Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Mackan68 » 27-06-2015 12:36

FeanFacts schreef:
Mackan, als ik je heb beledigd bied ik daarvoor mijn oprechte excuses aan. Had mij daarin iets milder kunnen uitdrukken. Maar in zijn algemeenheid wordt er op het forum zo makkelijk "geslagen" naar personen. Dingen in de schoenen geschoven van de verkeerde personen, en je zei inderdaad "correct me if i am wrong", dat zit je in deze naar mijn idee.

Hans Vonk kan er in basis niets aan doen, hij volgt slechts adviezen op.

Beledigd niet, maar vond het wel een beetje uit de toon voor wat betreft de discussie. Maargoed, excuses geaccepteerd. :)
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Duo Maxwell » 27-06-2015 15:18

Ik kan me niet voorstellen dat Bikel een grootverdiener zou zijn geworden als ze het contract hadden opengebroken. Waarom kan het met St.Juste wel en met Bikel niet? Een groot talent uit de jeugdopleiding verliezen aan NEC... Komt allemaal erg amateuristisch over.
Duo Maxwell
Basisspeler
 
Berichten: 512
Geregistreerd op: 18-05-2008 20:19

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Feanfan 1 » 27-06-2015 15:23

Het eerste aanbod zal wel 80.000 geweest zijn en kamp Bikel zal wel minimaal 175.000 geeist hebben. Voor iemand die niks gepresteerd heeft is dat wel veel. Maar dit is koffiedik kijken

Hij had talent, maar ik ben er niet eens zo rouwig om. Nu vd Berg nog slijten, anders zitten we weer met De Roon en vd Berg te klooien.
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Frisian Viking » 27-06-2015 16:23

Hier gaan wij ons toch niet druk om maken? Hij gaat maar lekker Boekhoorn zijn geld vangen in Nijmegen. Lekker knokken tegen degradatie. Veel succes. Het is graag of niet.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Kiekerjan » 27-06-2015 16:30

Persoonlijk vind ik wel jammer als Bikel vertrekt maar hij moet niet ten koste van alles behouden moeten worden. Ik vind wel dat spelers graag de intentie hebben om bij Heerenveen te willen spelen. Sinds het WK voor hem met Portugal was dat denk ik al lang niet meer de orde bij Bikel. Als hij naar NEC toe wil, ik wens hem veel succes maar met zijn kwaliteiten kan hij het veel betere transfer schoppen dan een enkeltje naar Nijmegen.

Als Heerenveen naar jongens zoals Branco van den Boomen belangstelling heeft. Ben ik daar ook blij mee, talentvolle jongens die later voor ons echt wat toevoegen. Daarnaast ben ik nogal een van de voorstanders om nog een speler op te pikken uit het hertenkamp. Dus genoeg middenvelders die interessant zijn voor ons.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Rick » 27-06-2015 16:36

Als Bikel inderdaad voor NEC kiest is dat enerzijds jammer, maar aan de andere kant zorgt dit voor meer speeltijd van een ander groot talent Rewan Amin. Zou echter toch wel graag willen weten wat nou de reden van zijn vertrek is geweest.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Mackan68 » 27-06-2015 17:57

Rick schreef:Als Bikel inderdaad voor NEC kiest is dat enerzijds jammer, maar aan de andere kant zorgt dit voor meer speeltijd van een ander groot talent Rewan Amin. Zou echter toch wel graag willen weten wat nou de reden van zijn vertrek is geweest.

Als ze van plan zijn Amin speeltijd te geven dan mogen ze zich nu ook wel al vast voorbereiden op contractverlening voor hem. Al zal het maar een kleine upgrade zijn. Je laat dan toch je goede wil zien om positieve ontwikkeling ook te belonen en stimuleren bij de talenten.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Rick » 27-06-2015 18:19

Eens Mackan.. Over de afgelopen jaren zijn meerdere contract verleningen op niks uit gelopen omdat ze te laat waren. Zo heb je in 5 jaar tijd al meerdere spelers voor weinig geld moeten verkopen of zelfs transfervrij de deur uit laten gaan. Met Ziyech als grootste dieptepunt. Dat had voor Heerenveen het viervoudige kunnen opleveren als ze gewoon verlengd hadden, toen hij aangaf graag te willen blijven.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor FeanFacts » 27-06-2015 22:01

fuotbalgek schreef:Compleet onzin argument dat we nu alweer uitzonderingen kunnen maken met een gat van 2,5 miljoen in de begroting. Als Bikel de uitzondering was dan had hij met twee vingers in de neus een basisplaats veroverd op dit middenveld.

Wat is de uitzondering dan?
FeanFacts
Bankzitter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 14-05-2015 12:50

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor FeanFacts » 27-06-2015 22:04

Peter schreef:Lijkt me duidelijk dat Heerenveen al wel door had dat het met Bikel niet zou gaan lukken. Gezien de interesse in Van den Boomen en het gerucht dat Heerenveen een bod heeft gedaan op Ritzmaier lijkt het me duidelijk dat ze al verder zijn gaan kijken.

Het is ook veel logischer om een eigen opgeleide middenvelder te laten gaan en een bedrag van circa 200.000,-- euro aan transfersom uit te geven aan Branco vd Boomen met uiteraard bijpassend Zweeds salaris ga ik dan van uit.

Overigens is Branco vd Boomen een uitstekende voetballende zes. Zeer goede passing in beide benen, zowel kort als lang. Heb wel mijn twijfels bij zijn fysiek/motoriek en het loopvermogen. Is hij goed genoeg voor top 9 Eredivisie?
FeanFacts
Bankzitter
 
Berichten: 8
Geregistreerd op: 14-05-2015 12:50

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor TORCIDA » 27-06-2015 22:11

Veel hier hebben het over het salarisbod en de salariseis van Bikel.
Maar wat zijn de exacte bedragen eigenlijk waar praten we over?
Iedereen praat hier alsof ze exact weten om wat voor bedragen
we praten. Op zich wonderlijk. Daarnaast wordt de tol van de zaakwaarnemer
Ook nog eens onderbelicht. Deze man wil graag wat verdienen aan Bikel
Daarnaast heeft deze man Bikel volledig in zijn macht. Bikel heeft geen ouders
en is feitelijk alleen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Raider » 27-06-2015 22:39

Wat zal Johan Hansma lachen nu hij Bikel heeft binnengehaald bij Nec
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor BK2007 » 28-06-2015 09:35

TORCIDA schreef:Daarnaast heeft deze man Bikel volledig in zijn macht. Bikel heeft geen ouders
en is feitelijk alleen.


Wat is je bron, of is dit je eigen fantasie ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 28-06-2015 10:12

Jammer, maar dit was te verwachten. Van je fouten leren en niet meer zulke contracten en clausules opstellen.

Bikel vergeten en focussen op Amin als vervanger van Bikel.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: [centraal] Middenvelders

Berichtdoor Jazz » 28-06-2015 10:15

BK2007 schreef:Wat is je bron, of is dit je eigen fantasie ?


Even kijken Youtube voor de reportage van Sc Heerenveen TV : https://www.youtube.com/watch?v=A9TcFqbhNZw
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Janio Bikel

Berichtdoor DSCH » 28-06-2015 12:13

Rick schreef:Als Bikel inderdaad voor NEC kiest is dat enerzijds jammer, maar aan de andere kant zorgt dit voor meer speeltijd van een ander groot talent Rewan Amin. Zou echter toch wel graag willen weten wat nou de reden van zijn vertrek is geweest.


Hier zat ik ook aan te denken, misschien ziet de club in Amin nog wel een groter talent dan in Bikel en wilden ze daaarom niet tot het uiterste gaan voor Bikel. Er zal dan inderdaad wel (snel) verlengd moeten worden met Amin.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Satyr » 28-06-2015 13:10

Zo'n Bikel moet je toch ook niet willen houden? Hij wil meer centen dan wat Heerenveen wil geven en praat met andere clubs (is zijn goed recht natuurlijk). Laat lekker gaan, pak je verlies dan maar.

En voortaan wat eerder een contract verlengen/openbreken, niet nadat hij een paar goede wedstrijden heeft gespeeld en heel de wereld weet dat hij een aflopend contract heeft...
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Thinkman » 28-06-2015 13:47

DSCH schreef:Hier zat ik ook aan te denken, misschien ziet de club in Amin nog wel een groter talent dan in Bikel en wilden ze daaarom niet tot het uiterste gaan voor Bikel. Er zal dan inderdaad wel (snel) verlengd moeten worden met Amin.


Ik weet het niet, maar in ieder geval zou er dan nu allang met Rewan Amin gesproken moeten zijn en er een principe-akkoord moeten liggen. Nu loopt men steeds achter de feiten aan. Maar anderzijds ken ik ook niet alle feiten :wink:
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Janio Bikel

Berichtdoor AllardP » 28-06-2015 14:07

Je hoeft niet alle feiten te kennen om een patroon te zien, namelijk dat contracten van jeugdspelers te laat worden verlengd. Gelukkig tekenen sommigen alsnog bij (Bilal, Sinkgraven, St. Juste, Van Aken), maar anderen (Narsingh, Ziyech, Gouweleeuw, Bikel) moeten we noodgedwongen voor een fooitje laten vertrekken. Je moet als club niet afhankelijk willen zijn van de nukken van een puberjongen.

Het is zo simpel: geef die jongens een contract vóór ze hun debuut maken. Dan zijn ze nog niet de hemel in geprezen door Van Halst en Perez en hebben ze nog niets te willen. Het kost misschien op de korte termijn iets meer aan salaris, maar dat verdien je op termijn in veelvoud terug.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Rick » 28-06-2015 14:34

[/quote]Hier zat ik ook aan te denken, misschien ziet de club in Amin nog wel een groter talent dan in Bikel en wilden ze daaarom niet tot het uiterste gaan voor Bikel. Er zal dan inderdaad wel (snel) verlengd moeten worden met Amin.[/quote]

Het is dan wel te hopen inderdaad dat ze verlengen voordat hij begint te spelen. Ze kunnen beide op de zelfde posities spelen en Amin is zelfs tweebenig. Daarnaast is Bikel vertrokken zonder toestemming van de club naar portugal en moet je je al afvragen of je dat wil belonen? Bij Ziyech was ik zwaar teleurgesteld in de slagvaardigheid van de club, bij Bikel denk ik dat de club zo hun redenen hebben gehad. Toch kan je ook stellen van een bepaald patroon en dat is erg spijtig.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Janio Bikel

Berichtdoor TORCIDA » 28-06-2015 19:08

Maar nog niemand hier weet dus om wat voor bedragen we praten.
Het zal evident zijn dat het lager is, maar veel? Ook bij de Roon is
Op een soort gelijke manier gehandeld, zijn ze ook uitgekomen.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 28-06-2015 22:53

TORCIDA schreef:Maar nog niemand hier weet dus om wat voor bedragen we praten.
Het zal evident zijn dat het lager is, maar veel? Ook bij de Roon is
Op een soort gelijke manier gehandeld, zijn ze ook uitgekomen.


Enige wat we weten is dat er gesproken is over een salaris dat te vergelijken is met de tweededivisie Zweden. Laten we zeggen dat dit 20,000 euro is (omgerekend vanuit de SEK) als eerste bod. Voor een talent met een handjevol westrijden is dit degelijk, maar Bikel wilde meer.

Wat er daarna is gebeurd weten we niet. Ik denk zelf (maar dit is speculatief) dat Bikel minimaal 80,000 - 100,000 wilde. Absurd salaris voor zo'n jongen. Salarissen moeten in balans staan t.o.v. basisspelers. Bestuur zegt natuurlijk nee: ze hebben al een vervangbare speler in de legioenen genaamd Amin.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Janio Bikel

Berichtdoor ET » 29-06-2015 11:22

Waarom zou NEC dat wel kunnen ophoesten? Het gaat dus waarschijnlijk al lang niet meer om geld.
He is back (for what it's worth)
Avatar gebruiker
ET
Nieuw talent
 
Berichten: 91
Geregistreerd op: 23-09-2005 21:40
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Grimo » 29-06-2015 11:28

Jazz schreef: Ik denk zelf (maar dit is speculatief) dat Bikel minimaal 80,000 - 100,000 wilde. Absurd salaris voor zo'n jongen. .


Het is pas absurd als dat veel meer is als spelers als van Amersfoort, Thorsby, Schmidt, Voest etc.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Janio Bikel

Berichtdoor TORCIDA » 29-06-2015 13:13

het verschil met wat NEC biedt en wat Heerenveen wil bieden is niet bijzonder groot dat het logisch zou zijn dat Bikel zou overstappen. Bikel wil nl ook basisspeler zijn, wat volstrekt logisch is, echter Heerenveen kan hem dit niet garanderen.
Dit is wat ik heb begrepen maar meer details heb ik ook niet.
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Jazz » 29-06-2015 14:57

Grimo schreef: Het is pas absurd als dat veel meer is als spelers als van Amersfoort, Thorsby, Schmidt, Voest etc.


Het is uberhaupt een absurd bedrag als je ziet hoeveel hij gespeeld heeft. Het bedrag dat hij verlangde zou sowieso meer zijn wat de spelers die je noemde verdienen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Gekko » 29-06-2015 15:51

Een klassiek gevalletje 'graag of niet'. Als wat hij wil niet past binnen wat je kunt bieden, sportief en/of financieel, moet je afscheid nemen. Anders creëer je alleen maar onrust bij hemzelf en in de groep. Hij zou hier best veel aanspelen toekomen denk ik maar wellicht is het perspectief bij NEC beter. Dan moet hij maar daar heen gaan.
Gekko
Superster
 
Berichten: 10137
Geregistreerd op: 26-02-2005 12:35
Woonplaats: Heerenveen

Re: Janio Bikel

Berichtdoor nickstok » 29-06-2015 16:39

arjen de boer:
Talent Janio Bikel zien we niet meer terug bij Heerenveen, zo bevestigde Hans Vonk zojuist.


Duidelijke taal. Jammer om hem te zien gaan maar het moet natuurlijk wel van twee kanten komen.
Het echte verhaal zullen we wel nooit te horen krijgen maar het moge duidelijk zijn dat Bikel voor een hoog salaris en/of een basisplek op dit moment niet in Heerenveen hoeft te zijn.
nickstok
Basisspeler
 
Berichten: 866
Geregistreerd op: 23-04-2014 17:50

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Frisian Viking » 29-06-2015 16:47

Doei doei. Leuke voetballer. Maar een blaag als hem zal ik geen seconde missen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Avatar gebruiker
Frisian Viking
Superster
 
Berichten: 4713
Geregistreerd op: 27-09-2004 15:28
Woonplaats: Frisia

Re: Janio Bikel

Berichtdoor Satyr » 29-06-2015 19:47

Frisian Viking schreef:Doei doei. Leuke voetballer. Maar een blaag als hem zal ik geen seconde missen.


Precies. Ik hoop dat de club 'gewoon' in landen met mentaal stabiele nationaliteiten gaat/blijft scouten. Leuk hoor, zo'n jonkje uit donker Afrika met een handig EU paspoort, maar je hebt er vaak niks aan.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten