Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef: Een salaris van max 2 ton per jaar heeft hij nog niet verdiend.
Wat verdiend hij dan wel in jouw ogen? Heerenveen of een Portugese middenmoter dat is het zelfde laken een pak.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Het is een jeugdspeler die net om de hoek komt kijken. Dan is er mijns inziens nog genoeg rek richting het salarisplafond van 2 ton.
Het is zeker hetzelfde laken een pak. Daarom verwacht ook niet dat hij vertrekt. Uiteraard kan ik het mis hebben, maar ik vermoed dat de Portugese top nog geen interesse in Bikel heeft.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Grimo schreef: Wat is overdreven? Hij heeft toch in meerdere wedstrijden een prima niveau gehaald? Natuurlijk lopen er zo wel meer rond maar het ging om Bikel. Die komt wel onder de pannen hoor.
Ik denk niet dat Bikel naar een club kan die meer te bieden heeft dan Heerenveen, en dan bedoel ik niet alleen het salaris. Hij heeft aardige wedstrijden gespeeld, maar ook weer niet zo goed dat hij scouts heeft overtuigd. Zit genoeg rek in die jongen, maar dan moet hij wel de juiste stappen maken.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wizard schreef:Het is een jeugdspeler die net om de hoek komt kijken. Dan is er mijns inziens nog genoeg rek richting het salarisplafond van 2 ton.
Het is zeker hetzelfde laken een pak. Daarom verwacht ook niet dat hij vertrekt. Uiteraard kan ik het mis hebben, maar ik vermoed dat de Portugese top nog geen interesse in Bikel heeft.

Ik heb geen idee wat de salarissen zijn in Portugal. Maar ik kan me voorstellen dat je niet eens bij een topclub in Portugal hoeft te spelen om meer te verdien dan twee ton.

Sowieso als bij SC de top twee ton verdient, wat ik niet bijzonder vind, dan kan ik me goed voorstellen waarom een van Aken nog steeds niet heeft bij getekend,
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Zucht... Een salarisplafond. Wat een domheid. AZ en Fc Groningen etc lachen zich dubbel. Ze hoeven maar even wat meer te bieden en al onze pareltjes uit de jeugdopleiding lopen zo weg.
Nog een wonder dat St Juste heeft getekend trouwens.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

BK2007 schreef:Zucht... Een salarisplafond. Wat een domheid. AZ en Fc Groningen etc lachen zich dubbel. Ze hoeven maar even wat meer te bieden en al onze pareltjes uit de jeugdopleiding lopen zo weg.
Nog een wonder dat St Juste heeft getekend trouwens.
Denk je nou werkelijk dat ze bij de door jou genoemde club fors meer betalen? Ook dat is domheid. Steeds meer clubs gaan 'normalere' salarissen betalen. En terecht.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

AZ betaalt meer dan sc Heerenveen maar kan dan op lange termijn niet volhouden. Ze hebben voor stadion en achterban nog steeds een te grote begroting. Groningen zal niet veel meer betalen dan wij.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef:Ik heb geen idee wat de salarissen zijn in Portugal. Maar ik kan me voorstellen dat je niet eens bij een topclub in Portugal hoeft te spelen om meer te verdien dan twee ton.
Volgens mij valt dat heel erg mee Grimo. De Portugese competitie is net zo oninteressant als de onze. De stadions zijn op die van de topclubs na, leeg en lelijk. De tv rechten worden daar volgens mij ook heel anders verdeeld dan bij ons. Ik geloof dat de topclubs zelf de rechten verkopen, maar weet dat niet zeker.

Ik geloof niet dat de basissalarissen bij de ploegen onder Benfica, Porto, Sporting en misschien Braga, hoger liggen dan bij ons. Maar dit is geen feit, slechts mijn inschatting.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

fuotbalgek schreef:AZ betaalt meer dan sc Heerenveen maar kan dan op lange termijn niet volhouden. Ze hebben voor stadion en achterban nog steeds een te grote begroting. Groningen zal niet veel meer betalen dan wij.
AZ moet wel meer betalen dan sc Heerenveen; voor gelijke salarissen zal immers elke speler niet voor AZ maar voor ons willen spelen. :wink:

Maar inderdaad, AZ zal dit op de lange termijn niet vol weten te houden. De na-ijl effecten van de DSB hoogtijdagen zullen ooit verbleken en AZ zal dat ook doen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Grimo schreef: Ik heb geen idee wat de salarissen zijn in Portugal. Maar ik kan me voorstellen dat je niet eens bij een topclub in Portugal hoeft te spelen om meer te verdien dan twee ton.
Gemiddeld salaris in de Portugese competitie ligt evenhoog als in de Eredivisie. Neem daarbij mee dat de top in Portugal flink meer betaalt dan de top in de Eredivisie, en je komt erop uit dat de middenmoot van de Portugese competitie niet meer betaalt dan die van de Eredivisie.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

http://www.feanonline.nl/nieuws/8645/-p ... stel-.html

Janio kan dus naar NEC, daar zal Hansma vermoedelijk wel een rol in spelen. Het zou toch slordig zijn als je een talent als Bikel om financiële redenen naar een clubje als NEC moet laten vertrekken? Natuurlijk, het is geen Ziyech of Sinkgraven op het middenveld, maar voor de positie van centrale (verdedigende) middenvelder zie ik tien keer meer potentie in hem dan in de Roon of van den Berg.
nou nou
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

tja toch wel heel bijzonder dat nec hem kan halen aangezien geld zijn enige drijfveer is, alhoewel, bij NEC een basisplaats, bij Heerenveen is dit nog niet zo zeker.
Hier heb ik geen woorden voor
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

Als Bikel transfervrij naar NEC vertrekt, is dat een regelrechte blamage voor Vonk. En dat terwijl hij net zo lekker bezig was met het verlengen van St. Juste en Van Aken.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

AllardP schreef:Als Bikel transfervrij naar NEC vertrekt, is dat een regelrechte blamage voor Vonk. En dat terwijl hij net zo lekker bezig was met het verlengen van St. Juste en Van Aken.
Het zou ook Hansma niet sieren. De man die ooit sprak over clubliefde zal toch niet onder zijn eigen duiven schieten?
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

hoezo direct een regelrechte blamage voor Vonk? Heerenveen heeft duidelijk een salarisplafond ingesteld en dat is niet uit luxe, als Bikel denkt daarboven beloond te moeten worden, is dat een blamage voor Vonk? Als hij daar in meegaat gaat dit als domino werken, dan moet je bij de rest ook ... Daarnaast heeft Bikel zich nu niet bepaald van zijn loyaalste kant laten zien, door weg te gaan terwijl hij nog niet mocht.
Hier heb ik geen woorden voor
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Wat ik begrepen heb is dat het voorstel (salaris) dat Heerenveen had gedaan even hoog lag als het salaris van de Zweedse 2e divisie. En daar betalen ze geen 200.000
Die jongen wil ook niet voor een appel en een ei voetballen, maar die jongen is ook net 18/19, moet blij zijn dat hij profvoetballer is.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Wie zegt dat Bikel meer vraagt dan het salarisplafond?
Gebruikersavatar
Makkum8
Basisspeler
Berichten: 938
Lid geworden op: 11-04-2005 23:11
Locatie: Makkum

Bericht door Makkum8 »

Precies Torcida, zo zie ik het ook. Laat Boekhoorn maar als flappentap fungeren bij NEC, wij doen er niet meer aan mee. Helemaal niet aan spelers die zich nog moeten bewijzen.
Groningen en Cambuur een pot nat, Makkum is de 12e stad!!
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Bijzonder dat iedereen er zomaar van uitgaat dat Bikel over het salarisplafond heen heeft gevraagt.

Bikel had een contract met een optie, in die optie zat een salaris wat Heerenveen niet meer aan kan of wil voldoen. Heerenveen is vrij omdat die optie niet te verlengen maar dan is Bikel ook vrij om rond te kijken welke club hem de beste aanbieding doet. Heeft niks met loyaliteit te maken.
Laatst gewijzigd door Grimo op 26-06-2015 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Zou mooi zijn als ze Bikel zijn contract weten te verlengen. Vind het lastig zijn huidige niveau in te schatten. Tegen Ado zien spelen en het spel zag er toen wel goed uit. Goede passing, gebruikt zijn lichaam goed en ook een redelijke techniek. Misschien een prestatie contract aanbieden op basis van wedstrijden? Speelt geloof ik ook op zelfde positie als Amin, het liefst als verdedigende middenvelder. Dus zouden met De Roon of bijv. Buijs daar kunnen strijden voor een basis plaats.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

Grimo schreef:Bijzonder dat iedereen er zomaar van uitgaat dat Bikel over het salarisplafond heen heeft vraagt.

Bikel had een contract met een optie, in die optie zat een salaris wat Heerenveen niet meer aan kan of wil voldoen. Heerenveen is vrij omdat die optie niet te verlengen maar dan is Bikel ook vrij om rond te kijken welke club hem de beste aanbieding doet. Heeft niks met loyaliteit te maken.
Het is inderdaad een verkeerde interpretatie om de denken dat Bikel meer wil dan het salarisplafond. Het is ook helemaal niet aan de orde dat Vonk hem een bedrag in die buurt geboden heeft. Bikel is net gedebuteerd, heeft feitelijk nog niets laten zien. De optie die in zijn contract stond was voor een hoger bedrag als waar men bij Heerenveen vindt dat hij aan toe is.

Hij is uiteraard vrij om elders te kijken, is inderdaad ook niet zo zeer een loyaliteitskwestie. Met de Roon hebben ze een nieuwe overeenkomst weten te maken, lager dan de optie die in eerste instantie in zijn contract stond. Hopen dat ze er met Bikel op dezelfde wijze uit gaan komen.

Waarom iemand hier oppert dat het een blamage van Vonk zou zijn, snap ik overigens ook niet. Heerenveen biedt een bedrag, waarvan ze vinden dat het redelijk is. Bikel mag dat te laag vinden.
AllardP
Wereldspeler
Berichten: 2483
Lid geworden op: 02-12-2002 12:05
Locatie: Washington DC

Bericht door AllardP »

NEC heeft echt geen diepere zakken dan Heerenveen. Als Bikel in Nijmegen meer kan verdienen dan bij ons, dan zijn we gewoon te zuinig. Het vastleggen van talentvolle jeugd hoort prioriteit nummer 1 te zijn.
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Otsje P schreef:["]
Waarom iemand hier oppert dat het een blamage van Vonk zou zijn, snap ik overigens ook niet. Heerenveen biedt een bedrag, waarvan ze vinden dat het redelijk is. Bikel mag dat te laag vinden.
Ik denk dat diegene daarmee bedoeld dat NEC wel het salaris kan/wil betalen en Heerenveen niet.
Buiten het salaris om, de speeltijd bij NEC is vele malen groter.
Rick
Wereldspeler
Berichten: 1149
Lid geworden op: 20-03-2007 23:26

Bericht door Rick »

Als Janio meer speeltijd wil, dan zou NEC niet eens zo'n gekke club voor hem zijn. Hij is transfervrij en kan doen en laten wat die wil. Het is aan Vonk om hem te overtuigen van zijn kansen hier en daar een passend salaris bij te bieden. Je moet je ook niet laten afbluffen door een jonge jongen omdat hij dreigt weg te gaan vanwege salaris. Het is natuurlijk niet zo dat NEC het dubbele gaat bieden als wij hier doen, tenminste dat kan ik mij niet voorstellen. Mocht die toch weg willen dan heb je Amin ook nog voor die positie. Maar betekent wel dat je weer een potentiële basisspeler kwijt bent.
Gebruikersavatar
abegoal
Wereldspeler
Berichten: 2452
Lid geworden op: 30-12-2004 12:45
Locatie: Heerenveen

Bericht door abegoal »

Lekker dan. Hansma kent natuurlijk de inhoud van zijn contract.
Mocht hij NEC verkiezen boven Heerenveen, weet je ook weer meteen wat de uitspraken van voetballers waard zijn: "het liefst blijf ik in Heerenveen." :?
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

AllardP schreef:NEC heeft echt geen diepere zakken dan Heerenveen.
NEC niet, maar er loopt daar iemand rond die wel diepere zakken heeft en die graag gebruikt om te voorkomen dat zijn favorite ploegje niet weer direct afzakt naar bier niveau.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

abegoal schreef:Lekker dan. Hansma kent natuurlijk de inhoud van zijn contract.
Mocht hij NEC verkiezen boven Heerenveen, weet je ook weer meteen wat de uitspraken van voetballers waard zijn: "het liefst blijf ik in Heerenveen." :?
Bij gelijke voorwaarden, ja. Anders niet. Niet veel mis mee, lijkt me.
Otsje P
Superster
Berichten: 4848
Lid geworden op: 22-02-2011 12:01

Bericht door Otsje P »

AllardP schreef:NEC heeft echt geen diepere zakken dan Heerenveen. Als Bikel in Nijmegen meer kan verdienen dan bij ons, dan zijn we gewoon te zuinig. Het vastleggen van talentvolle jeugd hoort prioriteit nummer 1 te zijn.
Waarom zijn we te zuinig als hij bij NEC meer kan verdienen dan bij ons? Dat is een redenatie van lik mijn vestje.

Volgens mij kunnen ze in Heerenveen prima beoordelen wat ze vinden dat Bikel waard is. Hij is hier geen basisspeler en heeft net 4 potjes in het 1e team gespeeld. Als NEC hem als volwaardig basisspeler wil betalen, dan is dat hun goed recht, maar je kunt niet verwachten dat Heerenveen de verhoudingen scheef gaat trekken voor een broekie dat net komt kijken.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef: Valt wel mee, die man heeft ook weinig geïnvesteerde toen NEC afzakte naar dat niveau. Zullen bij NEC nog steeds dingen structureel moeten veranderen wil hij weer grote bedragen over gaan maken.
Volgens mij is er in Nijmegen op bestuurlijk niveau destijds wat veranderd en zijn er mensen opgestapt of weggestuurd die Boekhoorn er van weerhielden geld in de club te steken. Zeker nu ze weer gepromoveerd zijn zal hij nog meer bereid zijn om met relatief weinig geld voor NEC goede spelers binnen te halen.
Ook al zal Janio bij NEC maar 10.000 meer verdienen dan het eerste aanbod wat Heerenveen hem heeft gedaan, dan zie ik hem daar wel tekenen. Puur omdat hij niet blij is dat de club onder de voorwaarden die in de optie stonden uit wil komen. Hij heeft gewoon de vrije keus nu. Beter salaris dan wat Heerenveen hem bood. Leuk tekengeld. Wellicht meer kans op speelminuten. Allemaal zaken die wel eens mee kunnen werken ten nadele van ons.
Het is ook vast niet voor niets dat de club rekening houdt met zijn vertrek. Toen zijn vertrek naar Nieuw-Zeeland voor het WK speelde waren er alleen wat verhalen over geïnteresseerde clubs. Ik kan me voorstellen dat Vonk toen dacht 'we zien het wel wanneer hij terug komt'. Nu er ook daadwerkelijk concrete belangstelling is is dat een heel ander verhaal geworden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Mackan68 schreef:Toen zijn vertrek naar Nieuw-Zeeland voor het WK speelde waren er alleen wat verhalen over geïnteresseerde clubs. Ik kan me voorstellen dat Vonk toen dacht 'we zien het wel wanneer hij terug komt'. Nu er ook daadwerkelijk concrete belangstelling is is dat een heel ander verhaal geworden.
Hier zou de club nog werk van kunnen maken, zeker als hij vertrekt. Door zijn (ongeoorloofde?!) afwezigheid in de playoffs heeft de club in ieder geval recht op een forse schadevergoeding. Lijkt me een stok achter de deur om Bikel weer aan tafel te krijgen in elk geval.
Juist in de wedstrijd tegen Vitesse hadden we Bikel prima kunnen gebruiken, maar hij had de club toen al in de steek gelaten.
Plaats reactie