Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Vomd het absoluut een van de weinige lichtpuntjes. Hopelijk wordt hij de vervanger van De roon.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Lichtpuntje op het middenveld vandaag! Mag alleen wel de sportschool in.
nou nou
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Speelde een puike partij vandaag. Wellicht de beste man op het veld aan onze zijde.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ben zeer positief over hem, maar liet Klaassen wel heel makkelijk koppen bij de 1-3.
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Tja, zo maakt De Roon 2 fouten bij de eerste goal (achteruitlopen en daarna bal slecht verwerken) en laat cd Berg veltman lopen. Kennelijk kosten onze middenvelder ons de wedstrijd.

Met een slechte vd Berg en de Toon precies op zijn niveau was hij het enige lichtpuntje op het middenveld vandaag.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Ben zeer positief over hem, maar liet Klaassen wel heel makkelijk koppen bij de 1-3.
Vraag me af of hij Klaassen wel moest dekken bij de corners. Na die goal keken De Roon en Van den Berg elkaar behoorlijk verwijtend naar elkaar toe. Ha eerder het idee dat één van hun hem had moeten dekken.

Aan de andere kant is het bijna in de 5 meter en mag Nordfeldt wel eens wat overtuigender uit zijn goal komen om die bal te vangen.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Flying Tilster schreef: Vraag me af of hij Klaassen wel moest dekken bij de corners. Na die goal keken De Roon en Van den Berg elkaar behoorlijk verwijtend naar elkaar toe. Ha eerder het idee dat één van hun hem had moeten dekken.
Wanneer je goed kijkt, op het moment dat iedereen in de '16' loopt voordat de bal wordt gespeeld, zie je dat Bikel de enige speler is van SCH die bij Klaassen staat. Op dat moment moet Bikel Klaassen afstoppen; afspraken maken dan niet uit. Natuurlijk kan je achteraf stellen dat het logisch is dat bijv. De Roon of V/d Berg Klaassen moet afstoppen, maar dat is een andere discussie; Klaassen is een prima kopper en daarvoor is Bikel te klein. Feit blijft dat Bikel dit beslissende moment verliest.
Zoals vaker gezegd is Nordfeldt een held op sokken, wanneer het gaat om dode spelmomenten die in zijn doelgebied komen. Deze bal had niet gevangen moeten worden, maar eruit moeten worden gebokst door Kristoffer.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Die goal kan je Bikel aanrekenen, alleen een goede corner is in de mandekking niet te verdedigen. Als verdediger moet je altijd reageren, en als een bepaalde speler op het goede moment bij de bal komt dan ben je altijd te laat. Kan je alleen oplossen met zoneverdediging, waar ik voor zou kiezen.

Zet iemand op punt 5 meter gebied en er kan niks fout gaan.

Afbeelding
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wizard schreef: Zoals vaker gezegd is Nordfeldt een held op sokken, wanneer het gaat om dode spelmomenten die in zijn doelgebied komen. Deze bal had niet gevangen moeten worden, maar eruit moeten worden gebokst door Kristoffer.
Complete onzin. Dat kan dus nooit he.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef: Complete onzin. Dat kan dus nooit he.
Grapjas. Bekijk de goal van Veltman nog eens zou ik zeggen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef:Deze bal had niet gevangen moeten worden, maar eruit moeten worden gebokst door Kristoffer.
Klopt idd.. wilde alleen maar zeggen dat Nordfeldt als een dood vogeltje op de lijn bleef staan.
Nu ik het beeld zie wat Lardy laat zien heb je gelijk.
Laatst gewijzigd door Flying Tilster op 15-03-2015 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wizard schreef: Grapjas. Bekijk de goal van Veltman nog eens zou ik zeggen.
We hebben het toch over die van Klaassen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef: We hebben het toch over die van Klaassen.
Ja en nee. Lees de post van Flying Tilster nog eens zou ik zeggen. Hij spreekt over 'optreden in zijn doelgebied'.
De goal van Klaassen vond niet plaats in zijn doelgebied, en dus zal Flying Tilster referen aan de goal van Veltman.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Wizard schreef: Ja en nee. Lees de post van Flying Tilster nog eens zou ik zeggen. Hij spreekt over 'optreden in zijn doelgebied'.
De goal van Klaassen vond niet plaats in zijn doelgebied, en dus zal Flying Tilster referen aan de goal van Veltman.
Ah, die van Veltman is andere situatie. Daar kan hij komen. Maar dan ben je zo ongelofelijk kwetsbaar, als dan iemand voor je komt dan ben je gezien. Ik ben er voor dat de keeper blijft staan en dan ze zoneverdediging doen.
Gebruikersavatar
Flying Tilster
Forumicoon
Berichten: 5690
Lid geworden op: 24-09-2005 09:34
Locatie: Kootstertille

Bericht door Flying Tilster »

Wizard schreef: Hij spreekt over 'optreden in zijn doelgebied'.
De goal van Klaassen vond niet plaats in zijn doelgebied, en dus zal Flying Tilster referen aan de goal van Veltman.
Was meer over het algemeen gesproken.. niet zo zeer deze goal(s) alleen.
Gewoon het totale plaatje van het optreden is zijn doelgebied.
Laatst gewijzigd door Flying Tilster op 15-03-2015 20:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Lardy schreef: Ah, die van Veltman is andere situatie. Daar kan hij komen. Maar dan ben je zo ongelofelijk kwetsbaar, als dan iemand voor je komt dan ben je gezien. Ik ben er voor dat de keeper blijft staan en dan ze zoneverdediging doen.
Ik ben het niet helemaal met je eens. Wanneer de keeper standaard blijft staan, en de tegenstander weet dat, kunnen ze bal standaard al rond het doelgebied van de tegenstander gooien. Nordfeldt blijft praktisch altijd staan, en Ajax speelt daar handig op in. Wanneer je als keeper ziet dat zo'n bal al een boog maakt en hoog onderweg is naar de grens van je doelgebied moet je als keeper optreden. Voor keepers met weinig body is dat inderdaad lastiger, maar een keeper als Vermeer had deze bal zeker weggebokst. Nordfeldt wil graag die stap omhoog maken, maar zal hierop zeker afgerekend worden. En met name, in de Spaanse, Duitse en Engelse competitie.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Flying Tilster schreef: Was meer over het algemeen gesproken.. niet zo zeer deze goal(s) alleen.
Gewoon het totale plaatje van het optreden is zijn doelgebied.
Je opmerking heeft in de context waarin jij je post plaatste dan alleen betrekking op de goal van Veltman.
Maar goed, laten we deze discussie voeren in het topic van Nordfeldt
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Inderdaad, het gaat hier om bikel en die speelde obv zijn leeftijd ervaring en blessure geschiedenis prima!
Gebruikersavatar
dagizmo
Invaller
Berichten: 285
Lid geworden op: 31-03-2007 11:02
Locatie: Groningen

Bericht door dagizmo »

Ik weet dat hij het prima heeft gedaan ondanks zijn leeftijd en gebrek aan ervaring. Maar het zag er niet goed uit.
Ja, op inzet en spelbeleving en dingen áán de bal: prima debuut! Complimenten.

Maar wanneer de bal niet in het team was en Bikel dus moet gaan lopen, drukzetten of inzakken, laat hij toch echt zien dat er nog wat moet gebeuren. Klaassen was zijn man op het middenveld en die liet hij veel te vrij. Loopt telkens verkeerd door niet tussen Klaassen en de bal te gaan, maar achter Klaassen en de bal. Daardoor vond Ajax telkens de vrije man op het middenveld en konden ze eenvoudig druk zetten. Bikel was ook de reden waarom wij geen druk konden zetten, want hij loopt telkens niet in de lijn van de bal, maar achter de man die aanspeelbaar is. Daardoor zag je dat Klaassen telkens vrij stond. Punt van aandacht.

Ik had dan ook verwacht dat Lodeweges direct in de rust Bikel zou wisselen en daar bijvoorbeeld Veerman neer te zetten. Die zet druk, kan een bal vasthouden en brengt wat meer fysiek op het middenveld. Dan had Uth ook wat meer de ruimte gekregen dieper te spelen, want Uth moet te vaak en te veel zakken om de bal uit de kluts te halen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

dagizmo schreef: Ik had dan ook verwacht dat Lodeweges direct in de rust Bikel zou wisselen en daar bijvoorbeeld Veerman neer te zetten. Die zet druk, kan een bal vasthouden en brengt wat meer fysiek op het middenveld. Dan had Uth ook wat meer de ruimte gekregen dieper te spelen, want Uth moet te vaak en te veel zakken om de bal uit de kluts te halen.
Ben het eens met je analyse. Alleen de oplossing ervan vind ik een onjuiste. Persoonlijk had ik De Roon op Klaassen gezet en Bikel op Bazoer. Aangezien Daley op links speelt, kan je daar het beste Joey op zetten aangezien je anders teveel moet switchen. Ik had ook het ideel dat Bikel op Bazoer speelde, maar geen vat op hem had zoals De Roon geen vat had op Klaassen.
Veltman wil je niet op het middenveld zien. Die heeft teveel tijd nodig om aan te nemen, te draaien en is het 'dekken' niet gewend. Wat mij betreft had je dan beter Doke voor Bikel kunnen brengen en op Bazoer kunnen zetten. Die was met stip de beste man van Ajax, en kreeg teveel ruimte. Doke is niet sterk met bal, maar wel zonder.
pes5
Beheerder
Berichten: 2983
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Even voor de goede orde...

Van den Berg stond op Klaassen, Bikel op Bazoer en De Roon op Sinkrgraven. Alle drie de heren kwamen vaak te laat of stonden niet goed. Dit lag aan gebrekkige onderlinge communicatie, weinig tot geen sturing van achteruit en het niet durven doordekken van Van Aken of één van onze backs. Ajax speelt met een breed middenveld Sinkgraven en Bazoer trekken vaak naar de zijkanten. Op het moment dat Vd Berg druk zet naast Uth, zal Otigba of Van Aken een backpositie moeten bekleden en zal één van onze backs door moeten dekken op Sinkgraven of Bazoer. Heerenveen bleef echter uit angst voor de steekpass (in het begin een paar keer heel dreigend) constant met 4 man op een lijn spelen achterin. Daardoor kwamen onze middenvelders te zwemmen en was bij Vd Berg de tank ook al snel leeg. Hij moest veel domme meters maken. Het jammere is, dat je geen ervaren mensen achterin hebt die dit kunnen organiseren en dat De Roon positioneel en tactisch zwak is. Ajax was hierdoor heer en meester voor rust. Heerenveen werd alleen gevaarlijk als Ajax een fout maakte in de opbouw of in de omschakeling.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Bikel speelde iig tot het 2e doelpunt op Klaassen. Pas later gingen ze dit anders doen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Wizard schreef:Wat mij betreft had je dan beter Doke voor Bikel kunnen brengen en op Bazoer kunnen zetten. Die was met stip de beste man van Ajax, en kreeg teveel ruimte. Doke is niet sterk met bal, maar wel zonder.
Volgens mij was Doke nog niet hersteld van zijn enkelblessure.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
jeewee
Selectiespeler
Berichten: 718
Lid geworden op: 27-03-2009 23:56
Locatie: Aldeboarn

Bericht door jeewee »

Mackan68 schreef:
Volgens mij was Doke nog niet hersteld van zijn enkelblessure.
Klopt, en is ook nog een vraagteken voor komend weekeinde.
.-
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

jeewee schreef:
Klopt, en is ook nog een vraagteken voor komend weekeinde.
Dan lijkt het me voor de hand liggend dat Jerry st.Juste Pelé zijn plaats in gaat nemen. Wat mij betreft speelt hij daar zo goed dat Pelé aanmerkelijk beter (lees gedrevener) zal moeten presteren om hem uit de basis te houden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Mackan68 schreef: Volgens mij was Doke nog niet hersteld van zijn enkelblessure.
Ik lees het nu ook op feanonline, maar wist het niet. Had er ook niks over gehoord.
St Juste of Van Koesveld zal de vervanger dan zijn.
Flying Frisian
Superster
Berichten: 3159
Lid geworden op: 26-04-2007 09:26

Bericht door Flying Frisian »

Nu hier maar weer verder over Janio Bikel
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Tegen Heracles: Bikel voor Joey, Pelle voor Simon. En dan moet Marten maar weer eens aantonen een goede leider te zijn.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Mackan68 schreef:Tegen Heracles: Bikel voor Joey, Pelle voor Simon. En dan moet Marten maar weer eens aantonen een goede leider te zijn.
Met die 3 weet je van tevoren dat je gaat verliezen. Ja, nu ben ik ook negatief. Het middenveld met 2 broekjes als Bikel en Van Amersfoort is veel te licht.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef: Met die 3 weet je van tevoren dat je gaat verliezen. Ja, nu ben ik ook negatief. Het middenveld met 2 broekjes als Bikel en Van Amersfoort is veel te licht.
Met 2 niet fitte spelers ook. Het blijft kiezen uit 2 slechte opties. Veel andere opties zijn er niet helaas. Bazoer speelt niet bij Heracles, dus de tegenstander van Bikel is een stuk minder sterk. Valt in mijn ogen best mee. 1e Wedstrijd speelde Janio ook opvallend sterk. Dat kan tegen Heracles best weer. En van Amersfoort is degene die logischerwijs gaat spelen. Omdat hij fit is en al redelijk ervaren is in het team.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie