekomen.

Enige wat we weten is dat er gesproken is over een salaris dat te vergelijken is met de tweededivisie Zweden. Laten we zeggen dat dit 20,000 euro is (omgerekend vanuit de SEK) als eerste bod. Voor een talent met een handjevol westrijden is dit degelijk, maar Bikel wilde meer.

Wat er daarna is gebeurd weten we niet. Ik denk zelf (maar dit is speculatief) dat Bikel minimaal 80,000 - 100,000 wilde. Absurd salaris voor zo'n jongen. Salarissen moeten in balans staan t.o.v. basisspelers. Bestuur zegt natuurlijk nee: ze hebben al een vervangbare speler in de legioenen genaamd Amin.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor ET » 29-06-2015 12:22

Waarom zou NEC dat wel kunnen ophoesten? Het gaat dus waarschijnlijk al lang niet meer om geld.
He is back (for what it's worth)
ET
Nieuw talent

Berichtdoor Grimo » 29-06-2015 12:28

Jazz schreef: Ik denk zelf (maar dit is speculatief) dat Bikel minimaal 80,000 - 100,000 wilde. Absurd salaris voor zo'n jongen. .

Het is pas absurd als dat veel meer is als spelers als van Amersfoort, Thorsby, Schmidt, Voest etc.
Grimo
Superster

Berichtdoor TORCIDA » 29-06-2015 14:13

het verschil met wat NEC biedt en wat Heerenveen wil bieden is niet bijzonder groot dat het logisch zou zijn dat Bikel zou overstappen. Bikel wil nl ook basisspeler zijn, wat volstrekt logisch is, echter Heerenveen kan hem dit niet garanderen.
Dit is wat ik heb begrepen maar meer details heb ik ook niet.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster

Berichtdoor Jazz » 29-06-2015 15:57

Grimo schreef: Het is pas absurd als dat veel meer is als spelers als van Amersfoort, Thorsby, Schmidt, Voest etc.

Het is uberhaupt een absurd bedrag als je ziet hoeveel hij gespeeld heeft. Het bedrag dat hij verlangde zou sowieso meer zijn wat de spelers die je noemde verdienen.
Heerenveen-fan sinds 1993, wonend in de Randstad.
Jazz
Superster

Berichtdoor Gekko » 29-06-2015 16:51

Een klassiek gevalletje 'graag of niet'. Als wat hij wil niet past binnen wat je kunt bieden, sportief en/of financieel, moet je afscheid nemen. Anders creëer je alleen maar onrust bij hemzelf en in de groep. Hij zou hier best veel aanspelen toekomen denk ik maar wellicht is het perspectief bij NEC beter. Dan moet hij maar daar heen gaan.
Gekko
Superster

Berichtdoor nickstok » 29-06-2015 17:39

arjen de boer:
Talent Janio Bikel zien we niet meer terug bij Heerenveen, zo bevestigde Hans Vonk zojuist.

Duidelijke taal. Jammer om hem te zien gaan maar het moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
Het echte verhaal zullen we wel nooit te horen krijgen maar het moge duidelijk zijn dat Bikel voor een hoog salaris en/of een basisplek op dit moment niet in Heerenveen hoeft te zijn.
nickstok
Basisspeler

Berichtdoor Frisian Viking » 29-06-2015 17:47

Doei doei. Leuke voetballer. Maar een blaag als hem zal ik geen seconde missen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Frisian Viking
Superster

Berichtdoor Satyr » 29-06-2015 20:47

Frisian Viking schreef:Doei doei. Leuke voetballer. Maar een blaag als hem zal ik geen seconde missen.

Precies. Ik hoop dat de club 'gewoon' in landen met mentaal stabiele nationaliteiten gaat/blijft scouten. Leuk hoor, zo'n jonkje uit donker Afrika met een handig EU paspoort, maar je hebt er vaak niks aan.
Satyr
Superster

Berichtdoor Feanfan13 » 29-06-2015 20:54

Klopt inderdaad Satyr, die mentaliteiten van zulke landen passen niet bij ons! Die zijn alleen maar op geld uit, golddigers.
Feanfan13
Basisspeler

Berichtdoor Harmiej » 29-06-2015 21:39

Bikel definitief naar NEC. Ondankbare hond!
Harmiej
Selectiespeler

Berichtdoor Lardy » 29-06-2015 21:43

Ik denk dat 99% dezelfde keuze gemaakt zou hebben.
Lardy
Superster

Berichtdoor pyter » 29-06-2015 21:45

Om die jongen af te schilderen als 'blaag' slaat natuurlijk nergens op. Lijkt me dat het probleem vooral ligt bij zijn zaakwaarnemer, de Zweed Oliver Cabrera. Als hij exorbitante eisen heeft neergelegd bij de club, lijkt het me niet meer dan logisch dat de club daar niet in mee gaat. Je hoofd op hol laten brengen door een zaakwaarnemertje die een talent in zijn stal heeft dat zich nog écht moet bewijzen; waanzin natuurlijk en goed dat de club dat niet doet. Dat Bikel niet in gaat tegen z'n zaakwaarnemer, tsjah, als die jongen gouden bergen wordt beloofd... Ik denk bij dit soort situaties altijd maar: 'wat zou ik zelf doen?', exact, kiezen voor de centen. Blijft natuurlijk staan dat de situatie verschrikkelijk zonde is. Veel geld in geïnvesteerd, precies nul rendement.
pyter
Basisspeler

Berichtdoor Satyr » 29-06-2015 21:46

Nijmegen is natuurlijk een stuk dichter bij Portugal, da's wel weer zo.

Benieuwd wat hij dan bij NEC verdiend, naast de belofte op speeltijd.
Satyr
Superster

Berichtdoor abegoal » 29-06-2015 22:21

Vind dit persoonlijk ook erg jammer. Had het gevoel dat hij komend seizoen wel eens een grote stap zou kunnen maken. Het is niet anders. Als de club een goed alternatief binnenhaalt zullen we er alleen maar sterker uitkomen.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
abegoal
Superster

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 09:35

Jazz schreef:
Het is uberhaupt een absurd bedrag als je ziet hoeveel hij gespeeld heeft.

Het gaat er niet om hoeveel wedstrijden hij heeft gespeeld. Het gaat er om wat je hem waard vindt.

Jazz schreef: Het bedrag dat hij verlangde zou sowieso meer zijn wat de spelers die je noemde verdienen.

Ik ben heel benieuwd...Wat voor bedrag verlangde hij dan? En wat verdienen die andere spelers die ik noemde?
Grimo
Superster

Berichtdoor tsfo » 30-06-2015 09:48

Jammer maar snel vergeten en boek sluiten van Janio Bikel.
Succes bij NEC
tsfo
Nieuw talent

Berichtdoor nickstok » 30-06-2015 09:53

Dit zegt Vonk tegenover de VI:

'Maar we konden de optie in zijn contract niet lichten', geeft Vonk uitleg. 'De voorwaarden die daarin stonden die waren te duur voor ons. We wilden wel verlengen tegen andere condities en we hebben Janio meerdere aanbiedingen gedaan, maar hij heeft besloten daar niet op in te gaan.

Geeft dus wel aan dat ze redelijk ver zijn gegaan. Als Bikel vervolgens voor speeltijd wenst te gaan óf vast wil houden aan de originele optie in het contract dan houdt het gewoon op. Jammer maar helaas.
nickstok
Basisspeler

Berichtdoor Otsje P » 30-06-2015 10:24

Aantal achterlijke reacties hier heren. Heerenveen haalt met Cavlan en van der Boomen 2 spelers voor het middenveld. Bovendien zijn er met Joey, Marten, Thern en Thorsby nog vele concurrenten. Is het dan niet die jongen zijn goed recht om te kiezen voor een situatie waarin hij vele malen meer uitzicht heeft op een basisplaats?

Er wordt hier zo kortzichtig met een blauw wit hart gereageerd. Maar een poging tot verplaatsen in de betreffende speler is er niet bij. Als NEC mij min of meer een basisplek garandeert, terwijl ik bij Heerenveen 7 concurrenten heb, waaronder de aanvoerder en de reserve-aanvoerder, dan ging ik ook naar NEC. En jullie ook.

Nog ongeacht de centen.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 10:29

Helemaal met je eens Otsje!

Daarin tegen vind ik het gek dat een club als NEC wel aan zijn voorwaarden kan doen terwijl die maar een zeer beperkt budget hebben. Dan vraag je je toch af wat SC daadwerkelijk heeft geboden.
Grimo
Superster

Berichtdoor Flying Frisian » 30-06-2015 10:36

Het is een teken van verstandig beleid dat de club ervoor koos de contractuele optie in het contract van Bikel niet te lichten. Voetballers spelen voor het geld en het is in mijn ogen te verdedigen dat Janio vervolgens om zich heen is gaan kijken.

@Otsje: In mijn ogen heeft Bikel alleen De Roon en in mindere mate Amin als concurrent. De anderen spelen allemaal op een andere positie.

Bovendien had hij, indien de club de optie gelicht had, evenveel uitzicht op speeltijd als wanneer hij de verlaagde aanbieding had geaccepteerd.
Flying Frisian
Superster

Berichtdoor Silver » 30-06-2015 10:46

Otsje P schreef:Aantal achterlijke reacties hier heren. Heerenveen haalt met Cavlan en van der Boomen 2 spelers voor het middenveld. Bovendien zijn er met Joey, Marten, Thern en Thorsby nog vele concurrenten. Is het dan niet die jongen zijn goed recht om te kiezen voor een situatie waarin hij vele malen meer uitzicht heeft op een basisplaats?

Er wordt hier zo kortzichtig met een blauw wit hart gereageerd. Maar een poging tot verplaatsen in de betreffende speler is er niet bij. Als NEC mij min of meer een basisplek garandeert, terwijl ik bij Heerenveen 7 concurrenten heb, waaronder de aanvoerder en de reserve-aanvoerder, dan ging ik ook naar NEC. En jullie ook.

Van den Boomen wordt (denk ik tenminste) gehaald in plaats van Bikel. Als Bikel had verlengt, was vd Boomen waarschijnlijk niet gehaald. Dus volgens mij had hij alleen de Roon voor zich in de pikorde op de positie van verdedigende middenvelder. Tuurlijk kunnen Thern en vd Berg daar ook spelen als je gaat schuiven, maar als Bikel inderdaad zo'n groot talent is voor die positie had hij het Lodeweges makkelijk kunnen maken door bij blessure van de Roon gewoon Bikel erin te zetten.

Maar voor de rest heb je een punt. Heerenveen wou niet tegen de optievoorwaarden verder en z'n contract liep af dus is het z'n goed recht om verder te kijken. Het is (jammer genoeg) te idealistisch om in het huidige voetbalwereldje te denken dat clubliefde of dankbaarheid richting de club die hem een kans heeft gegeven nog een rol speelt. En ja, waarschijnlijk kan hij in Nijmegen een basisplaats krijgen maar kom op hoe oud is die jongen? Tijd genoeg en is het niet alsof Heerenveen z'n talenten geen kansen gunt, het tegenovergestelde juist.
Dus zal het inderdaad wel om de centen gaan, waarbij waarschijnlijk een zaakwaarnemer ook wel een rol speelt. Al kan ik me niet voorstellen dat hij bij NEC nou zoveel meer kan verdienen dan hier...
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Otsje P » 30-06-2015 10:57

Silver schreef:Al kan ik me niet voorstellen dat hij bij NEC nou zoveel meer kan verdienen dan hier...

Je moet in dat kader ook kijken naar de rol waarin hij komt, dan wel de rol waarin hij hier zou zitten.

Basisspeler, bouwsteen Heerenveen: € 135.000
Jong talent, back-up, incidentele basisspeler Heerenveen: € 50.000
Basisspeler, bouwsteen NEC: € 100.000
Jong talent, back-up, incidentele basisspeler NEC: € 35.000

(bedragen zijn maar voorbeelden)

Als men hem in Nijmegen dus inschaalt in hun hoogste categorie, dan zal hij daar meer kunnen verdienen dan in onze lage categorie. Niet meer dan logisch. Heerenveen kan een net doorgebroken gastje dat waarschijnlijk geen basiskracht gaat worden dit seizoen, niet gaan betalen als basiskracht. Bij NEC kunnen ze dat wel degelijk omdat hij dat daar waarschijnlijk ook gaat worden.

Natuurlijk kan Heerenveen in principe iets meer betalen dan NEC. Als dezelfde speler voor dezelfde rol een aanbieding zou krijgen, dan zouden wij in principe waarschijnlijk meer kunnen bieden dan NEC. Echter is er in deze situatie een verschillende rol voor de speler, en dus ook een verschillende salarisschaal.

Als Heerenveen en NEC beiden interesse zouden hebben in Fischer van Excelsior. Dan zou Heerenveen hem zien als ervaren back-up achter Buijs en St. Juste, en hem bijvoorbeeld een ton bieden. NEC zou hem echter als belangrijke basisspeler zien, en hem dus bijvoorbeeld wel € 140.000 bieden. Als Heerenveen hem echter ook als belangrijke basiskracht zou willen halen, dan zouden ze beslist meer kunnen betalen dan NEC.
Otsje P
Superster

Berichtdoor Silver » 30-06-2015 12:08

Ik snap je verhaal en het is een goed voorbeeld, maar het komt inderdaad dan uit op de centen.
Maar ik vind het dan ook wat korte termijn denken (van Bikel in dit geval dan). Want als we dan zijn op het financiële gedeelte focussen: op lange termijn zal ie bij Heerenveen meer kunnen verdienen. En het is niet alsof zijn situatie bij Heerenveen hopeloos was en een doorbraak bijna onmogelijk is: hij heeft vorig seizoen een goede indruk achtergelaten en staat er vast goed op bij de technische staf. En zoals ik m'n vorige post schreef: de concurrentie op zijn positie was niet moordend (let wel: ik heb Amin nog niet live kunnen beoordelen).

Je zou hem dan als club zijnde bepaalde bonussen in het contract kunnen opnemen. Of meerjarig contract waar het salaris na 1 jaar omhoog gaat of iets dergelijks. Er zijn vast constructies te bedenken. Maar je moet dan als speler wel geduld en vertrouwen in je eigen kunnen hebben. Bikel gaat m.i. nu voor de gemakkelijke weg door voor het korte termijngeld te kiezen (wat uiteraard z'n goed recht is & wat veel van ons waarschijnlijk ook had gedaan). In zo'n situatie kan een zaakwaarnemer een rol spelen door z'n speler een lange termijnvisie voor te schetsen waarbij ik denk dat Heerenveen sportief én financieel de beste optie is.
Silver
Basisspeler

Berichtdoor Grimo » 30-06-2015 12:16

Silver schreef:
Je zou hem dan als club zijnde bepaalde bonussen in het contract kunnen opnemen. Of meerjarig contract waar het salaris na 1 jaar omhoog gaat of iets dergelijks. Er zijn vast constructies te bedenken. Maar je moet dan als speler wel geduld en vertrouwen in je eigen kunnen hebben. .

Z'on worst is hem eerder voorgehouden. Denk ook dat Bikel behoorlijk is afgeknapt op Heerenveen. Er is hem iets in het vooruitzicht aangeboden wat zijn werkgever twee jaar later niet meer wil nakomen. Misschien is die optie destijds juist de reden geweest om dat contract te tekenen. Club staat onderhand bekend dat ze voor een dubbeltje eerste rang willen zitten. Ik zou er zelf ook klaar mee zijn.
Grimo
Superster

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers