Simon Thern

> voor iedereen die nu elders voetbalt

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Superfries1996
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 10-04-2012 20:21

Bericht door Superfries1996 »

Hij heeft nu vier wedstrijden meegedaan en heeft als ik me niet vergis in drie van die vier wedstrijden in het team van de week gestaan, 'gelukkig' valt het ook anderen op, het is wel eens anders geweest.
nou nou
Gebruikersavatar
ET
Nieuw talent
Berichten: 91
Lid geworden op: 23-09-2005 22:40
Locatie: Heerenveen

Bericht door ET »

Beetle schreef:Ik vind achteraf deze link erg amusant!


Hadden we bijna achter het net gevist. :lol: :lol:
Je moet er toch niet aan denken dat dat gebeurd was.
He is back (for what it's worth)
Riverside
Beheerder
Berichten: 5900
Lid geworden op: 09-09-2005 00:14
Locatie: Heerenveen

Bericht door Riverside »

Ach, dan hadden wij die Tibbling gehaald, ook een goede voetballer. Heerenveen en Groningen vissen voor een groot deel in dezelfde vijver.
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Maar Tibbeling was 1,3 miljoen en Thern gratis. Tibbeling voetbalt makkelijk, is bijna tweebenig, maar heeft niet die drive naar voren en de versnelling van Thern. Tibbeling heeft zijn postuur wat tegen.
Born to party, forced to work
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Stiffie schreef:Maar Tibbeling was 1,3 miljoen en Thern gratis. Tibbeling voetbalt makkelijk, is bijna tweebenig, maar heeft niet die drive naar voren en de versnelling van Thern. Tibbeling heeft zijn postuur wat tegen.
Maar waarschijnlijk heeft Groningen een paar jaar plezier van zo`n speler, zoals Cherry. Wij moeten weer vrezen voor het
verkoop in de zomer, daar dat altijd de enige echte ambitie is van Heerenveen! :?
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Heerenveen moet verkopen om gezond te blijven. En ondanks al die verkopen draaien we bijna altijd mee in de subtop en draaien we bijna altijd beter dan FC Groningen de afgelopen 2 decennia. Doe niet net of dat naast het stadion het gras daar ook groener is.

Ik hoop natuurlijk ook dat we volgens seizoen grotendeels door kunnen met dit team, waarbij de zwakste plekken worden vervangen zodat we mee kunnen draaien om de titel, maar dat zal er wel niet in zitten.
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Knipecity schreef:Heerenveen moet verkopen om gezond te blijven. En ondanks al die verkopen draaien we bijna altijd mee in de subtop
Subtop?!? Na 22 wedstrijden 23 punten achter op nummero uno? Dan ben je gewoon en bescheiden middemotor in elke andere competitie!
Jij moet het gras ook niet groener maken dan het is!
Gebruikersavatar
pieterpieter
Selectiespeler
Berichten: 744
Lid geworden op: 19-10-2006 11:35

Bericht door pieterpieter »

En jij moet het gras ook niet grauwer maken dan het is. We verkopen voor 20+ miljoen en hebben niet een minder elftal staan en staan 6e in de competitie. Daarnaast hebben we zonder al die spelers die miljoenen opgebracht hebben een paar geweldige thuiswedstrijden achter de rug. Dat PSV op een absurd puntenaantal staat hebben wij niet zoveel mee te maken.

On: Simon Thern was weer geweldig afgelopen weekend :D
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Baggerraartje schreef: Subtop?!? Na 22 wedstrijden 23 punten achter op nummero uno? Dan ben je gewoon en bescheiden middemotor in elke andere competitie!
Jij moet het gras ook niet groener maken dan het is!
In mijn beleving zijn subtoppers gewoon de teams die meedoen om Europa League. De topclubs spelen doorgaans om de titel en CL voorronde.
Daarbij zijn qua naam PSV, Ajax en Feyenoord gewoon topclubs en worden wij alom gezien als een subtopper. En terecht. Wij presteren de afgelopen 10-20 jaar denk ik als 5e, 6e club van Nederland. Tel daarbij onze achterban en je bent gewoon een subtopper.

Vreemd hoe negatief sommige 'supporters' toch soms hier tegen hun eigen club aankijken. :cry:
Baggerraartje
Wereldspeler
Berichten: 2342
Lid geworden op: 09-01-2006 15:04

Bericht door Baggerraartje »

Knipecity schreef: Vreemd hoe negatief sommige 'supporters' toch soms hier tegen hun eigen club aankijken. :cry:
1) ik ben niet negatief, ik vind alleen jammer dat spelers die goed zijn, Heerenveen zo snel verlaten, in verglijking met andere (sub) toppers.
2) Het interesreert me idd geen barst dat we 20 miljoen voor spelers heben ontvangen, geld maakt geen doelpunten
3) Vind ook dat we nu na de winterstop heel leuk voetballen en kijk met plezier naar de samanvattingen vanuit India.
4) Echter zoals ik al gemeld had in topic tranferbeleid 2, vind ik de commerciele tak aanzet is, daar je niet steeds je beste spelers HOEFT te verkopen na een half jaar!

Dus KNIPECITY, nu even kappen met je gezeur over Negatieve Supporters, als ze het niet met jou eens zijn.

Mijn dank is groot!
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Heerenveen is al jaren een subtopper gebleken. Niet alleen qua sportieve prestaties maar ook qua begroting en naam.
De top4 is duidelijk met PSV, Ajax, Feyenoord en Twente. Daarna komen Vitesse en AZ en vlak daarachter Heerenveen, Groningen en Utrecht.
Qua sportieve prestaties doen we het de afgelopen 10 jaar iets beter dan onze begrotingsklassering. Wanneer je kijkt naar dit rijtje zijn we verplicht om elk jaar in de top-9 te eindigen. Echter kan je in een onrustig seizoen zo worden voorbijgestreefd door een uitschieter van bijv. PEC of pak-em-beet WillemII.
Wanneer we gemiddeld vaker in het rijtje Vitesse, AZ willen eindigen, zal onze begroting omhoog moeten. Laat dat nou net onze huidige pijnpunt zijn. In ieder geval is de club keigoed bezig om financieel stabiel en gezond te worden en dus voldoende reserves achter de hand te hebben door geen gekke aankopen (meer) te doen door een doordacht transferbeleid.
In dat perspectief past ook de aankoop Simon Thern, wat een fantastische buitenkans is gebleken. Het is te hopen dat we nog lang van zijn prestaties mogen genieten aangezien dit spelers zijn die ons - mits ze behouden blijven - naar een top6 klassering kunnen brengen en houden. Want wanneer er dit seizoen eens wat meer basisspelers tov vorige seizoenen behouden blijven, ben ik ervan overtuigd dat we volgend seizoen wel eens hele leuke dingen kunnen laten zien.
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Baggerraartje schreef:
1) ik ben niet negatief, ik vind alleen jammer dat spelers die goed zijn, Heerenveen zo snel verlaten, in verglijking met andere (sub) toppers.
2) Het interesreert me idd geen barst dat we 20 miljoen voor spelers heben ontvangen, geld maakt geen doelpunten
3) Vind ook dat we nu na de winterstop heel leuk voetballen en kijk met plezier naar de samanvattingen vanuit India.
4) Echter zoals ik al gemeld had in topic tranferbeleid 2, vind ik de commerciele tak aanzet is, daar je niet steeds je beste spelers HOEFT te verkopen na een half jaar!

Dus KNIPECITY, nu even kappen met je gezeur over Negatieve Supporters, als ze het niet met jou eens zijn.

Mijn dank is groot!
Sorry, maar ik vind jou heel negatief. En dat je in India zit verklaart het een en ander, want als je Vitesse, Feyenoord en PEC thuis had gezien dan zou je nu niet zo negatief zijn.
En wij verkopen veel omdat er veel meer vraag is naar onze spelers dan die van andere subtoppers. Wij hebben een neusje voor individuele toppers.

Daarbij moet je toch begrijpen dat de club door wanbeleid een aantal jaren geleden wel gedwongen is geweest om nog sneller talenten te verkopen. Ze zullen er nu aan werken dat dit in de toekomst minder snel noodzakelijk is.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

Knipe, zou je ook eens begrijpend willen lezen zonder er van alles bij te halen. Wat baggeraatje zegt is toch niet negatief, daarnaast is het ook nog eens zijn mening en waarom zou je vanuit India geen beeld kunnen hebben van het spel, hij schrijft ook dat na de winterstop toch erg leuk is om naar heerenveen te kijken. Ik geef hem ook gelijk, als ons team eindelijk draait gaan de goede spelers weer weg

Maak er nu niet je eigen discussie van, lees eens wat er staat.
Hier heb ik geen woorden voor
Gebruikersavatar
Mackan68
Forumicoon
Berichten: 6778
Lid geworden op: 01-08-2004 15:46
Locatie: De 'achterbuurt' van Techum

Bericht door Mackan68 »

pieterpieter schreef:Dat PSV op een absurd puntenaantal staat hebben wij niet zoveel mee te maken.
Onze spelers hebben er in ieder geval voor gezorgd dat PSV 3 punten minder heeft dan dat ze hadden kunnen hebben. Dat de rest zo tegen ze staat te prutsen kunnen wij inderdaad niets aan doen. :lol:
Alleen het feit dat we het tegen veel mindere tegenstanders niet waar hebben kunnen maken zorgt er voor dat het verchil tussen PSV en Heerenveen zo ontzettend groot is. Tel eens het aantal wedstrijden die we 'gewoon' hadden moeten winnen en tel dat verschil op bij ons huidige puntentotaal. Kijk dan eens waar we hadden kunnen staan. Dat blijft gewoon eeuwig zonde....
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Mackan68 schreef: Alleen het feit dat we het tegen veel mindere tegenstanders niet waar hebben kunnen maken zorgt er voor dat het verchil tussen PSV en Heerenveen zo ontzettend groot is. Tel eens het aantal wedstrijden die we 'gewoon' hadden moeten winnen en tel dat verschil op bij ons huidige puntentotaal. Kijk dan eens waar we hadden kunnen staan. Dat blijft gewoon eeuwig zonde....
Ach ja, dat is bijna elk seizoen wel op Heerenveen van toepassing. Vorig jaar werden we 5e. Wedstrijden die we toen niet wonnen maar wel hadden moeten (of op zn minst hadden kunnen) winnen zijn in mijn ogen de volgende:

Ajax thuis (3-3)
Twente uit (1-1, gelijkmaker van Twente in blessuretijd)
Roda uit (3-3)
Vitesse thuis (2-3, 2-0 voor in de 70e minuut, mag je nooit meer weggeven)
Utrecht uit (2-0, verloren door missen grote kansen en scheidsrechter Kamphuis)
PSV uit (1-1, gelijkmaker van PSV in blessuretijd)
Twente thuis (0-2, speelden goed maar lieten ons te makkelijk de kaas van het brood eten)
NEC thuis (2-2, stonden 2-0 voor tot aan minuut 80 ofzo, mag je nooit meer weggeven)

Uit deze wedstrijden 4 punten gehaald, terwijl als je ze had gewonnen je 24 punten uit deze wedstrijden had gehaald, hadden dus 20 punten meer kunnen hebben. Dan hadden we op 77 punten gestaan in plaats van op de 57 die we uiteindelijk haalden. Met die 77 punten waren we kampioen geworden.

Dit is dan alleen nog maar een voorbeeld van vorig seizoen, maar ik denk dat dit op wel meer seizoenen van toepassing is. Blijkbaar zijn wij gewoon een net-niet club, op die ene beker uit 2009 na.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
oldtimer
Superster
Berichten: 4785
Lid geworden op: 15-12-2005 17:13
Locatie: heerenveen

Bericht door oldtimer »

Leuk hoor, zo'n lijstje als boven.
Ik denk alleen dat er meer clubs zijn die zoiets zouden kunnen overleggen.
Bovendien zullen we ook wel eens punten teveel hebben gekregen.
En dan zo'n zinnetje als " mag je natuurlijk niet meer weggeven. "
Tja, voetbal is geen wiskunde en toeval, geluk en pech spelen nu eenmaal een grote rol.
Gelukkig maar eigenlijk.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Appie_M schreef: Ach ja, dat is bijna elk seizoen wel op Heerenveen van toepassing. Vorig jaar werden we 5e. Wedstrijden die we toen niet wonnen maar wel hadden moeten (of op zn minst hadden kunnen) winnen zijn in mijn ogen de volgende:

Ajax thuis (3-3)
Twente uit (1-1, gelijkmaker van Twente in blessuretijd)
Roda uit (3-3)
Vitesse thuis (2-3, 2-0 voor in de 70e minuut, mag je nooit meer weggeven)
Utrecht uit (2-0, verloren door missen grote kansen en scheidsrechter Kamphuis)
PSV uit (1-1, gelijkmaker van PSV in blessuretijd)
Twente thuis (0-2, speelden goed maar lieten ons te makkelijk de kaas van het brood eten)
NEC thuis (2-2, stonden 2-0 voor tot aan minuut 80 ofzo, mag je nooit meer weggeven)

Uit deze wedstrijden 4 punten gehaald, terwijl als je ze had gewonnen je 24 punten uit deze wedstrijden had gehaald, hadden dus 20 punten meer kunnen hebben. Dan hadden we op 77 punten gestaan in plaats van op de 57 die we uiteindelijk haalden. Met die 77 punten waren we kampioen geworden.
https://www.youtube.com/watch?v=ddJIW9ecxbE
Gebruikersavatar
Appie_M
Superster
Berichten: 2679
Lid geworden op: 22-05-2012 15:11
Locatie: Goutum-Noord

Bericht door Appie_M »

Gaat dit over dat ene cijfertje dat ik per ongeluk verkeerd uitrekende Lardy? Beetje arrogante reactie dan. Ik had het namelijk zelf al gezien, maar vond het niet de moeite waard om aan te passen aangezien het aan mijn punt niets veranderd. Beetje jammer dit.
Wij zijn Fries, wij zijn één, wij zijn sc Heerenveen!
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

Nee joh. Zo grondig heb ik het nou ook weer niet gelezen. Ik zag jou wat in de weer met cijfertjes en moest toen denken aan Aad. Maak je niet zo druk joh.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Ah Aad. Wat zou het toch mooi wezen als hij nog eens club ging trainen. Ook al is het dan om een club te redden, misschien Fc Twente aan het eind van dit seizoen ?
Samen maken we de club sterk.
Gebruikersavatar
1983
Forumicoon
Berichten: 5276
Lid geworden op: 08-04-2005 13:11

Bericht door 1983 »

Ja, Sparta vind het ook nog steeds enorm mooi dat ze hem ooit trainer hebben gemaakt. Die man heeft buiten ooit per ongeluk een ECII nooit wat gepresteerd, laten we het topic van 1 van de beste spelers in jaren bij onze club niet met die man bevuilen.
TORCIDA
Superster
Berichten: 3132
Lid geworden op: 03-06-2008 14:27

Bericht door TORCIDA »

zo die verzoop de eerste helft zeg. Liep als een kip zonder kop en wist niet waar hij wezen moest. Maakte daardoor verdedigend veel fouten en creëerde onrust. Toen PEC onlangs in de 2e helft in het begin druk zette viel mij dat ook al op. Toen deze druk wat was afgenomen wist hij weer beter wat hij moest doen. De wissel was ook terecht dus tegen DKV. Hij moet nog wel wat leren
Hier heb ik geen woorden voor
Stiffie
Wereldspeler
Berichten: 2305
Lid geworden op: 02-12-2002 21:53

Bericht door Stiffie »

Eens met Torcida. Ik had juist verwacht dat hij als een veldheer zou heersen, dat hij met zijn CL ervaring als een van de eerste overeind zou blijven. Hij had geen beste dag.
Born to party, forced to work
Knipecity
Forumicoon
Berichten: 8723
Lid geworden op: 25-03-2004 16:57
Locatie: Friesland

Bericht door Knipecity »

Stiffie schreef:Eens met Torcida. Ik had juist verwacht dat hij als een veldheer zou heersen, dat hij met zijn CL ervaring als een van de eerste overeind zou blijven. Hij had geen beste dag.
Ik denk dat veel spelers moeite hadden in het begin met die orkaan van Cambuur-spelers die op ze af kwam. Er was totaal geen tijd om wat te doen. Dat dat veel kracht kostte bleek wel uit de 2e helft toen wij het spel bepaalden, maar het helaas niet afstraften.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

Toch een raadsel. Waarom zo slap spelen en daarvoor als een fenomeen. Krijg de indruk dat hij nog stappen moet zetten.
Samen maken we de club sterk.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

BK2007 schreef:Toch een raadsel. Waarom zo slap spelen en daarvoor als een fenomeen. Krijg de indruk dat hij nog stappen moet zetten.
Omdat wij niet onder de druk uit konden voetballen. Heerenveen had gewoon direct lange bal moeten spelen en op de tweede bal spelen. Als je de bagage niet hebt om onder de druk uit te kunnen spelen dan is dat een optie. Cambuur speelde 1 op 1 of soms dubbelden ze zelfs. Dat betekent dat er ergens anders op het veld de ruimte is. Dit zijn geen wedstrijden voor sierlijke spelers.
Gebruikersavatar
BK2007
Forumicoon
Berichten: 5633
Lid geworden op: 11-11-2007 18:46

Bericht door BK2007 »

@lardy.
Dan moet er een leider zijn in het veld die aangeeft dat dit moet gebeuren. Hebben we niet.
Wie gaat dan de perfecte lange bal spelen ? Hebben we niet.
Samen maken we de club sterk.
Thinkman
Wereldspeler
Berichten: 2408
Lid geworden op: 15-10-2012 20:12

Bericht door Thinkman »

Lardy schreef:Omdat wij niet onder de druk uit konden voetballen. Heerenveen had gewoon direct lange bal moeten spelen en op de tweede bal spelen. Als je de bagage niet hebt om onder de druk uit te kunnen spelen dan is dat een optie. Cambuur speelde 1 op 1 of soms dubbelden ze zelfs. Dat betekent dat er ergens anders op het veld de ruimte is. Dit zijn geen wedstrijden voor sierlijke spelers.
Dwight gaf vooraf aan 'geen idee' te hebben wat voor soort wedstrijd het zou worden. Kennelijk was die opmerking geen tactiek maar oprecht.
Lardy
Superster
Berichten: 4822
Lid geworden op: 17-07-2008 20:35

Bericht door Lardy »

BK2007 schreef:@lardy.
Dan moet er een leider zijn in het veld die aangeeft dat dit moet gebeuren. Hebben we niet.
Wie gaat dan de perfecte lange bal spelen ? Hebben we niet.
Dat is onzin, Van den Berg en de Roon hebben best wel wat te vertellen, maar blijkbaar geen optie om zo te spelen.
Wizard
Beheerder
Berichten: 5036
Lid geworden op: 28-07-2009 13:55

Bericht door Wizard »

Je hebt in zo'n situatie 2 keuzes:
- Kiezen voor de voetballende oplossing. Dan had je met Thern op '6' moeten spelen en niet De Roon.
- Kiezen voor meer cross passing en lange ballen.

Beide is niet gebeurd en het ontbreken van beide heeft oa geleid tot het verlies. Daarnaast lijkt Thern niet gewend aan het fysieke geweld en kon hij moeilijk een bal vasthouden. Dan kan je hem een positie terugzetten of wisselen. Dwight koos voor het laaste (ook al zijn er geluiden dat hij licht geblesseerd was).
Plaats reactie