Pelle van Amersfoort

› over mensen die al horen bij de club

Moderators: Beheerders, Fanmasters

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Superfries1996 » 31-07-2016 14:08

Wat een saaie b-voetballer is dit zeg, nul komma nul individuele klasse. In de spits nog wel aardig, maar als nummer tien dramatisch. Geen snelheid, dribbel, fysiek, steekpass, enz... Thorsby wint tenminste nog duels en brengt loopvermogen!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Otsje P » 01-08-2016 08:04

Superfries1996 schreef:Wat een saaie b-voetballer is dit zeg, nul komma nul individuele klasse. In de spits nog wel aardig, maar als nummer tien dramatisch. Geen snelheid, dribbel, fysiek, steekpass, enz... Thorsby wint tenminste nog duels en brengt loopvermogen!


Och, och, ben je ook een keer wezen kijken?

Pelle heeft het de hele voorbereiding uitstekend gedaan. De meeste punten die jij aanstipt heeft hij in de voorbereiding laten zien te beheersen.

En dan spelen ze met een volledig gewijzigd middenveld, waarbij zowel Namli als van Amersfoort op een andere positie spelen dan ze de hele voorbereiding deden, tegen een sterk Sociedad dat het positiespel zo goed uitvoert dat juist met name van Amersfoort zich helemaal het rambam moet lopen, en dan kom jij tot de conclusie dat Pelle een saaie B-voetballer is.

Hij speelde zeker niet sterkste wedstrijd van de voorbereiding. Maar dit verhaal van jou vind ik een B-post.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Wizard » 01-08-2016 09:27

Superfries1996 schreef:Geen snelheid, dribbel, fysiek, steekpass!

Hij is niet de snelste, dat klopt. Een steekpass heeft hij absoluut in huis. Juist Pelle komt op mij over als een intelligente speler die de bal erg goed in de loop weet mee te geven. Wanneer de steekpass over 5 meter moet of over 30 meter, de snelheid van de bal is vaak perfect. Verder vind ik hem fysiek heel erg gegroeid; hij schroomt de duels niet en lijkt ook steeds beter positie te kiezen in de duels. Tegen Sociedad speelde hij niet werelds, maar verder heeft hij meer zeer positief verrast tijdens de voorbereiding.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor bollebert » 01-08-2016 10:47

Probleem is alleen dat die eerdere wedstrijden op b of c niveau waren.
Hij is zeker gegroeid maar hou mijn twijfels of die het ook op eredivisie niveau kan.
bollebert
Basisspeler
 
Berichten: 837
Geregistreerd op: 01-08-2005 11:19

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Otsje P » 02-08-2016 08:48

bollebert schreef:Probleem is alleen dat die eerdere wedstrijden op b of c niveau waren.
Hij is zeker gegroeid maar hou mijn twijfels of die het ook op eredivisie niveau kan.


Tegen Genclerbirligi was Pelle, zeker in de 2e helft, 1 van de beteren in het veld. De nr. 10 van Turkije, met maar 6 puntjes minder dan Galatasaray, is met ons vergeleken absoluut geen b of c niveau.

Maar dat neemt verder niet weg dat van Amersfoort het om het echie allemaal nog maar moet laten zien. Daarover geen discussie hoor. Ik vond het alleen een beetje irritant om de post van Superfries1996 te lezen, waarbij het op mij overkwam dat hij met het duel tegen Sociedad zijn eerste potje van het seizoen meepakte. Terwijl een ieder hier, die de voorbereiding op de voet heeft gevolgd, tot de conclusie kwam dat Pelle het de hele voorbereiding juist zo knap deed.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Superfries1996 » 02-08-2016 13:01

Ik heb Pelle wel vaker dan tegen Real Sociedad aan het werk gezien, maar zijn wedstrijd tegen een échte tegenstander van niveau vind ik dan ook een bevestiging van hetgeen ik al vermoedde. Begrijp me niet verkeerd, hij is ongetwijfeld op- en top prof, een sympathieke gast, met een goede basistechniek bovendien.

