Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Henk Veerman

Berichtdoor Calimero » 02-02-2015 16:07

@scHeerenveen: sc Heerenveen heeft zich versterkt met een tweetal spelers: aanvaller Henk Veerman en verdediger Robert van Koesveld. #scHeerenveen


sc Heerenveen legt tweetal spelers vast: Dalgaard vertrekt
Gepubliceerd op 2 februari 2015 16:00

sc Heerenveen heeft zich versterkt met een tweetal spelers. Van FC Volendam komt de 23-jarige aanvaller Henk Veerman over. De 20-jarige verdediger Robert van Koesveld maakt de overstap van Ajax naar Friesland. Tegenover de komst van genoemd tweetal staat het vertrek van Thomas Dalgaard. De spits wordt voor een half jaar verhuurd aan het Deense Odense BK.

Henk Veerman is een twee meter lange centrumspits. De Volendammer staat momenteel met 16 treffers hoog op de topscorerslijst van de Jupiler League. Robert van Koesveld is een linksbenige verdediger van het beloftenteam van Ajax. Hij keert terug op bekend terrein, want de Hagenaar was van 2008 tot 2012 jeugdspeler van sc Heerenveen. Henk Veerman en Robert van Koesveld tekenen beide een contract dat hun tot de zomer van 2017 aan sc Heerenveen verbindt.


Alleen al om zijn naam moet het een topper zijn.
Avatar gebruiker
Calimero
Superster
 
Berichten: 5191
Geregistreerd op: 13-12-2009 11:36

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Stiffie » 02-02-2015 16:09

Hij is jammergenoeg toch 23 en geen 21 jaar. Met 23 jaar ben je toch wel wat talent af / heb je 2 jaar minder om stappen te maken dan iemand van 21 jaar. Maar goed, hopelijk is het de nieuwe Dost.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 02-02-2015 16:14

Stiffie schreef:Hij is jammergenoeg toch 23 en geen 21 jaar. Met 23 jaar ben je toch wel wat talent af / heb je 2 jaar minder om stappen te maken dan iemand van 21 jaar. Maar goed, hopelijk is het de nieuwe Dost.


Op zijn Wikipedia staat 30-06-1993 als geboortedatum. Dat betekend toch echt dat hij 21 is.

Denk dat de schrijvers van de tekst op de Heerenveen site hun informatie uit het VI verhaal hebben. Daarin werd geschreven dat hij 23 was. Veel andere dingen uit die tekst komen ook in het stukje op de site naar voren.

Wel weer slordig.
Laatst bijgewerkt door Otsje P op 02-02-2015 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor baasje » 02-02-2015 16:16

Calimero schreef:Alleen al om zijn naam moet het een topper zijn.

Omdat?

Laat me graag verrassen maar dit zijn niet de versterkingen waarop ik gehoopt had. We gaan dus hoogstwaarschijnlijk het seizoen afmaken zonder rechtsbuiten. Spijtig.
Laatst bijgewerkt door baasje op 03-02-2015 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Realiteit is een illusie die ontstaat bij gebrek aan alcohol.
baasje
Selectiespeler
 
Berichten: 372
Geregistreerd op: 09-03-2009 17:29
Woonplaats: Amsterdam

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Knipecity » 02-02-2015 16:19

Henk Veerman naar SC Heerenveen
02 feb 2015
FC Volendam ziet opnieuw een speler uit de A-selectie naar de eredivisie vertrekken. Nadat al vroeg in het seizoen Robert Mühren naar AZ vertrok en kort geleden Ludicinio Marengo het ja-woord (na dit seizoen) aan ADO Den Haag gaf, is op de laatste dag van de ‘transferwindow’ Henk Veerman naar SC Heerenveen getransfereerd. De Friese club voldeed aan alle door FC Volendam gestelde eisen, waarmee de overgang van de Volendammer topscorer beklonken kon worden.

Henk Veerman (bijna 24) doorliep tot nu toe een opvallende carrière. Hij werd topscorer in de vierde klasse (RKAV Volendam-zondag), in de Hoofdklasse (RKAV Volendam-zaterdag), Jong Volendam en nu ook in het eerste elftal van FC Volendam. Hij maakte zijn debuut in het betaald voetbal op 3 augustus 2013, uit tegen Almere City FC. In de 46 wedstrijden die hij voor FC Volendam speelde, scoorde hij 22 doelpunten. Daarvan waren er vier vorig seizoen in één wedstrijd thuis tegen Achilles'29. Hoewel hij een doorlopend contract had, wilde FC Volendam hem de stap omhoog niet onthouden. De technische staf en het bestuur wensen hem veel succes in de eredivisie.


Van site FC Volendam. Helaas echt wel talent af. Maakt me direct iets minder enthousiast. 21 of bijna 24 maakt toch wel verschil.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 02-02-2015 16:20

Stiffie schreef:Hij is jammergenoeg toch 23 en geen 21 jaar. Met 23 jaar ben je toch wel wat talent af / heb je 2 jaar minder om stappen te maken dan iemand van 21 jaar. Maar goed, hopelijk is het de nieuwe Dost.


Otsje P schreef:Op zijn Wikipedia staat 30-06-1993 als geboortedatum. Dat betekend toch echt dat hij 21 is.


Kan iemand alsjeblieft dit mysterie oplossen en uitsluitsel geven over zijn leeftijd.

Afgaande op de spaarzame beelden die je van Volendam kunt vinden een type Sibon, vrij technisch voor een lange slungel. Hopelijk kan hij dezelfde ontwikkeling maken.
Laatst bijgewerkt door fuotbalgek op 02-02-2015 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor siesta » 02-02-2015 16:20

Ik verwacht er niet al te veel van, hoop niet dat het zo'n gevalletje Age Hains Boersma wordt :|
!
Avatar gebruiker
siesta
Wereldspeler
 
Berichten: 1283
Geregistreerd op: 02-10-2005 12:30
Woonplaats: Amsterdam

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Stiffie » 02-02-2015 16:21

[quote="Otsje Op zijn Wikipedia staat 30-06-1993 als geboortedatum. Dat betekend toch echt dat hij 21 is.[/quote]

Is aangepast naar 30-06-1991 op Wiki. Ik had na het lezen van zijn verhaal in de VI al het vermoeden dat hij 23 jaar is.

Hoop dat ze dat bij de scouting ook in de gaten hebben (gehad).
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 02-02-2015 16:24

Stiffie schreef:
Is aangepast naar 30-06-1991 op Wiki. Ik had na het lezen van zijn verhaal in de VI al het vermoeden dat hij 23 jaar is.


Haha, dat is snel gedaan. Dan zal de leeftijd wel kloppen.

Hij is een laatbloeier en is pas kort prof. Ondanks het feit dat hij qua leeftijd geen echt talent meer is, is hij nog wel volop in ontwikkeling. Gewoon omdat hij pas laat bij een profclub kwam, en dus zaken aan het inhalen is.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Otsje P » 02-02-2015 16:27

fuotbalgek schreef:Afgaande op de spaarzame beelden die je van Volendam kunt vinden een type Sibon, vrij technisch voor een lange slungel. Hopelijk kan hij dezelfde ontwikkeling maken.


Volgens mij is het juist niet echt een type Sibon. Hij schijnt niet echt naar zijn lengte te voetballen. Hij is juist behoorlijk snel, en vooral een echte afmaker. Koppend niet geweldig en als aanspeelpunt ook (nog) niet geweldig.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4837
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Knipecity » 02-02-2015 16:27

Nou ja, ruim 6 jaar jonger dan Dalgaard, dus meer kans van slagen op voorhand.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Stiffie » 02-02-2015 16:27

Sterker nog, het is gelijk een van der ouderen in de selectie. Opa Veerman! :lol:
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 02-02-2015 16:29

Otsje P schreef:Volgens mij is het juist niet echt een type Sibon. Hij schijnt niet echt naar zijn lengte te voetballen. Hij is juist behoorlijk snel, en vooral een echte afmaker. Koppend niet geweldig en als aanspeelpunt ook (nog) niet geweldig.


Wat ik kon vinden uit een oefenwedstrijd Zwolle Volendam maakte hij wel een leuke actie als aanspeelpunt, door de bal in één beweging te verlengen. Hij schijnt in ieder geval een stuk sneller te zijn!
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor camataru » 02-02-2015 16:36

mag die veerman nu al.

Je ziet aan hem op het filmpje, hoe geweldig hij het hier al vind. En dat hij in dit stadion staat, hij is gewoon trots.
Straalt gewoon helemaal van die jongen af, als je hem zo hoort praten klinkt het als een slimme en nuchtere jongen.

Hoe komt iedereen erbij dat hij traag is, door zijn lengte!
Zoek eens beeld materiaal op, en je ziet dat hij helemaal niet langzaam is. Maakt ook nog goede doelpunten, spitsengoals.


filmpje Henk Veerman, in het ALS.
Wij zijn Heerenveen.
Avatar gebruiker
camataru
Superster
 
Berichten: 2248
Geregistreerd op: 31-12-2002 11:46
Woonplaats: N.V.T

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Delars » 02-02-2015 16:51

Welkom Henk de tank. In die filmpjes maakt hij wel echte spitsengoals en handige acties. Ziet er ook snel uit. Hopelijk ontwikkeld hij zich door. Ontwikkeling is niet gebonden aan leeftijd en Henk is duidelijk een laatbloeier.
Avatar gebruiker
Delars
Selectiespeler
 
Berichten: 369
Geregistreerd op: 08-12-2013 10:13

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Voorstopper » 02-02-2015 17:07

Hij is inderdaad aardig rap voor z'n lengte. En flink doelgericht. Hopelijk kan hij uitgroeien tot een waardevolle spits, eerst maar een half jaartje in de luwte optrainen en als supersub erin als het niet loopt.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Erwin4ever » 02-02-2015 17:40

Hopen dat hij de lijn van topscorer in alle competities waarin hij speelt door kan trekken.
Ben toch wel positief over deze transfer.
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Avatar gebruiker
Erwin4ever
Superster
 
Berichten: 2032
Geregistreerd op: 05-12-2011 22:03
Woonplaats: J-city

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Kiekerjan » 02-02-2015 17:43

Even het kleine interview gezien. Je ziet gelijk dat hij uit een heel ander milieu komt dan de doorsnee profvoetballer. Die lekker bij een profclub voetbalt en daarna rustig in het eerste komt en doorbreekt. Ik vindt het wel mooi om te zien zo'n persoon als hem. Maar laten hem maar rustig brengen en misschien verrast hij nog wel in positieve zin. Een slechtere indruk maken dan Dalgaard kan gewoon niet.

Ik ben benieuwd.
Kiekerjan
Selectiespeler
 
Berichten: 355
Geregistreerd op: 26-02-2009 11:16

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Joucke » 02-02-2015 17:44

Voor degenen die fox hebben, kijk vooral ook eens volendamsamenvattingen waarin hij niet scoort. Ik vind het een veelbelovende aankoop!
Joucke
Wereldspeler
 
Berichten: 1136
Geregistreerd op: 21-04-2014 18:41
Woonplaats: Vught

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Stiffie » 02-02-2015 17:44

Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Royce_SCH » 02-02-2015 19:33

Ook ik heb hier een goed gevoel over. Een nuchtere jongen die weet wat het allemaal waard is. Geen blaaskaak die Heerenveen als een tussenstap ziet en droomt van Barcelona, Real Madrid of Manchester United. Want hoeveel hebben dat nou eigenlijk gehaald? Alleen Ruud van Nistelrooij volgens mij... Grote jongen, doelgericht en nog prima te kneden. Bovendien kan het gewoon niet minder zijn dan Dalgaard. Laat deze jongen maar sjouwen en hopelijk beleven we veel plezier van hem. Het is hem in ieder geval erg gegund en hij zal zo maar eens uit kunnen groeien tot publiekslieveling. Komende woensdag zal hij (hopelijk) met een grote grijns op de bank zitten en 90 minuten lang genieten van de entourage dat Heerenveen heet....
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Neymar » 02-02-2015 19:40

Hij ziet er overigens een stuk ouder uit dan 21 (of 23). Maar dat maakt natuurlijk helemaal niks uit, als hij maar goed voetbalt en topscorer wordt volgend seizoen :D.

Welkom!
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Knipecity » 02-02-2015 19:54

Waar vind ik een overzicht van zijn goals?
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Satyr » 02-02-2015 20:17

Hup Henkie! Wordt hij een Sibon of een Boersma...?

Hopen dat hij snel een goal maakt, is fijn voor iedereen.
Avatar gebruiker
Satyr
Superster
 
Berichten: 2541
Geregistreerd op: 01-02-2005 16:02

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Royce_SCH » 02-02-2015 21:11

https://www.youtube.com/watch?v=Ozzl9fb9WlE

You are my Veerman, my Henkie Veerman, You make me happy, when skies are grey,When it is boring, you just keep scoring, oh Please dont' take my Veerman away! :mrgreen:

Mooi lied voor een nuchtere Volendammer, nu nog waar maken. :wink:
NIET JIJ, MAAR WIJ ZIJN HEERENVEEN!!
Avatar gebruiker
Royce_SCH
Superster
 
Berichten: 2128
Geregistreerd op: 25-02-2007 15:18

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan13 » 03-02-2015 03:34

Als ik dit filmpje bekijk ben ik toch want minder positief
www.youtube.com/watch?v=TRm9sPOvE7c

Hoop niet dat we wederom weer een kat in de zak hebben gekocht. Vind 3,5 ton nog een behoorlijk bedrag voor iemand die het allemaal nog maar eens moet laten zien (komt net anderhalf jaar geleden uit de 4e klasse), ik heb het gevoel dat Volendam stiekem in hun vuistje lacht.

Natuurlijk hoop ik op een Toornstra scenario, dus dat hij gaat slagen bij onze club. Maar vooralsnog heb ik er een beetje een hard hoofd in. Al liegen de statistieken er niet om 50 wedstrijden 25 goals, maar bij Dalgaard zijn we ook op statistieken afgegaan, en we weten wat dat ons gebracht heeft.

Zal het er woensdag even met de gene erover hebben die hem gescout heeft, ben benieuwd naar zijn verhaal en toelichting.

Laat de bal maar spreken!
Feanfan13
Basisspeler
 
Berichten: 729
Geregistreerd op: 06-08-2013 15:23

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Knipecity » 03-02-2015 11:54

Feanfan13 schreef:Als ik dit filmpje bekijk ben ik toch want minder positief
http://www.youtube.com/watch?v=TRm9sPOvE7c

Hoop niet dat we wederom weer een kat in de zak hebben gekocht. Vind 3,5 ton nog een behoorlijk bedrag voor iemand die het allemaal nog maar eens moet laten zien (komt net anderhalf jaar geleden uit de 4e klasse), ik heb het gevoel dat Volendam stiekem in hun vuistje lacht.

Het oogt inderdaad niet veel beter dan bij een Dalgaard. Motorisch gezien niet direct een speler waarvan je denkt die maakt ons beter, maar wellicht verrast hij ons en is hij sowieso goed bruikbaar als supersub.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Henk Veerman

Berichtdoor mitrita » 03-02-2015 12:40

Als je de moeite neemt bij Fox zijn goals van dit seizoen op te zoeken dan valt op dat veel van zijn goals bepaald geen intikkertjes binnen het doelgebied zijn. Voor zijn lengte is hij behoorlijk snel en hij heeft ook weinig ruimte nodig om uit te halen. Het is geen garantie dat het een nivo hoger ook werkt en het is altijd afwachten hoe hij met de hogere snelheid en ook de hogere trainingsbelasting om zal gaan.
Kans op success lijkt me wel een stuk groter dan bij een Age Heins Boersma die in het verleden ook op latere leeftijd het profvoetbal binnenkwam.
Avatar gebruiker
mitrita
Superster
 
Berichten: 4615
Geregistreerd op: 02-12-2002 20:31

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Fanatismo » 03-02-2015 13:40

Royce_SCH schreef:Ook ik heb hier een goed gevoel over. Een nuchtere jongen die weet wat het allemaal waard is. Geen blaaskaak die Heerenveen als een tussenstap ziet en droomt van Barcelona, Real Madrid of Manchester United. Want hoeveel hebben dat nou eigenlijk gehaald? Alleen Ruud van Nistelrooij volgens mij... Grote jongen, doelgericht en nog prima te kneden. Bovendien kan het gewoon niet minder zijn dan Dalgaard. Laat deze jongen maar sjouwen en hopelijk beleven we veel plezier van hem. Het is hem in ieder geval erg gegund en hij zal zo maar eens uit kunnen groeien tot publiekslieveling. Komende woensdag zal hij (hopelijk) met een grote grijns op de bank zitten en 90 minuten lang genieten van de entourage dat Heerenveen heet....


Mee eens, totaal geen blaaskaak, maar een nuchtere Volendammer.
Het is mooi om hem te zien stralen in het filmpje!
Henk, veel succes bij onze club!
Fanatismo
Selectiespeler
 
Berichten: 443
Geregistreerd op: 03-10-2013 09:33

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Neymar » 03-02-2015 18:05

Royce_SCH schreef:Ook ik heb hier een goed gevoel over. Een nuchtere jongen die weet wat het allemaal waard is. Geen blaaskaak die Heerenveen als een tussenstap ziet en droomt van Barcelona, Real Madrid of Manchester United. Want hoeveel hebben dat nou eigenlijk gehaald? Alleen Ruud van Nistelrooij volgens mij... Grote jongen, doelgericht en nog prima te kneden. Bovendien kan het gewoon niet minder zijn dan Dalgaard. Laat deze jongen maar sjouwen en hopelijk beleven we veel plezier van hem. Het is hem in ieder geval erg gegund en hij zal zo maar eens uit kunnen groeien tot publiekslieveling. Komende woensdag zal hij (hopelijk) met een grote grijns op de bank zitten en 90 minuten lang genieten van de entourage dat Heerenveen heet....


Huntelaar :D.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Volgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten