Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
FeanFacts
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-05-2015 13:50

Bericht door FeanFacts »

Je schrijft dat het een feit is dat dit probleem niet op het conto van Hans Vonk kan worden geschreven. Ook daarin heb je deels gelijk, immers hij volgt adviezen op van “adviseurs”. Toch is het uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid om het standpunt van de club uit te voeren. Het is Hans Vonk die namens sc Heerenveen de optie niet licht. Het is Hans Vonk die namens sc Heerenveen naar verluidt een 1-jarige aanbieding heeft gedaan voor het “Zweedse 2e niveau” salaris.
Nogmaals we weten het niet. Ook op dit forum worden er maar aannames gedaan dat hij een optie zou hebben voor bedragen van Euro 200.000,-- of meer. (Heb ik voorbij zien komen dit forum).
Wat is dan een salaris wat zou passen bij deze speler en zijn situatie? Als het salaris in de optie Euro 80.000 zou bedragen hadden ze die dan moeten lichten? Als het salaris Euro 120.000 zij bedragen hadden ze die dan moeten lichten? Een club met een begroting van circa 18-20 miljoen kan die geen dergelijke salarissen betalen voor een talent die de potentie heeft om in de toekomst (en ook nu na het WK) een mooie transfersom te vertegenwoordigen?
Ik hoop dat de optie inderdaad te hoog is geweest, dat deze inderdaad een brug te ver is geweest. Zo niet dan vind ik zeker dat dit Hans Vonk (en zijn adviseurs) is aan te rekenen.
Het is inderdaad goed dat er een vernieuwde aanbieding ligt en laten we hopen dat die afdoende is.

We zijn het dus wel eens op een aantal punten lijkt mij! Waarbij dit niets te maken heeft met hetgeen is 2012 is gebeurd, het aantrekken van Janio Bikel in eerste instantie als amateurspeler.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

FeanFacts schreef:
We zijn het dus wel eens op een aantal punten lijkt mij! Waarbij dit niets te maken heeft met hetgeen is 2012 is gebeurd, het aantrekken van Janio Bikel in eerste instantie als amateurspeler.
Dat weet je pas wanneer je van meer informatie voorzien wordt. Ikzelf zou een contract voor 50.000 euro in zijn geval al heel behoorlijk vinden. Maar bedragen in de voetballerij zijn jammer genoeg totaal niet te vergelijken met die van de 'normale' arbeidsmarkt. Waar krijgt iemand beginnend in zijn carrière al zo'n salaris?
Het blijft inderdaad gissen. Vonk geeft al aan dat zijn vertrek naar Nieuw Zeeland waarschijnlijk op advies van zijn zaakwaarnemer is. Waar het probleem in de onderhandelingen ligt zal waarschijnlijk nooit helemaal duidelijk worden. Een zaakwaarnemer kan snel wat zeggen over een aangeboden salaris van het 2e niveau in Zweden, maar wie zegt dat dat de realiteit benaderd? Op een of andere manier ben ik altijd wat sceptisch over wat dit soort lieden naar buiten brengen.
Ik kan alleen maar beamen dat het wenselijk zou zijn dat beide partijen er alsnog uit komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Bikel zit in een luxe positie aangezien hij van meerdere clubs de interesse heeft gewekt. Als Vonk hem dan een salaris aanbiedt kan hij daarmee vervolgens naar andere clubs om meer te vragen. De meest geïnteresseerde club zal dan wel het hoogste salaris bieden. Daarbij biedt het toernooi waar hij naar toe gaat waarschijnlijk een prachtig podium om zichzelf te etaleren. Denk dus dat we hem niet meer terugzien.
Samen maken we de club sterk.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

allemaal mooie verhalen, maar op dit moment staat bikel bij heerenveen onder contract, betaald heerenveen hem zijn salaris.
mits Bikel conform fifa het recht heeft af te reizen en dus internationaal voetbal boven clubvoetbal meer rechten geeft aan spelers heeft Bikel gelijk en kan hij dit doen. Maar mag dit niet en heeft Heerenveen recht om hem te behouden voor clubvoetbal ( en we spelen nog ergens voor) dan is het werkweigering. Ik weet niet wat voor sancties je dan als club kunt toepassen maar als Heerenveen dus kwaad wil en er rechten zijn dan kun je dit dus doen. Tevens lijkt het mij dat je dan zijn salaris ook niet meer hoeft te betalen.
Hier heb ik geen woorden voor
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Beetje onzinnige post. In het "normale" werkgever<>werknemers circuit mag dat ongeveer relevant zijn. In het voetbal gelden andere regels en is er precies geregeld wat wel en niet mag. Reken maar dat Bikel met toestemming van Heerenveen is afgereisd. Als hij zonder toestemming is afgereisd en er volgens Eufa of FIFA regels zijn geschonden door Bikel dan heeft hij een groot probleem. Daar komt bij dat hij volgens die organisaties nog een nowbody is en daar willen ze graag voorbeelden van maken. Volgens mij komt het allemaal wel goed. Bikel is niet zo'n speler die zichzelf een slechte naam wil opplakken. Denk dat hij komend seizoen ook nog wel bij ons speelt. Alleen wel jammer dat ze klaarblijkelijk hem niet een dusdanig contract willen aanbieden waardoor hij langer bij ons speelt (of na een jaar vertrekt voor een grote transfersom). Het lijkt me namelijk wel een potentiële goede middenvelder.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Peter schreef:Beetje onzinnige post. In het "normale" werkgever<>werknemers circuit mag dat ongeveer relevant zijn. In het voetbal gelden andere regels en is er precies geregeld wat wel en niet mag. Reken maar dat Bikel met toestemming van Heerenveen is afgereisd. Als hij zonder toestemming is afgereisd en er volgens Eufa of FIFA regels zijn geschonden door Bikel dan heeft hij een groot probleem. Daar komt bij dat hij volgens die organisaties nog een nowbody is en daar willen ze graag voorbeelden van maken. Volgens mij komt het allemaal wel goed. Bikel is niet zo'n speler die zichzelf een slechte naam wil opplakken. Denk dat hij komend seizoen ook nog wel bij ons speelt. Alleen wel jammer dat ze klaarblijkelijk hem niet een dusdanig contract willen aanbieden waardoor hij langer bij ons speelt (of na een jaar vertrekt voor een grote transfersom). Het lijkt me namelijk wel een potentiële goede middenvelder.
oja, je praat met aannames en onderbouwt niks met feiten, het enige feit is dat Heerenveen Bikels werkgever is en mits hij zonder toestemming van Heerenveen en tegen de regels van de fifa vertrokken is, is dat werkweigering. Als jij dat anders uit kunt leggen vind ik knap, maar dat kun en doe je niet. Lees ook even goed wat ik schrijf

Zoals ik aangeef
mits hij in zijn recht staat kun je er als club niets aan doen, anders is het dus werkweigering. Dat schrijf je zelf ook.

Wil je dan aub onderbouwen met feiten wat hieraan onzinnig is.

Hoe weet jij zo zeker dat Bikel met toestemming van Heerenveen is afgereisd? Het tegendeel lijkt eerder waar maar ook dat
is nog nergens bewezen.
Hier heb ik geen woorden voor
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Je geeft zelf aan dat als Bikel niet weg mag volgens de regels hij dat niet mag en dat dat dus werkweigering is en dat Heerenveen zijn salaris niet hoeft uit te betalen. Als het dus wel mag volgens de regels mag het dus wel en mag Heerenveen het niet zijn salaris inhouden. Als Vonk verder aangeeft dat ze met alle partijen in gesprek zijn, dan is er dus een dialoog en ga je niet dreigen met salaris inhouden. Dan gedraag je je niet als goed werkgever. Dat kan zelfs reden zijn om een contract per direct te laten ontbinden.

De vragen waar het om draait zijn:
1) of de FIFA Heerenveen kan verplichten om Bikel vrij te geven voor het toernooi. Het antwoord daarop is nee. Bikel had anders gewoon gegaan en Heerenveen had hier niet iets over te zeggen gehad.
2) Of Heerenveen Bikel dat toernooi gunt en hem afstaat aan Portugal.
Het antwoord daarop is ja, maar men wil ook dat hij zoveel als mogelijk voor Heerenveen uitkomt. Dat betekend natuurlijk voor Bikel en Portugal een niet ideale voorbereiding. Dat is dus het punt waarom alles draait. Wat is voor Heerenveen nog te doen en wat verstoord de voorbereiding van Portugal het minst. Een compromis dus.

Als men elkaars belangen onderkent en daar mee rekening wenst te houden dan komt men hier wel uit. Dat zou dan zelfs een reden kunnen zijn voor een speler om toch een contract te ondertekenen. Heerenveen heeft al aangegeven dat ze Bikel het toernooi gunnen en dus rekening met de situatie van Bikel te willen houden.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Peter schreef:
Als men elkaars belangen onderkent en daar mee rekening wenst te houden dan komt men hier wel uit. Dat zou dan zelfs een reden kunnen zijn voor een speler om toch een contract te ondertekenen. Heerenveen heeft al aangegeven dat ze Bikel het toernooi gunnen en dus rekening met de situatie van Bikel te willen houden.
Dat heb ik ook zo ergens gelezen. Ik denk dat je gelijkt hebt, Peter.
Ik begrijp Torcida zijn manier van redeneren dan ook niet. Tikkeltje te kort door de bocht allemaal. :lol:
Samen maken we de club sterk.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Volgens mij schrijf ik toch echt dat indien Bikel onrechtmatig is vertokken en zonder toestemming
van heerenveen dit werkweigering is. Hoe valt dit dan anders uit te leggen?

Staat Bikel in zijn recht ( FIFA of whatever ) dan mag ie gaan en is dat pech voor hveen. Dit is dus geen werkweigering

Mag hij van heerenveen dan is dit ook geen probleem.

Jullie verzinnen er van alles bij waar ik het helemaal niet over heb, niemand weet waar Bikel nu echt is
Hier heb ik geen woorden voor
FeanFacts
Jeugdspeler
Berichten: 8
Lid geworden op: 14-05-2015 13:50

Bericht door FeanFacts »

TORCIDA schreef: Jullie verzinnen er van alles bij waar ik het helemaal niet over heb, niemand weet waar Bikel nu echt is
Janio Bikel is in Portugal in het trainingskamp. Hierbij de link naar de website van de Portugese voetbalbond waar de Portugese fans worden geinformeerd over de actualiteit. Beetje googlen en er is hier en daar wel informatie te vinden.

http://www.fpf.pt/Noticias/Noticia/Id/8 ... a-especial

Daar staat een filmpje op en daar zie je een stralende Janio Bikel tussen zijn teamgenoten.
Torica heeft in basis gelijk.
Het WK O20 is niet opgenomen in de officiele wedstrijdkalender van de FIFA. Dat is op zich vreemd daar dit een gerenommeerd toernooi betreft. Het WK O20 begint voor Portugal op 31 mei. Voorafgaand aan het toernooi spelen zij oefen interlands, ook dat kun je terugvinden op dezelfde websites.
sc Heerenveen is op basis van de FIFA reglementen niet verplicht de speler af te staan. Janio Bikel is in eerste instantie zonder toestemming van sc Heerenveen vertrokken, dat kun je inderdaad zien als werkweigering.
Los van dit alles is er ook zoiets als gezond menselijk verstand. Slim en handig met situaties omgaan. Daar heeft het hier wel wat aan ontbroken.
FIFA zou er goed aan doen om dit soort discussies te voorkomen en een WK als deze goed op te nemen in de reglementen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Heerenveen zou nu inderdaad hier handig mee om kunnen gaan en goodwill kweken bij Bikel, door het te accepteren en er niet moeilijk over te doen. Echter is nu niet de vertrouwensband gebroken? Het moet toch echt van twee kanten komen.

Feit is dus dat hij in Portugal zit, maar is het ook zeker dat Heerenveen die niet wilde? Of hebben ze alsnog toestemming gegeven?
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

heerenveen heeft Janio geen toestemming gegeven. In het artikel van de LC geeft men aan dat dit een actie van de zaakwaarnemer(s) is. Janio houd van Heerenveen is de titel van dat stuk. Klaarblijkelijk is de macht van de zaakwaarnemers groter dan de liefde van Janio, dus ik zie hem niet meer terug komen.

Is een uitermate interessante speler voor veel clubs. Transfervrij, jeugdinternational en momenteel in goede vorm. Die wordt opgepikt door een andere club, tekengelden voor de mensen om hem heen. Dit had Heerenveen aan moeten zien komen. Jammer, want met st. Juste en van Aken hebben ze wel adequaat gehandeld.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

http://www.feanonline.nl/nieuws/8355/bi ... igst-.html

Jaja, ik moet het allemaal nog zien. Denk dat we die niet meer terug zien.
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

abegoal schreef:http://www.feanonline.nl/nieuws/8355/bi ... igst-.html

Jaja, ik moet het allemaal nog zien. Denk dat we die niet meer terug zien.
Ik heb hier een beter gevoel bij dan wanneer de club hem koste wat kost binnen had gehouden voor 2 play-off wedstrijden waarin hij toch geen basisspeler zou zijn geweest, normaal gesproken. Of de Roon moet na zondag nog zo'n terugval hebben gehad dat hij donderdag of/en zondag niet zou kunnen voetballen. Ik heb wel wat met die Oosterse wijsheden dat 'goedheid' op één of andere manier altijd weer naar je terug komt.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Heerenveen is de verstandigste in deze. Nu maar hopen dat Bikel naast voetbalkunde ook karakter heeft. Dan is de kans namelijk aanwezig dat we hem hier snel weer terugzien. Bij een escalatie over zijn afreizen was die kans in ieder geval nihil.
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Het is rustig rondom Bikel. Hoop stiekem nog steeds dat hij gaat verlengen.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

90 minuten op de bank bij Portugal. Is natuurlijk veel belangrijker dan de club die jou salaris betaald en jou een kans heeft gegeven in het profvoetbal.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Lardy schreef:90 minuten op de bank bij Portugal. Is natuurlijk veel belangrijker dan de club die jou salaris betaald en jou een kans heeft gegeven in het profvoetbal.
Bikel hadden we tegen Vitesse wel kunnen gebruiken. Hij heeft wel wat goed te maken. Benieuwd of ie dat ook gaat doen,
TheArjan
Bankzitter
Berichten: 177
Lid geworden op: 08-10-2004 10:21

Bericht door TheArjan »

Thinkman schreef:Bikel hadden we tegen Vitesse wel kunnen gebruiken. Hij heeft wel wat goed te maken. Benieuwd of ie dat ook gaat doen,
We hadden hem enorm goed kunnen gebruiken om wel een alternatief te hebben voor de falende Van de Berg en uitgebluste Thern. Als club zijnde zou ik iemand die deze keus maakt absoluut niet in mijn selectie willen hebben, dan maar gratis de deur uit. Jammer, want er zit zoveel potentie in maar dit gedrag kan je simpelweg niet tolereren...
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Ach kom op zeg, mee doen op een WK of wissel zitten bij sc Heerenveen.
Dan had ik het ook wel geweten, zo belangrijk is Bikel toch ook niet voor ons?!
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

ik denk dat hij tegen fietstas niet had misstaan op het middenveld
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Het had wel gescheeld in de opties, de basismiddenvelders zaten er eigenlijk allemaal doorheen. Een fitte controleur is dan geen overbodige luxe, zeker niet tegen een aandringend en dominant Vitesse.
The two most powerful warriors are patience and time.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Het was natuurlijk in alle opzichten een betere optie dan Duarte geweest. Desondanks heeft Bikel net als Portugal gewoon het recht hem mee te nemen, ook al is hij geen basisspeler. Dwight had ook Namli kunnen brengen in plaats van Duarte.
Irevino
Nieuw talent
Berichten: 118
Lid geworden op: 03-06-2015 22:53

Bericht door Irevino »

Ik kijk nu naar Portugal u 20 - nieuw zeeland u 20. 74e minuut, Bikel is wederom wissel.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Gelukkig voor ons wordt hem niet zeeën van speeltijd gegund om zichzelf onuitwisbaar in beeld te spelen bij andere clubs. Wat zou het mooi zijn wanneer ze na dit WK toch nog tot een nieuw contract kunnen komen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Mackan68 schreef:Gelukkig voor ons wordt hem niet zeeën van speeltijd gegund om zichzelf onuitwisbaar in beeld te spelen bij andere clubs. Wat zou het mooi zijn wanneer ze na dit WK toch nog tot een nieuw contract kunnen komen.
De clubs zullen vast niet in de rij staan voor spelers die zo nu en dan een paar minuten mee doen.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef: De clubs zullen vast niet in de rij staan voor spelers die zo nu en dan een paar minuten mee doen.
Daar kan je wel eens in vergissen. Een Portugees jeugdinternational die op een jeugd WK geselecteerd is, die dit seizoen zijn debuut heeft gemaakt en in meerdere eredivisie wedstrijden een prima niveau heeft gehaald en ook nog eens transfervrij is. Een club met een beetje scoutingsnetwerk weet dit ook. Tevens zal zijn zaakwaarnemer met het bovenstaande verhaal deze jongen ook wel her en der aanbieden.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Grimo schreef:Daar kan je wel eens in vergissen. Een Portugees jeugdinternational die op een jeugd WK geselecteerd is, die dit seizoen zijn debuut heeft gemaakt en in meerdere eredivisie wedstrijden een prima niveau heeft gehaald en ook nog eens transfervrij is. Een club met een beetje scoutingsnetwerk weet dit ook. Tevens zal zijn zaakwaarnemer met het bovenstaande verhaal deze jongen ook wel her en der aanbieden.
Dit is wel erg overdreven. Die jongen speelt nauwelijks bij Heerenveen, speelt niet bij Portugal -20. En lopen daar wel meer jongens rond met een jeugdcontract of met een aflopend contract, en die ook nog iets meer indruk hebben gemaakt. Als Bikel verstandig is tekent hij bij. En we gaan het zien of hij verstandig is.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Lardy schreef: Dit is wel erg overdreven. Die jongen speelt nauwelijks bij Heerenveen, speelt niet bij Portugal -20. En lopen daar wel meer jongens rond met een jeugdcontract of met een aflopend contract, en die ook nog iets meer indruk hebben gemaakt. Als Bikel verstandig is tekent hij bij. En we gaan het zien of hij verstandig is.
Wat is overdreven? Hij heeft toch in meerdere wedstrijden een prima niveau gehaald? Natuurlijk lopen er zo wel meer rond maar het ging om Bikel. Die komt wel onder de pannen hoor.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

De clubs zullen in ieder geval niet in de rij staan. Uiteraard zal z'n zaakwaarnemer hem aan meerdere clubs hebben aangeboden om te kijken wat de mogelijkheden zijn.
Hij heeft een paar wedstrijden gespeeld en een leuke indruk gemaakt. Echter, geen verpletterende waardoor clubs in de rij staan. Wellicht dat er wat Portugese middenmoters hun interesse kenbaar zullen maken, maar dan houdt 't mijns inziens ook wel op. Bikel doet er verstandig aan om bij te tekenen. Een salaris van max 2 ton per jaar heeft hij nog niet verdiend.
Plaats reactie