Maar het is gewoon een saaie voetballer, dat kunnen jullie toch ook niet ontkennen? Hij zou zo mee kunnen draaien in het Ajax van Frank de Boer, maar Desperate Housewives seizoen 7 is nog spannender om te kijken, en dat is nog wel het mínste seizoen!
nou nou
Avatar gebruiker
Superfries1996
Superster
 
Berichten: 2408
Geregistreerd op: 10-04-2012 19:21

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Wizard » 02-08-2016 13:06

Superfries1996 schreef:Maar het is gewoon een saaie voetballer, dat kunnen jullie toch ook niet ontkennen? Hij zou zo mee kunnen draaien in het Ajax van Frank de Boer, maar Desperate Housewives seizoen 7 is nog spannender om te kijken

Saaie voetballers die geen fouten maken heb je ook nodig. Stijn Schaars is bijv. ook een saaie voetballer over het algemeen, maar daarbij zeer zeer degelijk. Van Amersfoort is geen speler met een mooie individuele actie, maar kan bijv. wel voor een splijtende pass zorgen of zorgen voor die intikker bij de 2e paal waar niemand dat verwachtte. Wanneer hij zich zo doorontwikkelt, kan hij wel eens een hele nuttige speler worden voor ons.
Verder kijk ik geen Desperate Housewives. Dus ik zou echt geen idee hebben of dat saai is of niet. De titel zegt me al zoveel dat ik ook geen aanstalten neem.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Otsje P » 02-08-2016 14:27

Superfries1996 schreef:Hij zou zo mee kunnen draaien in het Ajax van Frank de Boer, maar Desperate Housewives seizoen 7 is nog spannender om te kijken, en dat is nog wel het mínste seizoen!


Haha, bedankt voor deze, toch niet onnodige informatie. Als mijn vriendin trek krijgt om die serie te gaan bekijken kan ik de boot dus af gaan houden. :lol:
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor CJF » 02-08-2016 16:00

Een speler uit de jeugd die lijkt te gaan doorbreken vind ik helemaal niet saai, maar juist prachtig. Ik ben benieuwd wat hij kan gaan brengen dit seizoen. Klaarblijkelijk is Streppel gecharmeerd van zijn manier van spelen en ik hoop dat hij dit vertrouwen uitbetaald. In de wedstrijd tegen Sociedad zag je dat hij veel van positie wisselde met Reza en dit kan voor veel verrassing zorgen. Ik ben benieuwd!
Beer will change the world, I don't know how but it will.
CJF
Selectiespeler
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 08-01-2009 15:13

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Rick » 28-08-2016 15:21

Vooraf niet gedacht dat van Amersfoort een basisplaats zou kunnen krijgen. Gisteren toonde hij in ieder geval aan met het niveau mee te kunnen. Werkte hard en was zowel aanvallend als verdedigend aanwezig. Had bovendien ook kunnen/moeten scoren.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor fuotbalgek » 28-08-2016 23:26

Ik vind niet dat hij heeft aangetoond mee te kunnen. Wanneer er meer ruimte komt en de tegenstander vermoeid raakt kan hij vooral fysiek iets forceren,maar voetballend is het allemaal wel erg matig hoor..
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 29-08-2016 07:05

Speelde echt zijn beste wedstrijd tot nu toe, afgelopen zaterdag. Was voor mij voldoende om te zien dat we nog veel plezier aan deze jongen gaan beleven. Heus niet alles lukte, maar je zag wel de nodige dingen waaruit zijn potentie bleek.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Grimo » 29-08-2016 09:20

Fantastische werkethiek, longen als een paard. Hielp verdedigend goed mee en schakelde elke keer mee in de aanval. Wordt nog een klus voor Thern en Yuki om zich er in te spelen, met dit huidige middenveld.
Grimo
Superster
 
Berichten: 4922
Geregistreerd op: 07-10-2010 08:52

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Mackan68 » 29-08-2016 09:44

Vooral de 2e helft speelde Pelle prima.Maar je moet dat natuurlijk wel in perspectief zien. Het niveau van PEC was nou niet echt wat we van ze gewend zijn. Een jaartje ervaring opdoen bij Almere City heeft hem wel duidelijk goed gedaan.
Voetbal, een spel van dood, gladiolen en grijze muizen
Avatar gebruiker
Mackan68
Superster
 
Berichten: 6778
Geregistreerd op: 01-08-2004 14:46
Woonplaats: De 'achterbuurt' van Techum

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Rick » 29-08-2016 09:52

fuotbalgek schreef:Ik vind niet dat hij heeft aangetoond mee te kunnen. Wanneer er meer ruimte komt en de tegenstander vermoeid raakt kan hij vooral fysiek iets forceren,maar voetballend is het allemaal wel erg matig hoor..


Het is ook geen balkunstenaar. Het lijkt allemaal wat houterig net als bij Veerman, maar heeft als nummer 10 het afgelopen zaterdag mijn inziens voor het eerst aangetoond met het niveau mee te kunnen. Hard werken, constant storen en had na een goeie loopactie en steekpass van Reza gewoon moeten scoren. Maar er was spel intelligentie voor nodig om die loopactie te maken. Zoals gezegd iets wat ik niet van hem verwacht had. Hij heeft mij dus positief verrast, al waren er ook een aantal aspecten die beter kunnen. Zoals onder andere de voorzetten. Het niveau van PEC was natuurlijk drama, maar het is ook geen Jupiler League;). Het is echter niet de speler die heel seizoen in de basis gaat staan, maar hij heeft duidelijk stappen gemaakt.

En Fuotbalgek dat hij vooral fysiek iets kan forceren zegt toch wel dat hij gegroeid is? Twee jaar geleden (logisch ook) verloor hij nog vaak zijn duel. Nu won hij in ieder geval een sprintduel en op fysieke kracht van Brama bierbuik.
Rick
Wereldspeler
 
Berichten: 1149
Geregistreerd op: 20-03-2007 23:26

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor fuotbalgek » 29-08-2016 12:14

Klopt, hij heeft zeker stappen gemaakt, met name op fysiek vlak. De Jupiler League is daar ook uitermate geschikt voor. Naar zijn kunnen speelt hij ook niet onaardig, maar voor de positie waar hij nu staat komt hij in mijn ogen bepaalde kwaliteiten tekort. Terugkijkend naar afgelopen zaterdag was dit één van de posities waar de eerste helft een opening vandaan zou moeten komen, en volgens mij ontbreekt het bij hem aan die extra kwaliteit. Wanneer hetgeen Reza nu laat zien zijn niveau is zou je kunnen overwegen Van Amersfoort daar eens te proberen.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2016 10:23

Zijn voetballend vermogen en zijn inzicht wordt mijns inziens een beetje onderschat. Gezien zijn bouw is het beslist geen typische aanvallende middenvelder, die zijn vaak wat meer fijn besnaard. Pelle ziet echter de oplossingen wel, en doet ook veel in één keer.

Speelde zaterdag echt een puike pot. Knap werk van die jongen, op een positie waar hij nog niet veel ervaring heeft.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Stiffie » 31-08-2016 10:48

Hij ziet het spelletje wel en werkt als een paard. Hij heeft lengte en scorend vermogen dus hopen dat hij de Klaassen van Heerenveen kan worden.
Born to party, forced to work
Stiffie
Superster
 
Berichten: 2305
Geregistreerd op: 02-12-2002 21:53

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2016 11:52

Stiffie schreef:Hij ziet het spelletje wel en werkt als een paard. Hij heeft lengte en scorend vermogen dus hopen dat hij de Klaassen van Heerenveen kan worden.


Ik snap wat je bedoeld. Ik hoop en verwacht echter iets meer creativiteit.

Klaassen en daarvoor Siem de Jong vind ik eigenlijk juist precies wat er eigenlijk aan schort in Amsterdam. De nr. 10 van Ajax van de afgelopen 6 jaren had scorend vermogen en loopvermogen en was aanvoerder. Echter, ze hadden ook een heleboel dingen niet.

In de combinatie, qua creativiteit en technisch vernuft vind ik het beslist geen waardige nr. 10 voor Ajax. Het gebrek aan creativiteit en technisch vermogen breekt ze al jaren op op dat middenveld. Klaassen schiet er ook Europees een paar in, en dat is uiteraard een kwaliteit. Buiten die treffers voegt hij echter niks toe, is hij constant onbereikbaar en staat hij veel te diep. Op een creatieve pass of een dribbel of een actie kun je hem niet betrappen. Hij kan een goal maken en hard werken, maar dat is toch verdorie niet genoeg om bij Ajax en bij het Nederlands elftal op 10 te spelen???? Wat een armoe :roll:

En ik moet nog maar gaan zien of ze Ziyech daar gaan posteren of dat ze hem wegstoppen op rechts.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor fuotbalgek » 31-08-2016 12:28

Helemaal mee eens Otsje, ik zie ook liever een ander type op 10. Volgens mij ook de reden dat Bosz Ziyech al vanaf het begin er bij wilde hebben.
fuotbalgek
Superster
 
Berichten: 3639
Geregistreerd op: 13-05-2013 15:35

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Otsje P » 31-08-2016 12:56

fuotbalgek schreef:Helemaal mee eens Otsje, ik zie ook liever een ander type op 10. Volgens mij ook de reden dat Bosz Ziyech al vanaf het begin er bij wilde hebben.


Ik had het in deze wel specifiek over Ajax en de Klaassen vergelijking.

Wij spelen namelijk met de punt naar achteren (Schaars) en hebben dus geen specifieke nr. 10 op het veld. Ik heb veel vertrouwen in Pelle en hoop dat hij nog wat stapjes kan gaan maken.
Otsje P
Superster
 
Berichten: 4838
Geregistreerd op: 22-02-2011 12:01

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor heerenveenown » 31-08-2016 12:56

Speelt niet zo, staat naast me geparkeerd bij het stadion en stapte tegelijk uit :mrgreen:
Wij zijn 1, wij zijn Sc Heerenveen!
Avatar gebruiker
heerenveenown
Basisspeler
 
Berichten: 676
Geregistreerd op: 22-12-2011 23:06
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor UnitedPompebleden » 06-09-2016 15:56

Mega groot talent. Fantastische voetballer !! Hopelijk trekt hij deze lijn door en ontvangt Heerenveen tzt weer een ouderwets hoge transfervergoeding.
UnitedPompebleden
Bankzitter
 
Berichten: 41
Geregistreerd op: 10-11-2012 16:06

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Jazz » 06-09-2016 16:04

UnitedPompebleden schreef:Mega groot talent. Fantastische voetballer !! Hopelijk trekt hij deze lijn door en ontvangt Heerenveen tzt weer een ouderwets hoge transfervergoeding.


Je kan lekker overdrijven zeg... Mega groot talent wil ik niet zeggen, maar hij doet tot nu toe leuk in de basis.
Heerenveen fan in Leiden
Jazz
Beheerder
 
Berichten: 2474
Geregistreerd op: 11-05-2015 15:56
Woonplaats: Leiden

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor HVNFL » 21-09-2016 00:05

Ik wil niet overdrijven, maar toen hij er in kwam zag je echt dat deze man kwaliteiten heeft. Voegt echt wat toe aan het middenveld.
Avatar gebruiker
HVNFL
Basisspeler
 
Berichten: 605
Geregistreerd op: 16-02-2010 16:48

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Currahee » 21-09-2016 11:00

was voor mij belangrijker met zijn invallen dan veerman. Natuurlijk veerman maakt 2 goals maar pelle jaagde de bal of en won veel duels. Ook zijn loopacties was niets mis mee en het middenveld ging gelijk een stuk beter voetballen. Tern stopte veel energie in de wedstrijd maar liep vooral loze meters en was ongelukkig. Pelle bracht veel mee rust.
Avatar gebruiker
Currahee
Superster
 
Berichten: 1721
Geregistreerd op: 23-01-2005 01:17
Woonplaats: Lemmer

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor jorro » 21-09-2016 12:35

Keiharde werker die het - gelet op zijn leeftijd - al prima doet. Hij moet nog wel werken aan het geven van accurate passing, maar dat mag ook nog wel op deze leeftijd (nog maar net 20). Het is niet voor niets dat Schaars hem looft en het dus gister in eerste instantie niet lekker liep. De doorbraak van Pelle kon wel eens een snel einde van Thern bij onze club betekenen. Streppel geeft duidelijk de voorkeur aan Pelle, Yuki en Schaars op het middenveld en vervolgens lijkt Namli eerste reserve te zijn.
jorro
Selectiespeler
 
Berichten: 397
Geregistreerd op: 14-12-2004 20:21

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Wizard » 21-09-2016 13:43

jorro schreef: De doorbraak van Pelle kon wel eens een snel einde van Thern bij onze club betekenen. Streppel geeft duidelijk de voorkeur aan Pelle, Yuki en Schaars op het middenveld en vervolgens lijkt Namli eerste reserve te zijn.

Dat eerste vraag ik me af. Thern is nog maar net terug van een blessure en is nog steeds niet 100%-wedstrijdfit. In potentie is Thern nog steeds een hele goede voetballer.
Wizard
Beheerder
 
Berichten: 5036
Geregistreerd op: 28-07-2009 12:55

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Knipecity » 26-09-2016 13:54

Pelle is gewoon een groot talent en zie ik op dit moment liever dan Thern. Met name tegen De Graafschap viel Thern me niet mee en werd het een stuk beter toen Pelle en Henk kwamen.
Knipecity
Superster
 
Berichten: 8723
Geregistreerd op: 25-03-2004 16:57
Woonplaats: Friesland

Re: Pelle van Amersfoort

Berichtdoor Kaz_SCH » 27-09-2016 11:24

Ook wel eens fijn, dat er iets te kiezen valt. Schaars, Yuki, v. Amersfoort met daarachter nog Thern, Namli en Thorsby. Echt lang niet gek.
Kaz_SCH
Wereldspeler
 
Berichten: 1350
Geregistreerd op: 11-05-2006 09:50

VorigeVolgende

Keer terug naar Spelers & staf

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten