Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Henk Veerman

Berichtdoor TORCIDA » 09-02-2018 14:33

tja helaas voor Henk scoorde Reza de afgelopen 2 wedstrijden. En was de invalbeurt van Henk tegen twente echt bedroevend, Zijn houding toen ook
Hier heb ik geen woorden voor
TORCIDA
Superster
 
Berichten: 3132
Geregistreerd op: 03-06-2008 13:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Baas » 09-02-2018 15:59

wijzijnscheerenveen schreef:...
En niet alleen met Reza.. Streppel blijft falende spelers opstellen, wordt een beetje Streppel moe


Nu pas? Ik ben Streppel uitgeput.
Helemaal klaar met die man :arrow:
Zeg maar niks!
Avatar gebruiker
Baas
Wereldspeler
 
Berichten: 1338
Geregistreerd op: 28-06-2011 10:39

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Jazz » 09-02-2018 16:32

Henk "klagert" Veerman.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2472
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Henk Veerman

Berichtdoor HVNFL » 09-02-2018 16:55

Als hij nou net zo veel energie in de wedstrijd zou leggen als in het klagen, dan was hij alweer een stap dichterbij geweest...
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 09-02-2018 17:33

Veerman moet niet zo klagen. Het is natuurlijk onzin om te stellen dat Reza en Streppel vriendjes zijn en daarmee Reza een vrijbrief krijgt voor een basisplaats. In de eerste seizoenshelft heeft Henk de kans gehad, maar het was duidelijk dat je met Henk voorin geen aanvallend positiespel met balbezit kunt hanteren. Reza scoorde opnieuw tegen PEC en ondanks dat hij regelmatig op de grond ligt, kan je het team met hem in de spits laten opschuiven en combineren.
Henk moet zich bewijzen op de training en in wedstrijden laten zien dat hij een kapstok is voor het elftal en dat zijn passes aankomen. Wanneer hij die laatste essentiële facetten beheerst, komt die basisplek vanzelf en zeer spoedig.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-02-2018 18:00

Feit is wel dat de keuzes van Streppel raar zijn. Je wiselt je eerste spits, Veerman komt er in voor hem en scoort in die paar wedstrijden meer dan Reza in al die wedstrijden ervoor. En vervolgens staat Henk er weer naast. Dat kan alleen bij Streppel. Slappe hap en geen lijn in te ontdekken. Net als zijn middenveld. Dan weer Pelle, dan weer Thorsby en dan weer Vlap. Die man heeft geen idee! In februari heeft elk team een vaste 11. Wij niet. Henk heeft alle recht van spreken!
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Henk Veerman

Berichtdoor davp » 09-02-2018 18:04

Volledig met bovenstaande eens! Heb hier nog niet eerder zo´n inconsequente en inconsistente trainer gezien als Streppel.
Avatar gebruiker
davp
Superster
 
Berichten: 1589
Geregistreerd op: 22-06-2005 10:36
Woonplaats: De Knipe

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 09-02-2018 18:28

En vorig seizoen is Veerman toegezegd dat hij een eerlijke kans zou krijgen in de voorbereiding en daardoor hebben ze zijn contract verlengd.
Tegen beter weten in wist Veerman eigenlijk al dat hij geen eerste spits zou worden, omdat Reza er vorig jaar 20 in schoot. Nu kreeg Veerman na 12-13 wedstrijden eindelijk een basisplek, scoorde ook nog regelmatig en zit hij weer op de bank.
Ik vind bovenstaande kritiek dan ook onterecht dat hij minder moet zeuren. Hij kon vorig jaar naar Willem II en Utrecht en dat zag hij zelf wel zitten, maar mocht hij niet weg. Hij wordt gewoon misbruikt. Dus ik snap heel goed zijn frustraties. Of hij nu wel of niet goed genoeg is, speelt niet eens rol
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 09-02-2018 18:32

Ik snap het dus totaal niet. Zoals eerder reeds is gezegd. Het gaat niet alleen om het scoren van goals. Je hele systeem en spel hangt deels samen op en met je spits. Met Veerman is bewezen en gezien dat je geen combinatiespel kunt spelen. Wanneer Reza in de winterstop heeft laten zien dat hij weer terug is op het oude niveau en je speelt tegen tegenstanders waarbij je het grootste deel van de wedstrijd meeste balbezit hebt, is het logisch dat je kiest voor Reza. Te meer omdat het duidelijk is dat Henk zich niet/onvoldoende heeft ontwikkeld als kapstokspits.
Niet zeuren, maar poetsen!
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Henk Veerman

Berichtdoor BK2007 » 09-02-2018 19:14

Feanfan 1 schreef:En vorig seizoen is Veerman toegezegd dat hij een eerlijke kans zou krijgen in de voorbereiding en daardoor hebben ze zijn contract verlengd.
Tegen beter weten in wist Veerman eigenlijk al dat hij geen eerste spits zou worden, omdat Reza er vorig jaar 20 in schoot. Nu kreeg Veerman na 12-13 wedstrijden eindelijk een basisplek, scoorde ook nog regelmatig en zit hij weer op de bank.
Ik vind bovenstaande kritiek dan ook onterecht dat hij minder moet zeuren. Hij kon vorig jaar naar Willem II en Utrecht en dat zag hij zelf wel zitten, maar mocht hij niet weg. Hij wordt gewoon misbruikt. Dus ik snap heel goed zijn frustraties. Of hij nu wel of niet goed genoeg is, speelt niet eens rol


Dit dus. Helemaal mee eens.
Streppel speelt een vals spel van vriendjespolitiek. Oogappeltje Reza moet en zal spelen.

Ander onderbelicht aspect, maar net even interessant om aan te stippen.
Op transfermarkt staat dat Veerman een contract heeft tot zomer 2019 en Reza tot zomer 2018.
Maw Reza loopt straks gratis weg en Veerman heeft nog een zekere transferwaarde.
Mij lijkt het dan slimmer om Veerman kansen te geven en zich in de kijker te spelen.
Om dan een team zo te laten spelen dat Veerman beter tot zijn recht te laten komen heeft concluderend altijd de voorkeur.
Misschien dat Eisenga even wat druk kan uitoefenen op Streppel.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Stiffie » 09-02-2018 19:23

Ik snap Henk wel. Hij kreeg zijn kans en hij maakte goals. Ik vind Reza na de winterstop wel iets beter dan voor de wintersport. Maar hij ligt nog steeds veel op de grond. Van dat goede meevoetballen zie ik weinig. Reza blijft een zitvoetballer.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Henk Veerman

Berichtdoor De Paling » 09-02-2018 19:37

Wizard schreef:Ik snap het dus totaal niet. Zoals eerder reeds is gezegd. Het gaat niet alleen om het scoren van goals. Je hele systeem en spel hangt deels samen op en met je spits. Met Veerman is bewezen en gezien dat je geen combinatiespel kunt spelen. Wanneer Reza in de winterstop heeft laten zien dat hij weer terug is op het oude niveau en je speelt tegen tegenstanders waarbij je het grootste deel van de wedstrijd meeste balbezit hebt, is het logisch dat je kiest voor Reza. Te meer omdat het duidelijk is dat Henk zich niet/onvoldoende heeft ontwikkeld als kapstokspits.
Niet zeuren, maar poetsen!


Je kunt het hier nog wel 100x uitleggen Wizard.. sommigen hier gaan helaas toch nooit snappen.
Avatar gebruiker
De Paling
Bankzitter
 
Berichten: 22
Geregistreerd op: 06-07-2016 14:25

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Heerenveen rules » 09-02-2018 19:51

Haha, want jullie zijn zo slim! Reza is zo'n goed aanspeelpunt en scoort erop los. Reza wordt aangespeeld en gaat liggen. Reza en Henk zijn beide zwaar onvoldoende. Maar Reza is niks beter.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Henk Veerman

Berichtdoor BK2007 » 09-02-2018 20:06

Inderdaad merkwaardig dat de laatste fans van Streppel hier zich zo blijven roeren.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 09-02-2018 23:13

Dat Henk niet inziet dat Henk van minder waarde is voor deze ploeg dan Reza is begrijpelijk, hoewel het veelzeggend is dat hij aangeeft dat hij de kans kreeg maar al voelde dat hij weer uit de basis zou verdwijnen. Omdat hij niks toevoegt aan ons spelsysteem.

Wanneer we na drie jaar Henk tov Te Vrede en Reza nog de illusie hebben bij sommige supporters dat Henk hier als basisspeler een bijdrage kan leveren is zorgelijk.

Voor Henk zijn er grofweg twee opties. Supersub aan de bovenkant van de eredivisie of basisspeler in de kelder van de eredivisie of de jupiler league. Meer voetballend vermogen zit er niet in.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor AllardP » 09-02-2018 23:18

Raar hoe hardnekkig sommige mensen blijven volhouden dat Reza een kapstokspits is... Ik vind hem meer een type-Finnbogason: spelintelligentie en goede afmaker (mits in vorm). Buiten het strafschopgebied is hij nog best een aardig aanspeelpunt, maar in een vol penaltygebied kun je de bal echt niet bij hem kwijt. Geeft ook nauwelijks key passes (0,6 per wedstrijd volgens whoscored) en nauwelijks assists (vier in zijn hele periode bij de club). Kortom: lang geen Gerald Sibon of Mark Uth. En ook geen subtopniveau.

Veerman evenmin trouwens. Het is dat we een tijdje met Te Vrede hebben gevoetbald, anders was de spitspositie nog nooit slechter bezet geweest dan nu.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 09-02-2018 23:21

Reza is geen kapstok spits, maar is toch van meer waarde als aanspeelpunt en in de combinatie dan Veerman. Dat zegt genoeg over Veerman en de opties die Streppel heeft voor deze positie.

Is het niet een optie om Vlap daar eens te proberen?
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor BK2007 » 10-02-2018 10:55

fuotbalgek schreef:Is het niet een optie om Vlap daar eens te proberen?


Ach, tuurlijk, of Pelle.
Of Jizz Hornkamp, die wordt in maart ook al weer 19. Die had al lang wat minuten mogen maken.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 10-02-2018 17:44

fuotbalgek schreef:Reza is geen kapstok spits, maar is toch van meer waarde als aanspeelpunt en in de combinatie dan Veerman. Dat zegt genoeg over Veerman en de opties die Streppel heeft voor deze positie.

Is het niet een optie om Vlap daar eens te proberen?

Nee, hij is geen spits maar centrale middenvelder. Spits behoort niet eens tot een eventuele nevenpositie voor Michel.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 10-02-2018 18:23

Dat wil ik nog wel eens zien, het gaat om de manier van invullen natuurlijk. Denk dat hij er meer potten kan breken dan onze spitsen momenteel doen. Voetballend sterk en doelgericht.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 10-02-2018 23:10

fuotbalgek schreef:Dat wil ik nog wel eens zien, het gaat om de manier van invullen natuurlijk. Denk dat hij er meer potten kan breken dan onze spitsen momenteel doen. Voetballend sterk en doelgericht.

Kun je lang wachten. En maar goed ook. Nogmaals, Michel is geen spits.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 10-02-2018 23:40

Bedankt voor dit feit. :lol: :lol:
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor AllardP » 11-02-2018 02:04

Of Vlap nou spits is of niet, ik zou ook wel eens willen experimenteren met een opstelling zonder Reza en Veerman. Reza staat toch nooit in het strafschopgebied en Veerman is gewoon niet all-round genoeg. Laten we eerst eens Hornkamp proberen en, mocht dat niet werken, een valse spits. Veel slechter dan nu kan gewoon niet.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Thinkman » 11-02-2018 12:28

Henk heeft met zijn gestook in de pers de verhoudingen in ieder geval op scherp gezet.
Onze Pers Reza is mooi klaar met zo’n “collega”.
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 11-02-2018 13:21

AllardP schreef:Of Vlap nou spits is of niet, ik zou ook wel eens willen experimenteren met een opstelling zonder Reza en Veerman. Reza staat toch nooit in het strafschopgebied en Veerman is gewoon niet all-round genoeg. Laten we eerst eens Hornkamp proberen en, mocht dat niet werken, een valse spits. Veel slechter dan nu kan gewoon niet.
Zonder Reza of Henk of met Vlap in de spits. Dan heb je het inderdaad over 2 verschillende verhalen. We hebben met Hornkamp en Iredale 2 prima scorende spitsen. Waarom dan gokken met een centrale middenvelder? Tenzij je de PO al als onhaalbaar beschouwd snap ik de wens naar deze gok. Met het idee dat die PO nog wel haalbaar zijn zou ik liever Hornkamp minuten zien maken. Lekker Reza en/of Veerman een 1e helft en Hornkamp standaard de 2e helft laten spelen. Een spits die vaak op de juiste plaats staat om tot scoren te komen. Wat meer kun je wensen wanneer goals maken eigenlijk het enige probleem is?

Maar aangezien de grote kale leider liever afwisseling ziet tussen 2 falende spitsen kan ieder ander idee over de spitspositie meteen overboord. Reza en Veerman zijn beide goede spitsen volgens hem. En hij heeft iedereen nodig. De een alleen nogal wat meer niet dan de ander. Met het passeren van de scorende spelers (Reza voor Veerman, Van Amersfoort voor Vlap, Thorsby voor van Amersfoort) lijkt het dat Streppel maalt om het ontbreken aan goals. Het gaat immers om dominatie. Balbezit. Al zegt hij nu na de wedstrijd gisteravond op Fox dat het toch echt om de doelpunten gaat.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 11-02-2018 15:57

Mackan68 schreef:Zonder Reza of Henk of met Vlap in de spits. Dan heb je het inderdaad over 2 verschillende verhalen. We hebben met Hornkamp en Iredale 2 prima scorende spitsen. Waarom dan gokken met een centrale middenvelder? Tenzij je de PO al als onhaalbaar beschouwd snap ik de wens naar deze gok. Met het idee dat die PO nog wel haalbaar zijn zou ik liever Hornkamp minuten zien maken. Lekker Reza en/of Veerman een 1e helft en Hornkamp standaard de 2e helft laten spelen. Een spits die vaak op de juiste plaats staat om tot scoren te komen. Wat meer kun je wensen wanneer goals maken eigenlijk het enige probleem is?

Maar aangezien de grote kale leider liever afwisseling ziet tussen 2 falende spitsen kan ieder ander idee over de spitspositie meteen overboord. Reza en Veerman zijn beide goede spitsen volgens hem. En hij heeft iedereen nodig. De een alleen nogal wat meer niet dan de ander. Met het passeren van de scorende spelers (Reza voor Veerman, Van Amersfoort voor Vlap, Thorsby voor van Amersfoort) lijkt het dat Streppel maalt om het ontbreken aan goals. Het gaat immers om dominatie. Balbezit. Al zegt hij nu na de wedstrijd gisteravond op Fox dat het toch echt om de doelpunten gaat.

Vorig jaar rond deze tijd hadden we het over Van Amersfoort die goed speelde, maar vrijwel nooit een goal maakte. Nu hebben we hem weer opeens nodig, en ook nog om het scorend vermogen.. Ik zou ook veel liever Thorsby hebben dan Van Amersfoort op dit moment, die verdedigend goed is en gister ook best een goal had mogen maken (schot naast en kopbal over/naast). Je kan er dan iemand als Vlap of Odegaard voor zetten, die aanvallend meer brengen dan Yuki, die verdedigend niet sterk is, sporadisch in het strafschopgebied komt én ook nog eens de vorm niet heeft. Kan je ook eindelijk een rechtsbuiten opstellen (of, als er geen vertrouwen is in Rojas/Mihajlovic, er dan een aanvallende middenvelder neer te zetten zoals al het hele seizoen).

Terug bij Veerman: Beide spitsen komen tekort. Veerman zal ook moeten inzien dat hij in veel wedstrijden totaal niet in het stuk voorkomt en ook niet de kapstokspits is die Streppel duidelijk zoekt. Veerman is nooit onomstreden geweest, zelfs niet tegen een spits als Mitchell Te Vrede. Dan moet je toch ook eens bij jezelf te rade gaan, maar dat lijkt hem niet gegeven. Ik heb Hornkamp zien spelen tegen Buitenpost in de voorbereiding, dat was helemaal niets, vond ik. Maar misschien was dat gewoon een slechte wedstrijd van hem en heeft hij zich goed verbeterd, dat zou kunnen. Heeft in ieder geval wel goede statistieken bij de beloften (voor wat het waard is). Je zou hem wel eens kunnen laten invallen, maar ik meen mij ook te herinneren dat assistent Janssen heeft gezegd dat hij technisch gezien niet heel ver is. Iredale lijkt me nog geen optie als je zijn statistieken bekijkt bij de junioren. Geeft ook niet, laat hem eerst maar wennen.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Mackan68 » 11-02-2018 18:58

Superfries1994 schreef:Vorig jaar rond deze tijd hadden we het over Van Amersfoort die goed speelde, maar vrijwel nooit een goal maakte. Nu hebben we hem weer opeens nodig, en ook nog om het scorend vermogen.. Ik zou ook veel liever Thorsby hebben dan Van Amersfoort op dit moment, die verdedigend goed is en gister ook best een goal had mogen maken (schot naast en kopbal over/naast). Je kan er dan iemand als Vlap of Odegaard voor zetten, die aanvallend meer brengen dan Yuki, die verdedigend niet sterk is, sporadisch in het strafschopgebied komt én ook nog eens de vorm niet heeft. Kan je ook eindelijk een rechtsbuiten opstellen (of, als er geen vertrouwen is in Rojas/Mihajlovic, er dan een aanvallende middenvelder neer te zetten zoals al het hele seizoen).

Terug bij Veerman: Beide spitsen komen tekort. Veerman zal ook moeten inzien dat hij in veel wedstrijden totaal niet in het stuk voorkomt en ook niet de kapstokspits is die Streppel duidelijk zoekt. Veerman is nooit onomstreden geweest, zelfs niet tegen een spits als Mitchell Te Vrede. Dan moet je toch ook eens bij jezelf te rade gaan, maar dat lijkt hem niet gegeven. Ik heb Hornkamp zien spelen tegen Buitenpost in de voorbereiding, dat was helemaal niets, vond ik. Maar misschien was dat gewoon een slechte wedstrijd van hem en heeft hij zich goed verbeterd, dat zou kunnen. Heeft in ieder geval wel goede statistieken bij de beloften (voor wat het waard is). Je zou hem wel eens kunnen laten invallen, maar ik meen mij ook te herinneren dat assistent Janssen heeft gezegd dat hij technisch gezien niet heel ver is. Iredale lijkt me nog geen optie als je zijn statistieken bekijkt bij de junioren. Geeft ook niet, laat hem eerst maar wennen.

Vorig seizoen kakte het inderdaad allemaal in elkaar toen Pelle en later ook nog eens Stijn wegvielen. Ik wil niet beweren dat we Pelle juist nodig hebben vanwege zijn scorend vermogen. Ik wil alleen zeggen dat eerst Thorsby er in stond op 10. En gezien zijn goals deed hij dat bovenmatig goed. Toen kwamen er wat geruchten over Vlap en belangstelling hier en daar en dat hij wellicht maar zou moeten vertrekken. En prompt kreeg hij de kans, mede door de blessure van Zeneli. Het begin was leuk en hij was meteen betrokken bij goals. Hartstikke mooi. Maar toen kwam het begin van onze lastige periode. Van Amersfoort had op een gegeven moment een vergelijkbaar verhaal als dat van Vlap. Hij scoorde in de oefenwedstrijd tegen Werder en hoppakee, hij kreeg zomaar een basisplaats. Ten koste van Vlap die het ineens niet meer zo leek te hebben. En potverdikkeme, ook Pelle begon te scoren waar anderen dat vooral na lieten. Veerman hetzelfde verhaal. Op een gegeven moment was het verdedigen van Reza niet geloofwaardig meer en moest op een gegeven moment de keus wel vallen op Henk als basisspits. En alsof het een wonder is, ook hij scoorde in 5 wedstrijden 3 keer. Ondanks dat hij misschien niet helemaal goed in het teamspel past.

En dan komt de winterstop. Volgens insiders heeft Reza zich vanuit het niets zomaar ineens weer herpakt. Al scoort hij alleen uit een penalty met het beloftenteam in La Manga. Streppel laat al meteen doorschemeren dat Henk niet per definitie weer 1e spits is. Ondanks zijn goede statistieken. En wat velen al vermoeden kwam uit. Reza was weer gewoon de nummer 1. Gelukkig voor hem scoort hij 2 keer in 3 wedstrijden, maar echt lastige goals waren het niet. Iedereen hier had die goals ook kunnen maken.

Waar het mij eigenlijk om gaat is dat het team mét Reza lastig tot scoren komt. Is het dan niet beter om iets te gaan ontwikkelen wat werkt waarbij je de spits opstelt die wél scoort? Ik zou eerst eens beginnen te kappen met het trechtervoetbal. Met Zeneli die naar binnen trekt en met Ødegaard die vanaf rechts hetzelfde doet. Dan is Dumfries eigenlijk de enige die vanaf rechts voor gevaar zorgt. En dat blijkt ook uit zijn statistieken. Waar is de rechtermiddenvelder die eventueel van positie wisselt wanneer Ødegaard naar binnen trekt. Ik weet zeker dat wanneer er een echte rechtsvoor op die positie komt dat het veldspel ten goede komt. En dat Henk ook wel meer goals gaat maken. Net als vorig seizoen zit er in 9 van de 10 wedstrijden totaal géén verrassing in ons spel. We spelen de tegenstander niet uit elkaar, maar zorgen voor een nog kleiner speelveld waarin het allemaal moet gebeuren. Als je dan ook nog eens weinig creativiteit maar veel vertraging hebt op het middenveld dan is het een vrij eenvoudig op te lossen optelsom. Dat een hoofdcoach dat niet ziet begrijp ik niet. En dat de club dan ook nog eens aanstalten maakt om met die man te gaan verlengen voordat de doelstelling van PO behaald is nog minder.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Henk Veerman

Berichtdoor pes5 » 11-02-2018 22:40

Mackan68 schreef:
Ik zou eerst eens beginnen te kappen met het trechtervoetbal. Met Zeneli die naar binnen trekt en met Ødegaard die vanaf rechts hetzelfde doet. Dan is Dumfries eigenlijk de enige die vanaf rechts voor gevaar zorgt. En dat blijkt ook uit zijn statistieken. Waar is de rechtermiddenvelder die eventueel van positie wisselt wanneer Ødegaard naar binnen trekt. Ik weet zeker dat wanneer er een echte rechtsvoor op die positie komt dat het veldspel ten goede komt. En dat Henk ook wel meer goals gaat maken. Net als vorig seizoen zit er in 9 van de 10 wedstrijden totaal géén verrassing in ons spel. We spelen de tegenstander niet uit elkaar, maar zorgen voor een nog kleiner speelveld waarin het allemaal moet gebeuren. Als je dan ook nog eens weinig creativiteit maar veel vertraging hebt op het middenveld dan is het een vrij eenvoudig op te lossen optelsom. Dat een hoofdcoach dat niet ziet begrijp ik niet. En dat de club dan ook nog eens aanstalten maakt om met die man te gaan verlengen voordat de doelstelling van PO behaald is nog minder.


Hier sla je de spijker op z'n kop. Natuurlijk zijn we vaak zeer dominant en hebben we 60 tot 70 procent balbezit, maar het is verschrikkelijk voorspelbaar, niet dynamisch en inderdaad alles gaat in de trechter. Dat kan als je Barcelona bent en MSN voorin hebt, maar niet met onze spelers en ons middenveld. Exemplarisch was het moment vlak voor rust gister. De vier voorwaartsen staan in een ruitje en combineren kort, vlak over de middenlijn. Hoewel er toen veel ruimte achter de defensie van Roda lag, liep er niemand diep en eindigde dit stukje tikki-takka met een pas terug op Hansen.

Er wordt ook helemaal niet meer gejaagd. Juist dat werkt aanstekelijk. Alle spelplezier is weg en men lijkt als robotjes over het veld te bewegen, met het resultaat dat de mensen lamgeslagen zijn en thuisblijven. Dat men dit niet inziet bij de club, is zeer zorgwekkend.

De gemiddelde feanfan eist echt geen zege, maar wel fris, aanvallend spel, waar veel energie in wordt gelegd en niet dit eeuwige rondschuiven van Pierie, Høegh, Thorsby en Schaars. Dit werkt gewoon niet.
pes5
Beheerder
 
Berichten: 2977
Geregistreerd op: 10-07-2006 15:00
Woonplaats: Heerenveen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor AllardP » 11-02-2018 23:40

pes5 schreef:Natuurlijk zijn we vaak zeer dominant en hebben we 60 tot 70 procent balbezit, maar het is verschrikkelijk voorspelbaar, niet dynamisch en inderdaad alles gaat in de trechter.


Waarom heet het 'dominant' als de tegenstander je het balbezit gunt? We hebben niet de creativiteit om een zeer verdedigende ploeg uit elkaar te spelen en daar spelen de zwakkere ploegen op in. Geluk bij een ongeluk dat we achterin niet meer zo kwetsbaar zijn dat elke diepe bal (en elke spelhervatting) een kans oplevert.

Helemaal eens dat we moeten ophouden met dat geschuif. Verschrikkelijk vervelend om naar te kijken en het levert ook weinig op. De bal moet sneller naar voren - desnoods wat opportunistischer - en we hebben meer snelheid op de flanken nodig (vooral de rechter natuurlijk). Het is ook geen toeval dat de 1-1 zaterdag viel uit een omschakelmoment. Als Roda zich terugtrok, kwamen we er maar nauwelijks doorheen.
AllardP
Superster
 
Berichten: 2483
Geregistreerd op: 02-12-2002 12:05
Woonplaats: Washington DC

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wizard » 15-02-2018 13:08

AllardP schreef:Helemaal eens dat we moeten ophouden met dat geschuif. Verschrikkelijk vervelend om naar te kijken en het levert ook weinig op. De bal moet sneller naar voren - desnoods wat opportunistischer - en we hebben meer snelheid op de flanken nodig (vooral de rechter natuurlijk).

Dat komt omdat m.n. Schaars en de '8' (vaak Yuki) te ver naar achteren staan. Er is veel te weinig beweging op het middenveld waardoor Schaars zich te vaak en te veel laat zakken. Hieraan gekoppeld laat Yuki (die momenteel niet sterk speelt) zich ook zakken waardoor er een gat ontstaat met de 10 en/of de spits (die zich vervolgens ook weer laat zakken).
Ik zou graag es zien dat we tegen de mindere goden met de punt naar achteren spelen. Hierdoor kan de spits meer in de 16 blijven en krijg je meer lopende mensen in de 16 / voor de goal. Probleem is dat je nu meer beweging op het middenveld moet krijgen dat dus meer energie van je middenvelders vraagt.
Tevens zou ik graag meer combinaties willen zien met Dumfries die er overheen komt. Elke keer als deze jongen eroverheen komt, is er gevaar. Je zit alleen met een middenvelder die z'n gat in de omschakeling moet dichtlopen en dat kan eigenlijk alleen maar Thorsby zijn (zolang hij z'n kop erbij houdt).
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten