Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Eerst de optie lichten en dan praten over een contract(verbetering) kan ook gewoon. Ligt zo'n speler iig gewoon nog een jaar vast.
Samen maken we de club sterk.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Dat moet je m.i. nooit en te nimmer doen, omdat je de onderhandelingspositie ernstig verzwakt. Bikel heeft dan immers de zekerheid dat hij meer gaat verdienen en dan is zo'n stap achteruit opeens een stuk minder interessant dan wanneer je die zekerheid mist.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Met deze informatie kan ik de beslissing om de optie in het contract van Bikel niet te lichten, goed begrijpen. Je moet geen scheve verhoudingen krijgen binnen je salarishuis.
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Tuurlijk BK2007...

He Janio we lichten je optie, dus je licht nog 2 jaar vast!

En dan de volgende dag: Janio je verdient door het lichten van die optie wel te veel, we moeten even praten over een nieuw contract met lager salaris...
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:Ik vind het nogal suggestief van de LC om te stellen "lees: bedragen". De voorwaarden kunnen namelijk naar veel meer factoren verwijzen dan 'bedragen'.
We gaan het meemaken.
Dat kan, maar het is vrij realistisch om aan te nemen dat het doodnormaal om geld gaat. Daar vallen of staan momenteel toch alle transfers en verlengingen mee? De club geeft aan wat te gortig is. En dat zal echt niet om contractduur gaan als ze graag met spelers willen verlengen. En ook niet om secundaire arbeidsvoorwaarden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Dat kan, maar het is vrij realistisch om aan te nemen dat het doodnormaal om geld gaat..
Elk contract gaat over geld en voorwaarden. Ben het helemaal met je eens dat het normaliter in een dergelijke casus dan ook om geld gaat. Echter, wanneer het een grijs gebied is - juist in dit geval - moet je er als journalist niet meer van maken dan er bekend is. Het salaris en de premies zijn belangrijke componenten, maar zo ook de duur, begeleiding, bepaalde afspraken, wellicht minimum aantal wedstrijden, clausules bij weinig speeltijd, etc. Wij weten het niet, en zo waarschijnlijk, de LC ook niet.
Maar goed, zoals ik hier eerder al zei, is het niet lichten van de optie naar verwachting, en zal er waarschijnlijk binnen 2-3 weken meer nieuws zijn over Bikels verlenging.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wizard schreef: Elk contract gaat over geld en voorwaarden. Ben het helemaal met je eens dat het normaliter in een dergelijke casus dan ook om geld gaat. Echter, wanneer het een grijs gebied is - juist in dit geval - moet je er als journalist niet meer van maken dan er bekend is. Het salaris en de premies zijn belangrijke componenten, maar zo ook de duur, begeleiding, bepaalde afspraken, wellicht minimum aantal wedstrijden, clausules bij weinig speeltijd, etc. Wij weten het niet, en zo waarschijnlijk, de LC ook niet.
Maar goed, zoals ik hier eerder al zei, is het niet lichten van de optie naar verwachting, en zal er waarschijnlijk binnen 2-3 weken meer nieuws zijn over Bikels verlenging.
Op deze manier kun je nooit meer iets stellen Wizard. De voorwaarden zijn te gortig. Dat gaat gewoon over poen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Dit is een klap in het gezicht van Bikel. Dit bijzonder sneu voor deze jongen. Eerst wordt hij lekker gemaakt met een mooi contract en positieverbetering na het lichten van een optie. Hierdoor is hij natuurlijk erg gedreven en gemotiveerd, om vervolgens te moeten horen dat het allemaal niet doorgaat. Als ik Bikel was zette ik mijn zaakwaarnemer direct aan het werk om een andere club te zoeken. Wat een schande. Om pijn in de buik van te krijgen.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Dit is een klap in het gezicht van Bikel. Dit bijzonder sneu voor deze jongen. Eerst wordt hij lekker gemaakt met een mooi contract en positieverbetering na het lichten van een optie. Hierdoor is hij natuurlijk erg gedreven en gemotiveerd, om vervolgens te moeten horen dat het allemaal niet doorgaat. Als ik Bikel was zette ik mijn zaakwaarnemer direct aan het werk om een andere club te zoeken. Wat een schande. Om pijn in de buik van te krijgen.
Jij ziet spelers geloof ik erg graag vertrekken bij onze club is het niet? Eerder deed je ook al een uitspraak over een mogelijk vertrek van Slagveer. Wat een larie weer zeg. Je lijkt wel een emo'tje met je buikpijn. Ik heb ook buikpijn. Van het lachen dan wel te verstaan..... :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nee, beste Mackan. Bikel is een leuke speler die er juist bijgehouden moet worden. Wat mij dus totaal niet bevalt is dat men deze knaap een worst voor houdt om dan vervolgens te zeggen: ja sorry maar je krijgt hem toch maar niet.
Hoe zou jij dat vinden Mackan, als men dat bij jou doet ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Dat is nu eenmaal hoe het werkt, of niet werkt in de voetballerij. Hoe jammer het voor Janio ook is. Als hij nu de enige was, maar de Roon heeft ook al veel water bij de wijn moeten doen. Als hij een 'normale' maatschappelijke carrière zou hebben met een 'normaal' salaris, dan had hij nu niet in deze situatie gezeten. Dan had hij op zijn leeftijd namelijk net ietsje meer verdiend dan het minimum jeugdloon. Jij praat ze bijna weg bij de club. Daar gaat het mij om. Alsof het bijna persoonlijk is voor je.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Het heet niet voor niets een optie, zoals door de Van Dale omschreven als 'vrije keus'. Heerenveen heeft de kans gehad om deze te lichten en ze zijn tot de conclusie dat de voorwaarden niet binnen het beleid passen. Voor een speler die tweeënhalve wedstrijd in de A-selectie heeft gespeeld is er weinig aanleiding om dat beleid op de schop te zetten. Het is simpel: Bikel kan alleen blijven onder andere voorwaarden (voor zijn leeftijd heus geen armetierigheid) en nu is het aan hem om te beslissen. Er is hem niets beloofd, dus geen reden voor rancune.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef: Op deze manier kun je nooit meer iets stellen Wizard. De voorwaarden zijn te gortig. Dat gaat gewoon over poen.
Ik snap dat de meesten zo denken, maar je kunt het mijns inziens niet zo stellen. Hoogstwaarschijnlijk gaat het over poen, omdat het bij de meeste contracten om poen gaat, we weten het niet. Dat is mijn punt. Het betreft nu een jeugdspeler, en kan het wel eens om hele andere voorwaarden gaan. En dus, mijn punt is dat je het stuk nu een bepaalde wending geeft zonder dat de schrijver de ware inhoud kent.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Ik denk dat het niet om de poen gaat, maar over de lengte van de verbintenis. Als ze die optie pakken, dan ligt hij vast tot 2017. Dat betekent dat, stel hij speelt de sterren van de hemel, je hem volgend jaar zomer (2016) moet verkopen om er nog wat aan te verdienen.

Heerenveen gaat gewoon voor een langdurig contract waarin Heerenveen de regie heeft over wanneer ze hem - eventueel - verkopen.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Lardy schreef:Ik denk dat het niet om de poen gaat, maar over de lengte van de verbintenis. Als ze die optie pakken, dan ligt hij vast tot 2017. Dat betekent dat, stel hij speelt de sterren van de hemel, je hem volgend jaar zomer (2016) moet verkopen om er nog wat aan te verdienen.

Heerenveen gaat gewoon voor een langdurig contract waarin Heerenveen de regie heeft over wanneer ze hem - eventueel - verkopen.
Als die optie goedkoop was, dan had je die prima kunnen lichten en dan gaan onderhandelen over een extra optie of over meerdere jaren. Nu loop je namelijk gelijk al het risico dat ie transfervrij de deur uit wandelt.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

pes5 schreef: Als die optie goedkoop was, dan had je die prima kunnen lichten en dan gaan onderhandelen over een extra optie of over meerdere jaren. Nu loop je namelijk gelijk al het risico dat ie transfervrij de deur uit wandelt.
Dat valt wel wat mee. Ik denk dat er prima onderling afspraken zijn gemaakt, en ja, daar heb je niks aan. Maar ik schat Bikel wel zo verstandig in om rustig de aanbieding van Heerenveen af te wachten. En de clubs staan echt niet in de rij om Bikel vast te leggen.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Lardy schreef:En de clubs staan echt niet in de rij om Bikel vast te leggen.
Ze staan vast niet in de rij, maar een TD van een andere club die een beetje heeft opgelet meldt zich binnenkort wel. Overigens zal de zaakwaarnemer wellicht zelf de boer op gaan nu de optie niet gelicht is. Het zou zonde zijn en de volgende blunder van Vonk.
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Het is geen blunder als je niet meer geld uitgeeft dan nu verantwoord is. Bij De Roon werden óók oude afspraken opnieuw tegen het licht gehouden van de nieuwe financiële werkelijkheid. Als Bikel(s zaakwaarnemer) verstandig is, blijft deze jongen mooi hier, en kan hij alsnog een mooie toekomst in de voetballerij tegemoet zien.
Weggaan net nadat je je eerste wedstrijden in het eerste hebt gespeeld is ook een groot risico voor Bikel.
Welke clubs zouden hem nu meer geld én meer uitzicht op speeltijd bieden?
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

AZ, Fc Groningen, Pec Zwolle, dat soort clubs zitten zo op het vinketouw.
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

BK2007 schreef:AZ, Fc Groningen, Pec Zwolle, dat soort clubs zitten zo op het vinketouw.

We zullen zien. Als ze daar meer geld hebben en denken dat aan Bikel te moeten besteden, dan mogen ze dat nu.
Als Bikel dat ook wil natuurlijk. Als hij verstandig doet ie dat niet. Bikel is een talentvolle voetballer, en dat rijpt nu eenmaal beter bij onze club dan op de plank bij AZ...
spuit-11
Bankzitter
Berichten: 225
Lid geworden op: 05-07-2007 12:23

Bericht door spuit-11 »

Waarom een blunder van Vonk BK2007?

De optie is door de interim voorzitter Gaston Sporre destijds geregeld, dus voordat Vonk hier was.

Blijkbaar is Sporre toen wat te enthousiast geweest, en is die optie niet meer in lijn met wat we de huidige directie wil betalen. We kunnen alles wel op Vonk afschuiven, maar ik ben blij dat hij naar de financiele mogelijkheden handeld.

Het niet naar financiele mogelijkheden handelen hebben we in het recente verleden met oa Kuiper en Hoekstra wel genoeg gedaan...
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

pes5 schreef: Nu loop je namelijk gelijk al het risico dat ie transfervrij de deur uit wandelt.
Wanneer dat risico er was geweest, zou de club de optie hebben gelicht of al eerder om tafel hebben gezeten. Zijn doorbraak zat er al een poosje aan te komen wat de club vast eerder heeft gezien dan wij. Ook de club kent de optie en de inhoud, en zal vantevoren al contact hebben gehad met Bikels zaakwaarnemer (en Bikel) over verlenging e.d. Voor Bikel is groei in een stabiele omgeving juist nu essentieel. Hier op het forum ontstaat een storm in een glas water als je het mij vraagt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Wizard schreef: Wanneer dat risico er was geweest, zou de club de optie hebben gelicht of al eerder om tafel hebben gezeten. Zijn doorbraak zat er al een poosje aan te komen wat de club vast eerder heeft gezien dan wij. Ook de club kent de optie en de inhoud, en zal vantevoren al contact hebben gehad met Bikels zaakwaarnemer (en Bikel) over verlenging e.d. Voor Bikel is groei in een stabiele omgeving juist nu essentieel. Hier op het forum ontstaat een storm in een glas water als je het mij vraagt.
Dat hoop ik met je mee, maar er zijn hier de afgelopen jaren te veel gekke, onbegrijpelijke beslissingen genomen, dus als je het niet erg vind moet ik bovenstaand verhaal eerst nog zien. Ik stelde ook heel duidelijk, ALS Bikel hier straks transfervrij de deur uitloopt, dan vind ik dat Vonk geblunderd heeft.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

BK2007 schreef:Wat een schande. Om pijn in de buik van te krijgen.
Zijn contract is opgesteld voor de huidige beleidsbepalers er zaten.
De situatie is in die tijd dus wezenlijk veranderd. Het is eerder een schande wat de vorige beleidsbepalers geflikt hebben, dan wat er nu gebeurd. Wat ik uit de media mag geloven is men op en eerlijk naar Bikel geweest dat de voorwaarden die afgesproken waren op dit moment te gortig zijn. Stel dat hij mij het lichten van de optie één van de topverdieners wordt.. dat zou zeer onlogisch zijn, omdat hij nog maar 2 wedstrijden in het 1e gespeeld heeft. Talent of niet.. hij moet het eerst maar eens over langere periode bewijzen, dus is het meer dan logisch dat de huidige beleidsbepalers met hem op de tafel willen.
Dat heeft niks met een schande te maken... Jij baseert je schande op de idioten die de huidige voorwaarden met hem afgesproken hebben.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Gewoon snel eruit komen met zen allen, ik ben positief gestemd en verwacht volgende week wel groen licht. Want dat mag toch geen maanden gaan duren.

Volgend jaar zitten we dan waarschijnlijk zeer ruim met de middenvelders, ook als VD Berg vertrekt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Feanfan13 schreef:Gewoon snel eruit komen met zen allen, ik ben positief gestemd en verwacht volgende week wel groen licht. Want dat mag toch geen maanden gaan duren.

Volgend jaar zitten we dan waarschijnlijk zeer ruim met de middenvelders, ook als VD Berg vertrekt.
Thern, De Roon, Thorsby, Bikel, Namli. Zo ruim is dat niet.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

pes5 schreef:
Thern, De Roon, Thorsby, Bikel, Namli. Zo ruim is dat niet.
En van Amersfoort.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Dan heb je dus elke positie op het middenveld dubbelbezet. Verder is het afwachten totdat Gudmunsson zijn kans krijgt.
pes5
Beheerder
Berichten: 2980
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Grimo schreef:
En van Amersfoort.
Van Amersfoort is voor mij nog geen serieuze optie als middenvelder. Dat is een spits.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Nog geen nieuws over de lopende gesprekken over een nieuw contract ?
Samen maken we de club sterk.
Plaats reactie