Simon Thern

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Simon Thern

Berichtdoor Lardy » 09-01-2015 22:33

Viel mij niet mee vandaag. Verloor veel duels, onnauwkeurig in de passing.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 09-01-2015 23:16

Lardy schreef:Viel mij niet mee vandaag. Verloor veel duels, onnauwkeurig in de passing.

Dat viel mij ook op. Maar goed, die jongen eerst maar wat tijd geven. Geen basisklant nog als iedereen fit is.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor Lardy » 09-01-2015 23:28

Zeker, die jongen komt er wel. Maar een middenveld met Sinkgraven én Thern zie ik zo op het eerste oog niet zitten, dat is veel te licht. Dus de versterking Thern heb je eigenlijk nog niet zoveel aan zolang Sinkgraven hier nog speelt.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Simon Thern

Berichtdoor Mackan68 » 10-01-2015 08:52

Is dus voor dit moment dus gewoon een breedteaankoop en geen versterking. Ben je lekker mee...... Gelukkig hebben ze nog een paar weken. Niet dat dat een garantie voor succes is overigens. De laatste ervaring blijft toch het meest hangen in de herinnering.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Simon Thern

Berichtdoor bollebert » 10-01-2015 08:59

speelde thern op de 10?
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Simon Thern

Berichtdoor Mackan68 » 10-01-2015 09:14

bollebert schreef:speelde thern op de 10?

Voor zover ik het wat kon volgen meer op de positie van Daley de laatste tijd. Daley wat meer vooruit geschoven en Thern meer voor de verdediging. Maar ook hij ging wel mee in de aanval.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Simon Thern

Berichtdoor Superfries1996 » 10-01-2015 12:37

We gaan zo'n jongen na één wedstrijd toch niet beoordelen als te licht en/of als geen directe versterking? Van veel andere basisklanten heb ik net zo weinig of minder gezien.
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Simon Thern

Berichtdoor Lardy » 10-01-2015 12:50

Superfries1996 schreef:We gaan zo'n jongen na één wedstrijd toch niet beoordelen als te licht en/of als geen directe versterking? Van veel andere basisklanten heb ik net zo weinig of minder gezien.


Lees je wel goed?
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Simon Thern

Berichtdoor bollebert » 10-01-2015 16:38

Dat zegt Mackan helemaal niet,zegt dat hij er niet boven uit stak en dus misschien een breedte aankoop was.
Niks mis mee maar ben ook benieuwd of hij sinkgraven,vd berg of onze aanvoerder de roon ernaast speelt.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Simon Thern

Berichtdoor Lardy » 10-01-2015 16:52

Nee Bubbe. Ik zeg dat ik, op dit moment, Thern en Sinkgraven niet samen zie spelen. En daar trekt Mackan een conclusie uit.
Lardy
Superster
 
Berichten: 4822
Geregistreerd op: 17-07-2008 19:35

Re: Simon Thern

Berichtdoor Mackan68 » 10-01-2015 18:40

Bubbe schreef:
Dat zegt Mackan helemaal wel. Hij heeft het niet over ''misschien'', hij heeft zijn conclusie al getrokken.

Ik zeg dat hij voor dit moment een breedteaankoop is ja. Omdat hij tegen Sint Truiden wel aardig speelde, maar tegen Standaard Luik, een stapje hoger ook veel fout deed. En zoals Bert het zich ook afvraagt zie ik hem onze huidige 3 middenvelders niet uit de basis spelen. De Roon niet omdat hij aanvoerder is. Van den Berg niet omdat ook Dwight al eens aangaf dat je eigenlijk niet zonder hem kunt spelen. En Sinkgraven al helemaal niet, omdat dat op dit moment ons enige goudklompje nog is. Ook al lijkt die door zijn huidige vorm niet de meeste waarde te hebben. Of hij moet deze transferperiode toch nog verkocht worden. Dan veranderd de hele situatie natuurlijk weer.
Ik zeg nergens dat het niks is, dat hij geen kans krijgt of wat voor negatieve lading jullie altijd maar aan mijn posts willen hangen. Ik zou zeggen zoek het lekker uit voor je zelf wat een ander allemaal bedoelt. Ik ben kritisch en schrijf hem niet als anderen meteen al de hemel in als topaankoop. Omdat hij met Malmo in de CL heeft gespeeld. Ik laat het hem eerst graag hier zien! En in mijn ogen zal dat voornamelijk moeten gebeuren als één van de anderen geblesseerd of geschorst is. Daarom stond hij namelijk ook niet in het beoogde basiselftal waar Dwight het over had. Dat is wat ik er precies van vind en bedoel. Toedeloe!!
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Simon Thern

Berichtdoor Wizard » 10-01-2015 19:14

Mackan68 schreef: En zoals Bert het zich ook afvraagt zie ik hem onze huidige 3 middenvelders niet uit de basis spelen. De Roon niet omdat hij aanvoerder is. .

Het is natuurlijk raar om te stellen dat je een speler niet uit het elftal kunt spelen omdat diegene aanvoerder is. De aanvoerder is in jeugdelftallen vaak één van de betere spelers, maar dat hoeft bij de profs zeker niet te zijn.
De Roon is juist de middenvelder op dit moment die je het eerste zou vervangen. Aangezien V/d Berg op zijn positie kan spelen, zou je Thern zomaar op de oude positie van V/d Berg kunnen zetten.
Natuurlijk kan je als nieuwe speler niet zomaar de basis eruit spelen en moet hij wennen aan ons spel, het team, etc. Hij zal zeker z'n minuten gaan maken en wanneer hij voldoende gewend is, zullen we de echte Thern zien. Na een wedstrijd of 6 kunnen we zien wat hij echt in z'n mars heeft.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2015 19:21

De Roon was gisteren beste man van het veld, dus die vervang je niet.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor Mackan68 » 10-01-2015 20:00

Knipecity schreef:De Roon was gisteren beste man van het veld, dus die vervang je niet.

Daarnaast gaat het er niet om dat het onmogelijk zou zijn om een aanvoerder uit de basis te spelen ware het niet dat Nederlandse trainers bijna nooit hun aanvoerder passeren gedurende het seizoen.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Simon Thern

Berichtdoor bollebert » 10-01-2015 20:11

Daarom was jou reactie ook de juiste mackan en is thern op dit moment waarschijnlijk een breedte aankoop of voor volgend seizoen.
En dat is niet erg als er ook versterking komt voor de vleugels.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2015 20:23

Als Thern goed genoeg is maakt het me niet uit wie hij vervangt als zwakste schakel op het middenveld, maar van wat ik gisteren zag is daarvoor nog wel wat werk aan de winkel. Hij is nu nog geen basismateriaal.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor BK2007 » 10-01-2015 20:58

Knipecity schreef:Als Thern goed genoeg is maakt het me niet uit wie hij vervangt als zwakste schakel op het middenveld, maar van wat ik gisteren zag is daarvoor nog wel wat werk aan de winkel. Hij is nu nog geen basismateriaal.



Hm. Thern is toch basisspeler bij Malmo geweest dat deelnam aan de Champions League ? En dan niet goed genoeg voor de basis van de nr 11 van de ere divisie ? Ja, ja.
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 10-01-2015 21:08

IK concludeer alleen op basis van wat ik gisteren gezien heb en dat was niet best. Heel veel balverlies en ook de simpelste ballen.

En wat betreft Malmö in CL. Wat zegt dat eigenlijk? Zweden heeft een mindere competitie dan de Nederlandse en dat Malmö dan de CL haalt zegt ook niet zoveel. Daarbij was hij daar geen basisspeler meer.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Simon Thern

Berichtdoor Ebiede » 11-01-2015 11:49

Knipecity schreef:IK concludeer alleen op basis van wat ik gisteren gezien heb en dat was niet best. Heel veel balverlies en ook de simpelste ballen.

En wat betreft Malmö in CL. Wat zegt dat eigenlijk? Zweden heeft een mindere competitie dan de Nederlandse en dat Malmö dan de CL haalt zegt ook niet zoveel. Daarbij was hij daar geen basisspeler meer.



En daar gaan we weer, bij het aantrekken werd er geroepen dat het een topaankoop was en nu gaan we op basis van een wedstrijd hem weer afbranden.

Heb het bijna wel gehad op dit forum vol azijnzeikers!
Spijt heb je morgen maar!
Avatar gebruiker
Ebiede
Superster
 
Berichten: 6234
Geregistreerd op: 09-12-2004 19:02

Re: Simon Thern

Berichtdoor BK2007 » 11-01-2015 12:03

Nou azijnzeiken ?
Knipecity ziet een slechte wedstrijd van Thern. Dat kan toch ? Knipe is meestal nog vrij positief....
Ik heb ook op thern gelet en vond hem tegenvallen. Maar goed een speler moet je natuurlijk eens op een wat langere termijn aankijken in de ere divisie. Onze eigen mickey mouse competitie :wink:
Samen maken we de club sterk.
Avatar gebruiker
BK2007
Superster
 
Berichten: 5633
Geregistreerd op: 11-11-2007 18:46

Re: Simon Thern

Berichtdoor Voorstopper » 11-01-2015 12:23

Hoe lang het duurt voor hij op zijn topniveau zit is natuurlijk afwachten, heeft een zware blessure gehad en zal toch weer even in moeten komen. Daarbij: nieuwe spelopvatting, afspraken en medespelers. Dat kost tijd en dat is normaal.
In dit geval is het mooi dat er in de basis al een trio staat dat het op zich ok doet. Thern kan zich daar dus mooi inspelen komende maanden.
The two most powerful warriors are patience and time.
Avatar gebruiker
Voorstopper
Superster
 
Berichten: 3635
Geregistreerd op: 05-06-2005 09:24
Woonplaats: Groningen

Re: Simon Thern

Berichtdoor 1983 » 11-01-2015 12:35

Ebiede schreef:En daar gaan we weer, bij het aantrekken werd er geroepen dat het een topaankoop was en nu gaan we op basis van een wedstrijd hem weer afbranden.

Heb het bijna wel gehad op dit forum vol azijnzeikers!

Dat werd misschien door een paar geroepen, maar die spreken natuurlijk niet voor heel het forum. 99% kent hem helemaal niet en kan dus niet oordelen of het nou een topaankoop is of niet. En het enige wat nu gezegd is, is dat hij de vorige wedstrijd niet zo goed speelde. Daarbij wordt aangegeven dat hij vooral in aanmerking komt voor een positie die met SInkgraven al goed bezet is, dus dat het vooralsnog een breedte versterking lijkt zolang Sinkgraven hier nog is. Wat is daar mis mee? en waarom moet dat gelijk weer als azijnzeikerij worden weggezet? Je mag dus blijkbaar ook niet meer zeggen hier dat je iemand slecht vind spelen of we vinden al dat je de speler compleet afbrand en geen kans geeft. Wat een ontzettende bullshit zeg. Ben er juist wel klaar mee dat ieder spoortje van kritiek wordt weggezet als azijnzeiken of hoe je het ook maar wilt noemen.
Avatar gebruiker
1983
Superster
 
Berichten: 5276
Geregistreerd op: 08-04-2005 12:11

Re: Simon Thern

Berichtdoor diepFries » 11-01-2015 12:59

Beste 1983, ik quote eventjes met vetgedrukt wat je zou kunnen beschouwen als afbranden. Danwel van de speler. Danwel van het Technisch kader. Of is hier in jouw optiek sprake van een ongelukkige woordkeuze?

Mackan68 schreef:Is dus voor dit moment dus gewoon een breedteaankoop en geen versterking. Ben je lekker mee...... Gelukkig hebben ze nog een paar weken. Niet dat dat een garantie voor succes is overigens. De laatste ervaring blijft toch het meest hangen in de herinnering.


on-topic:
Ik laat me graag door Simon Thern positief verrassen.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Simon Thern

Berichtdoor Mackan68 » 11-01-2015 13:33

diepFries schreef:"Vet gedrukte tekst"

Ik heb het hier niet over een speler. Ik heb het over de zomerse transferperiode. En dan vooral de overtuiging dat we het met de groep die er op dat moment stond prima het seizoen konden beginnen. Onze huidige plaats op de ranglijst laat zien hoe prima gelijk ze hebben gekregen. De reeks van 9 wedstrijden zonder winst ook. Met uitzondering van de 3-punter tegen NAC. Bij vlagen leuk voetbal. Maar 'slechts' 22 punten. We scoorden 'maar' 21. Dit brengt ons waar we nu staan. Zelfs ondanks het feit dat we ook bij de 6 clubs horen met het minst aantal tegengoals. Ik brand nergens iets af, schrijf namelijk niet dat het waardeloos was. Maar ik noem het ook geen top. Omdat het gezien de resultaten ook absoluut niet aan de orde is. Maar misschien zie jij dat anders. Ik sta open voor jouw uitleg.
Laatst bijgewerkt door Mackan68 op 11-01-2015 13:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Simon Thern

Berichtdoor abegoal » 11-01-2015 13:35

Als dergelijke tekst wordt gezien als afbranden, kunnen we het discussiëren wel stoppen denk ik. Er wordt feedback gegeven op een momentopname, waarbij de schrijver zelfs over het moment heen kijkt. Dat daarbij zijn verwachtingen of beeldvorming niet overeenkomt met die van (alle) anderen, tja.

Lijkt me precies het doel van dit forum :roll: :?:
Hotemetoten - Oppositie 0 - 3 (eindstand)
Avatar gebruiker
abegoal
Superster
 
Berichten: 2452
Geregistreerd op: 30-12-2004 12:45
Woonplaats: Heerenveen

Re: Simon Thern

Berichtdoor Wizard » 11-01-2015 17:01

Disscussies moedigen we alleen maar aan.

Simon Thern was overigens voor z'n blessure gewoon basisspeler bij Malmö. Laten we ons wel tot de feiten beperken, en hier geen aannames droppen. Dat maakt 't discussiëren onaangenaam.

Wat mij betreft is Thern een op het oog prima versterking voor deze selectie, die na verloop van tijd (wanneer hij gewend is) de strijd aan moet gaan op de posities van Sinkgraven en V/d Berg. Wat we tot nu toe hebben gezien was een prima goal, maar viel z'n veldspel tegen. Dat eerste missen we juist, en dat tweede zou een punt van gewenning kunnen zijn. Maar goed, ik kom pas met m'n oordeel wanneer hij hier 5-6 wedstrijden heeft gespeeld.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Simon Thern

Berichtdoor diepFries » 12-01-2015 16:05

Mackan68 schreef:[...]Ik sta open voor jouw uitleg.

Los van dat ik persoonlijk van mening ben dat je nu weer een andere draai aan je post probeert te geven, wilde ik enkel aangeven wat er in jouw gequote reactie als 'negatief / afbranden / azijnzeiken' kan worden bestempeld. Het is aan de individuele lezer om daar een waardeoordeel over te vellen.

Mocht je Simon Thern als een welkome breedteversterking beschouwen (en er graag nog een aantal directe versterkingen naast zien), dan kun je je reactie natuurlijk ook anders (concreter, duidelijker) formuleren. Nu laat je al (te)veel ruimte over voor interpretatie. Hetgeen misschien ook wel weer het doel is.
In case of doubt, make it sound convincing
Avatar gebruiker
diepFries
Superster
 
Berichten: 1639
Geregistreerd op: 05-06-2007 12:12
Woonplaats: Groningen

Re: Simon Thern

Berichtdoor ThiagoAlcantara » 12-01-2015 16:32

Dat mensen na 1 oefenwedstrijdje al bijna beweren dat Thern er niks van kan....

Dit is voor Heerenveen begrippen echt een topaankoop hoor en indd het was niet best wat hij tegen Standard liet zien.
Hij was wat slordig in de passing maar je ziet het in de kleine dingen dat hij veel kwaliteit bezit
Bijv dat Thern namelijk een heerlijk tempo in z´n spel heeft en normaal gesproken is hij juist goed in de passing.

We gaan echt nog veel plezier aan deze jongen beleven!
ThiagoAlcantara
Basisspeler
 
Berichten: 553
Geregistreerd op: 19-04-2012 15:49

Re: Simon Thern

Berichtdoor bollebert » 12-01-2015 16:56

ThiagoAlcantara schreef:Dat mensen na 1 oefenwedstrijdje al bijna beweren dat Thern er niks van kan....


Dat zeggen de meeste mensen helemaal niet.
Er word gezegd dat hij meer een breedte versterking is in eerste instantie,aangezien sommige waar onder ik niet denken dat hij 1 van de 3 nu uit de basis speelt.
En dat hij een slechte wedstrijd speelde tegen luik,maar dat deden meer...
Maar denk dat iedereen het er mee eens is dat we hopen dat hij zo snel mogelijk staat!
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Simon Thern

Berichtdoor Knipecity » 12-01-2015 17:56

Mijn punt is juist meer het tegenovergestelde. Thern werd hier door vele mensen gezien als grote aankoop die wel even De Roon, of Vd Berg er uit zal spelen. Ik wil dat dan even relativeren na zo'n wedstrijd. Laat het hem eerst maar laten zien.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

VorigeVolgende

Keer terug naar Oud-spelers

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten