Henk Veerman

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wolliepoly » 03-03-2021 22:53

Veel energie gegeven in de eerste helft, en kansjes gecreëerd :shock: hoe? Hoe krijg je het uit je bek
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 03-03-2021 23:01

Wolliepoly schreef:Veel energie gegeven in de eerste helft, en kansjes gecreëerd :shock: hoe? Hoe krijg je het uit je bek

Als Van Bergen normale ballen voor kan geven kunnen het wel kansen worden
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Trevorp » 03-03-2021 23:12

Henk is trots, zelfs na zo'n wedstrijd. Dat is ook een capaciteit. Mooi dat je zo positief in het leven staat Henk. Ik kan wel janken.
Avatar gebruiker
Trevorp
Selectiespeler
 
Berichten: 254
Geregistreerd op: 30-10-2015 09:22

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Neymar » 04-03-2021 10:02

Henk heeft een peper in z'n reet nodig, hij vind alles maar best.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 13-03-2021 18:39

Henk heeft weer geen idee waar het vandaan komt. Zelf sjokte hij 90% van de tijd maar wat rond in de wedstrijd. Dat kan niet als een verrassing komen. We wisten het al na zijn eerste periode. Het gif heeft Henk niet en zal hij ook niet krijgen. Hij heeft alles van een klasse spits, maar won destijds al niet van Mitchell Te Vrede. Henk is een amateur en hoeft niet een betere spits te worden. Het moet ook allemaal komen aanwaaien. Het feit dat juist hij aanvoerder is, zegt natuurlijk al genoeg. Joey is van hetzelfde laken een pak.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Sjoerdbokje » 13-03-2021 19:47

Ik stond al niet te juichen toen hij weer terugkwam. Het beste is om na dit seizoen afscheid te nemen en een jonge talentvolle spits te halen. Gezien Henks’ statistieken is er altijd wel een club die hem wil overnemen; onderkant Championship op League One.
Maarten de Jong, de kalkvreter!
Avatar gebruiker
Sjoerdbokje
Selectiespeler
 
Berichten: 480
Geregistreerd op: 17-02-2010 10:26

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 13-03-2021 20:11

Dat gaat niet gebeuren, want zijn familie wil niet meer weg uit Nederland. Dus een binnenlandse transfer is de enige optie

Maar Henk is wat een probleemgeval
Aan het eind van het seizoen heeft Henk tussen de 15 en 20 goals gemaakt zonder penalty's, dus eigenlijk zijn dat prima statistieken. Extra knapper dat hij geen fatsoenlijke bal van Van Bergen heeft gekregen
Maar verder heb je weinig aan Henk. Qua druk zetten kan je er niks mee en een bal bij zich houden liggen ook niet zijn kwaliteiten. Het is een pure afmaker. Dus daar moet je een tactiek bij verzinnen
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 04-04-2021 17:39

Begint steeds meer kansen te missen en raakt naarmate het seizoen vordert niet bepaald beter in vorm.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor DSCH » 06-04-2021 21:10

Henk is echt iemand die concurrentie nodig heeft. Dan lukt het hem om alles te geven en vol voor zijn kansen te gaan. Dat kon je wel zien toen Reza voor hem in de pikorde stond. Hopelijk lukt het de aankomende zomer om die concurrentie voor elkaar te krijgen.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 06-04-2021 23:34

DSCH schreef:Henk is echt iemand die concurrentie nodig heeft. Dan lukt het hem om alles te geven en vol voor zijn kansen te gaan. Dat kon je wel zien toen Reza voor hem in de pikorde stond. Hopelijk lukt het de aankomende zomer om die concurrentie voor elkaar te krijgen.

Bij Reza, die een enorm matig speelde in zijn tweede seizoen, had Veerman ook geen basisplaats en was hij ook alles behalve overtuigend.. Toen lag het aan Streppel, vond hij. Of bedoel je toen hij concurrentie had van Mitchell te Vrede? Die strijd verloor hij ook. Hij heeft juist die mentaliteit niet. Had hij maar een beetje meer van bijvoorbeeld een Huntelaar.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Heerenveen rules » 07-04-2021 13:45

Als je als club ambitie hebt, dan moet je niet met Henk verder willen als eerste spits. Hij mist echt de drive en kwaliteit.
Heerenveen rules
Superster
 
Berichten: 15935
Geregistreerd op: 02-12-2002 22:51
Woonplaats: Fryslân

Re: Henk Veerman

Berichtdoor DSCH » 10-04-2021 18:02

Superfries1994 schreef: Bij Reza, die een enorm matig speelde in zijn tweede seizoen, had Veerman ook geen basisplaats en was hij ook alles behalve overtuigend.. Toen lag het aan Streppel, vond hij. Of bedoel je toen hij concurrentie had van Mitchell te Vrede? Die strijd verloor hij ook. Hij heeft juist die mentaliteit niet. Had hij maar een beetje meer van bijvoorbeeld een Huntelaar.


Ik begrijp je punt en Henk heeft zeker wat problemen met zijn mentaliteit, maar als invaller vond ik hem toen echt wel gretiger ogen en is hij ook zeker belangrijk geweest. Hij wilde een basisplaats en dat hij concurrentie had, ook al was het matige, het leek wat met hem te doen. Nu is er echt helemaal niks en dan vindt Henk het helaas allemaal wel best inderdaad. Super zonde.
DSCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1236
Geregistreerd op: 09-08-2013 13:17

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Thinkman » 28-08-2021 14:06

Goed verhaal wel van Henk.


Henk Veerman pareert de kritiek die vorig seizoen ontstond: 'Wat willen we dan bij SC Heerenveen? Een spits die hard werkt, maar nooit scoort?'

Hij was met veertien doelpunten de clubtopscorer van SC Heerenveen. Toch kreeg Henk Veerman (30) vorig seizoen geregeld kritiek. Tot begrip én onbegrip van de Volendammer. ,,Ik moet worden afgerekend op mijn doelpunten.”


Sander de Vries • Vandaag, 07:07 • Sport
Deel dit artikel
(bij deze ;))

Zo. De eerste twee doelpunten van het seizoen heeft Henk Veerman maar mooi binnen. Breeduit lachend liep de spits dan ook door de catacomben van het Abe Lenstra-stadion, na zijn benutte penalty maar vooral na zijn rake kopbal tegen RKC Waalwijk (3-2).
Achter dat laatste zit een verhaal. Veerman is, ondanks zijn 2.01 meter, niet bepaald de meest begenadigde kopper van het Nederlandse spitsengilde. Veerman, met de nodige zelfspot: ,,Dit was alweer het tweede kopdoelpunt van mijn carrière.”
De meeste spitsen leven voor doelpunten, maar voor Veerman geldt dat vermoedelijk nog iets meer. Hij is de eerste om dat te erkennen. ,,Scoor ik niet, dan komt er negativisme. Daar wordt niemand beter van.”
Veermans individuele prestaties liepen vorig seizoen parallel aan de resultaten van Heerenveen. Verrassend goed waren de eerste maanden, maar richting de winterstop kwam de klad erin – gevolgd door een ronduit teleurstellende tweede seizoenshelft. En dus werden de lovende geluiden vervangen door vinnige commentaren, niet in de laatste plaats in de richting van Veerman. Zijn doelpuntenproductie stokte, maar er was ook kritiek op zijn arbeidsethos en zijn rol als aanvoerder.

Hoe ging jij daarmee om?
,,Nou ja, je houdt jezelf een spiegel voor. Ik begrijp ook wel dat er vragen komen, als je naar mijn statistieken voor- en na de winterstop kijkt. En dat je dan negatieve stukken in de krant krijgt, dat vind ik niet zo vreemd. Eigenlijk snapte ik alles wel. Ik vond het alleen wel ver gaan.”
In welk opzicht?
,,Het is altijd hetzelfde met de media. Je bent een paar wedstrijden goed en dan word je neergezet als een fantastische speler. Vervolgens voetbal je wat minder en ben je drá-ma-tisch. Dat heeft me gestoord.”
Je scoorde negen keer in de eerste twaalf wedstrijden. De laatste zeventien duels was je drie keer trefzeker. Hoe verklaar je dat?
,,We hadden een slechte voorbereiding. Ploegen dachten daarom dat er iets te halen viel tegen ons. Dat speelde ons in de kaart. Wij verdedigden goed en speelden op de counter, waarbij ik vaak werd bediend door Joey Veerman. Dat liep als een malle.”
En toen?
,,Vervolgens veranderden er een paar dingen. Om te beginnen stelden tegenstanders zich op ons in. Ze wisten onze zwaktes heel makkelijk te vinden. Ploegen stopten de ballen van Joey af en ik had continu twee verdedigers in mijn nek.”
Jullie tactiek veranderde ook.
,,Vlak voor de winterstop gingen we aanvallender voetballen. Eigenlijk heeft dat niet super veel punten opgeleverd. Dat mogen we wel eerlijk stellen, toch? Ik weet ook wel dat ik na de winterstop niet goed speelde. Maar ik kreeg ook bijna geen kansen meer. Waar dat door kwam? Ik ben niet de gewezen man om dat tactische verhaal te vertellen. Kijk je naar het einde van de rit, dan stond ik op veertien doelpunten en vijf assists in de competitie. Plus twee assists in de beker. Dat zijn prima cijfers voor een spits van Heerenveen, lijkt me.”

Wat voor speelwijze past het beste bij jou?
,,Ik heb het liefst dat we als ploeg inzakken. Ik kom in mijn kracht als de ruimtes groot zijn op het veld. Deze technische staf wil dat we eerder druk zetten op tegenstanders. Als het team daar veel beter van wordt, dan vind ik dat niet zo’n probleem. Gevolg is wel dat ik het, meer dan een jaar geleden, van kleine momenten moet hebben. Een kaats op Joey tegen Go Ahead Eagles bijvoorbeeld, waarna Tibor Halilovic scoorde. En gelukkig kan ik nog steeds mijn doelpunten maken.”
Loopt het niet bij jou, dan sta je geregeld ogenschijnlijk ongeïnteresseerd op het veld. Hoe zie jij dat zelf?
,,Met 2,5 meter heb je je uitstraling niet mee. Dat is altijd zo geweest en zal altijd zo blijven. Maar weet je wat het is? Loop ik een bal binnen, dan krijg je die verhalen helemaal niet. Dan zeggen mensen: die Henk is misschien niet de beste spits als je vol druk wilt zetten, maar hij maakt wel goede goals.”
Jij bent een speler met specifieke kwaliteiten. Maar als jij tegenstanders wilt afjagen, dan is Henk Veerman toch niet de ideale spits? Dat is overigens geen kritiek op jou, want Heerenveen wist precies wat voor speler ze met jou haalden.
,,Ik vind dat ik redelijk druk kan zetten. Ik hoef ook niet bizar veel loopwerk te verzetten. Maar ik ben inderdaad geen spits die hele wedstrijden sleurt en beukt. Terwijl ik daar wel op word beoordeeld. Zeg het maar. Wat willen we bij Heerenveen? Een spits die enorm hard werkt maar nooit scoort? Weet jij hoeveel ik per wedstrijd loop?”
Veerman wacht het antwoord niet af. ,,Tien kilometer. Dat zijn gemiddelde afstanden voor een eredivisiespits.”
Wat kan jij met deze statistiek?
,,Helemaal niets. Echt waar. Ik snap er niks van. En ik wil het ook niet snappen. Ik vind dat we tegenwoordig moeten lopen om te lopen. Voetbal is een sport geworden waarin jongens na trainingen en wedstrijden zeggen: ‘Kijk eens, ik heb mijn afstanden gehaald’. De enige statistiek die telt voor mij zijn doelpunten en assists. Dát moet de graadmeter zijn. En daar moet ik op worden afgerekend.”

Heerenveen wil deze dagen – dinsdagavond sluit de zomerse transferwindow – nog een extra spits aantrekken, die de concurrentie met Veerman moet aangaan. ,,We hebben weinig smaken in de aanval”, vindt ook Veerman. ,,Zeker als we op achterstand komen en er iets geforceerd moet worden. Bovendien kan ik ook geblesseerd raken of corona krijgen. We zitten bij een profclub. Vanuit die gedachte snap ik heel goed dat er iemand bij moet.”
Veerman komt met weinig woorden tot de kern van zijn verhaal. Een blad voor de mond neemt hij vrijwel nooit. Hij is dan ook een gewilde speler voor journalisten, zeker na afloop van de wedstrijden.
Toch staat hij dit seizoen minder vaak voor de camera’s. Dat heeft alles te maken met de aanvoerdersband, die sinds deze zomer niet meer door Veerman wordt gedragen. De band zit nu om de arm van doelman Erwin Mulder.
,,Ik was enorm trots op die band”, zegt Veerman. ,,Dat zal ik ook altijd blijven. Alleen komt er een heleboel bij kijken. De interviews na wedstrijden, maar ook het feit dat jij de leiding hebt over veel zaken in de spelersgroep waarbij de trainer niet is betrokken. Vond ik geen probleem, hoor. Maar de randzaken van het aanvoerderschap leverden me veel gezeik op. Ik las van alles, bijvoorbeeld dat ik een slechte aanvoerder zou zijn.”
Ik heb dat ook geschreven.
,,Ik weet niet in wat voor tijd we tegenwoordig leven. Iedereen denkt maar dat het honderd procent waar is, wat de media schrijven. Dat is vervelend. Ik raakte daardoor geïrriteerd. Ook omdat ik intern vragen kreeg: ben jij wel de geschikte aanvoerder, omdat dit-en-dat in de krant staat? Nou, dan mogen andere jongens van mij opstaan. Zo ben ik dat gesprek met de technische staf ook ingegaan. Ik heb gezegd: kies maar een ander. En dat is gebeurd.”

Waaraan moet een goede aanvoerder volgens jou voldoen?
,,Hij moet de leider van het elftal zijn.”
Jij bent heel direct. Ik hoorde dat sommige jongens daar vorig jaar weleens moeite mee hadden.
,,Misschien wel, ja.”
Misschien zat ‘m daarin wel de crux.
,,Hoezo dan?”
Omdat je als aanvoerder ook een verbinder moet zijn. Iemand die de groep bij elkaar houdt.
,,Nou ja, dat weet ik niet. Ik sta tussen alle jongens in. Maar als ik vind dat ergens meer uit te halen valt, dan kan ik weleens pittig reageren. Soms over the top , ja. Ik snap absoluut dat niet iedereen daar altijd blij mee is.”
Voelt het alsof je nu verlost bent van die band?
,,Neuh, zo zie ik dat niet. Als iemand beter wordt of meer overtuigd raakt van zichzelf door een band – dan vind ik het prima om ‘m weg te geven. Ik blijf mijn mening geven. Ben nog steeds de eerste die zijn mond opentrekt, als iemand tijdens trainingen of wedstrijden loopt te kloten. Ik verander niet door een band om mijn arm.”
Thinkman
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 15-10-2012 19:12

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 01-09-2021 21:11

Kan Henk even een paar aantekeningen maken tijdens Noorwegen - Nederland van die lange blonde spits? Zo speel je met gezonde agressie.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 23-10-2021 20:37

Aan deze reactie hoeven we niet veel toe te voegen. Het spreekt voor zich en zegt eigenlijk alles: https://www.vi.nl/nieuws/gepasseerde-he ... et-brengen
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Demster » 07-11-2021 01:54

Zou hij inmiddels doorhebben waarom De Jong de voorkeur kreeg?
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 07-11-2021 04:11

Demster schreef:Zou hij inmiddels doorhebben waarom De Jong de voorkeur kreeg?

Nou, Henk vond het vandaag in ieder geval "een prima wedstrijd" van zichzelf.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Wolliepoly » 28-11-2021 17:54

Afboeken en naar huis sturen, voegt totaal niets toe.
Lijkt eerder demotiverend te zijn om Henk in je team te hebben.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Wolliepoly
Wereldspeler
 
Berichten: 1109
Geregistreerd op: 26-07-2009 11:06
Woonplaats: Drachten

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 28-11-2021 18:11

Misschien wat flauw om iedere keer over deze jongen te beginnen, maar het is niet meer te doen. Man, maak jezelf eens aanspeelbaar! Win eens een kopduel of überhaupt een duel! Echt een klote spits.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 25-01-2022 23:08

Veerman is echt een prima afmaker, maar bij het meevoetballen komt hij zwaar tekort
Bij Utrecht kan hij echt wel een belangrijke speler worden, daar krijgt hij wel fatsoenlijke ballen vanaf de zijkant
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor fuotbalgek » 25-01-2022 23:14

Hij wil weg omdat Van Hooijdonk gehuurd is, als je bij de concurrentie van een oud wisselspeler van een kkd club die in Italië niet aan de bak kwam en als niet wedstrijd fitte onervaren huurling aansluit al wilt vertrekken, ben je ook wel een natte druif hoor.

Zeer goede keuze van Ferry om dit miljoen te pakken. Veerman scoort al maanden nauwelijks en dan kun je daar nog beter met Siem gaan spelen, komt er misschien nog wat mee voetbal in ook.

Met deze extra inkomsten zou het wel erg prettig zijn deze winter nog een directe kwalitatieve versterking voor de vleugels te halen, en verder de lijstjes voor komend seizoen heel goed te gaan voorbereiden. Er moeten twee tot drie talentvolle aanvallende spelers aangetrokken worden, die je kunt doorontwikkelen, zodat er weer kapitaal op het veld staat.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Neymar » 25-01-2022 23:35

Niet treurig om, vooral als het bedrag van een miljoen klopt.
Avatar gebruiker
Neymar
Superster
 
Berichten: 1960
Geregistreerd op: 02-07-2011 16:29

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Feanfan 1 » 26-01-2022 06:13

In dit geval een win-win situatie en Joey kan nu tot en met Utrecht gewoon carpoolen met Henk :lol:
Feanfan 1
Superster
 
Berichten: 7695
Geregistreerd op: 11-07-2003 12:37

Re: Henk Veerman

Berichtdoor BakCristian » 26-01-2022 09:27

Gaat het waarschijnlijk een half jaartje goed doen.
Daarna is de nieuwigheid er weer vanaf en vervalt hij weer in hetzelfde patroon.
Yesterday is history, tomorrow is a mystery
BakCristian
Selectiespeler
 
Berichten: 370
Geregistreerd op: 14-05-2008 22:35
Woonplaats: Eksmoardersyl

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Demster » 26-01-2022 09:52

Voor allebei de beste oplossing om uit elkaar te gaan. Dat je er nog een miljoen voor vangt is de grap van de eeuw. Of de grap moet zijn dat wij hem destijds aantrokken voor 1,5 miljoen.
Demster
Selectiespeler
 
Berichten: 462
Geregistreerd op: 31-05-2015 22:52

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1996 » 26-01-2022 10:54

Telegraaf en VI melden allebei dat het bedrag van €1 miljoen niet klopt. Het gaat om minder dan de helft.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Vrieskist » 26-01-2022 11:04

Ik vond het ook al een hoog bedrag, maar je weet het nooit in de voetballerij tegenwoordig :lol:
Dat we nog geld toe hebben gekregen is al pure winst, ik dacht dat hij (lui)lekker zijn contract uit zou gaan dienen.
Avatar gebruiker
Vrieskist
Beheerder
 
Berichten: 2390
Geregistreerd op: 03-12-2002 18:39
Woonplaats: Joure

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1996 » 26-01-2022 13:17

nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Henk Veerman

Berichtdoor Superfries1994 » 26-01-2022 15:37

26 januari 2022 15:30

HENK VEERMAN VERTREKT NAAR FC UTRECHT

Henk Veerman zet zijn voetbalcarrière voort bij FC Utrecht. De 30-jarige centrumaanvaller zet zijn handtekening onder een contract dat hem voor 2,5 seizoen verbindt aan de club uit de Domstad. Daarmee komt een einde aan Veermans tweede periode bij sc Heerenveen.

Veerman speelde in totaal 168 officiële wedstrijden voor sc Heerenveen. In 2015 kwam hij via FC Volendam voor het eerst naar Fryslân. In 2018 vertrok de boomlange spits naar het Duitse FC St. Pauli om in 2020 weer de omgekeerde route te bewandelen. Tijdens zijn Friese perioden wist Veerman 46 keer het net te vinden.

"De interesse voor Henk sluimerde al een tijdje", reageert technisch manager Ferry de Haan. "Henk liet ons weten graag deze stap te willen maken. Nadat we onszelf verzekerd wisten van de komst van Sydney van Hooijdonk hebben we doorgeschakeld. We denken dat deze transfer een goede oplossing is voor alle partijen. We wensen Henk alle succes in zijn verdere carrière."


Mooi, we kunnen verder! Ook mooi dat Henk zijn eigen droom uitkomt.
Superfries1994
Superster
 
Berichten: 2011
Geregistreerd op: 04-01-2014 19:27

Re: Henk Veerman

Berichtdoor badfrisianboy » 26-01-2022 15:57

Gezien het feit dat de interesse al een tijdje sluimerde, zou je bijna gaan denken dat Henk Veerman moedwillig de zaak heeft lopen 'saboteren' en zich bewust als een 'luilak' op en rondom het veld heeft gedragen om maar een breuk met sc Heerenveen te forceren.
badfrisianboy
Basisspeler
 
Berichten: 994
Geregistreerd op: 05-07-2015 20:02

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten

cron