Janio Bikel

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Indrukwekkend filmpje van hem op de site, heeft al heel wat meegemaakt.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Zou wel een mooi gebaar van Heerenveen zijn als ze zijn familie over laten komen op het moment dat hij zijn nieuwe contract tekent.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Lardy schreef:Zou wel een mooi gebaar van Heerenveen zijn als ze zijn familie over laten komen op het moment dat hij zijn nieuwe contract tekent.
Is hij niet zijn beide ouders al verloren? Daar staat mij iets van bij. Hij zal vast nog wel andere familie hebben, maar ik heb zo'n idee dat jij op zijn ouders doelde.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Mackan68 schreef: Is hij niet zijn beide ouders al verloren? Daar staat mij iets van bij. Hij zal vast nog wel andere familie hebben, maar ik heb zo'n idee dat jij op zijn ouders doelde.
Nee, ik doel op zijn broer en zus die hij sinds 2011 niet meer heeft gezien. Zijn ouders is hij al verloren inderdaad.
Gebruikersavatar
Hinkelpikke
Wereldspeler
Berichten: 1408
Lid geworden op: 03-06-2009 17:50

Bericht door Hinkelpikke »

Wat mij betreft de man of the match vandaag. Onopvallend maar zo belangrijk met ontzettend goede intercepties en heel weinig balverlies.
Heerenveen till I die!
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Hinkelpikke schreef:Wat mij betreft de man of the match vandaag. Onopvallend maar zo belangrijk met ontzettend goede intercepties en heel weinig balverlies.
Speelde inderdaad goed, vooral de tweede helft. Zit er altijd net met een voetje tussen en gebruik zijn techniek functioneel. Snel verlengen!
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Zeker snel voor lange tijd vastleggen, heeft de potentie om een hele grote te worden!
Zorgde er voor dat ons middenveld gister, zeker in de tweede helft, prima stond!!!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Ebiede
Verified
Forumicoon
Berichten: 6244
Lid geworden op: 09-12-2004 19:02

Bericht door Ebiede »

De optie op Bikel wordt niet gelicht. Ik mag toch verwachten dat er voor 1 april een compleet nieuw contract wordt getekend.
Spijt heb je morgen maar!
Gebruikersavatar
Delars
Invaller
Berichten: 369
Lid geworden op: 08-12-2013 10:13

Bericht door Delars »

Spannend! Ik ga er wel vanuit dat hij een meerjarig contract tekent voor april.
Gebruikersavatar
Marça
Verified
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 02-12-2002 15:50
Contacteer:

Bericht door Marça »

Hoezo voor april? De club kan ook na 1 april met hem onderhandelen. Kans is alleen aanwezig dat andere clubs ook zich melden, maar na 2-3 wedstrijden lijkt me niet dat Bikel zomaar weg gaat.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Jantje Bikkel!
:D
Gebruikersavatar
Voorstopper
Superster
Berichten: 3635
Lid geworden op: 05-06-2005 10:24
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door Voorstopper »

Marça schreef:Hoezo voor april? De club kan ook na 1 april met hem onderhandelen. Kans is alleen aanwezig dat andere clubs ook zich melden, maar na 2-3 wedstrijden lijkt me niet dat Bikel zomaar weg gaat.
Hij is wel jeugdinternational en ik neem aan dat de Portugese Eredivisieteams dat ook wel een beetje volgen. Geen kapers op de kust lijkt me niet volledig uitgesloten. Het is tenslotte een behoorlijk talent en als je die gratis vast kan leggen kun je wel eens een gokje wagen...
Maar ga er wel vanuit dat hij een meerjarig contract gaat tekenen hier.
The two most powerful warriors are patience and time.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Het feit dat ze de optie van 2 jaar op het contract van Jan Jo vooralsnog niet zomaar lichten zal in de financiële sfeer liggen. Wellicht dat er een soortgelijke clausule in zijn huidige contract staat als in het oude contract van de Roon. Het is te hopen dat hij er wel uit gaat komen met de club. Kan zomaar een van onze aanstaande toptalentjes worden.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Peter
Basisspeler
Berichten: 810
Lid geworden op: 02-12-2002 19:40
Locatie: Capelle aan den IJssel

Bericht door Peter »

Lijkt me erg sterk bij een jeugdspeler. Ik verwacht dat bij een contract van een jeugdspeler het eenvoudiger voor een andere club is om hem over te nemen i.v.m. positieverbetering of iets dergelijks. Ik denk dat Heerenveen hem daarom nu een volwaardig eerste selectiespeler contract wil aanbieden zodat een andere club een goede transfersom moet betalen als ze hem willen overnemen.
Een echte fries blijf je ook al woon je in het "buitenland".
Feanfan13
Selectiespeler
Berichten: 729
Lid geworden op: 06-08-2013 16:23

Bericht door Feanfan13 »

Hoop dat ze er snel uitkomen! 4 Jaar + 2 jarige optie.

Oja, en 2 keer per jaar mogen zijn resterende familieleden naar Nederland komen!
pes5
Beheerder
Berichten: 2984
Lid geworden op: 10-07-2006 16:00
Locatie: Heerenveen

Bericht door pes5 »

Als ze Bikel niet weten vast te leggen, dan is dat een fikse blunder van Hans Vonk. Ik denk echter dat het wel snor zit. Anders laat je die optie niet verlopen.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pes5 schreef:Als ze Bikel niet weten vast te leggen, dan is dat een fikse blunder van Hans Vonk. Ik denk echter dat het wel snor zit. Anders laat je die optie niet verlopen.
Ik neem aan dat er alleen nog gesproken moet worden over de definitieve afwikkeling. En dat hem al uitgelegd is waarom de optie vooralsnog niet gelicht wordt. Anders kon hij zich wel eens niet gewaardeerd voelen en op zoek gaan naar een andere club.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Peter schreef:Lijkt me erg sterk bij een jeugdspeler. Ik verwacht dat bij een contract van een jeugdspeler het eenvoudiger voor een andere club is om hem over te nemen i.v.m. positieverbetering of iets dergelijks. Ik denk dat Heerenveen hem daarom nu een volwaardig eerste selectiespeler contract wil aanbieden zodat een andere club een goede transfersom moet betalen als ze hem willen overnemen.
En zo is het precies lijkt me. Ik kan geen ander scenario bedenken. Bikel gaat dit seizoen wel heel erg hard en ontwikkelt zich dusdanig snel/positief wat niemand zich had kunnen voortellen. Bij het afsluiten van z'n (jeugd-) contract is zoals bijna bij elke speler gebeurt een optie tot verlengen obv het afgesloten contract bedongen. Deze heeft natuurlijk nog betrekking op het jeugdcontract.
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Waarom niet gewoon de optie lichten? Dan kun je alsnog praten over een nieuw contract toch? Nu loop je het risico dat hij transfervrij vertrekt als de contractonderhandelingen moeizaam verlopen.

Maar laten we hopen dat Janio en de club er snel uitkomen en hij voor 4 jaar vast ligt.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Gearard schreef:Waarom niet gewoon de optie lichten? Dan kun je alsnog praten over een nieuw contract toch? Nu loop je het risico dat hij transfervrij vertrekt als de contractonderhandelingen moeizaam verlopen.
.
Precies wat ik ook dacht. :shock:
Als Vonk maar niet zijn zoveelste blunder begaat. Onze club kan er zoveel beter voor staan, maar we lopen erg veel schade op met Vonk aan het roer en de onzichtbare en nutteloze vd Wiel.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

BK2007 schreef:Als Vonk maar niet zijn zoveelste blunder begaat. Onze club kan er zoveel beter voor staan, maar we lopen erg veel schade op met Vonk aan het roer en de onzichtbare en nutteloze vd Wiel.
Ja die Vonk kan er niks van inderdaad. Zomaar Sinkgraven verkopen voor € 7 miljoen en opties, veeel te weinig. Daarnaast haalt hij ook nog eens Thern en Larsson binnen voor gezamenlijk 1,5 miljoen. Veel te veel geld! Ok Dalgaard kan er geen hout van, dat is een misser. Verder is Henk Veerman ook niet zo'n slechte aankoop voor een kleine 4 ton volgens mij. Maargoed, ik kan het mis hebben en een aantal blunders van Vonk gemist hebben. Welke?

Maar ik ben het in dit geval met je eens hoor. Je kunt de optie wel lichten en dan daarna verder praten.
HVNFL
Selectiespeler
Berichten: 606
Lid geworden op: 16-02-2010 16:48

Bericht door HVNFL »

Ach joh, de reacties van BK2007 moet je niet al te serieus nemen. Volgens hem is alles een blunder van Vonk. Van het zomer was het een 'enorme blunder' dat er niet nog een extra spits werd gehaald. En laatst was het Vonk zijn schuld dat van Amersfoort niet een linksbuiten was. Nog even en het is de schuld van Vonk dat er gisteren niet van Turkije gewonnen is in zijn ogen ;)

Overigens begrijp ik ook niet waarom die optie niet gelicht is.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Dit is natuurlijk het verkeerde topic, maar de eerste fout was het vastleggen van Marzo en van Anholt te verdoemen naar de linksback ipv een linksback te halen. Zo kan je wel even doorgaan. Dat je als club Sinkgraven verkoopt is niet zo zeer de verdienste van Vonk maar van Sinkgraven zelf natuurlijk. Wel even blijven nadenken jongens.

Nu maar weer over Bikel.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pieterpieter schreef: Maargoed, ik kan het mis hebben en een aantal blunders van Vonk gemist hebben. Welke?
Je weet toch wel dat BK nog steeds verbolgen is dat er vorige zomer geen 2 spitsen zijn aangetrokken toen een Afrikaanse testspeler afgetest werd? :lol:
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Sinkgraven heeft niet de prijs en de clausules bedacht. Dat heeft de club in de persoon van Hans Vonk gedaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Je gaat niet een optie lichten en vervolgens weer om tafel. Dat kost alleen maar onnodig geld.
Vanzelfsprekend heeft Vonk met de zaakwaarnemer van Bikel gesproken, waarbij laatstgenoemde heeft aangedrongen om een volwaardig profcontract, nadat Bikel nu al een paar wedstrijden in het eerste heeft gespeeld. Vervolgens wordt de optie niet gelicht, en wordt er binnen nu en 2 weken een nieuw contract besproken en getekend. Geheel logisch. Ik snap (m.n. de negatieve) reacties hieromtrent niet.
Mainfield -14
Jeugdspeler
Berichten: 10
Lid geworden op: 15-03-2015 20:00

Bericht door Mainfield -14 »

Wizard schreef:Je gaat niet een optie lichten en vervolgens weer om tafel. Dat kost alleen maar onnodig geld.
Vanzelfsprekend heeft Vonk met de zaakwaarnemer van Bikel gesproken, waarbij laatstgenoemde heeft aangedrongen om een volwaardig profcontract, nadat Bikel nu al een paar wedstrijden in het eerste heeft gespeeld. Vervolgens wordt de optie niet gelicht, en wordt er binnen nu en 2 weken een nieuw contract besproken en getekend. Geheel logisch. Ik snap (m.n. de negatieve) reacties hieromtrent niet.

Ik hoop het wizard :wink:

Het is een risico om het zo doen maar heb vertrouwen in deze jongen hij is onze club dankbaar dat merk je aan alles, maar het voetbalwereldje steek raar in elkaar vorig jaar ondertekende bilal een nieuw contract en half jaar later was hij pleite Janio Bikel is nu met Portugal -19 weg er word daar vast gesproken onder de jongens en die zullen mischien hem wel willen overtuigen om voor een club in Portugal te kiezen
sc heerenveen 4life
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Als ze al zouden willen, Heerenveen kan de optie van Bikel niet eens lichten. LC:
Middenvelder Janio Bikel blijft waarschijnlijk wel bij Heerenveen, hoewel de club zijn tweejarige optie niet licht. "We willen graag met hem verder, want we zijn heel tevreden over Janio", zegt Vonk. "Maar de voorwaarden (lees: bedragen) die een paar jaar geleden zijn afgesproken zijn ons wat te gortig op dit moment. We gaan er inhoudelijk met hem, zijn zaakwaarnemer en begeleider over spreken".
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ik vind het nogal suggestief van de LC om te stellen "lees: bedragen". De voorwaarden kunnen namelijk naar veel meer factoren verwijzen dan 'bedragen'.
We gaan het meemaken.
Superfries88'
Forumicoon
Berichten: 14965
Lid geworden op: 06-03-2004 14:19

Bericht door Superfries88' »

Heerenveen kan de optie waarschijnlijk wel lichten, want ik kan me niet voorstellen dat de voorwaarden onoverkomelijk zijn. Het is meer een kwestie van beleidsmatig beslissen. Heerenveen zal waarschijnlijk verschillende categorieën hebben waarin spelers worden geplaatst en zo'n talent als Bikel zal niet bij de top zitten. Wanneer de optie wel die richting opgaat, is het beter om te kijken of je hernieuwde afspraken kunt maken. De optie lichten en dan pas praten is een onlogische volgorde.
Plaats reactie