Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Heerenveen rules » 10-05-2018 08:24

Laat Henk aub gaan. Onbegrijpelijk hoe weinig energie hij in een wedstrijd legt. Hij heeft in feite alles, maar hij laat het niet zien. Veel te passief. Nieuwe spits halen en Hornkamp er maar achter.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-05-2018 09:39

Veerman zal dit seizoen ook wel vertrekken, maar ondanks hij gister ongelukkig speelde, had hij wel een aandeel in de overwinning.
Met Veerman wordt wat vaker de lange bal gespeeld en heb je niet dat eindeloze gebrei achterin (behalve 5 minuten na rode kaart). Die vrije trap waar de 1-0 uit komt zou Reza nooit gelukt zijn omdat die veel trager is. Ik hoop dat Veerman sowieso de resterende wedstrijd(en) in de basis mag staan
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 10-05-2018 19:09

Ik ben blij dat Veerman de kans krijgt zich te laten zien, en ik hoop dat hij het ook laat zien, zodat er snel een club komt die een mooi bod voor hem neerlegt. Dat het stadion zo massaal hem toeschreeuwt wanneer hij warmloopt is bijna te gênant voor woorden aangezien de beste Henk een prachtige naam en achtergrond heeft, maar enorm te kort komt voor het niveau van een subtopper met ons spel.
Laten we met Henk ons plaatsen voor de play-offs - wat ik absoluut niet zie gebeuren - en dat erna het seizoen een mooie club + bod voor hem komt. Er is potentie, maar ik betwijfel of Henk snapt wat hij ervoor moet doen. Het zal wellicht altijd bij potentie blijven.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 10-05-2018 19:51

Henk weet heel goed wat hij er voor moet doen. Dat hij tekortkomingen heeft weet hij zelf ook wel.
Maar als je een record hebt als speler die het vaakst ingevallen is, dan is het heel logisch dat hij een wedstrijd heeft dat hij er geen zin in heeft. Hij weet toch wel dat hij niet in de basis komt
En misschien komt hij lui over, ik ken nog een Alves en een Finnbogason die ook geen stap teveel deden, maar wachtten op hun kansjes. Alleen zij hadden Pranjic, Nilsson, Ziyech bij zich. Veerman moet het doen met Van Amersfoort en Zeneli die altijd naar binnen gaat
Ik weet zeker dat als Veerman 34 wedstrijden in de spits had gestaan en Yildirim en Pranjic als aangevers had, had hij 20+ goals gemaakt
Veerman is geen topper, ook geen speler die de verdediging onder druk zet (wat Streppel graag wil), maar het is een betere afmaker dan Reza
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor pes5 » 10-05-2018 22:56

Het voordeel van Henk is wel dat er iemand staat die diepte in zijn spel heeft, waardoor het speelveld groter wordt en het makkelijk voetballen is. Met Reza krijg je automatisch trechtervoetbal.

Volgend jaar graag weer een goede spits met snelheid en een eigen actie.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor pyter » 12-05-2018 21:19

Neem toch aan dat we deze man verkopen in de zomer? Kan geen bal vasthouden, legt totaal geen energie in de wedstrijd en doet niéts met z'n lengte.
pyter
Basisspeler
 
Berichten: 561
Geregistreerd op: 02-12-2002 16:49
Woonplaats: Amsterdam

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Marça » 13-05-2018 11:13

pyter schreef:Neem toch aan dat we deze man verkopen in de zomer? Kan geen bal vasthouden, legt totaal geen energie in de wedstrijd en doet niéts met z'n lengte.

Met nog één contractjaar lijkt me een verkoop in de zomer meer dan aannemelijk. Anders loopt hij transfervrij de deur uit en zoals je zelf ook aangeeft lijkt hij hier wel over zijn houdbaarheidsdatum heen te zijn. Nog een seizoen op de bank zitten lijkt me niet verstandig voor beide partijen.
Avatar gebruiker
Marça
Superster
 
Berichten: 1953
Geregistreerd op: 02-12-2002 15:50

Re: Henk Veerman

Berichtdoor BK2007 » 11-07-2018 07:37

Veerman naar Emmen ? Zou een mooie club zijn voor hem.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 11-07-2018 08:51

BK2007 schreef:Veerman naar Emmen ? Zou een mooie club zijn voor hem.

Mooie club, maar ik denk niet dat Emmen hem kan betalen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jazz » 11-07-2018 10:12

Snel lozen deze houte klaas. Hij gaat niet meer verlengen en nu kunnen we nog wat geld terugkrijgen.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 12-07-2018 11:47

Jazz schreef:Snel lozen deze houte klaas. Hij gaat niet meer verlengen en nu kunnen we nog wat geld terugkrijgen.


Het punt is dat je amper geld voor hem gaat krijgen. Het enige dat dit dan tot resultaat heeft is dat je zelf een nieuwe spits moet halen, wat meer geld kost dan Henk oplevert.

Vind bovendien nog altijd dat Henk te weinig credits en kansen krijgt. Hij mag altijd met de 2e keus spelen, dan krijg je dus geen echte kans. Ook onder Streppel afgelopen seizoen. Henk mocht een paar potjes beginnen waarin hij overigens qua goals beter presteerde dan Reza, maar werd na een potje of 5 weer vervangen. Hij moest het echter doen zonder Zenelli en zonder Odegaard. Vlap speelde vanaf links en ik heb geen idee wie het toen op rechts mocht proberen maar het was sowieso 1 van de middenvelders.

Dat is geen kans krijgen. Dat is iemand opstellen om hem te laten falen.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 12-07-2018 12:37

Otsje P schreef:Vind bovendien nog altijd dat Henk te weinig credits en kansen krijgt. Hij mag altijd met de 2e keus spelen, dan krijg je dus geen echte kans.

We zijn het vaak eens, maar nu niet. Ook als 'tweede keus' krijg je genoeg kansen. In de wedstrijden, die Henk heeft gespeeld, heeft hij aangetoond het niveau niet aan te kunnen. Ja, hij kan het niveau aan als een counterspits; dan is hij dodelijk. Echter in balbezit is het een houten klaas die niet kan combineren. De bal springt te vaak van zijn voet en zijn passing is te vaak niet nauwkeurig. Wat mij betreft heeft hij, in de ruim 3 jaar die hij hier is, te weinig progressie laten zien om in aanmerking te komen voor een basisplaats.
Voor de mens Henk is het misschien niet eerlijk dat hij afgelopen seizoen geen eerlijke kans heeft gehad, maar voor de club sc Heerenveen (en de fans) is het nog oneerlijker om Henk een kans te geven. De kans op falen (lees: niet goed genoeg) is te groot. Met nog een contract voor een jaar is er maar één optie: Verkopen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 20-07-2018 07:23

De club heeft nu officieel bekend gemaakt dat Henk mag vertrekken. Mijns inziens een prima keuze. Transparant en duidelijk van de club om dit op deze manier te communiceren. Laten we vooral doorselecteren en de middelmaat vervangen door talenten en spelers die de club weer minimaal mee laten doen in de subtop.
Ahteraf is het een koe in de kont kijken, maar is het jammer dat we Sol niet hebben kunnen ruilen voor Veerman.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Ebiede » 20-07-2018 07:56

Middelmaat weg, goede zaak ook Doke en Pelle weg.. prima zaak!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 20-07-2018 08:19

Wizard schreef:Ahteraf is het een koe in de kont kijken, maar is het jammer dat we Sol niet hebben kunnen ruilen voor Veerman.

Het is inderdaad zonde. Maar ik meen me te herinneren dat Hamstra daar weinig schuld aan had. Volgens mij was e.e.a destijds al vrij ver in kannen en kruiken totdat WillemII ineens niets meer van zich liet horen.
Overigens is Fran voorlopig voor onze eredividie ook maan te merken als one season wonder. Als hij bij ons, zoals in seizoen 16-17, in 31 wedstrijden ook maar 10x gescoord had zonder assists had iedereen over een miskoop gesproken en dat Henk die met dezelfde speeltijd wellicht ook wel gemaakt had. Vergelijkbaar met Reza bij ons het afgelopen seizoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor AllardP » 20-07-2018 18:56

Prima om Veerman te verkopen. Had natuurlijk al eerder gemoeten, maar achteraf etc etc. Hopelijk koopt de club als vervanger een serieuze concurrent voor Lammers en niet een stand-in. Spits is dé positie waar we normaal gesproken mee scoren.

Los van dit alles: ik zat nog wat naar Veermans prestaties te kijken en ben tot de conclusie gekomen dat Streppel hem oneerlijk heeft behandeld. In 997 minuten - grofweg elf wedstrijden - is Veerman tot vier goals en twee assists gekomen. Over een geheel seizoen gerekend kom je dan uit op ruim twaalf goals en zes assists, wat er al een stuk acceptabeler uitziet. En beter dan Reza sowieso. Des te meer omdat Veerman veel van zijn minuten heeft gemaakt in wedstrijden waarin het voor geen meter liep en tijdens zijn zes basisplaatsen drie keer scoorde.

Ook valt op dat Veerman alleen voor de winterstop heeft gepresteerd, wat hem uiteindelijk een basisplaats opleverde. Nadat Streppel hem weer op de bank zetten, heeft hij nog maar één assist bijgedragen. Gebrek aan motivatie? Ik kan het me wel een beetje voorstellen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 20-07-2018 19:42

En de goals van Veerman waren ook bepaald geen intikkers. Uit bij Roda een schot van 20 meter, uit bij Feyenoord een bal in één keer uit de lucht en nog wat goals uit loopacties vb.
Ik vind Veerman misschien geen betere spits, maar wel een betere afmaker dan Reza. En daar gaat het bij mij om.
Ik denk dat Veerman best hoge ogen kan gooien bij zijn nieuwe club, welke dat dan ook maar mag zijn
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Raider » 21-07-2018 21:17

Vermoedelijk Sc Heerenveen.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Henk Veerman

Berichtdoor zweed1 » 22-07-2018 07:11

Henk Veerman vertrekt, Tino Kadewere van Djurgaden mogelijke vervanger. Jonge spits international van Zimbabwe.
Laatst bijgewerkt door zweed1 op 22-07-2018 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Raider » 22-07-2018 08:29

ER is een kans dat hij blijft.
Raider
Basisspeler
 
Berichten: 885
Geregistreerd op: 06-12-2002 22:59
Woonplaats: Damwoude

Re: Henk Veerman

Berichtdoor BK2007 » 22-07-2018 09:21

Veerman wil zelf graag vertrekken en niet meer ergens op de bank zitten.
Lijkt me volkomen begrijpelijk.

Hopelijk komt er een volwaardige concurrent voor Lammers.
Of is Hornkamp of Iredale daar klaar voor ?
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jazz » 22-07-2018 10:40

zweed1 schreef:Henk Veerman vertrekt, Tino Kadewere van Djurgaden mogelijke vervanger. Jonge spits international van Zimbabwe.


Bron?
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Henk Veerman

Berichtdoor zweed1 » 22-07-2018 14:07

Jazz schreef:Henk Veerman vertrekt, Tino Kadewere van Djurgaden mogelijke vervanger. Jonge spits international van Zimbabwe.

Bron?


Romain Lignier
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jelmer1981 » 22-07-2018 16:04

Wie is dat? Hoe betrouwbaar is dit gerucht?
Jelmer1981
Wereldspeler
 
Berichten: 1103
Geregistreerd op: 08-06-2008 08:10

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Ebiede » 22-07-2018 18:20

Nou z’n droomclub heeft weer interesse, snel wegwezen! Overschat zich zelf verschrikkelijk..
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Henk Veerman

Berichtdoor KevindeJ_ » 22-07-2018 18:28

Een prima pinchhitter voor ons, zoals hij ook tegen Kayserispor liet zien. Meer dan dat is hij gewoon niet. Daar blijkt hij (ook gezien zijn laatste optredens in de eredivisie, waar ik hem nog luier vond dan normaal) zichzelf inderdaad te goed voor te vinden en kan hij zich er niet meer voor motiveren. Hopen dat het gerucht van zweed klopt, want dat lijkt me een interessante speler voor ons die zeker niet minder is. Betaalbaar, jong en op het eerste gezicht een verbetering ten opzichte van Veerman.

(Beelden zeggen inderdaad niets, maar ik wilde het toch even delen. Filmpje van 10 minuten die toch bepaalde kwaliteiten laat zien: https://youtu.be/3gDl2yJ6inM )
KevindeJ_
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 29-06-2016 11:05

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Thinkman » 22-07-2018 19:04

Utrecht heeft zich ook weer gemeld voor Henk.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 22-07-2018 22:06

KevindeJ_ schreef:

(Beelden zeggen inderdaad niets, maar ik wilde het toch even delen. Filmpje van 10 minuten die toch bepaalde kwaliteiten laat zien: https://youtu.be/3gDl2yJ6inM )

Hij zal vast bepaalde kwaliteiten hebben. Maar let ook even goed op hoe er verdedigd wordt. Als je dat in ogenschouw neemt begrijp ik ook ineens waarom we sinds het afschijd van Petter Hansson nooit meer een vergelijkbare rots in de branding hebben kunnen vinden. De cijfers van deze jongen zijn dit seizoen heel aardig hoor, daar niet van. Maar als je even verder kijkt is het eigenlijk niet veel bijzonders.
Hamstra komt vast weer met iemand uit de hoge hoed waarover nog niemand de link gelegd heeft.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor zweed1 » 23-07-2018 22:44

Als er een club 4 of 5 ton op tafel legt laten gaan. Maakt niet uit of het Utrecht is. Ander idee is om een ruildeal te maken.

Bij Emmen lopen geen intersssante spelers, die kunnen niet betalen en niet ruilen dat wordt dus niets.

In een ruildeal kunnen wij wel zaken doen met Excelsior en nog beter met ADO. Bijvoorbeeld Bakker, Falkenburg en Becker zijn interssant om te ruilen (al dan niet met enige bijbetaling).
Avatar gebruiker
zweed1
Superster
 
Berichten: 2097
Geregistreerd op: 05-05-2007 22:51
Woonplaats: Karlstad, Zweden/Hoogmade, Nederland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 24-07-2018 08:47

zweed1 schreef:In een ruildeal kunnen wij wel zaken doen met Excelsior en nog beter met ADO. Bijvoorbeeld Bakker, Falkenburg en Becker zijn interssant om te ruilen (al dan niet met enige bijbetaling).

Bakker is interessant. Falkenburg en Becker vind ik allesbehalve interessant aangezien dit soort middelmatige jongens de club niet omhoog brengen.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten