Younes Namli

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Bubbe schreef:Het is erg makkelijk om spelers af te branden op basis van een oefenduel waarin ze nog niets brengen. Geef spelers eens een eerlijke kans.
helemaal mee eens :D
Sommige forummers draven vaak door in negativismet. Zonde.
Thern is gewoon een uitstekende voetballer gebleken. Overigens kun je zoiet sheus wel zien na een of twee wedtrijden.
Net als bij Namli. Dat wordt ook een steunpilaar.
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Bubbe schreef:
Thern had ervaring in de Champions League en maakte een goede indruk op video's, achteraf gezien is het enthousiasme ook geheel terecht geweest want die jongen kan gewoon voetballen.

Het is erg makkelijk om spelers af te branden op basis van een oefenduel waarin ze nog niets brengen. Geef spelers eens een eerlijke kans.
Wederom haal je afbranden en ergens vraagtekens bij zetten door elkaar. Ik stelde mij de vraag vanwege het geringe aantal speelminuten na een ernstige blessure bij zijn Zweedse werkgever, helemaal niet zo vreemd. De situatie bij onze middenvelders heeft er gelukkig voor gezorgd dat hij al vrij snel zijn kwaliteiten kon tonen. In ieder geval in de thuiswedstrijden op echt gras...... Maar die laatste toevoeging zal je wel weer niet bevallen, ondanks dat hij op kunstgras door de mand is gevallen. Het zal ook met de speelwijze van de tegenstander te maken hebben. De Zweden hebben meermaals aangegeven dat de Nederlandse competitie veel aanvallender is. Daar wachten ze kennelijk af op fouten van de tegenstander. Hoog druk zetten en afjagen zal ze niet echt bekend zijn. En dat is juist het spel wat de 'mindere' clubs hier vaak op de mat leggen. Benieuwd naar zijn eerste prestatie in zo'n wedstrijd die we als geweldig mogen bestempelen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Kom op Mackan, lul niet zo slap. De discussie is zinloos. Dit is een discussieforum, wanneer mensen bij een nieuwe speler alleen maar mogen aangeven dat we eerst maar even moeten afwachten dan valt er niks te discussiëren. Het probleem is dat er te vaak onzinnige posts worden geplaatst voordat een speler één minuut gemaakt heeft in ons shirt. Meestal slaat dat hier door in een negativisme wat veel te voorbarig en menigmaal overbodig is.

Na de afgelopen transferperiode werd door menigeen Vonk hier afgekraakt, nu blijkt dat hij gericht gehandeld heeft. Nog zo'n voorbeeld van het doorslaan naar onnodig negatief gezeik waar sommigen hier last van hebben. Maar wel met zijn allen over een negatieve omwonende vallen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Nu maar weer over Namli graag. Dank heren.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

fuotbalgek schreef:Kom op Mackan, lul niet zo slap. De discussie is zinloos.
Dus spelers als Namli en Thern ophemelen mag wel, maar vraagtekens erbij zetten niet. Juist. En jij schijnt de wijsheid in pacht te hebben hoe discussiëren werkt.....Ok dan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

BK2007 schreef:[ Overigens kun je zoiet sheus wel zien na een of twee wedtrijden.
Net als bij Namli. Dat wordt ook een steunpilaar.
Onzin. Als Petter Hansson hier destijds op zijn eerste wedstrijden zou worden beoordeeld...die speelde in het begin dramatisch en na verloop van tijd werd hij alleen maar beter.Nordfeldt die maakte een grote blunder bij zijn debuut.

Spelers kun je na een zes a acht wedstrijden pas beoordelen. Soms ook pas veel later. Buitenlandse spelers komen hier soms alleen, wonen voor het eerst alleen, geen familie om hun heen, eerst in een hotel, later in een huis waar die jongen zich thuis moet voelen, kent de taal niet, kent de speelwijze niet. De 1 past zich sneller aan als de ander. Jari Litmaanen speelde destijds eerst alleen maar in het tweede..als hij toen beoordeeld zou worden...pas na een jaar werd het een topper.
Lipton
Forumicoon
Berichten: 6808
Lid geworden op: 25-12-2003 20:39

Bericht door Lipton »

Een speler die uit het buitenland komt moet je misschien wel 6 tot 12 maand de tijd geven, ze komen in een nieuwe omgeving, cultuur en andere speelstijl. Dat vergt allemaal tijd.

Maar als je ziet dat z'n Namli uit de 2e divisie komt van Denemarken en nog maar 20 jaar is (!) dan belooft dat wel wat.
Hij is een paar keer goed in gevallen en speelde afgelopen weekend heel aardig.

Bij spelers als Thern en Namli zie je dat ze in de basis gewoon heel sterk zijn, goede techniek, prima handelingsnelheid, gekoppeld aan een heel behoorlijk stukje inzicht.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Jij noemt negatieve voorbeelden. Je mag spelers niet negatief beoordelen in principe na een paar wedstrijden, maar als je zoals Namli van een laag niveau komt (niveau Topklasse?) en nu al zoveel groei hebt doorgemaakt dat je nu op een veel hoger niveau al een goede wedstrijd kan spelen dan mag je toch wel verwachten dat hij verder door kan groeien naar het niveau van een prima speler?
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

Mackan68 schreef:Dus spelers als Namli en Thern ophemelen mag wel, maar vraagtekens erbij zetten niet. Juist. En jij schijnt de wijsheid in pacht te hebben hoe discussiëren werkt.....Ok dan.
Ik geef aan dat ophemelen net zo weinig gefundeerd is als afkraken.
Ik ben geen fan van Mulder bijvoorbeeld, dus ik hoop dat hij niet aangetrokken wordt. De optie wordt genoemd in het Keepers topic. Maar mocht hij wel komen ga ik niet roepen dat we er weinig aan hebben en dat het technisch beleid niet klopt, daar heeft niemand wat aan. Als hier een speler daadwerkelijk wordt aangetrokken, kijk het een paar wedstrijden aan.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Knipecity schreef:Jij noemt negatieve voorbeelden. Je mag spelers niet negatief beoordelen in principe na een paar wedstrijden, maar als je zoals Namli van een laag niveau komt (niveau Topklasse?) en nu al zoveel groei hebt doorgemaakt dat je nu op een veel hoger niveau al een goede wedstrijd kan spelen dan mag je toch wel verwachten dat hij verder door kan groeien naar het niveau van een prima speler?
Oh mocht dat niet, negatieve voorbeelden noemen?;) Het zijn ook voorbeelden. Ook Hansson en Nordtfelt kwamen ook uit lagere divisies in Zweden.

Namli heeft de potentie om een goede speler te worden. Hij heeft nog weinig laten of kunnen zien en er zijn totaal geen garanties. Immers Vonk en Co waren eerst zelf ook niet 100% overtuigd aangezien Namli geen eerste keus was. Hij was tweede keus want ze gingen voor die positie voor een Albaniër. Daarom gaf ik ook twee andere voorbeelden aan. Iedereen schreef Hansson af na de eerste wedstrijden. Het hangt van veel factoren af of iemand het daadwerkelijk gaat redden. Maar we zijn en zeker op dit forum wel eens heel snel met onze mening, postief of negatief.

Ik was ook kritisch op Vonk en twijfelde aan de versterkingen op Thern na. Dat hij wederom geen linksback wist te halen en dat hij wederom geen rechtsbuiten wist te halen. Drie maand later schopt Slagveer er ineens 8 in terwijl iedereen met hem klaar was. Maar is dit toeval of wordt het standaard dat hij z'n doelpunten gaat meepikken dat is de vraag. Die glazen bol hebben we niet. Geert Arend Roorda heef ook eens een opleving gehad in z'n carrière dat hij 13 keer scoorde. Deed ie anders ook nooit.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik snap niet dat dit überhaupt een discussie is. Die jongen ontwikkelt zich tot nu toe prima. Is van een 2e divisiespeler uit het zwakkere Denemarken nu een speler geworden die bij ons een prima pot kan spelen in het 1e. Prima toch? Laten we gewoon kijken hoe hij zich verder ontwikkelt. Ik ben positief gestemd.
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:Ik snap niet dat dit überhaupt een discussie is. Die jongen ontwikkelt zich tot nu toe prima. Is van een 2e divisiespeler uit het zwakkere Denemarken nu een speler geworden die bij ons een prima pot kan spelen in het 1e. Prima toch? Laten we gewoon kijken hoe hij zich verder ontwikkelt. Ik ben positief gestemd.
Er wordt nu een discussie van uitspraken van maanden terug gemaakt. Niemand zal zeggen dat het een speler van niks is. Dat is ook niet gezegd. Bij de beloftes heeft hij al wat mooie dingen laten zien. In het 1e kwam het er op de vleugels nog niet echt uit, maar nu op 10 heeft hij een prima wedstrijd gespeeld. Mooi toch? In het geval van Namli werden er vraagtekens gezet bij het niveau waar hij vandaan kwam en dat hij kennelijk niet eerste keus was, maar meer een versterking voor de toekomst. Ook toen is er overigens al terecht gewezen op het feit dat Tomasson ook van een relatief nietszeggend clubje kwam.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Ik vond hem sterk invallen, technisch vaardig en snel aan/met de bal, wat een verademing t.o.v. van den Berg! Hopelijk mag hij donderdag op '10', maar ik vrees dat Lodeweges gewoon weer voor van den Berg kiest. Ik begin er steeds meer in te geloven dat we de (eventuele) vervanger voor van den Berg al in huis hebben.
nou nou
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Na een ietwat onwennig begin hier laat hij, bij elke kans die hij krijgt, zien dat hij niet zou misstaan in de basis.
Viel ook gister inderdaad prima in!
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Fanatismo
Invaller
Berichten: 443
Lid geworden op: 03-10-2013 10:33

Bericht door Fanatismo »

Waarom begint Lodeweges niet met Namli in de basis i.p.v met Duarte?
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Ik denk dat er niemand is die dat begrijpt........
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Feanfan 1
Forumicoon
Berichten: 7715
Lid geworden op: 11-07-2003 13:37

Bericht door Feanfan 1 »

Fanatismo schreef:Waarom begint Lodeweges niet met Namli in de basis i.p.v met Duarte?
Ik heb liever Duarte dan vd Berg
Surhuisterveen
Forumicoon
Berichten: 5440
Lid geworden op: 17-03-2005 22:18
Contacteer:

Bericht door Surhuisterveen »

Namen gaan nou eenmaal voor bij Lodeweges. Hij heeft niet de ballen om kwaliteit voorop te stellen.
Prima invalbeurt van Namli.
SCH
fuotbalgek
Superster
Berichten: 3639
Lid geworden op: 13-05-2013 16:35

Bericht door fuotbalgek »

In wedstrijden zoals deze heb je ervaring nodig in het al jonge team dat we hebben, dus Joey blijft wel staan. Namli viel goed in, en dat zal zijn rol tegen Vitesse ook weer kunnen worden.
Gebruikersavatar
Erwin4ever
Wereldspeler
Berichten: 2032
Lid geworden op: 05-12-2011 22:03
Locatie: J-city

Bericht door Erwin4ever »

Feanfan 1 schreef:Ik heb liever Duarte dan vd Berg
:shock: :shock: :shock: :?
Doch jo ding, en lit de lju rabje! 8)
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Ook al is Namli op dit moment voetballend beter dan V/d Berg, V/d Berg zet de poppetjes wel goed neer en zorgt ervoor dat iedereen goed staat en druk zet, wanneer daar naar wordt gevraagd. Daarnaast heb je ook spelers in je team nodig die het team vertrouwen blijven geven en af en toe de tegenstander op het juiste moment irriteren.
Helaas voor Joey en het team ontbeert het Joey op dit moment aan alles. Hij kan alleen nog zichzelf irriteren en neemt het team zeker niet meer op sleeptouw. Jammer, want juist hij is gehaald als gifkikker.
Wat mij betreft speelt Namli de gehele 2e helft gezien z'n recent sterke optreden. Om met hem te starten vind ik een behoorlijk risico aangezien je in dit jonge team toch een zekere mate van ervaring nodig hebt. Duarte deed het zondag leuk, maar is normaliter geen meerwaarde op dit moment. In z'n Heraclestijd vond ik het een hele leuke speler, maar lijkt sinds z'n Ajaxbeloftentijd meer bezig te zijn met voeding dan met z'n carrière.
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

4 goals gisteren, tegen Buitenpost, maar oké. Zijn tweebenigheid en snelheid aan de bal vielen erg op, weet iemand hoe hij zich het afgelopen half jaar in de beloften heeft ontwikkeld? De club kijkt namelijk nog naar een extra middenvelder, waar ik zelf gister ook voor heb geopperd, maar als ik Namli zie voetballen (en dan heb ik het ook over zijn minuten in Heerenveen-1 in het afgelopen seizoen) zou ik zeggen dat je die middenvelder al in huis hebt.
nou nou
Gebruikersavatar
Crash
Superster
Berichten: 2546
Lid geworden op: 04-05-2005 10:56
Locatie: Heerenveen

Bericht door Crash »

Deels eens, deels oneens.

Namli kon wel eens gaan doorbreken dit seizoen, dus in die zin ben ik het met je eens. Echter hebben we nog steeds te kampen met twee houthakkers op het middenveld. De Roon (contractverlenging :shock: ) en Van den Berg komen voetballend te kort voor de subtop. In die zin ben ik maar wat blij dat Vonk en co. hun oven nog openhouden voor een (extra) middenvelder.

'Extra' tussen haakjes, want naar verluid is een Italiaanse club geinteresseerd in De Roon. Een eventuele transfer zou voor alle partijen het beste zijn, daar De Roon met zijn nieuwe contract nog altijd grootverdiener is binnen de selectie. Dat is gezien de situatie begrijpelijk, maar zeker niet wenselijk. Het blijft immers maar een waterdrager en niets meer.

Let wel, ik prefereer De Roon nog altijd boven Van den Berg die een nog lagere ondergrens heeft.
Zwart Schoeisel
Bankzitter
Berichten: 162
Lid geworden op: 26-03-2015 15:37

Bericht door Zwart Schoeisel »

Crash schreef:Deels eens, deels oneens.

want naar verluid is een Italiaanse club geinteresseerd in De Roon. Een eventuele transfer zou voor alle partijen het beste zijn, daar De Roon met zijn nieuwe contract nog altijd grootverdiener is binnen de selectie.
Weet je ook welke club en hoe concreet dit is, Crash?
Gebruikersavatar
Fryskeboy22
Wereldspeler
Berichten: 1774
Lid geworden op: 27-12-2012 08:46

Bericht door Fryskeboy22 »

Crash schreef:Deels eens, deels oneens.

Namli kon wel eens gaan doorbreken dit seizoen, dus in die zin ben ik het met je eens. Echter hebben we nog steeds te kampen met twee houthakkers op het middenveld. De Roon (contractverlenging :shock: ) en Van den Berg komen voetballend te kort voor de subtop. In die zin ben ik maar wat blij dat Vonk en co. hun oven nog openhouden voor een (extra) middenvelder.

'Extra' tussen haakjes, want naar verluid is een Italiaanse club geinteresseerd in De Roon. Een eventuele transfer zou voor alle partijen het beste zijn, daar De Roon met zijn nieuwe contract nog altijd grootverdiener is binnen de selectie. Dat is gezien de situatie begrijpelijk, maar zeker niet wenselijk. Het blijft immers maar een waterdrager en niets meer.

Let wel, ik prefereer De Roon nog altijd boven Van den Berg die een nog lagere ondergrens heeft.
Zou best waar kunnen zijn @Crash,De Roon heeft zijn huis in Wolvega ook al poosje te koop staan, zou kunnen dat daar een linkje in zit.
Grimo
Superster
Berichten: 4922
Lid geworden op: 07-10-2010 09:52

Bericht door Grimo »

Crash schreef: Echter hebben we nog steeds te kampen met twee houthakkers op het middenveld. De Roon (contractverlenging :shock: ) en Van den Berg komen voetballend te kort voor de subtop.
Volgens mij spelen we met de Roon en van der Berg al drie jaar subtop voetbal en spelen we
elk jaar play-off voetbal...

Overigens zie ik ook liever één van de twee op het middenveld. Mijn voorkeur gaat dan uit voor de Roon, als poetser voor de andere twee middenvelders.
Gebruikersavatar
Frisian Viking
Superster
Berichten: 4713
Lid geworden op: 27-09-2004 16:28
Locatie: Frisia

Bericht door Frisian Viking »

Namli heeft nog een contract voor twee jaar, tot 2017, zonder optie. Kijkend naar de ontwikkeling van Namli in met name de voorbereiding hoop ik dat Vonk in de loop van dit seizoen eens met deze knul om tafel gaat om te verlengen tot 2020. Zou zonde zijn om hem straks gratis de deur uit te zien lopen.
In de naam van de vader
Van de zoon
Van de Heilige Geest

Abe
Wolliepoly
Verified
Wereldspeler
Berichten: 1115
Lid geworden op: 26-07-2009 12:06
Locatie: Drachten

Bericht door Wolliepoly »

Als Vonk dat van plan is kan hij dat het beste de komende maand doen, mocht Namli bv tot de winterstop een grote indruk achterlaten kun je alweer kapers op de kust hebben. Of erger zaakwaarnemers die hem de kop gek maken.
Voel je niet te klein om groot te denken!!
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Ik ben echt benieuwd wat de basisopstelling is als iedereen fit is. Speelt Namli dan en zo ja waar? Ik zou na de voorbereiding bijna zeggen, hij moet spelen want hij brengt creativiteit, maar of het gebeurt....
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

Knipecity schreef:Ik ben echt benieuwd wat de basisopstelling is als iedereen fit is. Speelt Namli dan en zo ja waar? Ik zou na de voorbereiding bijna zeggen, hij moet spelen want hij brengt creativiteit, maar of het gebeurt....
Zeker met de aankoop van Zahovic en de aanwezigheid van Joey nog steeds vrees ik voor Younes dat hij daar wel eens de dupe van kan worden. Nota bene de grootste verrassing en meest scorende speler in de voorbereiding.
Als hij nu niet genoeg speeltijd krijgt kan het wel eens bij dit contract blijven heb ik het idee.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Plaats reactie